Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Van kvv naar brok, maar welke brok?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Re: Van kvv naar brok, maar welke brok?

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Het enige nadeel van KVV is de vakantie.
Maar dat hebben wij opgelost door een klein vriezertje te kopen.
Past precies onder onze koelkist..
Heel luxe, maar dan heb je er zelf ook nog iets aan.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

DjockPuck schreef:Het enige nadeel van KVV is de vakantie.
Maar dat hebben wij opgelost door een klein vriezertje te kopen.
Past precies onder onze koelkist..
Heel luxe, maar dan heb je er zelf ook nog iets aan.
Ik heb een inbouwvriezertje hier op het forum gekocht, 2e hands geen idee hoe oud ie is maar vriezen dat ie doet :E: En dat is ook het enige wat de bedoeling is. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mina2006
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mina2006 »

S@ndr@ schreef:
Mina2006 schreef:
S@ndr@ schreef:tja ik voer vaak verschillende brokken door elkaar, en ergens heb je gelijk hoor, brok is altijd klaar voor gebruik, voerton open en scheppen maar :pffff: :engel:
Eet jijzelf ook zo; blikje open en scheppen maar :tongue: haha.
Nja honden en mensen zijn wel anders, maar ik denk zelf dat als je er echt moeite mee hebt om tijd te nemen om KVV te ontdooien/verdelen en dergelijke, je zo'n 5 minuten de tijd niet waard vind voor je hond.
Maar goed, dat is mijn mening.
Ik eet wel redelijk vaak de zelfde dingen ja, alle dagen vlees is net zo eentonig als alle dagen brok, lijkt me.
en mijn hond gaat chronisch aan de diarree en pukkels van vers vlees , moet ik hem dan echt martelen en ziek maken van je, is dat wat je wilt t gaat me helemaal niet om die paar minuten, maar om de gezondheid van mijn hond, maar t is wel een van de voordelen, brok is altijd klaar voor gebruik.
Voor mij hoeft dat niet hoor, het ging me niet om wel of geen vers vlees, en wel of niet eentonig, het ging me om het gemak. Brokken is makkelijker ja, maar zoals ik al zei is vers even makkelijk, alleen moet je die beter onthouden.
Ik zei dus niks over wel/niet vers en wel/niet afwisseling, maar over wel/niet gemakkelijk.
Afbeelding

9,5 jaar
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

jij vroeg heel specifiek of ik voor mezelf ook een blikje open trok, en de toon van je bericht schoot me heel even verkeerd :boos:
maar ik denk zelf dat als je er echt moeite mee hebt om tijd te nemen om KVV te ontdooien/verdelen en dergelijke, je zo'n 5 minuten de tijd niet waard vind voor je hond.
gewoon een hele stomme opmerking :gvd: Heel erg stom
Mina2006
Zeer actief

S@ndr@ schreef:jij vroeg heel specifiek of ik voor mezelf ook een blikje open trok, en de toon van je bericht schoot me heel even verkeerd :boos:
maar ik denk zelf dat als je er echt moeite mee hebt om tijd te nemen om KVV te ontdooien/verdelen en dergelijke, je zo'n 5 minuten de tijd niet waard vind voor je hond.
''de toon van je bericht''. Het is internet..je hoort geen toon en ik bedoelde het niet rot of zo :denken:

Daarbij mag je me trut noemen, of wijzigen in 'stomme opmerking', dat maakt me alleen niet zo uit. Zeer waarschijnlijk heb je de tekst verkeerd begrepen. Ik bedoelde niet: als je geen kvv voert, vind je tijd niet waard voor je hond..neeee ik bedoelde; als je ZEGT dat je brokken handiger vind ómdat kvv allemaal zo moeilijk is en brokken lekker snel en makkelijk te geven is, dan VIND IK (lees; mening) dat je die 5 minuutjes extra werk niet waard vind voor je hond.
Gelukkig is niet iedereen hetzelfde he

Nogmaals, het was niet eens zo rot bedoeld. :blah:
Afbeelding

9,5 jaar
S@ndr@
Zeer actief

Mina2006 schreef:
S@ndr@ schreef:jij vroeg heel specifiek of ik voor mezelf ook een blikje open trok, en de toon van je bericht schoot me heel even verkeerd :boos:
''de toon van je bericht''. Het is internet..je hoort geen toon en ik bedoelde het niet rot of zo :denken:

Daarbij mag je me trut noemen, of wijzigen in 'stomme opmerking', dat maakt me alleen niet zo uit. Zeer waarschijnlijk heb je de tekst verkeerd begrepen. Ik bedoelde niet: als je geen kvv voert, vind je tijd niet waard voor je hond..neeee ik bedoelde; als je ZEGT dat je brokken handiger vind ómdat kvv allemaal zo moeilijk is en brokken lekker snel en makkelijk te geven is, dan VIND IK (lees; mening) dat je die 5 minuutjes extra werk niet waard vind voor je hond.

Jij kent me me niet en hebt geen idee wat ik wel of niet voor mijn hond over heb, en ja ik vind je een stomme TR*T als ik zo je opmerkingen lees.
ik wordt niet heel gauw grof, maar jij krijgt het wel voor elkaar.
ik heb in ieder geval mijn hond nog laten testen een geef hem de best mogelijke voeding in zijn geval, jij loopt gewoon als een dom blond***** ( want ik wil het beest niet beledigen) achter en menigte aan en bied hier je supermarkt brokken aan die je nog over hebt. :kotz: \
Mina2006
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Mina2006 schreef:

Jij kent me me niet en hebt geen idee wat ik wel of niet voor mijn hond over heb, en ja ik vind je een stomme TR*T als ik zo je opmerkingen lees.
ik heb in ieder geval mijn hond nog laten testen een geef hem de best mogelijke voeding in zijn geval, jij loopt gewoon als een dom blond***** ( want ik wil het beest niet beledigen) achter en menigte aan en bied hier je supermarkt brokken aan die je nog over hebt. :kotz: \
Zoooooo he, als jij zo pissig bent, kun je blijkbaar niet lezen?
Nogmaals: ik heb het niet over wat beter is.
Ik heb het niet over dat als je brok geeft niet deugt of zo.
:piew: Dat zeg ik helemaal niet.

Ik zeg alleen dat als je als REDEN voor brok geeft: vers is teveel tijd. Je dan die tijd niet waard vind.

Ik zeg toch niet dat als je brok geeft door gezondheid, of door andere redenen, je de tijd niet waard vindt? :19:
Afbeelding

9,5 jaar
S@ndr@
Zeer actief

En de mazzel he, jij bent zeker geen 5 minuten waard :blah:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

S@ndr@ schreef:
Mina2006 schreef:

Wat is daar mis mee? Hier krijgen ze ook Jumbo brokken met speuren en als beloning, ik ga toch geen kapitalen uitgeven een bijvoeding? En daarnaast vind ik het prima voer, zo goed zelfs dat mocht ik ooit eens brokmaaltijd moeten geven ze dat zouden krijgen. Eigen merk van Jumbo.
Daarnaast waarom zou je geen supermarktbrokken hier mogen aanbieden? :denken: Mag je alleen maar de duren merken aanbieden? :denken:
Waarom is zij nou dom als ze gewoon adviezen van hier opvolgt? De hond eet het graag en over een paar weken zullen we wel zien of hij het er ook goed op doet... als dat zo is wat is dan het probleem? Ik heb nog nooit een hond getest voor voer en ben ook niet van plan dat te gaan doen eigenlijk... ja als hij zo zou reageren als die van jou zou ik idd. wat anders proberen... Dusty luste geen kvv, dus kreeg ze brok met wat blik... voor haar het beste.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mina2006
Zeer actief

Lekker volwassen.
Probeer mijn tekst maar eens opnieuw te lezen als je wat gekalmeerd bent, dan lees je dat ik het allemaal niet bot en zeker niet persoonlijk op jou bedoel :flower:
Sterkte, ik kom hier niet voor ruzie.
Afbeelding

9,5 jaar
S@ndr@
Zeer actief

Inge O schreef:
Mina2006 schreef: Ik zeg alleen dat als je als REDEN voor brok geeft: vers is teveel tijd. Je dan die tijd niet waard vind.
oohhh, dus je zegt alleen maar dat sandra niks voor haar hond over heeft? ach, ja, dan moet je niet zo op je teentjes getrapt zijn, sandra :oeps: .......

je hebt hier op korte tijd al heel wat bij elkaar kunnen lullen geloof ik, doe vooral zo voort :ok: .
Ja ik weet het, ik heb hele lange tenen, en meestal heb ik best geduld, maar zoveel ******, daar kan ook een zinnig mens niet tegen op :F:
Ik ga dat ook niet doen, dit wordt de 1 ste in de negeer :Q:
Mina2006
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Inge O schreef:
Mina2006 schreef: Ik zeg alleen dat als je als REDEN voor brok geeft: vers is teveel tijd. Je dan die tijd niet waard vind.
oohhh, dus je zegt alleen maar dat sandra niks voor haar hond over heeft? ach, ja, dan moet je niet zo op je teentjes getrapt zijn, sandra :oeps: .......

je hebt hier op korte tijd al heel wat bij elkaar kunnen lullen geloof ik, doe vooral zo voort :ok: .
Ja ik weet het, ik heb hele lange tenen, en meestal heb ik best geduld, maar zoveel ******, daar kan ook een zinnig mens niet tegen op :F:
Ik ga dat ook niet doen, dit wordt de 1 ste in de negeer :Q:
Waar zeg ik dat zij niks voor haar hond over heeft?..waar??

Als iemand tegen mij zegt: ik geef mijn hond brokken wánt ik vind versvoer teveel tijd. Dan zeg ik: versvoer is maar 5 minuutjes werk, vind je dat teveel voor je hond?

Ik zeg nergens; jaaaa jij hebt niks voor je hond over.

Damn..ik dacht toch even dat ik hier te maken had met volwassen mensen, heb me sterk vergist helaas..
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Inge O schreef:
Mina2006 schreef: Waar zeg ik dat zij niks voor haar hond over heeft?..waar??

Als iemand tegen mij zegt: ik geef mijn hond brokken wánt ik vind versvoer teveel tijd. Dan zeg ik: versvoer is maar 5 minuutjes werk, vind je dat teveel voor je hond?

Ik zeg nergens; jaaaa jij hebt niks voor je hond over.

Damn..ik dacht toch even dat ik hier te maken had met volwassen mensen, heb me sterk vergist helaas..
wat een dubbelovergehaalde onzin - alsof je met taal alleen maar kan uitdrukken wat de woorden letterlijk betekenen :roll: .

nou, oké dan, hier heb je er ook eentje : 'er zijn best nog ergere zeuren dan jij :ok: '.

niks mis mee hè met die boodschap?
Niks mis mee inderdaad, want ik weet dat dit zeker zo is. (het kan namelijk áltijd erger)
Ik vind het gewoon heel erg jammer dat als ik het ene zeg, het ander gedacht wordt, maar daar moet ik me dan bij neerleggen denk ik :mann:
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Kells schreef:
Mina2006 schreef:
S@ndr@ schreef:tja ik voer vaak verschillende brokken door elkaar, en ergens heb je gelijk hoor, brok is altijd klaar voor gebruik, voerton open en scheppen maar :pffff: :engel:
Eet jijzelf ook zo; blikje open en scheppen maar :tongue: haha.
Nja honden en mensen zijn wel anders, maar ik denk zelf dat als je er echt moeite mee hebt om tijd te nemen om KVV te ontdooien/verdelen en dergelijke, je zo'n 5 minuten de tijd niet waard vind voor je hond.
Maar goed, dat is mijn mening.
Niet om het een of het ander, maar 3 dagen geleden voerde je nog de goedkoopst mogelijke brokkenmeuk uit de supermarkt. Nu je kvv voert denk je dat mensen brok voeren uit gemakzucht? Ik voer geen kvv omdat mijn honden het niet willen vreten. Qua tijd maakt het niks uit of je nu een pakje vlees in die bak gooit of wat brok afweegt. Ik voer een goede kwaliteit brok en daarnaast maak ik mijn hondensnacks zelf. Daar gaat wel tijd in zitten trouwens. :wink:
Ik denk dat ik het even beter moet uitleggen, want ook jij begrijpt me volkomen verkeerd.

Ik zeg niet, dat kvv per se beter is dan brokken, of brokken per se beter is dan kvv
Ik zeg ook niet dat als je brokken voert, je gemakzuchtig bent.
Ik zeg ook niet dat als je brokken geeft, je niks over hebt voor je hond.

Wat ik bedoelde te zeggen is dit, en let wel; dit is mijn mening:

Als je je hond alleen brokken wilt geven OMDAT (en geen andere reden) je vind dat kvv teveel werk is (dus je wilt wel kvv voeren, je hond mag/kan kvv eten en dergelijke, maar de enige reden waarom je het niet wilt doen is; teveel werk) dán zeg ik: dan vind je het dus niet waard om extra werk te verrichten voor je hond.

Dat betekent niet dat ik vind dat als je geen kvv wilt voeren omdat je hond het niet lust, of niet mag, of jij brokken goedkoper vind, je je hond niks gunt..

Het is hetzelfde principe als bijvoorbeeld (raar voorbeeld, maar misschien duidelijk) je hond groente geven.
In dit voorbeeld mag je hond wel groente, is ook gezond, en je hebt er het geld gewoon voor, maar jij vind het een te grote moeite om die groente in de blender te doen, en te geven, dús geef je wat anders (wat misschien 2 minuutjes minder tijd kost).
Ook dan zeg ik: geen groente om alléén de reden: teveel werk..dat is gewoon onzin.

Met kvv: als je vind dat het stinkt, te duur is, geen plaats in de vriezer, je hond wilt het niet/mag het niet, brokken gezonder/beter
DAN IS HET PRIMA..niks op aan te merken..he-le-maal goed.
Maar als je alleen vind: neh, is teveel werk (5 minuutjes dus) dan vraag ik me af waarom je dan een hond neemt als je ''teveel werk'' jou tegenhoud iets voor je hond te doen.

Dus ik bedoel écht niet dat brokken slechter zijn of beter, of dat alle honden kvv mogen/willen..totaal niet.

echt alleen de zin: teveel moeite
méér niet.
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

(p.s. die supermarkt brokken voerde ik omdat ze die gewend was en meekreeg, verder ook niks mis mee lijkt me he)
Afbeelding

9,5 jaar
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mina2006 schreef:(p.s. die supermarkt brokken voerde ik omdat ze die gewend was en meekreeg, verder ook niks mis mee lijkt me he)

:ok: Kun je gewoon lekker zelf op maken met spelletjes en/of als beloning.
Mina2006
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Mina2006 schreef:(p.s. die supermarkt brokken voerde ik omdat ze die gewend was en meekreeg, verder ook niks mis mee lijkt me he)

:ok: Kun je gewoon lekker zelf op maken met spelletjes en/of als beloning.
Ja wat betreft die brokjes dus, die wilt Mina niet eens, ze wordt er niet echt blij van. Ik las ergens dat er een soort voedselbank voor huisdieren is. Wellicht kan ik daar de brokken afleveren zodat anderen er gebruik van kunnen maken.
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Sorry als ik iemand beledigd heb met mijn mening, maar ik kan niet van tevoren bedenken dat er eventueel mensen zijn die het verkeerd begrijpen.
Hopelijk is nu alles duidelijk voor iedereen zodat we als normale, volwassen mensen door kunnen met tips geven aan elkaar.
:O: :ugh:
Afbeelding

9,5 jaar
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Hier krijgen ze Dog Lovers Gold, bevalt goed
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

S@ndr@ schreef:En de mazzel he, jij bent zeker geen 5 minuten waard :blah:
Je reageert wel wat overdreven op Mina vind ik.

Het gaat niet eens over jou (jij voert brok omdat Van Gils niet tegen kvv kan), dus waarom zulke lange tenen?
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Tja gemakzucht :mrgreen:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

malinois schreef:
Jeffy schreef:Ik vind brok vele malen makkelijker dan kvv hoor. Je hebt geen vriezer nodig, een portie maken is veel makkelijker, je kan het niet vergeten uit de vriezer te halen (Nou ja, dat kan wel maar dat zou wel raar zijn :mrgreen: ). Dat maakt niet dat Anthira brok krijgt, maar ik snap het best :19:
Ik heb een zak cavom staan voor als we de kvv vergeten zijn. Mijn vorige hond kreeg brokken van Greenheart. Daar deed hij het goed op. Ik vind dat een fijne brok, maar hij is niet zo bekend en niet zo makkelijk verkrijgbaar als andere brokken.
Maar vergeet je het zo vaak dan? Ik ben het in al die jaren 1x vergeten... en dan gooi je het gewoon in een emmer heet water en is het ook ontdooit met een kwartiertje... :19: En dat was in het begin toen ik het net voerde...
Het zit gewoon in de routine, als ik de honden 's ochtends ga uitlaten haal ik het eruit voor de volgende dag. Je vergeet toch ook niet je hond uit te laten bijv. ik snap dat echt niet (dus geen kritiek ofzo gewoon verwondering) :wink:
Ik vergeet het regelmatig (barf nu dan) want de vriezers en koelkast voor de hond staan in de schuur en daar heb ik voor de rest niks te zoeken. (plus dat ik nu de schuurdeur niet meer open krijg :D ) Maar ik heb altijd een beetje kvv op voorraad in onze vriezer, zodat ik het razendsnel in het water kan gooien idd.

Qua brok heb ik er geen verstand van. Ik kreeg laatst een proefzakje van een brok, die zag er goed uit, maar wordt hier alleen als beloning gegeten, want ze vertikt het om een bak brok op te eten. Was alleen een onbekend merk dat alleen bij die dierenspeciaalzaak te verkrijgen was en de ingredienten kon ik niet vinden.
Jaron2012
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruising galgo Espagnol,
stabij x kooiker

Ongelezen bericht door Jaron2012 »

Jeetje, gezellige boel hier. We hebben inmiddels onze keuze gemaakt wat betreft brokken/vlees.
Onderschrift? Dat komt nog wel een keer!
Jaron2012
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruising galgo Espagnol,
stabij x kooiker

Ongelezen bericht door Jaron2012 »

alinelaila schreef:
Jaron2012 schreef:Jeetje, gezellige boel hier. We hebben inmiddels onze keuze gemaakt wat betreft brokken/vlees.
Ik ben wel benieuwd welk merk het geworden is?
Hij krijgt farmfood of biofood (ligt eraan welke hier te koop is en welke goedkoper is), ik ga straks even naar de winkel. 's Ochtends krijgt hij brokken en 's avonds vlees. In het weekend 2x vlees. Daarbij krijgt hij (kreeg hij altijd al) 's avonds als hij op bed gaat nog 2 droge boterhammen, om hem een beetje op gewicht te laten blijven/niet af te laten vallen. Hij heeft namelijk een schildklier probleempje en we moeten er flink tegenaan voeren om hem enigszins op gewicht te laten blijven.
Onderschrift? Dat komt nog wel een keer!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”