Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe te beginnen?
Moderator: moderatorteam
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hoe te beginnen?
Ik wil over een tijdje met Pippi gaat showen, ook op verzoek van de fokker. Zij helpt me en geeft me adviezen, maar ik ben ook benieuwd naar hoe jullie het hebben aangepakt toen je net begon. Wat zijn de do's en don't enz?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- anja en naika
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pinscher
- Aantal honden: 1
Re: Hoe te beginnen?
Begin met ringtraining met een showlijntje, en neem iets leuks/lekkers mee.
En commanado sta is heel belangrijk.
Succes
Succes
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Zover zijn we al.anja en naika schreef:Begin met ringtraining met een showlijntje, en neem iets leuks/lekkers mee.
Succes

Maar ik bedoelde meer alles er omheen.

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Ik ben gewoon gegaan. Elmo zijn fokker gaf aan dat er een clubmatch was vlakbij. Zij gingen er ook heen. Een paar shows daarna heeft zij hem geshowd (ik stond strak van de zenuwen)
En nu show ik hem zelf, nog steeds zenuwachtig
do's: lol hebben
voor hond en eigenaar.

do's: lol hebben

- anja en naika
- Vaste gebruiker
Sorry op welke manier bedoel je dan?
De dag van de show zelf, of wat je meeneemt?
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat idd, waar je op moet letten, waar juist niet op.anja en naika schreef:Sorry op welke manier bedoel je dan?

- anja en naika
- Vaste gebruiker
Je hond voor je van huis gaat heel goed uitlaten.
Spullen zet ik een dag van te voren al klaar.
Showlijn, entingsboekje, inschrijfpapieren, nummerhouder, stoel, eten voor mij en de hond, drinkbak, ligplaats/ bench, beloningskoekjes,poepzakjes, handdoek, borstel/kam voor de hond en als je naar het buitenland gaat paspoort.
Veel zin en goed humeur ( is lange zit daar ) misschien iets te lezen of zo.
Vroeg aanwezig zijn.
Let vooral niet op mensen die commentaar hebben.
Spullen zet ik een dag van te voren al klaar.
Showlijn, entingsboekje, inschrijfpapieren, nummerhouder, stoel, eten voor mij en de hond, drinkbak, ligplaats/ bench, beloningskoekjes,poepzakjes, handdoek, borstel/kam voor de hond en als je naar het buitenland gaat paspoort.
Veel zin en goed humeur ( is lange zit daar ) misschien iets te lezen of zo.
Vroeg aanwezig zijn.
Let vooral niet op mensen die commentaar hebben.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Fles water voor de hond, koffie voor jezelf
(en ander drinken), geld. Inschrijvingspapieren

- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Die heb ik al!**Nancy** schreef:En een nummerhouder

Van Yvette hier van het forum.

- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
En stel nou dat je stijf staat van de zenuwen terwijl je over 5 minuten je hond moet showen?
Mag je dan in die laatste paar minuten nog beslissen dat een ander jouw hond showt?
Mag je dan in die laatste paar minuten nog beslissen dat een ander jouw hond showt?
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja hoor. Je schrijft de hond in. De handler maakt niet uit.Lisette1985 schreef:En stel nou dat je stijf staat van de zenuwen terwijl je over 5 minuten je hond moet showen?
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Oh okesirene schreef:Ja hoor. Je schrijft de hond in. De handler maakt niet uit.Lisette1985 schreef:En stel nou dat je stijf staat van de zenuwen terwijl je over 5 minuten je hond moet showen?

Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- cmarjee
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kleine witte keeshond
- Contacteer:
Zelfs als je al in de ring bent geweest...Lisette1985 schreef:En stel nou dat je stijf staat van de zenuwen terwijl je over 5 minuten je hond moet showen?
Mijn enige show moment wat toen mijn vrouw vanwege haar krukken (waardoor de hond aan de verkeerde kant liep) door Jo Schepers de ring uit werd gestuurd (20 jaar geleden, onze eerste keer, wisten wij veel) met de boodschap, ik kan die hond niet keuren als hij aan de verkeerde kant loopt, kom maar terug als je kan lopen zonder krukken, met die hond aan de goede kant.
Mijn vrouw had met dat dier ringtraining gelopen en ik liet dat dier eigenlijk alleen maar uit.
Als Nederlander denk je dan, 'Ik heb betaald, ik wil waar voor mijn geld'...
Ik had toen een korte broek en rood t-shirt aan (mei, Goes), mijn hoofd was zo mogelijk nog roder en ik de ring in (na eerst mijn vrouw getroost te hebben).
Ik ben naar de ringmeester gestapt. Ik blafte hem toe, is die vent nou helemaal gek geworden, ik loop, ik weet van niets, vertel me maar wat ik moet doen.
uiteindelijk 1 ZG.
Weken later, spreek ik een collega die 'in de hondenwereld' zat, of dat normaal was, want voor ons wat dat de eerste en laatste keer dat we naar een hondenshow zouden gaan.
Niet veel later staat er een andere collega van me aan mijn bureau (de toenmalige voorzitter van KC Zeeland), nee dat is niet normaal.
Jaar erop, wij (na enig aandringen) weer showen, hele bestuur van KC Zeeland langs de ring, geen centje pijn.
Inmiddels is de oude hond niet meer en hebben we weer een nieuwe, waar we ook mee showen.
Inmiddels zit mijn vrouw in een rolstoel en loop ik voor aanvang keuring even de ring in om de situatie uit te leggen.
Ik zit inmiddels in de organisatie van een aantal shows en ik kan het niet laten om bij de ontvangst van de keurmeesters 'even' een opmerking te maken over 'minder mobiele medemensen'.
Cor.
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
Ja hoor,Onze Senna is doormij weleens geshowd en ook een paar keer door de fokster.Lisette1985 schreef:En stel nou dat je stijf staat van de zenuwen terwijl je over 5 minuten je hond moet showen?
Ook net paar minuten voordat ze de ring inging,ik kreeg ineens een giga pijnaanval,
dus zij nam het over

- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
Afkijken van de mensen die voor je zijn
Voor de tijd nog even een rondje in de ring of anders op een ander plekje op showlocatie om te oefenen. En voor de tijd nog even buiten laten plassen... Zegt de leek die 1 show heeft gelopen 

- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
lijn schreef:Afkijken van de mensen die voor je zijnVoor de tijd nog even een rondje in de ring of anders op een ander plekje op showlocatie om te oefenen. En voor de tijd nog even buiten laten plassen... Zegt de leek die 1 show heeft gelopen

Ik ben regelmatig op shows geweest, maar nooit zelf geshowd. Nou ja, wel rasloze shows, maar dat is toch heel anders.

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Je gaat erheen en wacht en wacht tot je aan de beurt bent, en dat kan lang duren, je hond Baco in dit geval wil dan niets meer
we zijn naar 3 shows geweest en ik heb hem beloofd dat we nooit meer gaan
ook al had hij met nog 1 show zijn Nederlands kampioenschap binnen gehad.
Ik zou nog wel eens willen als ik een hond tref die het leuk vind, gewoon voor een paar keer

Ik zou nog wel eens willen als ik een hond tref die het leuk vind, gewoon voor een paar keer

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Een rasloze show is gewoon hetzelfde. Showen stelt niks voor. Rondje laten draven en de hond laten staan en klaar.
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
dat dus...Machie schreef:Een rasloze show is gewoon hetzelfde. Showen stelt niks voor. Rondje laten draven en de hond laten staan en klaar.

Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Tja..
Zorgen dat je alle papieren mee hebt
En op tijd inleveren bij de ring, daarna kun je rustig aan doen. Daarna pas!
Zelf in de gaten houden wanneer je aan de beurt bent, je word niet opgeroepen als je heel ergens anders staat. En in de ring is er maar een ding waar je aan moet denken: nooit tussen de hond en keurmeester staan! Als je dat onthoud kun je niet veel verkeerd doen 
Zorgen dat je alle papieren mee hebt

Ik neem mijn honden al mee als ze nog jong zijn, zodat ze ook aan het hele showgebeuren kunnen wennen.
Ik begin vaak al in de puppyklasse, is ontspannend want je kan alleen een beoordeling krijgen en de hond kan het alleen maar goed doen.
Cissy jumpte ook alles bij elkaar de eerste shows, kreeg wel opmerkingen van de keurmeesters maar mijn antwoord was dat ze het vooral leuk moest vinden omdat ik mij nog niet druk maakte in de puppyklasse.
Ik begin vaak al in de puppyklasse, is ontspannend want je kan alleen een beoordeling krijgen en de hond kan het alleen maar goed doen.
Cissy jumpte ook alles bij elkaar de eerste shows, kreeg wel opmerkingen van de keurmeesters maar mijn antwoord was dat ze het vooral leuk moest vinden omdat ik mij nog niet druk maakte in de puppyklasse.
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor alle tips!
Pippi heeft ervaring, ik nog niet haha. Nou ja, op een paar rasloze shows na dan.
We gaan sowieso ringtraining volgen, maar dat is meer voor mij dan voor haar haha.
Pippi heeft ervaring, ik nog niet haha. Nou ja, op een paar rasloze shows na dan.
We gaan sowieso ringtraining volgen, maar dat is meer voor mij dan voor haar haha.

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Bullmastiff - Aantal honden: 2
Je kunt op youtube heel veel filmpjes vinden over shows.
Gewoon op je ras zoeken.
Ringtraining is altijd leuk voor jullie allebei.
Maar degene die de training geeft weet misschien niet helemaal hoe je dit ras neer moet zetten.
Je hond regelmatig door vreemde laten betasten, en elke dag even tanden tonen.
Het showriempje alleen omdoen als je gaat trainen, zo gaat het kwartje vanzelf vallen.
De keurmeesters zijn in de puppe en jeugdklasse vaak nog niet zo streng, als je hond iets fout doet.
En ga er gewoon lekker van genieten, niet zenuwachtig zijn want je neemt je eigen toppertje weer mee naar huis!
Gewoon op je ras zoeken.
Ringtraining is altijd leuk voor jullie allebei.
Maar degene die de training geeft weet misschien niet helemaal hoe je dit ras neer moet zetten.
Je hond regelmatig door vreemde laten betasten, en elke dag even tanden tonen.
Het showriempje alleen omdoen als je gaat trainen, zo gaat het kwartje vanzelf vallen.
De keurmeesters zijn in de puppe en jeugdklasse vaak nog niet zo streng, als je hond iets fout doet.
En ga er gewoon lekker van genieten, niet zenuwachtig zijn want je neemt je eigen toppertje weer mee naar huis!
- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
En jij wou Figo wel ff showen?moosje schreef:Bedankt voor alle tips!
haha
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Wanneer is dat?Melissa schreef:Dan kom je gewoon naar de clubmatch bij ons in Hoogeveen om te oefenen!!

- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Figo vindt me lief, dus dat lukt heus wel.Dee schreef:En jij wou Figo wel ff showen?moosje schreef:Bedankt voor alle tips!
haha

Voor de Shiloh homecoming ben ik ook al door 3 mensen gevraagd haha. Zal dus best ergens iets goed doen haha.

- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
moosje schreef:Wanneer is dat?Melissa schreef:Dan kom je gewoon naar de clubmatch bij ons in Hoogeveen om te oefenen!!
13 juli
http://www.kchoogeveen.nl/nl/clubmatch/

- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Jammer dat die clubmatch niet open is, Melissa.
Had me leuk geleken daar in te schrijven.
Had me leuk geleken daar in te schrijven.