Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Van kvv naar brok, maar welke brok?
Moderator: moderatorteam
-
Jaron2012
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kruising galgo Espagnol,
stabij x kooiker - Aantal honden: 2
Van kvv naar brok, maar welke brok?
Jaron heeft nu van pup af aan kvv gehad, maar nu willen we toch weer overstappen op brok. Welke brok komt het meest in de buurt van vers vlees? En waar zitten de minste toevoegingen ect in? In het weekend blijven we gewoon vlees geven, maar voor doordeweeks zijn brokken toch wel erg makkelijk.
Onderschrift? Dat komt nog wel een keer!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Van kvv naar brok, maar welke brok?
Er komt imo geen enkele brok in de buurt van vlees... (en ik heb hiervoor jaren brok gevoerd overigensJaron2012 schreef:Jaron heeft nu van pup af aan kvv gehad, maar nu willen we toch weer overstappen op brok. Welke brok komt het meest in de buurt van vers vlees? En waar zitten de minste toevoegingen ect in? In het weekend blijven we gewoon vlees geven, maar voor doordeweeks zijn brokken toch wel erg makkelijk.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Eerlijk?Jaron2012 schreef:Jaron heeft nu van pup af aan kvv gehad, maar nu willen we toch weer overstappen op brok. Welke brok komt het meest in de buurt van vers vlees? En waar zitten de minste toevoegingen ect in? In het weekend blijven we gewoon vlees geven, maar voor doordeweeks zijn brokken toch wel erg makkelijk.
Geen. Al hoor ik van alles goed over Taste of the Wild.
Maar hoe dan ook, in brokken zit vrijwel nooit vlees als hoofdingredient en ALS het er al inzit in meer % dan is het altijd doodgekookt.
Mijn idee zou het niet zijn .. waarom makkelijker? Vlees uit de vriezer in de koelkast, van de koelkast naar de bak. Klaar
Dat je een zakje op noodvooraad hebt voor het geval je het toch een keer vergeet snap ik dan wel
Suzanne
- dagmar88
- Zeer actief
Geen. Ik zie ook niet wat er zo ongemakkelijk aan zou zijn. Voer zelf beidenJaron2012 schreef:Jaron heeft nu van pup af aan kvv gehad, maar nu willen we toch weer overstappen op brok. Welke brok komt het meest in de buurt van vers vlees? En waar zitten de minste toevoegingen ect in? In het weekend blijven we gewoon vlees geven, maar voor doordeweeks zijn brokken toch wel erg makkelijk.
Op http://brokkenvergelijken.wordpress.com/ kun je vergelijken.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Vraag me ook af wat lastig is?
Men neme:
een curverbak:

kvv:

Deze laatste doe je in de curverbak en de volgende dag is het eetbaar...

Men neme:
een curverbak:

kvv:

Deze laatste doe je in de curverbak en de volgende dag is het eetbaar...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 2
kvv is toch ook gemakkelijk, moet het alleen op tijd uit de vriezer halen
Voor brok zou ik dan toch kijken naar iets zonder graag.
Voor brok zou ik dan toch kijken naar iets zonder graag.
-
Jaron2012
- Vaste gebruiker
Bedankt voor alle antwoorden, maar mijn vraag is niet "hoe makkelijk is het om vlees te voeren", want dat doe ik nu al een jaar. Mijn vraag is " welke brokken kan het het beste aan mijn hond geven".
- dagmar88
- Zeer actief
Daar is geen standaard antwoord op, vandaar de link hier boven.Jaron2012 schreef:Bedankt voor alle antwoorden, maar mijn vraag is niet "hoe makkelijk is het om vlees te voeren", want dat doe ik nu al een jaar. Mijn vraag is " welke brokken kan het het beste aan mijn hond geven".
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee je vraag was welke komt er het dichts in de buurt van vers vlees... GEEN dus.Jaron2012 schreef:Bedankt voor alle antwoorden, maar mijn vraag is niet "hoe makkelijk is het om vlees te voeren", want dat doe ik nu al een jaar. Mijn vraag is " welke brokken kan het het beste aan mijn hond geven".

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Tsja... de brok die jij wilt denk ik dan.Jaron2012 schreef:Bedankt voor alle antwoorden, maar mijn vraag is niet "hoe makkelijk is het om vlees te voeren", want dat doe ik nu al een jaar. Mijn vraag is " welke brokken kan het het beste aan mijn hond geven".
Maar waarom zou je over willen stappen? Vlees is toch echt zoveel beter...
Wat ik al zei, zelfs de beste brok bevat doodgekookt vlees ...
Suzanne
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Ik vind dit een goede brokJaron2012 schreef:Bedankt voor alle antwoorden, maar mijn vraag is niet "hoe makkelijk is het om vlees te voeren", want dat doe ik nu al een jaar. Mijn vraag is " welke brokken kan het het beste aan mijn hond geven".
http://www.natuurlijkdierenvoer.nl/c-14 ... ondenvoer/

-
Jaron2012
- Vaste gebruiker
Ik zal de link eens even goed doorspitten, dankje.dagmar88 schreef:Daar is geen standaard antwoord op, vandaar de link hier boven.Jaron2012 schreef:Bedankt voor alle antwoorden, maar mijn vraag is niet "hoe makkelijk is het om vlees te voeren", want dat doe ik nu al een jaar. Mijn vraag is " welke brokken kan het het beste aan mijn hond geven".
-
Jaron2012
- Vaste gebruiker
Komt dat niet op hetzelfde neer? Maar ik heb het misschien iets verkeerd uitgelegd/gevraagd.malinois schreef:Nee je vraag was welke komt er het dichts in de buurt van vers vlees... GEEN dus.Jaron2012 schreef:Bedankt voor alle antwoorden, maar mijn vraag is niet "hoe makkelijk is het om vlees te voeren", want dat doe ik nu al een jaar. Mijn vraag is " welke brokken kan het het beste aan mijn hond geven".
- dagmar88
- Zeer actief
Jaron2012 schreef:Ik zal de link eens even goed doorspitten, dankje.dagmar88 schreef:Daar is geen standaard antwoord op, vandaar de link hier boven.Jaron2012 schreef:Bedankt voor alle antwoorden, maar mijn vraag is niet "hoe makkelijk is het om vlees te voeren", want dat doe ik nu al een jaar. Mijn vraag is " welke brokken kan het het beste aan mijn hond geven".
Het verschilt hier ook enorm per hond; heb drie verschillende soorten brok voor ze.
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja ik voer vaak verschillende brokken door elkaar, en ergens heb je gelijk hoor, brok is altijd klaar voor gebruik, voerton open en scheppen maar

- Mina2006
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
Eet jijzelf ook zo; blikje open en scheppen maarS@ndr@ schreef:tja ik voer vaak verschillende brokken door elkaar, en ergens heb je gelijk hoor, brok is altijd klaar voor gebruik, voerton open en scheppen maar![]()
Nja honden en mensen zijn wel anders, maar ik denk zelf dat als je er echt moeite mee hebt om tijd te nemen om KVV te ontdooien/verdelen en dergelijke, je zo'n 5 minuten de tijd niet waard vind voor je hond.
Maar goed, dat is mijn mening.

9,5 jaar
- Mina2006
- Zeer actief
(btw, ik heb nog brokken liggen hier, euroshopper van de AH, iemand interesse?
)

9,5 jaar
- Jeffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Ik vind brok vele malen makkelijker dan kvv hoor. Je hebt geen vriezer nodig, een portie maken is veel makkelijker, je kan het niet vergeten uit de vriezer te halen (Nou ja, dat kan wel maar dat zou wel raar zijn
). Dat maakt niet dat Anthira brok krijgt, maar ik snap het best
Ik heb een zak cavom staan voor als we de kvv vergeten zijn. Mijn vorige hond kreeg brokken van Greenheart. Daar deed hij het goed op. Ik vind dat een fijne brok, maar hij is niet zo bekend en niet zo makkelijk verkrijgbaar als andere brokken.
Ik heb een zak cavom staan voor als we de kvv vergeten zijn. Mijn vorige hond kreeg brokken van Greenheart. Daar deed hij het goed op. Ik vind dat een fijne brok, maar hij is niet zo bekend en niet zo makkelijk verkrijgbaar als andere brokken.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar vergeet je het zo vaak dan? Ik ben het in al die jaren 1x vergeten... en dan gooi je het gewoon in een emmer heet water en is het ook ontdooit met een kwartiertje...Jeffy schreef:Ik vind brok vele malen makkelijker dan kvv hoor. Je hebt geen vriezer nodig, een portie maken is veel makkelijker, je kan het niet vergeten uit de vriezer te halen (Nou ja, dat kan wel maar dat zou wel raar zijn). Dat maakt niet dat Anthira brok krijgt, maar ik snap het best
![]()
Het zit gewoon in de routine, als ik de honden 's ochtends ga uitlaten haal ik het eruit voor de volgende dag. Je vergeet toch ook niet je hond uit te laten bijv. ik snap dat echt niet (dus geen kritiek ofzo gewoon verwondering)

- Mina2006
- Zeer actief
Ik ben het ook met je eens, zoiets moet routine worden. Met het avondeten gaat het bij mij uit de vriezer, verdeel ik het in stukjes, die gaan in zakjes en die gaan in de koelkast (wat ik de volgende dag nodig heb, de rest in de vriezer terug). Volgende dag uit de koelkast, in de bak, en die avond de andere stukjes uit de vriezer in de koelkast.malinois schreef:Maar vergeet je het zo vaak dan? Ik ben het in al die jaren 1x vergeten... en dan gooi je het gewoon in een emmer heet water en is het ook ontdooit met een kwartiertje...Jeffy schreef:Ik vind brok vele malen makkelijker dan kvv hoor. Je hebt geen vriezer nodig, een portie maken is veel makkelijker, je kan het niet vergeten uit de vriezer te halen (Nou ja, dat kan wel maar dat zou wel raar zijn). Dat maakt niet dat Anthira brok krijgt, maar ik snap het best
![]()
Ik heb een zak cavom staan voor als we de kvv vergeten zijn. Mijn vorige hond kreeg brokken van Greenheart. Daar deed hij het goed op. Ik vind dat een fijne brok, maar hij is niet zo bekend en niet zo makkelijk verkrijgbaar als andere brokken.En dat was in het begin toen ik het net voerde...
Het zit gewoon in de routine, als ik de honden 's ochtends ga uitlaten haal ik het eruit voor de volgende dag. Je vergeet toch ook niet je hond uit te laten bijv. ik snap dat echt niet (dus geen kritiek ofzo gewoon verwondering)
Zoveel dingen zijn routine in het leven, dus kan dit er ook wel bij

9,5 jaar
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Ik vergeet het ook gemiddeld 1 keer per weekmalinois schreef:Maar vergeet je het zo vaak dan? Ik ben het in al die jaren 1x vergeten... en dan gooi je het gewoon in een emmer heet water en is het ook ontdooit met een kwartiertje...Jeffy schreef:Ik vind brok vele malen makkelijker dan kvv hoor. Je hebt geen vriezer nodig, een portie maken is veel makkelijker, je kan het niet vergeten uit de vriezer te halen (Nou ja, dat kan wel maar dat zou wel raar zijn). Dat maakt niet dat Anthira brok krijgt, maar ik snap het best
![]()
Ik heb een zak cavom staan voor als we de kvv vergeten zijn. Mijn vorige hond kreeg brokken van Greenheart. Daar deed hij het goed op. Ik vind dat een fijne brok, maar hij is niet zo bekend en niet zo makkelijk verkrijgbaar als andere brokken.En dat was in het begin toen ik het net voerde...

- Jeffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Ja, toch best welmalinois schreef: Maar vergeet je het zo vaak dan?
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
Ik vergeet het heeel enkel wel eens, maar dan las ik gewoon een vastendag in, of desnoods neem ik wat voor haar mee uit de supermarkt.
Brokken heb ik verder geen verstand van, dus daar kan ik je niet mee helpen
Brokken heb ik verder geen verstand van, dus daar kan ik je niet mee helpen
-
Goldendelicious
Mijn honden krijgen nu zo'n 8,5 jaar rauwe voeding. Denk dat ik het in al die tijd hooguit 3x vergeten ben... 
- dretje
- Zeer actief
als ik het vergeet gaat het op; ontdooistand in de magnetron (behalve als het pens is gatver) doe ik voor mijn vlees ook wel eens dus waarom niet voor de hond.
maar even ontopic ....per hond denk ik verschillend.... waar hij het het best op doet en niet onbelangrijk of hij het eet Takkii was nogal kieskeurig en at alleen de Royal canien goed en daarvan de minste poep.
Goed dat je het beste voor je hond wil maar wees eens eerlijk eet jij zelf ook alleen "het beste en biologisch enz"
maar even ontopic ....per hond denk ik verschillend.... waar hij het het best op doet en niet onbelangrijk of hij het eet Takkii was nogal kieskeurig en at alleen de Royal canien goed en daarvan de minste poep.
Goed dat je het beste voor je hond wil maar wees eens eerlijk eet jij zelf ook alleen "het beste en biologisch enz"
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik eet wel redelijk vaak de zelfde dingen ja, alle dagen vlees is net zo eentonig als alle dagen brok, lijkt me.Mina2006 schreef:Eet jijzelf ook zo; blikje open en scheppen maarS@ndr@ schreef:tja ik voer vaak verschillende brokken door elkaar, en ergens heb je gelijk hoor, brok is altijd klaar voor gebruik, voerton open en scheppen maar![]()
haha.
Nja honden en mensen zijn wel anders, maar ik denk zelf dat als je er echt moeite mee hebt om tijd te nemen om KVV te ontdooien/verdelen en dergelijke, je zo'n 5 minuten de tijd niet waard vind voor je hond.
Maar goed, dat is mijn mening.
en mijn hond gaat chronisch aan de diarree en pukkels van vers vlees , moet ik hem dan echt martelen en ziek maken van je, is dat wat je wilt t gaat me helemaal niet om die paar minuten, maar om de gezondheid van mijn hond, maar t is wel een van de voordelen, brok is altijd klaar voor gebruik.
-
-Saskia-
- Zeer actief
Tussen rauwbestellingen door krijgen ze hier Orijen en ik ben er tevreden over.
Ze doen het er niet even goed op als met rauw maar veel scheelt het echt niet
Wel prijzig.
Ze doen het er niet even goed op als met rauw maar veel scheelt het echt niet
Wel prijzig.
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Als mijn hondjes hier logeren vind ik KVV net zo makkelijk als brok, maar wanneer ze mee gaan camperen ben ik heel blij dat ze vrij makkelijk een weekje overstappen op brok 
- Poffertje
- Actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
- Aantal honden: 1
Ik vergeet vaak zelfs eten voor mijzelf uit de vriezer te halen, dus ook weleens voor de hond. Of dat ik kon zweren dat er nog wat in de vriezer lag, maar er ligt dat toch echt helemaal niets.. Ik heb nu Taste of the Wild brokken erbij voor in de ochtend en dus ook voor als we de kvv zijn vergeten.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben vorig jaar naar Hongarije mee, vriezertje mee, kvv mee in de koelbox, daar in de vriezerPlumeau schreef:Als mijn hondjes hier logeren vind ik KVV net zo makkelijk als brok, maar wanneer ze mee gaan camperen ben ik heel blij dat ze vrij makkelijk een weekje overstappen op brok