Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat voor ras zoek ik?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

wat voor ras zoek ik?

Ongelezen bericht door fabienne s »

Op dit moment heb ik nog 2 jonge flatcoateds maar of er hierna nog een flatcoated komt ben ik niet uit. Ik vindt met name de reuen steeds groter worden en eigenlijk wil ik iets kleiner. Wel een jachthond dat staat vast. Er zal dus ook mee getraind worden en uiteraard veel wandelen. Ik ben al aan het kijken bij de welsh springer maar die kom je niet veel tegen op proeven en in de training dus of ze een beetje werk passie hebben weet ik niet. Een Engelse springer uit werklijn vindt ik ook erg leuk om te zien maar wat ik om me heen hoor is dat ze nog wel is veel zelfstandig gaan jagen,nou doet mijn oudste dat ook maar niet ver en komt op 1 fluit ook terug. Een echte zelfstandige jager die b.v. in het ruim de benen neemt op een spoor zit ik niet echt om te springen. Een toller heeft absoluut niet de voorkeur. Verder vindt ik veel leuk maar de voorkeur ligt nu bij de welsh,mits deze een beetje goede werkpassie hebben. Ik zoek dus voornamelijk. een hond die erg graag wilt werken samen met de baas,sociaal is naar mens en dier maar niet zo'n flierefluiter. Jackie van Samantha klinkt helemaal naar wat ik wil,maar of ik een labrador wil weet ik eigenlijk niet..... Er zal dus veel gewandeld en getraind worden met de grote voorkeur voor de jacht. Het is voor over een lange tijd pas maar goed inlezen kan nu alvast geen kwaad.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Gesloten

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”