Nee jammer, ik snap alleen niet zo goed als je mee wilt doen en je woont er niet in de buurt dat je dan eerst daar lid moet worden, dat heeft toch geen enkele zin? Of begrijp ik het verkeerd, wat mij het geval lijkt?Barnsley schreef:Jammer dat die clubmatch niet open is, Melissa.
Had me leuk geleken daar in te schrijven.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe te beginnen?
Moderator: moderatorteam
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
Re: Hoe te beginnen?
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ja. Bij elke clubmatch word je voor de show lid van die vereniging. Gewoon eenmalig.Lisette1985 schreef:Nee jammer, ik snap alleen niet zo goed als je mee wilt doen en je woont er niet in de buurt dat je dan eerst daar lid moet worden, dat heeft toch geen enkele zin? Of begrijp ik het verkeerd, wat mij het geval lijkt?Barnsley schreef:Jammer dat die clubmatch niet open is, Melissa.
- anja en naika
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pinscher
- Aantal honden: 1
Je hoeft ook geen lid te zijn of te worden je betaald alleen iets meer. 

- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
Weer wat geleerd!
Dus ik moet het me gewoon voorstellen als: niet leden betalen gewoon wat meer.
En dat is dan bij elke club match zo neem ik aan?
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Maar meldt het even bij de ringmeester. Die moet n.l. zorgen dat de keuring goed verloopt. Keurmeester lijkt wel degene die alles bepaalt, maar eigenlijk is die er alleen om de honden te keuren.cmarjee schreef:Zelfs als je al in de ring bent geweest...Lisette1985 schreef:En stel nou dat je stijf staat van de zenuwen terwijl je over 5 minuten je hond moet showen?
Mag je dan in die laatste paar minuten nog beslissen dat een ander jouw hond showt?
Wisselen van handler zonder het te melden geeft onoverzichtelijkheid, er zijn mensen die meerdere honden hebben ingeschreven en bij wisselingen staan mensen ineens met verkeerde draagnummers in de ring. Zie dan maar eens te controleren dat de juiste hond gekeurd wordt.
Waarom een naam noemen? Niet netjes, zeker niet omdat keurmeester en jijzelf nog op de show rondlopen en elkaar vast tegen zullen komen.cmarjee schreef:Mijn enige show moment wat toen mijn vrouw vanwege haar krukken (waardoor de hond aan de verkeerde kant liep) door .... de ring uit werd gestuurd (20 jaar geleden, onze eerste keer, wisten wij veel) met de boodschap, ik kan die hond niet keuren als hij aan de verkeerde kant loopt, kom maar terug als je kan lopen zonder krukken, met die hond aan de goede kant.
Toch 'fijn' dat de ringmeester in kwestie dus de 'klap' mocht opvangen. Vrijwilligers die al zoveel gemekker moeten aanhoren. Als ik in de ring sta kan ik ook regelmatig de klachten over de keuring aanhoren. Tja... inschrijven is de mening van een keurmeester krijgen en die kan afwijken van wat je als eigenaar/exposant vindt.cmarjee schreef:Mijn vrouw had met dat dier ringtraining gelopen en ik liet dat dier eigenlijk alleen maar uit.
Als Nederlander denk je dan, 'Ik heb betaald, ik wil waar voor mijn geld'...
Ik had toen een korte broek en rood t-shirt aan (mei, Goes), mijn hoofd was zo mogelijk nog roder en ik de ring in (na eerst mijn vrouw getroost te hebben).
Ik ben naar de ringmeester gestapt. Ik blafte hem toe, is die vent nou helemaal gek geworden, ik loop, ik weet van niets, vertel me maar wat ik moet doen.
uiteindelijk 1 ZG.
Goed dat je wijst op de minder mobiele medemensen. Maar de beoordeling van de hond kan door een handler wel degelijk worden beïnvloed. Afgelopen weekend zag ik naar Crufts te kijken en daar waren diverse handlers te zien die zelf moeilijk liepen. De hond zijn gangwerk toont dan ook niet optimaal. Dat is zonde, want wat je zegt: het kost allemaal genoeg geld.cmarjee schreef:Weken later, spreek ik een collega die 'in de hondenwereld' zat, of dat normaal was, want voor ons wat dat de eerste en laatste keer dat we naar een hondenshow zouden gaan.
Niet veel later staat er een andere collega van me aan mijn bureau (de toenmalige voorzitter van KC Zeeland), nee dat is niet normaal.
Jaar erop, wij (na enig aandringen) weer showen, hele bestuur van KC Zeeland langs de ring, geen centje pijn.
Inmiddels is de oude hond niet meer en hebben we weer een nieuwe, waar we ook mee showen.
Inmiddels zit mijn vrouw in een rolstoel en loop ik voor aanvang keuring even de ring in om de situatie uit te leggen.
Ik zit inmiddels in de organisatie van een aantal shows en ik kan het niet laten om bij de ontvangst van de keurmeesters 'even' een opmerking te maken over 'minder mobiele medemensen'.
Cor.
Ben zeker van mening dat jouw vrouw destijds niet de ring uit had moeten worden gestuurd. Ze had er eigenlijk alleen op gewezen moeten worden dat haar krukken de beoordeling van het gangwerk lastig kon maken en ze dus misschien beter iemand had kunnen vragen om dat voor haar te laten zien.

- anja en naika
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pinscher
Lisette1985 schreef:Weer wat geleerd!
Ja idd.
Dat is bij elke club match zo.
Of het moet om een onderlinge wedstrijd gaan maar dan staan ze niet op de site van Raad van Beheer.
- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
Barnsley schreef:Jammer dat die clubmatch niet open is, Melissa.
http://www.kchoogeveen.nl/nl/clubmatch/ ... clubmatch/
Je kan gewoon inschrijven hoor