Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond op de fiets meenemen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Hond op de fiets meenemen

Ongelezen bericht door Marion. »

Gaat dus over mijn moeder en haar hond.

Pien is een Matezer-teefje van net een jaar, dus wat zal het ding nu wegen....
Met de eerste enting ben ik meegegaan (is ze dus met de auto geweest) maar bij de 2e enting heeft mijn moeder haar in de kattenbench achter op de fiets gebonden. Vind Pien helemaal prima. Ze blijft ook rustig zitten. Mijn moeder heeft geen rijbewijs, dus doet alles lopend of met de fiets.

Dus lijkt ons - met de zomer in het vooruitzicht - een fietsmand een leuk verjaardagskadootje. Ik denk zelf achterop de bagagedrager, dat is heel veel makkelijker. Dan gewoon zo'n rechthoekige van Basil ofzo, en daar dan veiligheidsriempjes in maken (plus een kussentje natuurlijk). Of kan voorop ook?

Mijn moeder is 75, en rijdt eigenlijk de laatste tijd alleen maar op de electrische fiets van mijn vader (niet omdat ze niet meer kan hoor, maar omdat die zo lekker snel gaat). Maar die accu zit volgens mij ergens bij de achtervork, en hindert de bevestiging van zo'n hondenmand op de bagagedrager niet. Toch?
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Hond op de fiets meenemen

Ongelezen bericht door *Esther »

Ik zou zo'n mand doen die van boven af te sluiten is, zal even een plaatje zoeken. Hoeft je moeder ook niet achterom te kijken of Pien wel goed zit. Voordat je t weet, ligt ze ondersteboven....

http://www.dobey.nl/draadkoepel-fietsma ... p3756.html
een draadkoepel heet het dus :wink:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Je kan een voordrager laten monteren op het stuur en daar een krat op.
Het kan wel zijn dat het dan moeilijker stuurt, dat hangt van je moeder af.
Het is wel essentieel waar de accu zit.
bij de achtervork is een beetje vaag.
als je trouwens je mandje bij een fietsenmaker koopt, zet die het er ook wel op.
(lijkt me heel normaal)
Marion.

*Esther schreef:Ik zou zo'n mand doen die van boven af te sluiten is, zal even een plaatje zoeken. Hoeft je moeder ook niet achterom te kijken of Pien wel goed zit. Voordat je t weet, ligt ze ondersteboven....
Je onderschat mijn moeder :pffff:
Ik heb die manden wel gezien, en Pien zou het daar prima in vinden. Ze vind het nu ook helemaal prima in die kattenbench, misschien is het mijn probleem wel. Het is toch veel leuker als ze naar mij komt fietsen dat Pien lekker de wind door haar haar krijgt?
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Ze is 75 he :lol1:
Heeft ze al een spiegeltje op haar fiets :wink:
Tuurlijk is t leuker om lekker van je af te kijken en je hebt weer eens een leuk kado om te geven toch?
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Dat doet me denken aan de fietser die ik een tijdje geleden tegen kwam. Ze had drie chihuahuas in een mandje voor op de fiets. Die zagen mij met hond lopen en gingen helemaal uit hun plaat. Toen hun baasje voorbij fietste sprong er een keffend uit het mandje en hing vervolgens nog altijd blaffend en grommend maar ook naar adem happend aan zijn halsband te bungelen :O: :LOL:

Moraal van het verhaal: hou even in de gaten of Pien niet uit het mandje wipt.
Chi had trouwens niks, zelfs geen gedeukt ego vrees ik.
Afbeelding
Frouke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Frouke »

Marion. schreef:
*Esther schreef:Ik zou zo'n mand doen die van boven af te sluiten is, zal even een plaatje zoeken. Hoeft je moeder ook niet achterom te kijken of Pien wel goed zit. Voordat je t weet, ligt ze ondersteboven....
Je onderschat mijn moeder :pffff:
Ik heb die manden wel gezien, en Pien zou het daar prima in vinden. Ze vind het nu ook helemaal prima in die kattenbench, misschien is het mijn probleem wel. Het is toch veel leuker als ze naar mij komt fietsen dat Pien lekker de wind door haar haar krijgt?
Ik heb zelf zo´n mand voor aan het stuur. Roxy (Jack Russell) weegt 8 kilo en het fietst best instabiel, zeker als ze even gaat verliggen, dan moet ik toch het stuur stevig vasthouden om te voorkomen dat ik ga slingeren. Ook het erin en eruit halen is best een gedoe als er geen fietsenrek in de buurt is. Ik denk dat een mand achterop stabieler fietst en makkelijker is met erin en eruit halen. Maar wel minder gezellig inderdaad.
Marion.

*Esther schreef:Ze is 75 he :lol1:
Heeft ze al een spiegeltje op haar fiets :wink:
Tuurlijk is t leuker om lekker van je af te kijken en je hebt weer eens een leuk kado om te geven toch?
Ehhhh, nog 9 dagen dan is ze 76 :pffff:

En nee, geen spiegeltjes op haar fiets, en ook op haar eigen fiets (dus niet de electrische) fiets ze mij eruit. Met Pien achterop in de kattenbench.
Alleen sinds mijn vader gestorven is is ze wel afhankelijk van de fiets. En grote zus en ik wonen 12 km verderop. Komt allemaal wel goed hoor, maar ze wil zo graag zelf komen daar waar ze heen moet. En wat mij betreft (en zussen volgens mij ook) hoort Pien daar gewoon bij. Maar dan wel graag ook 12 km comfortabel voor Pientje :pffff:
Pipje
Actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pipje »

Ik had Pip in de mand voorop, een gewone mand die ik al had, deze zit wel aan een aparte houder, geen transportrek en dat is best stabiel dankzij de extra houder denk ik. Nu heb ik haar achterop in een echte hondenmand, op mijn fiets kan ik nu niet meer echt lekker op het zadel zitten, achterwerk kan niet voldoende achteruit.... Achterop fietst wel fijner, ik heb er een draadkoepel over Pip klom er uit! Ze weegt nu 7 kilo, dat gaat goed aan het stuur.
Marion.

Lothian schreef:Dat doet me denken aan de fietser die ik een tijdje geleden tegen kwam. Ze had drie chihuahuas in een mandje voor op de fiets. Die zagen mij met hond lopen en gingen helemaal uit hun plaat. Toen hun baasje voorbij fietste sprong er een keffend uit het mandje en hing vervolgens nog altijd blaffend en grommend maar ook naar adem happend aan zijn halsband te bungelen :O: :LOL:

Moraal van het verhaal: hou even in de gaten of Pien niet uit het mandje wipt.
Chi had trouwens niks, zelfs geen gedeukt ego vrees ik.
Pien is wel gewoon maar een Malthezer hoor :mrgreen:
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door josefientje »

Ik heb Spiky in een mandje achterop. Daar zat eerst zo'n draadkoepel overheen, maar Spike is zo klein, die kon door de de gaten in de koepel kruipen. Die heb ik er dus maar afgehaald. Spike heeft nu een tuigje en daar zit vanaf twee kanten een riempje naar de bodem van het mandje. Hij kan er dus niet meer uitspringen!
Op de fiets van mijn dochter zit zo'n soort bakkersmand aan de voorkant, daar zit hij ook weleens in, maar het zal je nog verbazen hoeveel instabiliteit die kleine donder(3kg!) kan veroorzaken! Een heleboel geslinger!
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Als Pippi toevallig mee moet dan gaat ze gewoon even in de fietstas. :engel:
Of in de rugzak.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Ik heb http://www.basil.nl/nl/assortiment/ model Pasja, die wordt aan de zadelframebuis vastgemaakt.
(krijg niet de hele link hierheen)
Deze heb ik veel gebruikt met onze vorige hond, ik had hem gewoon los in het mandje trouwens.
Veel te bang dat hij zich op zou hangen of dat ik zou vallen en hij dan daar ergens zou hangen.
Maxje was zo braaf en hij vond het zo fijn in de fietsmand dat hij er niet eens over dacht om er uit te springen.
Laatst gewijzigd door Omega op 18 mar 2013 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik had een bakkersrek voorop met een mand met een draadkoepel erover. De chihuahua's passen makkelijk met z'n tweetjes in de mand.
Achterop vind ik niet prettig, ik kijk dan steeds achterom of alles nog goed gaat en hoewel ik nog lang geen 75 ben zou ik dan wel op mijn plaat gaan.
Van dat beetje schommelen heb ik geen last.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

Ik heb Haas voorop in een mandje (Intratuin) Hazel is een Havenezer (5kg)
Zowel voor een mand voor of achterop raad ik ook zo'n draadkoepel aan.
hoef je niet te tobben met tuigjes en riempjes en heb je je handen vrij
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

esenhazel schreef:Ik heb Haas voorop in een mandje (Intratuin) Hazel is een Havenezer (5kg)
Zowel voor een mand voor of achterop raad ik ook zo'n draadkoepel aan.
hoef je niet te tobben met tuigjes en riempjes en heb je je handen vrij
Afbeelding
:LOL: Je hebt er wel een kermisatractie van gemaakt. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

bouvierpoedel schreef: :LOL: Je hebt er wel een kermisatractie van gemaakt. :LOL:
Tja gewoon is maar gewoon :pffff:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Mijn parsons zitten, als ze er niet naast lopen, in de fietstas :)
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik zou voor zo'n mandje voorop gaan Marion ,dat lijkt me het gezelligst als ze samen onderweg zijn.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik zal ook een mand voorop doen, dan kun je de hond ook beter in de gaten houden.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Ik heb zelf een mand voor achterop, ook met draadkoepel.
Bumba vind het heerlijk om mee te gaan in het mandje.
Achterop merk je er weinig van als de hond beweegt, je voelt het wel maar gaat niet slingeren.
Fietsmandje aan het stuur, dan word het slingeren en moet je echt je stuur stevig vastpakken.
En voor de veiligheid kun je altijd je hondje nog extra vast zetten ookal heb je een draadkoepel.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik had zowel een mandje voor (een gewone fietsmand geen hondenmand) als achter, achter vond ik iets fijner want dat was stabieler maar voor is net iets gezelliger. Ik wisselde op de terugweg de honden ook altijd :piew: Volgens mij heb ik ze beide nog (ga zo even kijken en als je in de buurt ben mag je ze zo op komen halen) ze zijn een beetje te klein voor Akira :mrgreen:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Marion.

Tiny schreef:Ik had zowel een mandje voor (een gewone fietsmand geen hondenmand) als achter, achter vond ik iets fijner want dat was stabieler maar voor is net iets gezelliger. Ik wisselde op de terugweg de honden ook altijd :piew: Volgens mij heb ik ze beide nog (ga zo even kijken en als je in de buurt ben mag je ze zo op komen halen) ze zijn een beetje te klein voor Akira :mrgreen:
Oh, zou super zijn Tiny! Voorop is inderdaad wel gezelliger. En ach, als ze met mij achterop kan fietsen, dan kan ze vast wel met Pien voorop fietsen. Ik stuur je even een PB :ok:
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Mijn moeder heeft ook een mandje achterop haar elektrische fiets, dus het moet wel kunnen hoor. :D
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Marion.

Omega schreef:Ik heb http://www.basil.nl/nl/assortiment/ model Pasja, die wordt aan de zadelframebuis vastgemaakt.
(krijg niet de hele link hierheen)
Deze heb ik veel gebruikt met onze vorige hond, ik had hem gewoon los in het mandje trouwens.
Veel te bang dat hij zich op zou hangen of dat ik zou vallen en hij dan daar ergens zou hangen.
Maxje was zo braaf en hij vond het zo fijn in de fietsmand dat hij er niet eens over dacht om er uit te springen.
Weet jij trouwens of je bij Basil in Ulft ook als particulier kunt kopen?
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Als je niet kiest voor een draadkoepel raad ik aan om een tuigje te gebruiken en dat aan 2 punten (weerszijden van de flanken) vast te zetten. Hondje kan er dan nooit uitspringen. Dat kan heel nare gevolgen hebben, ook als ze aan een tuigje zitten.

Suzanne
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

racapuck schreef:Mijn parsons zitten, als ze er niet naast lopen, in de fietstas :)
Ah, ben ik toch niet de enige die dat doet. :mrgreen:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Marion. schreef:Weet jij trouwens of je bij Basil in Ulft ook als particulier kunt kopen?
Het lijkt er niet op als ik zo op site rondkijk.
Je wordt verwezen naar fietsspeciaalzaken, zo te zien kun je er alleen terecht als je groothandel bent.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Marion.

Omega schreef:
Marion. schreef:Weet jij trouwens of je bij Basil in Ulft ook als particulier kunt kopen?
Het lijkt er niet op als ik zo op site rondkijk.
Je wordt verwezen naar fietsspeciaalzaken, zo te zien kun je er alleen terecht als je groothandel bent.
Van Balveren verkoopt ook Basil volgens mij. Maar goed. Volgens mij gaat Tiny ons al heel blij maken, en kan moeders zelf beslissen wat ze fijner vind. Voorop of achterop.
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Mijn chi gaat gewoon voor in het fietsmandje, erg gezellig!

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”