Als een pitbull niet los te krijgen was konden de mensen er toch ook geen hondengevechten mee doen?

Moderator: moderatorteam
Bij honden gevechten heb je twee aan elkaar gewaagde honden.laeken schreef:Hoe denk je dat bij hondengevechten de honden uit elkaar gehaald worden? Want dat is DE manier. Je pakt ze bij de achterpoten en tilt die van de grond. Dan zorg je dat je met een breakstick de bek open maakt. Meteen wegtrekken en de hond is eraf. Een breakstick werkt altijd want je krikt letterlijk de bek open. Je zal wel moeten zorgen dat het slachtoffer er niet zelf weer op af gaat. En je moet de hond dus wegtrekken bij de andere hond. Als je met twee man bent is dat echt geen probleem. Wel kan je zelf gebeten worden als je de pitbull verkeerd vast hebt.
Als een pitbull niet los te krijgen was konden de mensen er toch ook geen hondengevechten mee doen?
Antonetta schreef:Bij honden gevechten heb je twee aan elkaar gewaagde honden.laeken schreef:Hoe denk je dat bij hondengevechten de honden uit elkaar gehaald worden? Want dat is DE manier. Je pakt ze bij de achterpoten en tilt die van de grond. Dan zorg je dat je met een breakstick de bek open maakt. Meteen wegtrekken en de hond is eraf. Een breakstick werkt altijd want je krikt letterlijk de bek open. Je zal wel moeten zorgen dat het slachtoffer er niet zelf weer op af gaat. En je moet de hond dus wegtrekken bij de andere hond. Als je met twee man bent is dat echt geen probleem. Wel kan je zelf gebeten worden als je de pitbull verkeerd vast hebt.
Wat als de stafford een kleine hond in zijn muil heeft hangen waarvan het pootje bijna van de romp is? Dan til je echt de stafford niet op met het risico dat er een pootje achterblijft, zeker niet als het om je eigen hondje gaat. We hebben geprobeerd ze los te trekken, dit lukte niet. Het had alleen tot gevolg dat hij zijn beet verstevigde en mijn hond het nog erger uit krijste.
Ik weet niet eens hoe hij hem uiteindelijk los heeft gekregen, ik wil het ook niet meer weten. We waren met zijn tweeën en ik ben hulp gaan halen van iemand die Gizmo hoe dan ook los had gekregen. Toen die aan kwam lag Gizmo alleen bewusteloos(wij dachten dood) aan de bosrand.
Dan nog stammen ze er vanaf... gestoord gedrag heel simpel. En ik heb helaas ervaring met knokkende honden maar geen enkele die een half uur met geslotwn kaken zal staan.. ben je wel erg kwetsbaar tov anderen....Gollum schreef:Ik weet niet of je wel eens goed naar die honden hebt gekeken maar de wolf is er al aardig uitgefokt hoor. De mens heeft zich al veel te veel met de hond bemoeid om het nog maar iets op de wolf te laten lijken.malinois schreef:In de natuur heet dat gestoord gedrag... dat zie je een wolf toch ook niet doen bijv. Knokken is iets anders dan dit gestoord gedrag.Gollum schreef:Jouw honden zijn niet gefokt voor dat soort doeleinden. Bij honden die wel gefokt zijn om te vechten is het zo'n beetje de norm dat ze dat ook doen als ze de kans krijgen.Inge O schreef: nee joh, dóódnormaal wat die hond doet, mijn honden hebben ook elke ochtend een cavaliertje voor ontbijt.
Dat praat het verder niet goed hoor.
Inderdaad niet trekken. Eerder duwen. Je tilt alleen de achterpoten op om te zorgen dat de hond niet opnieuw kan bijten. Je moet hem ergens aan weg trekken en als je de staart gebruikt zal je merken dat de poten op de grond wel erg sterk zijn. Je tilt de achterhand dus alleen op om te zorgen dat de hond niet vooruit kan zodra hij los is. Als je de bek open hebt en de hond dus los dan trek je hem meteen weg. Je moet dus inderdaad met twee personen zijn maar het lijkt mij dat de eigenaar van de kleine hond bv wel die achterpoten kan vastpakken.yamie schreef:Antonetta schreef:Bij honden gevechten heb je twee aan elkaar gewaagde honden.laeken schreef:Hoe denk je dat bij hondengevechten de honden uit elkaar gehaald worden? Want dat is DE manier. Je pakt ze bij de achterpoten en tilt die van de grond. Dan zorg je dat je met een breakstick de bek open maakt. Meteen wegtrekken en de hond is eraf. Een breakstick werkt altijd want je krikt letterlijk de bek open. Je zal wel moeten zorgen dat het slachtoffer er niet zelf weer op af gaat. En je moet de hond dus wegtrekken bij de andere hond. Als je met twee man bent is dat echt geen probleem. Wel kan je zelf gebeten worden als je de pitbull verkeerd vast hebt.
Wat als de stafford een kleine hond in zijn muil heeft hangen waarvan het pootje bijna van de romp is? Dan til je echt de stafford niet op met het risico dat er een pootje achterblijft, zeker niet als het om je eigen hondje gaat. We hebben geprobeerd ze los te trekken, dit lukte niet. Het had alleen tot gevolg dat hij zijn beet verstevigde en mijn hond het nog erger uit krijste.
Ik weet niet eens hoe hij hem uiteindelijk los heeft gekregen, ik wil het ook niet meer weten. We waren met zijn tweeën en ik ben hulp gaan halen van iemand die Gizmo hoe dan ook los had gekregen. Toen die aan kwam lag Gizmo alleen bewusteloos(wij dachten dood) aan de bosrand.
je moet ook niet gaan trekken en dat zegt Marc ook niet, je tilt de achterhand van de hond van de grond en dan met een breakstick zijn bek los maken, dáárna trek je de hond weg, je zult hiervoor met 2 of meer moeten zijn, anders is het idd erg lastig.
Of beginnen al te schreeuwen en gillen voordat je hond bij ze is.Nanna schreef:Jaja, klinkt allemaal heel professioneel. Duwen, tillen, breakstick.
Nou, ik kan je melden dat de meeste klapkaakeigenaren geen idéé hebben hoor.![]()
Die staan er negen van de tien keer ook gewoon dom bij te gillen. Áls het ze überhaupt al interesseert.
Ik begrijp wat Marc bedoeld.yamie schreef:Antonetta schreef:Bij honden gevechten heb je twee aan elkaar gewaagde honden.laeken schreef:Hoe denk je dat bij hondengevechten de honden uit elkaar gehaald worden? Want dat is DE manier. Je pakt ze bij de achterpoten en tilt die van de grond. Dan zorg je dat je met een breakstick de bek open maakt. Meteen wegtrekken en de hond is eraf. Een breakstick werkt altijd want je krikt letterlijk de bek open. Je zal wel moeten zorgen dat het slachtoffer er niet zelf weer op af gaat. En je moet de hond dus wegtrekken bij de andere hond. Als je met twee man bent is dat echt geen probleem. Wel kan je zelf gebeten worden als je de pitbull verkeerd vast hebt.
je moet ook niet gaan trekken en dat zegt Marc ook niet, je tilt de achterhand van de hond van de grond en dan met een breakstick zijn bek los maken, dáárna trek je de hond weg, je zult hiervoor met 2 of meer moeten zijn, anders is het idd erg lastig.
laeken schreef:Precies. Dat hun hond dit doet vind ik doodnormaal. Dat heb je nu eenmaal wel eens als je zo'n hond koopt. Er zijn duizenden van dit soort honden in NL die geen problemen geven. Ik vind het bv vreemder om een sociale pitbull tegen te komen dan een die grijpt en niet meer loslaat als het mis gaat. Dat weet je op voorhand. Dat is nu eenmaal wat veel honden van die rassen doen. Je mag ze gewoon nooit laten vechten en dan is er niks aan de hand.mercedes2803 schreef:Eens...laeken schreef:Dat hondje heeft het alleen overleefd omdat het in zijn achterpoten gepakt is. Was hij bij de nek gegrepen dan had hij nog geen minuut meer geleefd. Ik vind die jongens werkelijk eng. Dat soort lui loop ik met een boog omheen. Ik vind dat de menselijke variant van de pitbull. De blik in hun ogen, dat ongecontrolleerde en dat enorm patserige maakt dat ik dat soort mensen het engste soort vindt. Heeft overigens niks met hun afkomst alswel met hun voorkomen te maken. Waren het blanke jongens had ik er hetzelfde van gevonden. Voor de duidelijkheid.
de honden van dat soort figuren zijn doorgaans voorspelbaarder dan de baas en DAT vind ik pas echt eng..
ongecontroleerd, geen lontje en onvoorspelbaar
Valt me nog mee dat de persoon die deze foto's maakte er goed vanaf is gekomen. Immers die had net zo goed bont en blauw geslagen kunnen worden om vervolgens het mobieltje af te pakken. Lijkt mij niet dat deze gasten graag zo op de foto komen trekkend aan het oor van hun keffer. De hond vind ik persoonlijk doodnormaal. Een collie drijft, een herder waakt en een pitje of staff houdt vast. Dat is nu eenmaal een feit en daar kan je de hond niet op afrekenen. Die is zo gefokt. Dat zit diep in de genen en daar helpt niks tegen.
esenhazel schreef:Fabiola17 schreef:Heb het meegemaakt, ook zo'n klapkaak geval die Joy uit het niets aanviel.
Joy keurig aan de lijn, klapkaak natuurlijk niet, aanval kwam uit het niets.
Wij schrokken ons dood, baas greep wel gelijk in gelukkig, mijn lief ook, toch 2 gaatjes in haar kop.
Ook deze "aardige" meneer gaf valse gegevens. Ggggrrrrr (lafaard dus)
Had jij het geluk dat je niet alleen was. Onze Haas is ook door zo'n beest aangevallen. Ze stond
bij een boom te snuffelen komt er opeens uit het niet die hond aan en bijt Haas in der billen.
Deze eigenaar greep ook in...sloeg z'n hond meerdere malen met de riem(nog hard ook)
na die reactie durfde ik hem niet eens meer aan te spreken en heb Haas snel onder m'n arm
genomen en ben snel weggegaan. Hazel had gelukkig alleen oppervlakkige wondjes, maar
is na dit voorval wel als de doods voor honden die groter zijn dan haar.
massam schreef:esenhazel schreef:Fabiola17 schreef:Heb het meegemaakt, ook zo'n klapkaak geval die Joy uit het niets aanviel.
Joy keurig aan de lijn, klapkaak natuurlijk niet, aanval kwam uit het niets.
Wij schrokken ons dood, baas greep wel gelijk in gelukkig, mijn lief ook, toch 2 gaatjes in haar kop.
Ook deze "aardige" meneer gaf valse gegevens. Ggggrrrrr (lafaard dus)
Had jij het geluk dat je niet alleen was. Onze Haas is ook door zo'n beest aangevallen. Ze stond
bij een boom te snuffelen komt er opeens uit het niet die hond aan en bijt Haas in der billen.
Deze eigenaar greep ook in...sloeg z'n hond meerdere malen met de riem(nog hard ook)
na die reactie durfde ik hem niet eens meer aan te spreken en heb Haas snel onder m'n arm
genomen en ben snel weggegaan. Hazel had gelukkig alleen oppervlakkige wondjes, maar
is na dit voorval wel als de doods voor honden die groter zijn dan haar.
wat had je dan gewild? dat die eigenaar tegen zijn hond zou fluisteren? laat los wodan, da's niet zo lief van je?
dat buiten het feit dat zo'n hond de kans niet moet krijgen schade te maken natuurlijk
Cleva schreef:Nou, ik denk inderdaad dat een hele rustige aanpak nog weleens het beste zou kunnen werken.
Geschreeuw en slaan wakkert de boel alleen maar verder aan.
esenhazel schreef:
Na de eerste klap had hij als los gelaten, maar eigenaar bleef doormeppen
Mijn schoonmoeder gleed eens uit over haar drempel waardoor haar hond mechelaar los schoot maar die bleef netjes staan kijken naar schoonmoeder 'die had zo iets van wat ga jij nou doen? alleen schoonmoeder had even tijd nodig om op te staan. Maar op dat moment liep er een vrouw langs met een stafford die begon, omdat de stafford aan de riem aanstalten maakte om onze parkeerplaats op te komen en ze mee gesleurd werd. Haar eigen hond te gaan slaan met een paraplu en te gillen ik hou hem niet ik hou hem niet. Om hem maar tegen te houden op de mechel af te rennen.Nanna schreef:Jaja, klinkt allemaal heel professioneel. Duwen, tillen, breakstick.
Nou, ik kan je melden dat de meeste klapkaakeigenaren geen idéé hebben hoor.![]()
Die staan er negen van de tien keer ook gewoon dom bij te gillen. Áls het ze überhaupt al interesseert.
Die manier geldt niet alleen voor twee vechthonden, ook voor één die de ander niet los wil laten.Antonetta schreef:Ik begrijp wat Marc bedoeld.yamie schreef:Antonetta schreef:Bij honden gevechten heb je twee aan elkaar gewaagde honden.laeken schreef:Hoe denk je dat bij hondengevechten de honden uit elkaar gehaald worden? Want dat is DE manier. Je pakt ze bij de achterpoten en tilt die van de grond. Dan zorg je dat je met een breakstick de bek open maakt. Meteen wegtrekken en de hond is eraf. Een breakstick werkt altijd want je krikt letterlijk de bek open. Je zal wel moeten zorgen dat het slachtoffer er niet zelf weer op af gaat. En je moet de hond dus wegtrekken bij de andere hond. Als je met twee man bent is dat echt geen probleem. Wel kan je zelf gebeten worden als je de pitbull verkeerd vast hebt.
Het trekken was uit machteloosheid, je moet toch iets.
Ik weet niet meer of de eigenaar zijn achterpoten van de grond heeft getrokken, in ieder geval hem wel aan zijn halsband van de grond omhoog gehouden, hij hield gewoon vast.
De eigenaar heeft geprobeerd met een stok(die hij bij zich had) de bek open te breken, de hond zette alleen meer kracht op zijn beet.
Ik denk dat deze manier van uit elkaar halen opgaat voor twee vechthonden die elkaar te pakken hebben, maar niet voor een vechthond met een cairn in zijn muil.
Denk je dat als hij met schoppen in zijn buik en klappen met een stok op zijn kop en zelfs omhooghouden aan zijn halsband niet loslaat, dit wel had gedaan als hij aan zijn poten was weggetrokken. Ik weet het niet, maar houd het in mijn achterhoofd al hoop ik nooit te hoeven proberen of het werkt.
pff.. strakke actieLiesbeth schreef:Die manier geldt niet alleen voor twee vechthonden, ook voor één die de ander niet los wil laten.Antonetta schreef:Ik begrijp wat Marc bedoeld.yamie schreef:Antonetta schreef: Bij honden gevechten heb je twee aan elkaar gewaagde honden.
Het trekken was uit machteloosheid, je moet toch iets.
Ik weet niet meer of de eigenaar zijn achterpoten van de grond heeft getrokken, in ieder geval hem wel aan zijn halsband van de grond omhoog gehouden, hij hield gewoon vast.
De eigenaar heeft geprobeerd met een stok(die hij bij zich had) de bek open te breken, de hond zette alleen meer kracht op zijn beet.
Ik denk dat deze manier van uit elkaar halen opgaat voor twee vechthonden die elkaar te pakken hebben, maar niet voor een vechthond met een cairn in zijn muil.
Denk je dat als hij met schoppen in zijn buik en klappen met een stok op zijn kop en zelfs omhooghouden aan zijn halsband niet loslaat, dit wel had gedaan als hij aan zijn poten was weggetrokken. Ik weet het niet, maar houd het in mijn achterhoofd al hoop ik nooit te hoeven proberen of het werkt.
Wat in elk geval NIET werkt is schreeuwen en slaan of schoppen.
Een aantal jaar geleden heb ik een gelijk geval meegemaakt met mijn vorige schnauzer en een mechelse reu. De reu had Kevin vast en wilde ook niet meer loslaten.
Hoop gedoe want de vrouw die met hem liep was de vriendin van de eigenaar. En die eigenaar had haar verteld dat als zijn hond zoiets zou doen (was niet de eerste keer), zij hem op de kop moest slaan of in zijn buik moest trappen, dan zou zijn hond wel loslaten. Ja, misschien als hij dat zelf zou doen, maar een (nogal) zachtaardige en niet al te sterke vrouw????
Dat lukte dus voor geen meter en de hond werd alleen maar fanatieker. Onze hond werd nog heftiger door elkaar geschud.
Ik heb de mechelaar toen tussen mijn benen geklemd en hem aan de zijkanten van zijn kop vastgepakt, zodat hij niet zo makkelijk meer kon schudden. Daarna heb ik mijn duimen tussen zijn kaken geduwd, met zijn wangen ertussen om mijn duimen te beschermen. Ondertussen sloeg die vrouw nog met een paraplu op de hond in en ik voelde bij iedere slag dat hij zijn kaken nog meer op elkaar drukte.
Ik heb haar toen gezegd dat ze overal op mee moest houden (slaan, schoppen en gillen) en gelukkig deed ze dat. Toen iedereen er omheen rustiger werd, kwam er ook meer rust in de honden.
Op dat moment kon ik ook weer meer kracht uitoefenen op die kaken en langzaam maar zeker begon hij te lossen. Op het moment dat Kevin loskwam heb ik hem weggestuurd, wat nog niet zo makkelijk was. Toen de mechelaar weer aan die vrouw gegeven en ervoor gezorgd dat de honden uit elkaar bleven.
Ik ben er van overtuigd dat rustig blijven de beste manier is om honden uit elkaar te halen. En als je dat kan doen zoals Marc verteld, dan lukt dat wss wat sneller dan de manier waarop ik het heb gedaan.
Inge O schreef:met andere woorden : het is al die mensen die hun hond in een klapkaak hebben zien hangen hun eigen stomme schuld, hadden ze het maar anders aan moeten pakken want zo'n vastbijter veroorzaakt geen problemen, dat doe je zelf in je stomme onwetendheid.
DAT soort honden...juist ja...Frenk schreef:Maar wat moet ik dan? Met een breakstick op zak rond gaan lopen en me bekwamen in de geëigende methode om een klapkaak van mijn hond los te wrikken? Omdat volslagen randdebiel tuig van de richel een probleem in de broek heeft? No way.
Ik word van dat idee toch vooral heel strijdbaar. Rot dan maar lekker op met dat soort honden.
Ik ook, ik kan best normaal knokkende honden uit elkaar halen, hetzij soms met heel veel moeite (en met risico voor eigen ledematen) maar ik vind het een heel eng fenomeen dat er zulke moordmachines rondlopen met een gestoorde manier van knokken.Tara schreef:Ik vind het heel erg eng dat er honden rondlopen waarbij je volgens zo'n soort draaiboek moet handelen als hij op een andere hond duikt. Echt. Heel. Erg. Eng.laeken schreef: Inderdaad niet trekken. Eerder duwen. Je tilt alleen de achterpoten op om te zorgen dat de hond niet opnieuw kan bijten. Je moet hem ergens aan weg trekken en als je de staart gebruikt zal je merken dat de poten op de grond wel erg sterk zijn. Je tilt de achterhand dus alleen op om te zorgen dat de hond niet vooruit kan zodra hij los is. Als je de bek open hebt en de hond dus los dan trek je hem meteen weg. Je moet dus inderdaad met twee personen zijn maar het lijkt mij dat de eigenaar van de kleine hond bv wel die achterpoten kan vastpakken.
Het laatste wat je moet doen is trekken. De pitbull zit zo vast dat je de andere hond gaat beschadigen. Je kan die pitbull dus nog beter optillen richting de andere hond. Als je duwt kan hij nl ook niet scheuren of zelf trekken aan wat hij vast heeft. Geen enkele pitbull gaat niet meer los met een breakstick. Dat is net de truc. Die stick zorgt ervoor dat je met een hefboom-achtig effect die kaken open maakt. Daarbij hou je de hond bij zijn nekvel vast direct achter de kop. Dan als hij los is trek je de kop weg en tegelijk loopt de persoon die de achterpoten vast heeft weg. zolang de hond bij zijn nekvel wordt vastgehouden kan hij in de verwarring ook niet in een mens bijten.
Meestal werken deze akties niet omdat mensen staan te schreeuwen en te slaan. Dat helpt geen zak. Ook trekken alleen werkt averechts. Die achterpoten moet je altijd pakken want als hij loslaat kan je hem wegtrekken.
Ik vind het ook heel erg eng dat je maar moet vertrouwen op de kunde van een ander om jouw hond uit de kaken van zo'n klapkaak te kunnen ontzetten. Als ik zie met hoeveel handigheid en inzicht veel mensen met hun honden omgaan, dan wekt dat niet heel veel vertrouwen in een adequate aanpak, mocht het een keer nodig zijn.
Het baasje van de staf die mijn hond aanviel, kon je zeker geen tok noemen. Ook heeft hij geen van de genoemde rassen als opvolg hond genomen. Nee, helemaal geen hond meer, de schrik zat er bij hem goed in. Ook heeft zijn verzekering de d.a, kosten vergoed en is hij komen kijken hoe het met mijn hond ging. Zeker niet het baasje wat jij als "dat soort baasjes omschrijft. Er was met deze hond iets goed mis, niet met het baasje. Hij heeft de juiste beslissing genomen, die voor hem niet gemakkelijk is geweest. Veelal ligt het probleem bij het baasje, maar soms toch ook bij de hond.mercedes2803 schreef:DAT soort honden...juist ja...Frenk schreef:Maar wat moet ik dan? Met een breakstick op zak rond gaan lopen en me bekwamen in de geëigende methode om een klapkaak van mijn hond los te wrikken? Omdat volslagen randdebiel tuig van de richel een probleem in de broek heeft? No way.
Ik word van dat idee toch vooral heel strijdbaar. Rot dan maar lekker op met dat soort honden.![]()
![]()
Ik geloof dat jij niet helemaal begrijpt hoe DAT soort baasjes zijn.
Geeft ook niet hoor...ik sta denk ik iets meer in de maatschappij in plaats van aan de zijlijn naar het tokkentuig te kijken en daar
een mening over rond te plempen...
Dat soort baasjes stapt in het geval je gewoon weer puur op uiterlijke kenmerken honden op gaat pakken, in gaat laten slapen etc zoals onder de RAD indertijd, gewoon over naar een volgend ras.
Kangal, Presa, Boerboel, mastiffs, Rottie's etc etc
Oftewel...b.a.a.s. aanpakken...
De oplossing zit hem niet in het op laten rotten van dattie soort honden...
brrrrrr...ik krijg er gewoon rillingen van " rot maar lekker op met dat soort honden"
Nou, dat heb ik helemaal niet willen beweren met mijn relaas. Ik wilde alleen mijn ervaring kwijt als leeringh ende vermaeckInge O schreef:ik weet wel dat dat daar niet letterlijk zo staat maar ik vind het wel de teneur van nogal wat berichten : dat bijten en vasthouden geeft maar een blauwe plek, de verwondingen komen er door er (zelf) aan te trekken.yamie schreef:Inge O schreef:met andere woorden : het is al die mensen die hun hond in een klapkaak hebben zien hangen hun eigen stomme schuld, hadden ze het maar anders aan moeten pakken want zo'n vastbijter veroorzaakt geen problemen, dat doe je zelf in je stomme onwetendheid.
waar staat dat?
mijn reactie, was op hoe je het dan zou kunnen oplossen, staat helemaal los van schuld of wie de problemen veroorzaakt.
slaan werkt ook absoluut niet... rust en nadenken... heel moeilijk maar is toch het beste...Liesbeth schreef:Nou, dat heb ik helemaal niet willen beweren met mijn relaas. Ik wilde alleen mijn ervaring kwijt als leeringh ende vermaeckInge O schreef:ik weet wel dat dat daar niet letterlijk zo staat maar ik vind het wel de teneur van nogal wat berichten : dat bijten en vasthouden geeft maar een blauwe plek, de verwondingen komen er door er (zelf) aan te trekken.yamie schreef:Inge O schreef:met andere woorden : het is al die mensen die hun hond in een klapkaak hebben zien hangen hun eigen stomme schuld, hadden ze het maar anders aan moeten pakken want zo'n vastbijter veroorzaakt geen problemen, dat doe je zelf in je stomme onwetendheid.
waar staat dat?
mijn reactie, was op hoe je het dan zou kunnen oplossen, staat helemaal los van schuld of wie de problemen veroorzaakt..
Misschien moet ik er dan nog even aan toevoegen dat Kevin, als gevolg van dit incident, inderdaad blauwe plekken had, maar ook scheurwonden, kneuzingen en in shock was.
Maar nog steeds ben ik van mening dat het niet of nauwelijks werkt om een vasthoudende hond van zijn/haar slachtoffer af te slaan. Dat vraagt om escalatie.
Mij ook heel goed beseffende dat dat niet makkelijk is als honden op elkaar klappen. De adrenaline stroomt dan niet alleen bij de honden door de aderen.
Klopt al heb ik weinig vertrouwen in de gemiddelde eigenaar overigens ongeacht t ras. Wat t nog beroerder maakt bij dit soort types. Waar jij en ik t nog hetzij met moeite alleen afkunnen bij een knokpartij tussen veel rassen kun je dat bij dit soort honden vergeten.Nanna schreef:Ik vind het dan weer een eng fenomeen dat er maar heel zelden verantwoordelijke bazen bij horen.malinois schreef: ik vind het een heel eng fenomeen dat er zulke moordmachines rondlopen met een gestoorde manier van knokken.
Als al die mensen wísten wat ze in handen hadden en er ook naar handelden, hoorde je me niet.
De praktijk wijst echter uit dat het veel te vaak een bepaald slag is, en laten we eufemistisch zeggen dat intelligentie, inzicht en handelingsbekwaam zijn daar niet hoog scoort.
Type hond spreekt aan vanwege het moordlustige aspect "jeweettog" en het feit dat de buurt stijf staat van schrik als Scarface zijn dagelijkse pisrondje doet door de Vogelaarwijk "lagge man"
Als het helemaal tegenzit, zoals bij de mevrouw in het openingsbericht, wordt er nog op de opzettelijke knokpartij gegeild ook.
Precies, na een akkefietje met Akira en een staff teef hebben een vrouw en ik afgesproken om elkaar te ontwijken, zij begreep dat dit niet goed ging komen. Haar man echter was een beet pissig omdat zijn hond niets terug deed en heeft er nu een stoere reu bij genomenNanna schreef: Ik vind het dan weer een eng fenomeen dat er maar heel zelden verantwoordelijke bazen bij horen.
mercedes2803 schreef:ik sta denk ik iets meer in de maatschappij in plaats van aan de zijlijn naar het tokkentuig te kijken en daar
een mening over rond te plempen...
Denk je dat echt, volgens mij kicken ze daar wel op hoor, en straf krijgen ze toch nietsTefaniA schreef:Het is gewoon dikke pech dat de staff en pitbull kruisingen zo leuk zijn. Een handig formaat, geen vachtverzorging en het zijn mooie atletische honden. En jammer genoeg leeft 99% procent van de mensen nog steeds volgens het 'er zijn geen slechte honden alleen slechte bazen' principe. Als in, opvoeding is alles. Het verbaast me enorm. Het merendeel van de mensen denkt echt dat een hond een hond is, zonder enige vorm van raseigenschappen of karakter. Je kan ze leuk uitkiezen op uiterlijk, en voor de rest is iedere hond hetzelfde en hebben ze ook allemaal hetzelfde nodig. Mijn ex wou een boerboel. Ja want dat vond hij de mooiste. Dat er ook nog eens een ingefokt karakter bij dat beest hoorde besefte hij niet. Dat is toch hetzelfde als een labrador, alleen ziet deze er anders uit?
En zo denken mensen. Die is mooi, die neem ik. Oh ik voed hem wel op tot een lieverd, want ik hou toch van hem? Zo ook de groep die zo'n soort hond voor de stoer neemt. Niet omdat hij andere honden verscheurt, maar omdat het gespierde mooie honden met een slechte reputatie zijn. Die nemen heus geen pitbull omdat hij dan een paar keer per jaar maltesertjes in het park kan versnipperen. Die zijn net zo onwetend als dat jonge gezin dat een lieverd wil om op de dijk met de andere woefjes te gaan spelen.
Hij stond er bij en keek er naarIk roep het jaren maar dit soort honden afschaffen zal ook niet helpen. Dan kunnen we over een aantal jaar bang zijn van die agressieve kangals, of rottweilers, of boerboels.
Ja dat denk ik echt. En jij denkt dus dat mensen bewust een hondagressieve pitbull nemen omdat ze er op kicken dat ie andere honden dood bijt?billy schreef:Denk je dat echt, volgens mij kicken ze daar wel op hoor, en straf krijgen ze toch nietsTefaniA schreef:Het is gewoon dikke pech dat de staff en pitbull kruisingen zo leuk zijn. Een handig formaat, geen vachtverzorging en het zijn mooie atletische honden. En jammer genoeg leeft 99% procent van de mensen nog steeds volgens het 'er zijn geen slechte honden alleen slechte bazen' principe. Als in, opvoeding is alles. Het verbaast me enorm. Het merendeel van de mensen denkt echt dat een hond een hond is, zonder enige vorm van raseigenschappen of karakter. Je kan ze leuk uitkiezen op uiterlijk, en voor de rest is iedere hond hetzelfde en hebben ze ook allemaal hetzelfde nodig. Mijn ex wou een boerboel. Ja want dat vond hij de mooiste. Dat er ook nog eens een ingefokt karakter bij dat beest hoorde besefte hij niet. Dat is toch hetzelfde als een labrador, alleen ziet deze er anders uit?
En zo denken mensen. Die is mooi, die neem ik. Oh ik voed hem wel op tot een lieverd, want ik hou toch van hem? Zo ook de groep die zo'n soort hond voor de stoer neemt. Niet omdat hij andere honden verscheurt, maar omdat het gespierde mooie honden met een slechte reputatie zijn. Die nemen heus geen pitbull omdat hij dan een paar keer per jaar maltesertjes in het park kan versnipperen. Die zijn net zo onwetend als dat jonge gezin dat een lieverd wil om op de dijk met de andere woefjes te gaan spelen.
Hij stond er bij en keek er naarIk roep het jaren maar dit soort honden afschaffen zal ook niet helpen. Dan kunnen we over een aantal jaar bang zijn van die agressieve kangals, of rottweilers, of boerboels.
Hier zie ik gelukkig weinig van dat soort bazen met dat soort honden, maar ik loop ook nooit ergens waar het druk is met honden, dat zou al niet goed gaan met Baco.