Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bandit

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle
Aantal honden: 2

Re: Bandit

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Bandit is gemaakt van biologische ingrediënten, qua KVV betekend dit dus geen preventief antibiotica gebruik én biologische voeding voor de koeien/kippen/ etc.
en meer ruimte. Maar ik kan me dus voorstellen dat als je organen en spiervlees en bot gebruikt in de KVV dat Bandit sowieso schoner is omdat er een stuk minder antibiotica en andere afvalstoffen in de organen zitten.

Daarnaast hebben de 'goedkopere' merken vaak een hoger aandeel 'goedkope' onderdelen zoals organen of botten. In smuldier is de calcium bron niet eens bot maar poeder.

Dat is het verschil :ok: en daarnaast kan ik me voorstellen als Tannetje heeft meegeholpen met het recept en de verhoudingen dat het dus kloppend is.
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Bandit maakt geen gebruik van snippers, kopvlees en zeenvlees. Het bevat daardoor meer voedingswaarde en staat hoger in aminozuren. De kwaliteit hiervan is gegarandeerd en een continu kwaliteit. Nog afgezien dat het biologisch vlees is en minder tot geen medicatieresten bevat.
Dus heeft jouw hond om wat voor reden dan ook net dat beetje meer nodig, dan zou ik absoluut Bandit geven. Het is aan de prijs, ja....maar wat mij betreft een heel eerlijk KVV met zorg samengesteld. Iets wat andere KVV's nog wel eens missen en inboeten aan kwaliteit. Ze hebben een nieuwe fabriekslocatie waar je kunt gaan kijken. Ben eens uitgenodigd om dat te doen, maar heb er nog geen tijd voor gehad. Is zelf samengestelde voeding voor jou geen optie?

Ik wil nog even opmerken dat ik Tannetje niet meemaak als iemand die een eigen merk voorop stelt. Ze geeft ook adviezen over zelf samengestelde voeding en over andere merken, maar ja......zij weet ook wat er op de markt is en wat in die zin niet deugt.
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

dankje
aan die bovenstaande reacties heb ik wat :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

~Suzanne~ schreef:Tannetje ('s partner) maakt dit zelf!
Het is dus haar eigen product wat ze aanprijst ;-) niet dat daar wat mis mee is overigens!!

Suzanne
dat verklaart in ieder geval die belachelijke prijzen :F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
TomCee schreef:Nee, het ligt aan mij.
Andere samenstelling van vlees/vet/niet vlees componenten maakt verschil.
Maar blijkbaar alleen voor mij.
En ook ik wil graag weten wat de samenstelling van Bandit is, met name omdat Tannetje het aanraadt.
En daarom wil ik ook graag op de hoogte gehouden worden (zie mijn eerdere post).
Maar ik ga niet uit van het standpunt 'vlees is vlees', dus het maakt geen verschil.
Ja, en wat is dan het verschil met Lotgering?
Daar zit ook vlees in en geen andere componenten hoor. Staat er keurig op.

En heb je meegekregen dat Tannetje het dus maakt, dat Bandit?
Mag best maar toch een gegeven. Maakt vast uit. Ik prijs ook de concurrent nooit aan.
:ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik weet alleen dat er, geloof ik, meer spiervlees in Bandit zit. Tenminste dat is mij door Tannetje Koning en een andere DA verteld. (Die andere DA moet niets van Tannetje weten trouwens).

Inderdaad Eline, Eemland voeders had het en ik heb 3 kilo meegenomen. Echt heel erg duur, 3 kilo 28 euro.... Maar goed, als ze het er beter op doet dan krijgt ze dat gewoon.
Maar uiteraard lust ze het niet :roll: Dus aan alles eter Amy gegeven, en die eet het ook niet. Wat ik echt heel vreemd vind, er is tot nu toe echt niets wat Amy niet eet.
Ik heb nog 2,5 kilo en dat probeer ik nog aan Izzy te voeren, wil ze het echt niet dan hou ik ermee op. Ik meng het zo als ze eten krijgt met wat lotgering erdoor, misschien dat ze het dan wil.
Wat ik wel weet is dat van alle kvv's Lotgering hier het beste gegeten wordt.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Demi schreef:Ik weet alleen dat er, geloof ik, meer spiervlees in Bandit zit. Tenminste dat is mij door Tannetje Koning en een andere DA verteld. (Die andere DA moet niets van Tannetje weten trouwens).

Inderdaad Eline, Eemland voeders had het en ik heb 3 kilo meegenomen. Echt heel erg duur, 3 kilo 28 euro.... Maar goed, als ze het er beter op doet dan krijgt ze dat gewoon.
Maar uiteraard lust ze het niet :roll: Dus aan alles eter Amy gegeven, en die eet het ook niet. Wat ik echt heel vreemd vind, er is tot nu toe echt niets wat Amy niet eet.
Ik heb nog 2,5 kilo en dat probeer ik nog aan Izzy te voeren, wil ze het echt niet dan hou ik ermee op. Ik meng het zo als ze eten krijgt met wat lotgering erdoor, misschien dat ze het dan wil.
zo dan wat een prijs zeg :O:
en dan vreten ze liever lotgering :LOL:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

28 € :80:

Eet ze het ook niet als ze vandaag dan niets krijgt en je geeft het haar morgen weer ? En dan een beetje warm maken de eerste keren ? In de magnetron ofzo.
Lotgering is echt supervet vergeleken bij andere merken, hier zijn ze ook dol op Lotgering.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Demi
Zeer actief
Contacteer:

frank-bobby schreef:
Demi schreef:Ik weet alleen dat er, geloof ik, meer spiervlees in Bandit zit. Tenminste dat is mij door Tannetje Koning en een andere DA verteld. (Die andere DA moet niets van Tannetje weten trouwens).

Ik heb een stel verwende krengen hier :mrgreen:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:28 € :80:

Eet ze het ook niet als ze vandaag dan niets krijgt en je geeft het haar morgen weer ? En dan een beetje warm maken de eerste keren ? In de magnetron ofzo.
Lotgering is echt supervet vergeleken bij andere merken, hier zijn ze ook dol op Lotgering.
Ja ik vond het echt niet normaal, 28 euro voor iets minder dan 3 kilo. Ik dacht dat ze een fout gemaakt hadden met afrekenen (iemand anders had het even voor mij gehaald en betaald) maar na even gegoogled te hebben klopt de prijs dus echt. En 3 kilo gaat er best snel doorheen.

Dus ik kan mij inderdaad voorstellen dat als Tannetje het zelf maakt (of haar man) dat ze het het beste voer noemt. Maar een andere dierenarts, die man heb ik best hoog zitten, vindt kvv of gewoon barf ook beter dan brok, ook zei dat Bandit het beste is voor Iz had ik wat gehaald om te proberen.
Maar ja als ze het niet motten die verwende marmotten dan krijgen ze gewoon weer lotgering
TomCee
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door TomCee »

zo, ruim 9 euro per kilo....... Dat zou ikdus alleen geven als het medisch noodzakelijk was en de enige optie.
En die medische noodzaak kan ik me niet zo snel voorstellen.
Voor 9 euro de kilo kan je toch een heel nette barf zelf samenstellen, met de hoogste kwaliteit vlees etc etc.
En dan kun je d'r nog een knappe champagne naast serveren ;)
Het stelt me wat teleur....
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

sirene schreef:28 € :80:

ik weet niet veel van anderen merken heb wel een keer tammenga gehad
maar moet zeggen dat lotgering niet echt vet meer is vergeleken met vroeger
Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Demi schreef:
frank-bobby schreef:

Ik heb een stel verwende krengen hier :mrgreen:
nou op die manier zou ik daar erg blij mee zijn :F:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

:shock: zitten er gouden randjes om...?? :shock:
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Idiote prijs voor hondenvoer, ik kan me ook niet voorstellen dat het goed verkocht wordt.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Wtf :80: 28 euro!? Dat koopt toch niemand zeker? Heel dat weerstand verhaal geloof ik dus ook echt niet.
Al geloofik wel dat er kwliteitsverschil is tussen verschillende merken. En ik heb er genoeg gevoerd.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Demi
Zeer actief
Contacteer:

nathalie schreef:Wtf :80: 28 euro!? Dat koopt toch niemand zeker? Heel dat weerstand verhaal geloof ik dus ook echt niet.
Al geloofik wel dat er kwliteitsverschil is tussen verschillende merken. En ik heb er genoeg gevoerd.
Geloof zo even uit m'n hoofd (kan niet goed zoeken naar de site waar ik het gezien had, maar dacht de site van bandit zelf) dat dat ook ong hun eigen prijzen zijn

Ze heeft wel een lage weerstand en die moet wel iets beter. Alleen weet ik zelf te weinig over alle soorten kvv's wat nou echt haar weerstand kan verhogen. Lotgering vindt ze wel erg lekker maar is dat goed genoeg voor haar? Wat ik wel weet van lotgering dat je een stuk minder moet voeren, want het is wel vetter dan bv rock oid.
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Vergat ik nog zag hierboven een reactie over zelf samenstellen. Izzy heeft een slecht gebit en kan niet goed kauwen. Dat had ze op Curacao al en daar vonden ze dat ze slecht af. Dat kwam waarschijnlijk dat ze ( grote) brokken kreeg en dat kan ze niet kauwen. Harde koekjes ook niet of kluiven aan iets. Wat ook weer sneu is. Ze wil wel ziet de rest eten en zij probeert het dan en heeft dan pijn ( ze piept) en bloed in haar bek
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Hoe slecht is haar gebit dan ? Kan haar weerstand niet gewoon slechter worden door haar gebit ? Ontstekingen ofzo ?
Hier hebben ze gemiddeld zo'n 22 tanden en hebben geen enkel probleem met barf hoor. Karkassen en zalmkoppen ed gaan er prima in.

Als ze Bandit niet lust zou ik bv Carnibest, Barfmenu en Carnivoer ofzo gaan afwisselen en dan verschillende smaken.
Ik geef Lotgering tussendoor vanwege de prijs en ze vinden het heerlijk maar kwaliteit kan ik het niet echt noemen hoor. Voor de mensen die het niet geloven: moet je voor de gein eens een kilo Lotgering in de droger doen en een andere keer een kilo CB. Kijken wat er gebeurt.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Er zijn soorten Lotgering en die zijn niet allemaal vet, althans niet in mijn ervaring.
Hier eten ze erg graag de compleet met vis en de compleet met kip en die vind ik niet extreem vet. De variant met pens dan weer wel.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
TomCee
Zeer actief

Ongelezen bericht door TomCee »

Demi schreef:Vergat ik nog zag hierboven een reactie over zelf samenstellen. Izzy heeft een slecht gebit en kan niet goed kauwen. Dat had ze op Curacao al en daar vonden ze dat ze slecht af. Dat kwam waarschijnlijk dat ze ( grote) brokken kreeg en dat kan ze niet kauwen. Harde koekjes ook niet of kluiven aan iets. Wat ook weer sneu is. Ze wil wel ziet de rest eten en zij probeert het dan en heeft dan pijn ( ze piept) en bloed in haar bek
Als ze slecht kan kauwen, is dan malen in een foodprocessor wellicht een oplossing?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Er zijn soorten Lotgering en die zijn niet allemaal vet, althans niet in mijn ervaring.
Hier eten ze erg graag de compleet met vis en de compleet met kip en die vind ik niet extreem vet. De variant met pens dan weer wel.
Dat kan wel kloppen. Ik heb wel eens andere smaken maar meestal gewoon totaalvoer. Die is heel vet.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Wat een prijs! Dat zou hier neerkomen op 13,50 per dag als ik het zou voeren. :shock:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik denk dat je afgezet bent. Kijk maar bij Lupa!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Er zijn soorten Lotgering en die zijn niet allemaal vet, althans niet in mijn ervaring.
Precies... daarom haal ik ipv die laatste de pensmix... perfect ;-)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:
Dat kan wel kloppen. Ik heb wel eens andere smaken maar meestal gewoon totaalvoer. Die is heel vet.
Die voer ik ook en is hier alles behalve vet... vroeger ja. Het laatste halfjaar zeker niet meer. Tenminste imo dan.
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Zit op de ipad en dat tikt een beetje lastig, reageer morgen even over haar gebit, maar zie nu op deze site dat het daar toch echt wel goedkoper is

http://www.via-natura.nl/vers-vlees/bandit
Demi
Zeer actief
Contacteer:

En hier weer dezelfde prijs ong. die ik betaald heb, snap er geen hol meer

http://www.hondenvoer-natuurlijk.nl/sho ... logisch,98
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Demi schreef:Vergat ik nog zag hierboven een reactie over zelf samenstellen. Izzy heeft een slecht gebit en kan niet goed kauwen. Dat had ze op Curacao al en daar vonden ze dat ze slecht af. Dat kwam waarschijnlijk dat ze ( grote) brokken kreeg en dat kan ze niet kauwen. Harde koekjes ook niet of kluiven aan iets. Wat ook weer sneu is. Ze wil wel ziet de rest eten en zij probeert het dan en heeft dan pijn ( ze piept) en bloed in haar bek
Is het dan niet verstandiger om uit te zoeken wat ze exact aan haar gebit heeft? Wie weet hoe lang ze al met pijn loopt en dat kan ook het slecht eten verklaren. Overigens zou ik juist wel laten knagen (ongeacht of het dik bevleesde karkassen zijn of wat dan ook...). Als de gebitsfunctie helemaal niet meer gebruikt wordt, verergeren de problemen alleen maar. Bloed in de bek is niet erg....als er troep onder het gebit zit of ze heeft broos tandvlees, dan zorgt bloeden voor een ontstekingsremmend effect.

Er zijn ook andere redelijke merken biologisch vlees. Carnibest Bio en Ropadog EKO zijn redelijk betaalbaar. Met zelf samengestelde voeding ben je een stuk goedkoper uit wat betreft 'biologisch', wild en semi-wild.
DARF biologisch zit in een goedkoper segment, waarvan je je dan af kunt vragen wat voor kwaliteit spiervlees wordt gebruikt. Is op zich wel vet en veel honden eten het gewillig nu die groente er uit is. Als je geen botten wilt voeren, dan zou je ook aan kunnen vullen met een hoog kwaliteit spiervlees en orgaanvlees. Als is het maar een dag per week, je biedt je hond dan weer zoveel meer en maakt indirect ook optimaler gebruik van zijn spijsverteringsstelsel. Er zijn ook verkooppunten die o.a. wild konijnenvlees verkopen en orgaanvlees van hert (bijv. Degomeat).

Hier weer een andere prijsstelling m.b.t. Bandit:
http://www.hondeneten.nl/bandit-bio.htm ... acturer=15
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat een bedragen.. :O:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”