Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

donderdag weer beginnen!

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: donderdag weer beginnen!

Ongelezen bericht door DeDiana »

Even weer een update... de laatste tijd zijn er veel lessen uitgevallen vanwege de sneeuw en ben ik ook nog twee weken op vakantie geweest.
De les voor de vakantie was een ramp: Mila was niet geconcentreerd, en wilde opeens alle hoogtetoestellen niet meer doen :denken: Nou ben ik vorig jaar met behendigheid begonnen omdat ze onzeker was, met name als het ging om hoogte, maar daar leek ze ondertussen lang en breed overheen. Niet dus...
Vandaag na de twee weken vakantie weer fris begonnen, en het ging héél lekker! Schutting en kattenloop ook (wip hebben we niet gedaan). Mila had er ook echt weer zin in en was weer super gefocust. De paaltjes gaan ondertussen echt als een sneltrein :cheer:
Dus ik heb er weer helemaal zin in, zeker nu we richting de lente gaan.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Fijn dat het zo lekker gaat!

Wij zijn vorige week donderdag weer begonnen na een stop van 2,5 maand :) Eerste les beloofde veel goeds, paar keer los geweest (Ol dook vorig seizoen steeds de bosjes in op konijnenjacht...) en dan ging ie wel pleite maar bleef ie in het parcours dansen EN was ie goed terug te roepen :D Maar gister had ie dan weer het concentratievermogen van een citroen en was ik blij dat we raakvlakkentraining (dus lekker aan de lijn) hadden want hij liep echt te kutten en keek alléén maar naar de bosjes ipv naar mij :+

Het gaat hier wisselend dus, ik hoop echt dat we het er nog een keertje uit krijgen... Hij is namelijk wél retesnel maar zo ontzettend NIET te sturen..
DeDiana
Zeer actief

Misschien moet hij er ook weer even inkomen ;-)

Het is wel een heel ander type hond natuurlijk dan de BC's, kelpies, herders, aussies en shelties die ik veel op de lessen zie (ik val zelfs al uit de toon met mijn collie). Maar het is hoe dan ook een heel leuke manier van samenwerken, ook al gaat dat nog niet altijd optimaal.
Mila is vrij volgzaam, dus dat scheelt, maar die is weer lastiger ver vooruit te sturen (ze wil toch het liefst dicht bij mij blijven) en heeft dus soms zo haar nukken met bepaalde toestellen. En ik heb ook nog heel veel te leren en leer elke les weer iets wat ik ook weer in de dagelijkse gang van zaken kan gebruiken, ook door het kijken naar anderen. En dat sturen - nou ja, Mila laat zich prima sturen, maar ik weet zelf regelmatig niet meer wat links of rechts is. :vaag:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb met Dumas dikke vette ellende gehad. Vervolgens besloten te stoppen met hem. Sinds 2 weken toch maar weer opgepakt en ineens valt het kwartje :O:
Raar spul, die honden :Q:
grover
Zeer actief
Contacteer:

Dus er is nog hoop :lol1:

Kijk, absoute volgzaamheid verwacht ik uiteraard sowieso niet, ik wist waar ik aan begon met een spaniel :LOL: Maar ELKE les de bossages induiken om daar zelfstandig op konijnenjacht te gaan is precies niet wat we afgesproken hadden hahaha :P Hij vindt het wel echt HEEL ERG LEUK maar zodra dat ie doorheeft dat we op het veld staan en dan ook weer herinnert dat er KONIJNEN!! in de bosjes zitten, nou dan kan ik fluiten naar enige vorm van samenwerking :')
DeDiana
Zeer actief

Machie schreef:Ik heb met Dumas dikke vette ellende gehad. Vervolgens besloten te stoppen met hem. Sinds 2 weken toch maar weer opgepakt en ineens valt het kwartje :O:
Wat voor ellende had je met Dumas dan?
Wel herkenbaar trouwens, bij ons ging het na een pauze ook ineens weer véél beter.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Wij zijn 2 weken terug (2 maart) weer begonnen, nu in de gevorderden groep. Focus ligt nu op de wissels en het goed lopen van de raakvlaktoestellen en de palen. De rest moeten ze nu aardig beheersen.

Eerste twee lessen waren een ramp: de eerste les was Alfy zo hyper dat hij er constant vandoor ging, even ging freewheelen en toe via een geheel zelfbedacht parcours (wel met veel tunnels...) terug kwam. Tweede les liet hij zich opjutten door een ontzettend vervelende Australian Shepherd (die fixeert echt op alle honden in de groep) en ging hij daarop af. Dat was voortijdig einde los want Alfy liep los en kreeg dus dat schuld. Dat die man alleen maar zonder enig resultaat aan de riem staat te hijsen en z'n hond niet met hem bezig is, telde niet :blah: :U:

Dus gisteren gewapend met een heleboel kaas en een goede dosis zenuwen naar de training... en de kaas deed wonderen! Hij is maar één keer half weggelopen, was toen goed terug te roepen. De raakvlaktoestellen liep hij voor het eerst rustig en de paaltjes gingen als een speer! Dus... ook wij zijn weer begonnen en ondanks wat opstartproblemen nu toch ook weer lekker bezig!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
DeDiana
Zeer actief

Eilfy schreef:Wij zijn 2 weken terug (2 maart) weer begonnen, nu in de gevorderden groep. Focus ligt nu op de wissels en het goed lopen van de raakvlaktoestellen en de palen. De rest moeten ze nu aardig beheersen.

Eerste twee lessen waren een ramp: de eerste les was Alfy zo hyper dat hij er constant vandoor ging, even ging freewheelen en toe via een geheel zelfbedacht parcours (wel met veel tunnels...) terug kwam. Tweede les liet hij zich opjutten door een ontzettend vervelende Australian Shepherd (die fixeert echt op alle honden in de groep) en ging hij daarop af. Dat was voortijdig einde los want Alfy liep los en kreeg dus dat schuld. Dat die man alleen maar zonder enig resultaat aan de riem staat te hijsen en z'n hond niet met hem bezig is, telde niet :blah: :U:

Dus gisteren gewapend met een heleboel kaas en een goede dosis zenuwen naar de training... en de kaas deed wonderen! Hij is maar één keer half weggelopen, was toen goed terug te roepen. De raakvlaktoestellen liep hij voor het eerst rustig en de paaltjes gingen als een speer! Dus... ook wij zijn weer begonnen en ondanks wat opstartproblemen nu toch ook weer lekker bezig!
Klinkt goed! Fijn als je zo'n wondermiddel ontdekt :ok:
Wel balen dat er zo'n vervelende hond tussen zit. Bij ons in het groepje zit ook een niet-zo-makkelijke Aussie trouwens...
grover
Zeer actief
Contacteer:

Nou ik sla 'm vanavond even over. Heb heel de dag getwijfeld maar ik voel me echt beroerd en ik had gedacht dat lekker wandelen met Ol wel zou helpen maar nee.. Helaas, volgende week weer beter :)
DeDiana
Zeer actief

grover schreef:Nou ik sla 'm vanavond even over. Heb heel de dag getwijfeld maar ik voel me echt beroerd en ik had gedacht dat lekker wandelen met Ol wel zou helpen maar nee.. Helaas, volgende week weer beter :)
Toevallig - ik was erg laat vanavond vanwege een bespreking die uitliep en files, en twijfelde of ik wel moest gaan. Ik was nog wat gestrest en heel moe, niet meteen de beste basis voor een goede samenwerking. Maar ik besloot toch maar te gaan: vorige week ging het zo goed, dus ik wilde nog even gebruikmaken van dat momentum, omdat ik volgende week donderdag in het ziekenhuis lig. En het ging weer hartstikke lekker, dus ik was achteraf blij dat ik toch ben gegaan. :ok:

Veel beterschap en succes volgende week!
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

DeDiana schreef:
Machie schreef:Ik heb met Dumas dikke vette ellende gehad. Vervolgens besloten te stoppen met hem. Sinds 2 weken toch maar weer opgepakt en ineens valt het kwartje :O:
Wat voor ellende had je met Dumas dan?
Wel herkenbaar trouwens, bij ons ging het na een pauze ook ineens weer véél beter.
Het is nog steeds niet over hoor, maar wel een stuk minder. Dumas schiet in de ikscheldjeuit-modes als hij iets even niet begrijpt. Hij draait nogal snel door zeg maar :Q:
Machie
Zeer actief

Csiva mag trouwens sinds een paar weekjes ook 2x per week een half uurtje trainen. Raakvlakjes 2 op 2 af en door tunneltjes rennen, en ze vind het zoooo leuk :I:
DeDiana
Zeer actief

Machie schreef:Het is nog steeds niet over hoor, maar wel een stuk minder. Dumas schiet in de ikscheldjeuit-modes als hij iets even niet begrijpt. Hij draait nogal snel door zeg maar :Q:
Ah, oké... fijn dat het in ieder geval verbetert. Wat doet hij als hij doordraait?

Csiva lijkt me ook echt een leuk behendigheidshondje :D Ik ken haar natuurlijk alleen van de foto's, maar ze ziet er zo kwiek, alert en soepel uit.
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”