Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rennen met jonge Rottweiler

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

bjorn_a4
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Rennen met jonge Rottweiler

Ongelezen bericht door bjorn_a4 »

Hallo lieve hondenvrienden,

Onze Rottweiler reu is inmiddels al 7 maanden, wat gaat de tijd toch snel!
Hij doet het super goed, is ontzettend sociaal en vrolijk, een geweldig hondje!
Binnenkort ben ik van plan om zelf weer te beginnen met hardlopen.
Op dit moment heb ik een matige conditie, dus ik zal rustig aan moeten beginnen.
Aangezien ik mijn Rottweiler Zonda graag bij me heb leek het me een leuk idee om samen met hem te gaan rennen.
Mijn vraag is alleen of hij hier niet nog wat te jong voor is. Met zijn 7 maanden is hij natuurlijk nog lang niet volwassen/volgroeid.
Op dit moment weegt hij ongeveer 30 kilo (ongeveer de helft van het uiteindelijke gewicht).

Graag jullie advies, waarvoor dank!
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: Rennen met jonge Rottweiler

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik zou daar mee wachten tot hij minimaal een jaar is. (en ik hoop niet dat hij 60 kilo gaat wegen, dat is 10 kilo boven de standaard).
Afbeelding
bjorn_a4
Vaste gebruiker

Hutsje schreef:ik zou daar mee wachten tot hij minimaal een jaar is. (en ik hoop niet dat hij 60 kilo gaat wegen, dat is 10 kilo boven de standaard).
Bedankt voor de reactie. Dan ben ik blij dat we er niet zomaar mee van start zijn gegaan en zal ik hem nog even thuis laten.
De opmerking over het gewicht vind ik wat kort door de bocht. Zijn vader is Duits kampioen en weegt 65 kilo. Net als bij mensen denk ik niet dat je kunt spreken over een vast gewicht. Het gewicht staat natuurlijk gelijk aan de grootte. Maargoed, nevermind, we zullen het zien. :)
Hutsje
Zeer actief

bjorn_a4 schreef:
Hutsje schreef:ik zou daar mee wachten tot hij minimaal een jaar is. (en ik hoop niet dat hij 60 kilo gaat wegen, dat is 10 kilo boven de standaard).
Bedankt voor de reactie. Dan ben ik blij dat we er niet zomaar mee van start zijn gegaan en zal ik hem nog even thuis laten.
De opmerking over het gewicht vind ik wat kort door de bocht. Zijn vader is Duits kampioen en weegt 65 kilo. Net als bij mensen denk ik niet dat je kunt spreken over een vast gewicht. Het gewicht staat natuurlijk gelijk aan de grootte. Maargoed, nevermind, we zullen het zien. :)
dat snap ik, maar dat hoort niet, een volwassen rottweilerreu mag tot 50 kilo wegen volgens de rasstandaard. als je het idee hebt dat hij zo zwaar is zou ik wachten tot hij anderhalf if voor je echt afstanden gaat lopen.
Afbeelding
bjorn_a4
Vaste gebruiker

Hutsje schreef:
bjorn_a4 schreef:
dat snap ik, maar dat hoort niet, een volwassen rottweilerreu mag tot 50 kilo wegen volgens de rasstandaard. als je het idee hebt dat hij zo zwaar is zou ik wachten tot hij anderhalf if voor je echt afstanden gaat lopen.
Vreemd dat een reu met 15 kilo overgewicht in Duitsland op de shows kampioen kan worden dan..? We hebben thuis altijd Rottweilers gehad, en die weegde altijd meer richting 60 dan richting 50. Maar we zullen zien wat het gaat worden, op dit moment ligt Zonda nog een beetje achter op de normale groei/gewichtscurve, dus misschien zal deze wel rond de 50 uitkomen. Wat je wil zeggen is als het goed begrijp in ieder geval dat je het beste kunt wachten met hardlopen tot hij uitgegroeid is?
Hutsje
Zeer actief

bjorn_a4 schreef:
Hutsje schreef:
bjorn_a4 schreef:
Vreemd dat een reu met 15 kilo overgewicht in Duitsland op de shows kampioen kan worden dan..? We hebben thuis altijd Rottweilers gehad, en die weegde altijd meer richting 60 dan richting 50. Maar we zullen zien wat het gaat worden, op dit moment ligt Zonda nog een beetje achter op de normale groei/gewichtscurve, dus misschien zal deze wel rond de 50 uitkomen. Wat je wil zeggen is als het goed begrijp in ieder geval dat je het beste kunt wachten met hardlopen tot hij uitgegroeid is?
dat is niet zo vreemd, de tendens is dat er steeds groter en zwaarder gefokt wordt. dat zie je bij meer rassen, ook bij de bullmastiff (reuen van 80 kilo zijn geen zeldzaamheid) heel jammer want ze horen atletisch te zijn en dat is ver te zoeken met dat gewicht. maar mensen vinden het blijkbaar mooi, inclusief keurmeester. maar als ze volgens de rasstandaard zouden keuren was deze reu geen kampioen geworden.
het skelet is met 1.5 jaar uitgegroeid, daarna zwaren ze nog uit en dat kan tot 3 a 4 jaar duren.
Afbeelding
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Hier ook nooiy rotties gehad met dat gewicht mocht het wel zo zijn is dat geen spier maar vet. Hoe dikkee hoe groter ze lijken. En dat gewicht lijkt me stug zeker op een show gezien ze daar gekeurd worden op gewicht. Hoe oud was die reu toen jouw pupsel geboren werd?

Uit laten groeien en als er genoev met hem getraind/rennen dan zal hij dat gewicht nooit halen en mooi getraind/ bespiere zij . Tevens zou ik zijn heupen ook laten rontgen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hutsje schreef: dat is niet zo vreemd, de tendens is dat er steeds groter en zwaarder gefokt wordt. dat zie je bij meer rassen, ook bij de bullmastiff (reuen van 80 kilo zijn geen zeldzaamheid) heel jammer want ze horen atletisch te zijn en dat is ver te zoeken met dat gewicht. maar mensen vinden het blijkbaar mooi, inclusief keurmeester. maar als ze volgens de rasstandaard zouden keuren was deze reu geen kampioen geworden.
het skelet is met 1.5 jaar uitgegroeid, daarna zwaren ze nog uit en dat kan tot 3 a 4 jaar duren.
:denken: Maar zo erg? Dan worden het doggen.
Mijn rottweiler kruising van dat gewicht was breder dan een rottweiler, zo'n 75 cm schofthoogte én te dik.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Hier al zeker 23 jaar Rotties en nooit boven de 50 geweest of als ze dat wel waren waren ze te dik.
Nu heb ik Amy, forse tante, maar weegt maar 32 kilo
Ik ben met haar gaan fietsen (hardlopen en ikzelf is niet echt een goeie combi :engel: ) toen ze ruim 1,5 jaar was
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
AnjaR
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): x mechelseherder

Ongelezen bericht door AnjaR »

Is rustig aan hard lopen voor een hond niet veel minder belastend dan bijvoorbeeld met een balletje spelen. Rustig een paar km mee hard lopen, dat moet een jonge hond toch wel kunnen???? Ik fiets met mijn x Mechels al een paar kilometer als ze een half jaar zijn, zijn wel geen rottweilers, maar ook geen kleine honden.
Afbeelding
Annamarie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Bullmastiff

Ongelezen bericht door Annamarie »

Ik zou met een Rottweiler ook wachten dat hij 1 jaar is.
En dan langzaam opbouwen, in een rustige draf.

Fietsen en HD hebben volgens mij niks met elkaar te maken.
Juist met slechte heupen is fietsen erg goed HD is goed op te vangen door bespiering.
ED is een heel ander verhaal.

Over de kilo's kan ik kort zijn, veel eigenaren vinden het interesant of stoer staan om te roepen mijn hond is zo zwaar.
Ik denk juist bij de zwaardere rassen, je hond schaal op te laten groeien het beste is.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”