Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vervelende buurtende reu, gedragsfilmpjes.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Vervelende buurtende reu, gedragsfilmpjes.

Ongelezen bericht door samantha! »

Hij kon zich inderdaad gewoon niet beheersen.
Ik ben ook gewoon doorgelopen hoor, alleen was het dus nog best een eind naar de auto.
Hij ging overigens wel weg na de correctie van Macho, maar toen waren we ook bijna bij de auto, misschien als we nog langer hadden gelopen dat hij terug gekomen was.

Ik heb gewoon besloten daar voorlopig niet meer te gaan wandelen.
Of misschien eens als ik met Macho alleen ga.
Als ik alleen met Macho loop is het namelijk geen enkel probleem, dan loopt hij wel mee maar hij blijft dan heel sneaky op afstand.
Hij doet me dan trouwens een beetje aan deze denken :LOL: :
Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Annamaria81
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Een chihuahua genaamd Tikus en een pomchi genaamd Lola.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Annamaria81 »

wauw mijn complimenten voor jou! dit is echt goed honden gedrag. ik zie alleen geen geile hond maar een mega onzekere, slecht uitziende hond. dat hij rijd heeft niks met geilheid te maken maar met dat hij probeert om te baas te zijn, indruk maken en daar zijn jou honden zeker niet van gediend. ze laten hem al in het begin weten dat dit geen goed honden gedrag is. macho is duidelijk de alpha male en als het goed is mag hij er als enige wat van zeggen en dat heeft hij ook gedaan. als ik het zo bekijk ging hij op DJ af omdat DJ waarschijnlijk de laagste is in jullie roedel. voor hem is DJ de zwakste schakel. zo lang de ene hond goed gedrag vertoont zal er ook niet snel gevochten worden dus dat deze "zwerver" wel ging vechten met die andere hond kan het zijn dat deze geen goed gedrag heeft. het laatste filmpje vind ik het mooist. je ziet duidelijk dat macho de overhand heeft :S:
Anna, Tikus & Lola
Afbeelding Afbeelding
Annamaria81
Vaste gebruiker

Aangezien er geen teven zijn zie ik geen reden waarom hij dit zou doen om zijn sexuele behoeftes te bevredigen. Het bliblijft tenslotte wel een hond en veel mensen denken in mensentaal over zulke dingen van honden. De reden waarom hij dit doet is om te kijken wat de grenzen zijn bij de hond in kwestie en om zo hoger in de rang orde proberen te komen.
Anna, Tikus & Lola
Afbeelding Afbeelding
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Inge O schreef:
Annamaria81 schreef:Aangezien er geen teven zijn zie ik geen reden waarom hij dit zou doen om zijn sexuele behoeftes te bevredigen. Het bliblijft tenslotte wel een hond en veel mensen denken in mensentaal over zulke dingen van honden. De reden waarom hij dit doet is om te kijken wat de grenzen zijn bij de hond in kwestie en om zo hoger in de rang orde proberen te komen.
oh ja.

hmmm, dat we daar niet eerder aan gedacht hebben :oohja: .
:LOL:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Inge O schreef:
Annamaria81 schreef:Aangezien er geen teven zijn zie ik geen reden waarom hij dit zou doen om zijn sexuele behoeftes te bevredigen. Het bliblijft tenslotte wel een hond en veel mensen denken in mensentaal over zulke dingen van honden. De reden waarom hij dit doet is om te kijken wat de grenzen zijn bij de hond in kwestie en om zo hoger in de rang orde proberen te komen.
oh ja.

hmmm, dat we daar niet eerder aan gedacht hebben :oohja: .
Ja, snap dat dan, Inge.
Om geil te zijn MOET er een hond van het andere geslacht in de buurt zijn.
Wat fijn, dat we nu een echte gedragsdeskundige in da house hebben :E:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Annamaria81
Vaste gebruiker

Nou ja zeg ik geef gewoon antwoord op jou vraag hoor inge...

Wat fijn dat er ook echte bitches op dit forum zitten :blah:
Anna, Tikus & Lola
Afbeelding Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Annamaria81 schreef:Nou ja zeg ik geef gewoon antwoord op jou vraag hoor inge...
Neen. Je poneert uitermate stellig wat onjuistheden.
And few will ever climb
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

joh :80:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Annamaria81
Vaste gebruiker

Miranda schreef:
Annamaria81 schreef:Nou ja zeg ik geef gewoon antwoord op jou vraag hoor inge...

Wat lul jij nou! Ze vraagt me toch echt hoe ik kan zien dat hij niet "geil" is. Staat toch echt een vraagteken achter. Ga iemand anders afkatten!!
Anna, Tikus & Lola
Afbeelding Afbeelding
Annamaria81
Vaste gebruiker

Oja en vertel mij maar eens wat onjuist is aan mijn mening?
Anna, Tikus & Lola
Afbeelding Afbeelding
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

:LOL:
Een voor de hand liggende reden zou kunnen zijn omdat mannen, oeps sorry reuen geen teven nodig hebben om geil te zijn.

Rijen van honden heeft veel meer oorzaken dan het willen paren.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Het bos hangt vol lekkere luchtjes momenteel.... zie een übergeile reu die denkt dat het bos van hem is... :tongue:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Annamaria81 schreef:
Miranda schreef:
Wat lul jij nou!
Charmant, hoor.
*gaat zitten wachten tot jij je Godwin doet*
Ze vraagt me toch echt hoe ik kan zien dat hij niet "geil" is. Staat toch echt een vraagteken achter. Ga iemand anders afkatten!!
Ik kat je niet af. Als ik ga katten, voel je het wel.

Maar om - met allerlei soorten van genoegen - antwoord te geven op je vraag:
Een reu heeft geen andere honden nodig, al dan niet van het andere geslacht, om sexueel opgewonden te raken. Verder typeer jij het rijgedrag heel sec als binnen de - nogal achterhaalde - dominantietheorie vallend.

Rijgedrag is precies wat er staat, gedrág. Het kan vele oorzaken hebben. Aanleidingen, zo je wil.
Dat varieert van fysieke stimuli, tot gewoon sexueel opgewonden zijn, via onzekerheid, overspronggedrag en stress tot inderdaad, een dominantiesignaal. Aan de rest van het gedrag en de lichaamshoudingen van die hond kun je heel duidelijk zien dat het geen dominantiesignaal is. En hij probeert al helemaal niet 'hogerop te komen in de roedel'. Simpelweg omdat hij helemaal geen déél uitmaakt van de roedel in kwestie.
And few will ever climb
Annamaria81
Vaste gebruiker

Miranda schreef:
Annamaria81 schreef:
Miranda schreef:
Wat lul jij nou!
Charmant, hoor.
*gaat zitten wachten tot jij je Godwin doet*
Ze vraagt me toch echt hoe ik kan zien dat hij niet "geil" is. Staat toch echt een vraagteken achter. Ga iemand anders afkatten!!
Ik kat je niet af. Als ik ga katten, voel je het wel.

Maar om - met allerlei soorten van genoegen - antwoord te geven op je vraag:
Een reu heeft geen andere honden nodig, al dan niet van het andere geslacht, om sexueel opgewonden te raken. Verder typeer jij het rijgedrag heel sec als binnen de - nogal achterhaalde - dominantietheorie vallend.

Rijgedrag is precies wat er staat, gedrág. Het kan vele oorzaken hebben. Aanleidingen, zo je wil.
Dat varieert van fysieke stimuli, tot gewoon sexueel opgewonden zijn, via onzekerheid, overspronggedrag en stress tot inderdaad, een dominantiesignaal. Aan de rest van het gedrag en de lichaamshoudingen van die hond kun je heel duidelijk zien dat het geen dominantiesignaal is. En hij probeert al helemaal niet 'hogerop te komen in de roedel'. Simpelweg omdat hij helemaal geen déél uitmaakt van de roedel in kwestie.
tja als jij mij zo bot benaderd ben ik ook niet echt vriendelijk he ;) voor zo ver ik weet en heb geleerd zijn er maar 2 redenen waarom een hond rij gedrag vertoont. 1 om te paren en 2 om grenzen te testen en te kijken of de hond in kwestie het rij gedrag accepteerd. wanneer de hond in kwestie het rij gedrag accepteerd zal de rijdende hond hoger op kunnen komen. het maakt echt niet uit of deze hond het bij een vreemde roedel honden doet of binnen zijn/haar eigen roedel. dit is wetenschappelijk bewezen een manier van communiceren tussen honden/wolven. bij wolven mogen honden die lager zijn dan de alpha reu en teef niet paren en dus zich ook niet voortplanten. wolven teefjes die lager zijn dan de alpha teef onderdrukken de loopsheid. als dit allemaal wel gebeurd het loops worden en jongen krijgt worden deze gelijk dood gemaakt door de alpha teef om zo inteelt te voorkomen. dat zelfde geld voor de reuen deze moeten de drang om te dekken onderdrukken en anders hebben ze dikke bonje met de alpha reu. natuurlijk zal het bij honden nooit zo ver komen en doet het er nu niet toe maar daarom zeg ik dat ik geen geile hond zie maar een hond die op een of andere manier wel probeert te domineren. of in ieder geval de grenzen te testen van deze roedel honden.
Anna, Tikus & Lola
Afbeelding Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Annamaria81 schreef:voor zo ver ik weet en heb geleerd zijn er maar 2 redenen waarom een hond rij gedrag vertoont. 1 om te paren en 2 om grenzen te testen en te kijken of de hond in kwestie het rij gedrag accepteerd.
Wetenschappelijk gezien volkomen achterhaald.
Rijgedrag kan allerlei aanleidingen hebben. Van fysieke stimuli, tot gewoon sexueel opgewonden zijn, via onzekerheid, overspronggedrag en stress tot inderdaad, een dominantiesignaal.
And few will ever climb
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Vanmorgen hier in het bos ook , er liep een soort spaniël achtige hond op ons af , buster even aangelijnd maar beest wilde persé kennismaken :engel: even laten snuffelen maar buster vond er niets aan , hondje werd geroepen en na enig aan dringen ging hij toch terug.
Ik beloonde buster voor zijn vriendelijke gedrag door even met het balletje te spelen , hij was dus weer los en daar kwam het mannetje weer aan :cheer:

En wilde steeds maar op buster rijden , t arme ding buster zag hem niet eens :LOL: :LOL:

Uiteindelijk droop hij maar af naar de eigenaren

Prachtig gedrag weer
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Annamaria81
Vaste gebruiker

Inge O schreef:
Annamaria81 schreef: voor zo ver ik weet en heb geleerd zijn er maar 2 redenen waarom een hond rij gedrag vertoont. 1 om te paren en 2 om grenzen te testen en te kijken of de hond in kwestie het rij gedrag accepteerd. wanneer de hond in kwestie het rij gedrag accepteerd zal de rijdende hond hoger op kunnen komen. het maakt echt niet uit of deze hond het bij een vreemde roedel honden doet of binnen zijn/haar eigen roedel. dit is wetenschappelijk bewezen een manier van communiceren tussen honden/wolven. bij wolven mogen honden die lager zijn dan de alpha reu en teef niet paren en dus zich ook niet voortplanten. wolven teefjes die lager zijn dan de alpha teef onderdrukken de loopsheid. als dit allemaal wel gebeurd het loops worden en jongen krijgt worden deze gelijk dood gemaakt door de alpha teef om zo inteelt te voorkomen. dat zelfde geld voor de reuen deze moeten de drang om te dekken onderdrukken en anders hebben ze dikke bonje met de alpha reu. natuurlijk zal het bij honden nooit zo ver komen en doet het er nu niet toe maar daarom zeg ik dat ik geen geile hond zie maar een hond die op een of andere manier wel probeert te domineren. of in ieder geval de grenzen te testen van deze roedel honden.
wat je hebt geleerd ken je duidelijk heel goed.

nu nog zoeken naar een opleiding waar ze meer nuance in hun stellingen aanbrengen en/of zelf kritischer leren zijn en dan wordt het nog wat.

kinderachtig hoor! met je verkeerde been uit bed gestapt of ben je ongesteld? duidelijk niet het vriendelijkste mens op dit forum :D
Anna, Tikus & Lola
Afbeelding Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Annamaria81 schreef:
Inge O schreef:
Annamaria81 schreef: voor zo ver ik weet en heb geleerd zijn er maar 2 redenen waarom een hond rij gedrag vertoont. 1 om te paren en 2 om grenzen te testen en te kijken of de hond in kwestie het rij gedrag accepteerd. wanneer de hond in kwestie het rij gedrag accepteerd zal de rijdende hond hoger op kunnen komen. het maakt echt niet uit of deze hond het bij een vreemde roedel honden doet of binnen zijn/haar eigen roedel. dit is wetenschappelijk bewezen een manier van communiceren tussen honden/wolven. bij wolven mogen honden die lager zijn dan de alpha reu en teef niet paren en dus zich ook niet voortplanten. wolven teefjes die lager zijn dan de alpha teef onderdrukken de loopsheid. als dit allemaal wel gebeurd het loops worden en jongen krijgt worden deze gelijk dood gemaakt door de alpha teef om zo inteelt te voorkomen. dat zelfde geld voor de reuen deze moeten de drang om te dekken onderdrukken en anders hebben ze dikke bonje met de alpha reu. natuurlijk zal het bij honden nooit zo ver komen en doet het er nu niet toe maar daarom zeg ik dat ik geen geile hond zie maar een hond die op een of andere manier wel probeert te domineren. of in ieder geval de grenzen te testen van deze roedel honden.
wat je hebt geleerd ken je duidelijk heel goed.

nu nog zoeken naar een opleiding waar ze meer nuance in hun stellingen aanbrengen en/of zelf kritischer leren zijn en dan wordt het nog wat.

kinderachtig hoor! met je verkeerde been uit bed gestapt of ben je ongesteld? duidelijk niet het vriendelijkste mens op dit forum :D
:goeie: Trek je er niks van aan joh :wink:

Wil hier nog wel eens een :smile2: :smile2: bui hangen :wink: wordt men :cheer: :cheer: van :lol1:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Holand2012
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Holand2012 »

..
Laatst gewijzigd door Holand2012 op 24 mar 2013 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Annamaria81
Vaste gebruiker

Inge O schreef:
Annamaria81 schreef:duidelijk niet het vriendelijkste mens op dit forum :D
daarvoor ben ik hier ook niet ingehuurd :tongue: .
Annamaria81 schreef: Ze vraagt me toch echt hoe ik kan zien dat hij niet "geil" is. Staat toch echt een vraagteken achter.
juist, dat vroeg ik ook, wáár je dat kan aan zien dus maar jouw betoog is daar geen antwoord op, jij schrijft alleen waarom jij wéét dat hij niet geil is - dat is voor mij toch echt nog iets anders.
volgens mij had ik wel gezegd waar ik het aan kon zien. namelijk dat hij zo niet op mij over komt en dat ik daar dus uit op maak dat hij niet geil is.
Anna, Tikus & Lola
Afbeelding Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Annamaria81 schreef:volgens mij had ik wel gezegd waar ik het aan kon zien. namelijk dat hij zo niet op mij over komt en dat ik daar dus uit op maak dat hij niet geil is.
Welke lichaamshoudingen en dergelijke zie jij dan waarop je baseert dat het een dominantieding is?
Dus, waarop baseer je dat?
And few will ever climb
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Eén van mijn reuen moet ik regelmatig van castraten of 'net niet meer loopse' teven afplukken. Hitsig type :mann:
De honden op het filmpje.. zijn dat intacte reuen ?
Afbeelding

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Miranda schreef:
Annamaria81 schreef:volgens mij had ik wel gezegd waar ik het aan kon zien. namelijk dat hij zo niet op mij over komt en dat ik daar dus uit op maak dat hij niet geil is.
Welke lichaamshoudingen en dergelijke zie jij dan waarop je baseert dat het een dominantieding is?

Ey Cesar Milana, niks beters te doen? Oh nee :oohja: natuurlijk niet. Nou ja have fun dan maar he. Je mot toch wat he :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat een ontzettend vervelende hond :schrik: Bij dat soort types moet ik Nilo dus aanlijnen. Die wordt boos maar kan dat niet duidelijk oplossen dus dan wordt het knokken. Coda lost dat net zo op als Macho, gewoon heel duidelijk: "opzouten jij!" Alleen heeft ze lang niet zoveel geduld :engel:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

smoekie schreef:
Miranda schreef:

Ey Cesar Milana, niks beters te doen? Oh nee :oohja: natuurlijk niet.
Nee, nu even niet nee.
Jij ook niet, blijkbaar?
And few will ever climb
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Miranda schreef:
smoekie schreef:
Miranda schreef:

Ey Cesar Milana, niks beters te doen? Oh nee :oohja: natuurlijk niet.
Nee, nu even niet nee.
Jij ook niet, blijkbaar?
Blijkbaar niet want smoekie reageert in een hondengedragstopic, het moet niet gekker worden :schrik:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Tamara. schreef:Blijkbaar niet want smoekie reageert in een hondengedragstopic, het moet niet gekker worden :schrik:
Het zou pas écht schrikken zijn als ze in een hondengedragstopic ontopic zou reageren, toch? :tongue:
And few will ever climb
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Nog maar een keer... TS... de zwarte labs.... zijn dat intacte reuen?
Afbeelding

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Miranda schreef:
Tamara. schreef:Blijkbaar niet want smoekie reageert in een hondengedragstopic, het moet niet gekker worden :schrik:
Het zou pas écht schrikken zijn als ze in een hondengedragstopic ontopic zou reageren, toch? :tongue:
Dat wilde ik nog toevoegen maar dan moet ik zelf ook wel een ontopic reactie geven :LOL:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Badu schreef:Nog maar een keer... TS... de zwarte labs.... zijn dat intacte reuen?
Ja, de honden van Sam zijn intact allemaal.
And few will ever climb
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”