In alles. Ongeduld vinden ze niet fijn. Voor mijn kwart-wetter betekend 1 keer boos worden dat hij me de rest van de dag niet meer aankijkt zeg maar.nadine-lea schreef:
op welke manier gevoelig?
hoe je ze opvoed of op stemgeluid? hoe?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke moet ik kiezen?
Moderator: moderatorteam
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: Welke moet ik kiezen?
- nadine-lea
- Actief
wow dat is wel heel gevoelig ja,Machie schreef:In alles. Ongeduld vinden ze niet fijn. Voor mijn kwart-wetter betekend 1 keer boos worden dat hij me de rest van de dag niet meer aankijkt zeg maar.nadine-lea schreef:
dus met andere woorden,verlies niet je geduld want dat heeft bijna meteen schade aan de hond
bedankt voor de info
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Ja zoiets.nadine-lea schreef:wow dat is wel heel gevoelig ja,Machie schreef:In alles. Ongeduld vinden ze niet fijn. Voor mijn kwart-wetter betekend 1 keer boos worden dat hij me de rest van de dag niet meer aankijkt zeg maar.nadine-lea schreef:
dus met andere woorden,verlies niet je geduld want dat heeft bijna meteen schade aan de hond
bedankt voor de info
Verder kan Marjoleine op dit forum je over de wetter veel info geven!
Dit is haar site: www.eenhoornleijn.nl
- dagmar88
- Zeer actief
nadine-lea schreef:ja, buiten de echte werkhonden om. dus de gezelschaps honden.dagmar88 schreef:nadine-lea schreef:dus eigenlijk wanneer je hond lekker een uurtje per dag kan rennen en gek doen is het goed? (buiten de normale rondjes om)
Vraag je dat in het algemeen?
Die van mij vind ik geen echte werkhonden, maar alle vier hebben ze meer dan een wandeling van een uur en wat poep en pies rondjes nodig.
Ik wandel niet zo gek veel, maar allemaal doen ze aan speuren, fietsen, agility en denkspelletjes. En daarnaast nog ieder apart hun eigen activiteiten.
Charlie spelletjes, helpen in huis, clickeren. Niko apporteren. Pjotr regelmatig alleen mee op stap. Tibbe werkt met de voerdummy en doet clickertraining...
-
Pippilotta
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Grote poedel
- Aantal honden: 1
Mijn poedel is perfect geschikt voor je eisen.
Ze loopt alleen wel naar andere mensen/ honden toe. Ik denk trouwens dat je weinig sociale honden vind die dat niet doen. Alleen ik hoef maar weg te lopen en ze is al weer bij me : ze weet heel goed wie haar vrouwtje is.
Trainen is super leuk met ze , ze snapt het heel snel en vind het heel leuk. Maar een dag (of 2 ) veel binnen is ook totaal geen probleem!
Als je zelf geen trimmer bent ,en je wil wel dat je hond er mooi/schoon uitziet ,dan kun je beter een zwarte poedel nemen. Anders is het best wel duur in kapperskosten.
Ze loopt alleen wel naar andere mensen/ honden toe. Ik denk trouwens dat je weinig sociale honden vind die dat niet doen. Alleen ik hoef maar weg te lopen en ze is al weer bij me : ze weet heel goed wie haar vrouwtje is.
Trainen is super leuk met ze , ze snapt het heel snel en vind het heel leuk. Maar een dag (of 2 ) veel binnen is ook totaal geen probleem!
Als je zelf geen trimmer bent ,en je wil wel dat je hond er mooi/schoon uitziet ,dan kun je beter een zwarte poedel nemen. Anders is het best wel duur in kapperskosten.
-
Pippilotta
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Grote poedel
Mijn poedel is perfect geschikt voor je eisen.
- nadine-lea
- Actief
met de echte werkhonden bedoel ik de honden waar dagelijks echt mee getraind word en die niet zonder die bewegin kunnen. met gezelschaps honden, de huishond die 4x daags zijn rondje loopt en waar de meeste mensen niet veel interesants mee doendagmar88 schreef:nadine-lea schreef:ja, buiten de echte werkhonden om. dus de gezelschaps honden.dagmar88 schreef:nadine-lea schreef:dus eigenlijk wanneer je hond lekker een uurtje per dag kan rennen en gek doen is het goed? (buiten de normale rondjes om)
Wat zijn dan volgens jou gezelschapshonden en werkhonden?
Die van mij vind ik geen echte werkhonden, maar alle vier hebben ze meer dan een wandeling van een uur en wat poep en pies rondjes nodig.
Ik wandel niet zo gek veel, maar allemaal doen ze aan speuren, fietsen, agility en denkspelletjes. En daarnaast nog ieder apart hun eigen activiteiten.
Charlie spelletjes, helpen in huis, clickeren. Niko apporteren. Pjotr regelmatig alleen mee op stap. Tibbe werkt met de voerdummy en doet clickertraining...
zoals jij jou honden beschrijft, prachtig wat je er mee doet. allemaal zou ik niet kunnen, 1 zeker wel.
dus dan word het met 1 hond met de bal gooien en leuke dingen doen, inplaats van 4
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
globaal je topic bekeken. Waarop zijn andere waterhonden afgevallen? Met de Lagotto kies je de meest gevoelige van de waterhonden. De Portugese is wat eenkenniger en 'harder', de Barbet een vriendelijke werker die ook graag bankhangt en de Perro een werkertje bij uitstek.
-
Annamarie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Bullmastiff - Aantal honden: 2
Ik heb een paar vraagjes.
Hoe oud ben je?
Word dit je eerste hond?
Wat heb jij een hond te bieden, qua ruimte en tijd dire je hebt!
Hoe oud ben je?
Word dit je eerste hond?
- Ingding
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Als je niet geduldig bent zou ik ook geen Rottweiler nemen. Ze zijn niet de snelste leerlingen. Daarbij kunnen ze ook heel dominant zijn naar andere honden.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Een Shiloh Shepherd?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- wenche
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
Ik heb 2 x-mechelaars, die ook niet elke dag in het bos komen hoor...
Er zijn zelfs dagen dat ze het moeten doen met een rndje achtertuin (al komen die niet vaak voor)
Ik hou ze in huis bezig door zoekspelletjes te doen, of wat te trainen met de clicker...
Ze zijn echter de rust zelve... Ik denk dat het niet alleen aan het ras ligt, maar ook aan het individu... En aan wat je naast de wandelingen met hem/haar gaat doen...
Die van mij hebben totaal geen problemen met een dagke minder...
Ik merk ook geen verschil als ik een week vakantie heb en wel elke dag naar het bos ga,dan zijn ze in huis het zelfde... (Alleen moet ik dan wat vaker stofzuigen ivm het zand/stokjes/etc
Er zijn zelfs dagen dat ze het moeten doen met een rndje achtertuin (al komen die niet vaak voor)
Ik hou ze in huis bezig door zoekspelletjes te doen, of wat te trainen met de clicker...
Ze zijn echter de rust zelve... Ik denk dat het niet alleen aan het ras ligt, maar ook aan het individu... En aan wat je naast de wandelingen met hem/haar gaat doen...
Die van mij hebben totaal geen problemen met een dagke minder...
Ik merk ook geen verschil als ik een week vakantie heb en wel elke dag naar het bos ga,dan zijn ze in huis het zelfde... (Alleen moet ik dan wat vaker stofzuigen ivm het zand/stokjes/etc

-
Muk
Inderdaad, zelfs mijn hoogbejaarde Newfoundlandee (past niet in je rijtje, want te eigenwijs en geen grote will to please) vindt daar geen zak aan.Sita schreef:Ben ik het mee eens. Met 4-5 dagen rondjes in de wijk, kan je alle jachthonden wel van je lijstje schrappen, ook die suffe golden/labrador, want die hebben daar echt niet genoeg aan.dagmar88 schreef:Ik zou het met 4-5 dagen rondjes in de wijk eigenlijk eerder houden op een sportief gezelschapshondje.
Bijvoorbeeld een vlinderhondje, leeuwhondje of tibetaanse terrier.
Een gezelschapshond past beter.
Ga je ook cursussen of een hondensport met je hond doen?
- dagmar88
- Zeer actief
nadine-lea schreef: met de echte werkhonden bedoel ik de honden waar dagelijks echt mee getraind word en die niet zonder die bewegin kunnen. met gezelschaps honden, de huishond die 4x daags zijn rondje loopt en waar de meeste mensen niet veel interesants mee doende honden die het niet erg vinden om een dagje niet voor een paar uur te gaan wandelen.
zoals jij jou honden beschrijft, prachtig wat je er mee doet. allemaal zou ik niet kunnen, 1 zeker wel.
dus dan word het met 1 hond met de bal gooien en leuke dingen doen, inplaats van 4
http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/r ... back/1466/
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
als je bij mijn honden ongeduldig bent of je stem verheft gaan ze in de ankers. (Ook mijn weimeraner Storm kon daar niet tegen)
-
nomo
- Zeer actief
Als je een hond zoekt met een grote will to please en die erg baasgericht moet zijn dan zou ik de berner sennen maar van je lijstje schrappen. Ik heb een aardig baasgericht exemplaar, maar daar heb ik veel tijd in moeten steken. Ze zijn vrij eigenwijs, ik hou er wel van, maar vind het niet in je rijtje passen. Will to please hebben ze wel, als ze daar zelf zin in hebben
Als ik naar Morris kijk dan wil hij heus wel wat voor me doen, graag zelfs, maar hij moet het wel nuttig vinden.
Ook zou hij niet met 4-5 dagen alleen rondjes door de wijk kunnen. Denk dat dat ook wel heel hondafhankelijk is, maar hij zou de tent afbreken als hij voornamelijk rondjes door de wijk kreeg.
Ook zou hij niet met 4-5 dagen alleen rondjes door de wijk kunnen. Denk dat dat ook wel heel hondafhankelijk is, maar hij zou de tent afbreken als hij voornamelijk rondjes door de wijk kreeg.
- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Contacteer:
mijn visite wordt wel bestormdempyree schreef:Kom ik weer met mijn lagotto
Makkelijk trainbaar, gereserveerd naar echte vreemde mensen, dus visite wordt niet bestormd zoals mijn grands dat doen en leggen zich makkelijk neer bij een baas die een keer geen zin heeft in 3 uur wandelen. Zijn wel gek op werken, zoals speuren/apporteren en behendigheid en zwemmen.
De mijnen vermaken zichzelf ook enorm goed met speelgoed zoals een kong en een bal en dergelijke.
Andere honden zijn leuk maar worden ook niet meteen enthousiast 'aangevallen' er wordt eerst elkaars lichaamstaal bekeken.
Sommige lagotto's kunnen echter een beetje te veel gereserveerd zijn waardoor ze bijna angstig lijken !
Juno kan best een dagje wandelen overslaan, Giorgio moeilijker...
baasgericht, leergierig, waaks, maar slaafse gehoorzaamheid kan je niet verwachten...
edit: een toevoeging...ik zie dat je niet veel geduld hebt, een Lagotto kan het niet hebben dat je tegen hem roept of tiert...Giorgio kan je beter niet rushen, dan kruipt hij in zijn bench, dus snel snel iets doen draait faillikant uit...Juno trekt haar dat niet aan...het zijn wel gevoelige hondjes dus.
carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto
- Machie
- Zeer actief
Volgens mij zijn honden met een grotere baasgerichtheid ook gevoeliger....
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Wat ga je met de hond trainen.
natuurlijk leert een hond in de pup tijd tijdens wandelen en in huis alle kleine dingetjes. maar op een gegeven moment loopt hij (als het goed is) netjes aan de lijn, speelt lief met andere honden en sloopt niks in huis.. en dan? hou je het daarbij of pak je op dat moment een hondensport op? flyball? behendigheid? speuren enz??
missschien heb ik er overheen gelezen, maar wordt dit je 1ste hond?
een leuke herplaatser een optie? dan weet je vaak de mensgerichtheid, energie behoefte en sociale vaardigheden al. en als het goed is al zindelijk
natuurlijk leert een hond in de pup tijd tijdens wandelen en in huis alle kleine dingetjes. maar op een gegeven moment loopt hij (als het goed is) netjes aan de lijn, speelt lief met andere honden en sloopt niks in huis.. en dan? hou je het daarbij of pak je op dat moment een hondensport op? flyball? behendigheid? speuren enz??
missschien heb ik er overheen gelezen, maar wordt dit je 1ste hond?
een leuke herplaatser een optie? dan weet je vaak de mensgerichtheid, energie behoefte en sociale vaardigheden al. en als het goed is al zindelijk
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Over die werkhonden vs gezelschapshonden: hier thuis drie honden (4 jaar, 3 jaar, 10 weken) die alledrie best veel werklust hebben. Wij werken/studeren en hebben dus niet de tijd om uren met de honden te wandelen. Ondanks dat breken ze hier de tent niet af met een paar rondjes wijk per dag.
Als je een hond wil houden die enige vorm van werklust heeft, moet je zorgen dat je die bevredigd. Wij doen dat met behulp van hersenwerk, puzzelen en natuurlijk sporten (behendigheid, GG; Treibball/Flyball/Speuren staan in de planning). Dit betekent dat we zo'n 2-4 avonden in de week bezig zijn. Ik vind het heerlijk en daardoor kan ik deze honden houden zonder de wandelingen.
Als je echter ook niet met ze kan/wil gaan trainen, ga dan in rasgroep 9 kijken (de gezelschapshondjes). Anders doe je een 'werkhond' echt tekort.
Als je een hond wil houden die enige vorm van werklust heeft, moet je zorgen dat je die bevredigd. Wij doen dat met behulp van hersenwerk, puzzelen en natuurlijk sporten (behendigheid, GG; Treibball/Flyball/Speuren staan in de planning). Dit betekent dat we zo'n 2-4 avonden in de week bezig zijn. Ik vind het heerlijk en daardoor kan ik deze honden houden zonder de wandelingen.
Als je echter ook niet met ze kan/wil gaan trainen, ga dan in rasgroep 9 kijken (de gezelschapshondjes). Anders doe je een 'werkhond' echt tekort.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- nadine-lea
- Actief
Nou ik ben weer thuis van werk, dus zal jullie beantwoorden.
is dit mijn eerste hond, ja en nee. wij hebben thuis altijd honden gehad, ik ben er mee opgegroeid en ik weet hoe het trainen en opvoeden gaat.
ik heb van verschillende rassen kunnen genieten, de berner sennen, teckel, bouviere en Australian Sheperd. allemaal stuk voor stuk anders.
de volgende hond word de eerste hond die ik dan alleen train en opvoed, de andere honden deed ik samen met mijn zus.
met de toekomstige hond wil ik puppycurcus gaan volgen tot ongeveer 2jaar oud. daarna weet ik het nog niet, ligt denk ik ook aan de hond. behendigheid ben ik mee bekend, maar we hebben nooit wedstrijden of iets gedaan, ook de training hebben we zelf gedaan. ook moet ik daar aan toevoegen dat de berner sennen waarmee we dat deden eigelijk alles deed wat je haar vroeg, maakt niet uit wat, al was ze er niet voor gemaakt deed ze het goed.
even voor de duidelijkheid,mijn ongeduldigheid is niet gebasseerd op boos worden of iets in die richting!!
eerder dat ik te zacht ben dan dat ik begin te schreeuwen
ondanks dat de Wetterhoun misschien niks voor mij is, wil ik het ras toch leren kennen ik ben er best nieuwschierig naar geworden.
aangezien ik niet veel bruikbaars tegenkwam in mijn zoektocht.

ik zal eens kijken.
qua ruimte kan ik nog niet veel zeggen, binnenkort verhuis ik en het is nog onduidelijk waar in terecht kom.
ik ben 18jaar oud en zo goed als klaar met school, met een paar maand begin ik bij een nieuwe baan.
ook qua tijd zal het uit moet wijzen, sowieso blijft er tijd voor de dieren dat is altijd bij mij een verplichting aan mezelf geweest en dat blijft ook zo. want de toekomstige hond is niet het enige huisdier wat er dan nog loopt, ik heb ook nog een fretje die veel aandacht vergt.
qua trainen ben ik best geduldig maar niet wanneer een hond iets uithaalt, dan heb ik de neiging toe te geven.
afentoe haalt ze het bloed onder mijn nagels vandaan maar toch zij kan er niks aan doe, aard van het beestje.
behendigheid vind ik prachtig om te doen, mocht de hond dat ook leuk vinden wil ik daar naar de puppytraining wel mee verder. al is het misschien niet op topniveau.
ik hoop genoeg geantwoord te hebben
is dit mijn eerste hond, ja en nee. wij hebben thuis altijd honden gehad, ik ben er mee opgegroeid en ik weet hoe het trainen en opvoeden gaat.
ik heb van verschillende rassen kunnen genieten, de berner sennen, teckel, bouviere en Australian Sheperd. allemaal stuk voor stuk anders.
de volgende hond word de eerste hond die ik dan alleen train en opvoed, de andere honden deed ik samen met mijn zus.
met de toekomstige hond wil ik puppycurcus gaan volgen tot ongeveer 2jaar oud. daarna weet ik het nog niet, ligt denk ik ook aan de hond. behendigheid ben ik mee bekend, maar we hebben nooit wedstrijden of iets gedaan, ook de training hebben we zelf gedaan. ook moet ik daar aan toevoegen dat de berner sennen waarmee we dat deden eigelijk alles deed wat je haar vroeg, maakt niet uit wat, al was ze er niet voor gemaakt deed ze het goed.
even voor de duidelijkheid,mijn ongeduldigheid is niet gebasseerd op boos worden of iets in die richting!!
eerder dat ik te zacht ben dan dat ik begin te schreeuwen
ondanks dat de Wetterhoun misschien niks voor mij is, wil ik het ras toch leren kennen ik ben er best nieuwschierig naar geworden.
ik denk dat het voor mij ook maar tijd word dat ik me in dat ras ga verdiepen, heb je misschien een betrouwbare site met informatie?Pippilotta schreef:Mijn poedel is perfect geschikt voor je eisen.
aangezien ik niet veel bruikbaars tegenkwam in mijn zoektocht.
de andere waterhonden zijn niet afgevallen, alleen nooit genoemd. ik ken verder geen waterhonden vandaarRosita Compagner schreef:globaal je topic bekeken. Waarop zijn andere waterhonden afgevallen? Met de Lagotto kies je de meest gevoelige van de waterhonden. De Portugese is wat eenkenniger en 'harder', de Barbet een vriendelijke werker die ook graag bankhangt en de Perro een werkertje bij uitstek.
ik zal eens kijken.
over de hond heb ik hierboven beantwoord,Annamarie schreef:Ik heb een paar vraagjes.
Hoe oud ben je?
Word dit je eerste hond?
qua ruimte kan ik nog niet veel zeggen, binnenkort verhuis ik en het is nog onduidelijk waar in terecht kom.
ik ben 18jaar oud en zo goed als klaar met school, met een paar maand begin ik bij een nieuwe baan.
ook qua tijd zal het uit moet wijzen, sowieso blijft er tijd voor de dieren dat is altijd bij mij een verplichting aan mezelf geweest en dat blijft ook zo. want de toekomstige hond is niet het enige huisdier wat er dan nog loopt, ik heb ook nog een fretje die veel aandacht vergt.
een rottweiler is denk ik niet iets voor mij, ze zijn prachtig begrijp me niet verkeerd maar de karakter omschrijving spreekt me niet aan.Ingding schreef:Als je niet geduldig bent zou ik ook geen Rottweiler nemen. Ze zijn niet de snelste leerlingen. Daarbij kunnen ze ook heel dominant zijn naar andere honden.
qua trainen ben ik best geduldig maar niet wanneer een hond iets uithaalt, dan heb ik de neiging toe te geven.
sorry nog nooit van het ras gehoord, ik ga eens lezen.moosje schreef:Een Shiloh Shepherd?
geloof me een lange lont heb ik, leef maar eens in een huis met een fretKruimel53 schreef: Om een hond op te kunnen voeden moet je eigenlijk zelf behoorlijk volwassen zijn, en dat houdt in dat je voldoende zelfbeheersing en zelfkennis hebt ontwikkeld om niet onbeheerst uit je slof te schieten of inconsequent op te treden. En je moet in staat zijn om in te zien waar je zelf in de fout gaat als je hond niet doet wat jij in gedachten had, ipv de hond de schuld te geven.
ik wil graag met de hond trainen, maar blijft een hond die denkspeeltje leuk vinden dan als je ze wisselt?Eilfy schreef:
behendigheid vind ik prachtig om te doen, mocht de hond dat ook leuk vinden wil ik daar naar de puppytraining wel mee verder. al is het misschien niet op topniveau.
ik hoop genoeg geantwoord te hebben
-
Nanette
- Vaste gebruiker
Ik heb niet heel veel ervaring met honden maar moet je niet met iedere pup
geduld hebben? Het zijn kleintjes die alles nog moeten leren.
Ik begrijp dat het ene ras wat eigenzinniger is dan de ander maar geduld
lijkt me zeer belangrijk bij iedere pup.
geduld hebben? Het zijn kleintjes die alles nog moeten leren.
Ik begrijp dat het ene ras wat eigenzinniger is dan de ander maar geduld
lijkt me zeer belangrijk bij iedere pup.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ben je serieus op zoek, of ben je bezig met toekomst dromen? Ga je samen wonen?nadine-lea schreef: qua ruimte kan ik nog niet veel zeggen, binnenkort verhuis ik en het is nog onduidelijk waar in terecht kom.
Waar laat je je hond als je aan het werk bent?

- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Leeuwhondje misschien, maar ik zou zeker niet onderschatten wat ze nodig hebben van beweging, maar vooral van geestelijk bezig zijn. Ik doe hondensporten met mijn honden en ik ben dagelijks met ze bezig met ze hierin te trainen thuis, ik ga daarbuiten nog naar de hondenschool en sta bijna wekelijks op wedstrijden. Als ik wat minder doe heeft vooral Dino daar enorme problemen mee, hij word erg vervelend in huis, bijt alles kapot, blaft hele tijd,....door veel fokkers word beweerd dat er ergens terrier inzit (dat zie ik vooral aan Dino) en dat is toch ook iets om in overweging te nemen, dat het niet 'zomaar' een groep 9 hondje is. Teven zouden daar wel iets makkelijker in zijn. Ik zou eerder kiezen voor een havanees.
-
Neeltje
Dan zou ik eerst je school afmaken werk zoeken en wachten totdat je op jezelf woont. Niet dat ik je een hond niet gun, maar het komt te vaak voor dat als je dan eindelijk uit huis gaat, de hond niet meer zo goed in het plaatje past. Een hond kost nu eenmaal veel tijd, maar ook veel geld. Zeker als je voor een grotere hond zou gaan. Goed voer kost veel geld, dan heb je nog de inentingen en dan zijn er altijd nog de onvoorziene kosten, mocht je hond iets krijgen. Heb je als je op jezelf gaat wonen nog genoeg tijd voor je hond, wat doe je met de hond als je op vakantie wilt? Werken en hond betekent ook inleveren op je sociale leven, of je moet hem overal mee naar toe kunnen nemen, want werken en daarna weer erop uit, gaat niet als je een hond hebt.nadine-lea schreef: qua ruimte kan ik nog niet veel zeggen, binnenkort verhuis ik en het is nog onduidelijk waar in terecht kom.
Ik zou dus een paar jaar wachten totdat je je zelfstandige leven op de rit hebt, dan kun je een veel betere keuze maken.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
En dat heb ik dus weer enorm onderschat. Ik kan wel wat leiden en dat is ook de reden dat ik me slecht erop heb ingelezen (ik ben van het type: ik zie t allemaal wel) Maar na de eerste maand een pup in huis te hebben, was ik al 1000 euro verder terwijl de pup zelf maar 300 heeft gekost... Dat had ik niet verwacht maar inderdaad, met een voerbak, riempje, bench en inenting ben je er nietNeeltje schreef: maar ook veel geld.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik weet niet of ze al van je lijstje af waren, maar zet met die eigenschap maar een streep door de duitse of zwitserse herder.nadine-lea schreef: qua trainen ben ik best geduldig maar niet wanneer een hond iets uithaalt, dan heb ik de neiging toe te geven.
dat worden op die manier hele vervelende hondjes

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Corneliana
- Zeer actief
je hebt van die groepen en jouw honden vallen niet in de groep gezelschapshonden.dagmar88 schreef:nadine-lea schreef:ja, buiten de echte werkhonden om. dus de gezelschaps honden.dagmar88 schreef:nadine-lea schreef:dus eigenlijk wanneer je hond lekker een uurtje per dag kan rennen en gek doen is het goed? (buiten de normale rondjes om)
Wat zijn dan volgens jou gezelschapshonden en werkhonden?
-
Corneliana
- Zeer actief
geduld kan je ook trainen, dat is niet een vastliggende eigenschap maar een keuze.Kruimel53 schreef:Als je snel ongeduldig wordt is denk ik geen enkele hond echt geschikt. Veruit de meeste honden hebben een geduldige baas nodig met een behoorlijk lange lont. Er zijn honden die wat stoïcijns van karakter zijn en je een onterechte uitval vergeven, maar dat zijn dan meestal weer niet de makkelijk opvoedbare types. Makkelijke honden qua opvoeding zijn vaak ook gevoelig, vooral voor boosheid en ongeduld bij de baas. Mijn IJsco's zijn hele vriendelijke gezellige mensgerichte honden die best graag wat voor en met je doen. Maar uit je slof schieten kun je echt beter vergeten, dan maak je gelijk een heleboel stuk.
Om een hond op te kunnen voeden moet je eigenlijk zelf behoorlijk volwassen zijn, en dat houdt in dat je voldoende zelfbeheersing en zelfkennis hebt ontwikkeld om niet onbeheerst uit je slof te schieten of inconsequent op te treden. En je moet in staat zijn om in te zien waar je zelf in de fout gaat als je hond niet doet wat jij in gedachten had, ipv de hond de schuld te geven.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Franse Waterhond (Barbet) past beter in dit rijtje dan de Lagotto. Klik gerust door mijn site (handtekening hieronder)nadine-lea schreef:dus eigenlijk wanneer je hond lekker een uurtje per dag kan rennen en gek doen is het goed? (buiten de normale rondjes om)
het trainen gebeurd toch wel dagelijks, onder het wandelen maar ook in huis word het toch standaart, dat de pup dingen leert en aanwend.
op dit moment mijn top 3:
1:Wetterhoun
2:Lagotto
3:Grootte poedel
andere ideeén zijn nog steeds welkom hoor