Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk ras past in mijn situatie?
Moderator: moderatorteam
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
- Aantal honden: 1
Re: Welk ras past in mijn situatie?
Die dikke van ons voldoet aan al je eisen behalve het spelen, dat blijft beperkt tot een paar minuten als een leip door de tuin of in het bos crossen en dan is het weer over.
Dus een echte knuffelhond, lief voor alle kinderen en de meeste honden en in huis een veredeld vloerkleed.
Ik weet niet of elke Mastin Espanol zo is, maar die van ons in ieder geval wel.
Dus een echte knuffelhond, lief voor alle kinderen en de meeste honden en in huis een veredeld vloerkleed.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Mijn Frenk zou uitstekend voor je zijn, maar die is helaas niet beschikbaar
Ik zou kijken naar een leuke boomer herplaatser (kruisingen lhasa, shihtzu, malthezer etc), poedel herplaatser of havanezer herplaatser. Of hou je niet van langere vachten?

-
Vica
Ja een huis met tuin is niet in het vooruitzicht.
Het spelen heeft voor mij niet de voorkeur. Wellicht voor de kinderen wel, maar ik zoek geen speelmaatje maar een trouw maatje.
Dat is het belangrijkste voor mij.
Het spelen heeft voor mij niet de voorkeur. Wellicht voor de kinderen wel, maar ik zoek geen speelmaatje maar een trouw maatje.
-
Pipje
- Actief
- Aantal honden: 0
Maar om een trouw maatje te krijgen moet je toch een band opbouwen en dat kan dan spelenderwijs. Mijn kinderen zijn wat ouder maar die spelen heel leuk met Pip. Verstoppertje, pingpongnet spannen tussen de tafelpoten waar ze over "moet"-, open kartonnen doos waar ze door "moet" lopen. Niets hoogdravends en ook niet langdurig maar ze genieten er zo van! En als de kinderen ergens zitten ligt Pip er vlak bij of als ze op de vloer zitten met haar koppie op schoot. Ik heb echt een hond genomen voor de kinderen en het blijkt een schot in de roos. Ik deed het vooral voor de jongste, die heeft het soms moeilijk en ze is dol op honden maar ze genieten er hier alle drie van! En om discussie te voorkomen, ik nam de hond wel voor de kinderen maar niet om hen op te zadelen met een verplichting en zorg die zij nimmer kunnen overzien, ik zorg voor de hond. Of wil je vooral een maatje voor jezelf? Ook niets mis mee natuurlijk.Bentley86 schreef:Ja een huis met tuin is niet in het vooruitzicht.
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Dan wordt het tijd dat je Manolo leert kennen!alinelaila schreef:De mastin die ik ken is dat totaal niet. Dat is een opdringere, claimerige lomperik die jou zonder paron omver beukt en rustig het eten uit je hand grist.h a n s schreef:.
Commando's aanleren praktisch onmogelijk bij die hond en hij gaat graag de lichamelijke strijd met je aan.
Hij kan ook best lief zijn hoor en is meestal wel rustig in huis. Maar echt kind-vriendelijk vind ik hem niet.
Maarja, ik weet dus ook niet of dat representatief is voor alle mastins, want dit is de enige die ik ken
-
Vica
Moeilijk... Gewoon een rustige hond die wel tegen een stootje kan. Mijn kinderen zijn nogal knuffelig namelijk en op dat punt denk ik dus eerder aan een grote of middelmaat hond. De kinderen zelf zijn ook erg rustig. Ik denk dat een druk hondje dan niet echt past.Pipje schreef:Maar om een trouw maatje te krijgen moet je toch een band opbouwen en dat kan dan spelenderwijs. Mijn kinderen zijn wat ouder maar die spelen heel leuk met Pip. Verstoppertje, pingpongnet spannen tussen de tafelpoten waar ze over "moet"-, open kartonnen doos waar ze door "moet" lopen. Niets hoogdravends en ook niet langdurig maar ze genieten er zo van! En als de kinderen ergens zitten ligt Pip er vlak bij of als ze op de vloer zitten met haar koppie op schoot. Ik heb echt een hond genomen voor de kinderen en het blijkt een schot in de roos. Ik deed het vooral voor de jongste, die heeft het soms moeilijk en ze is dol op honden maar ze genieten er hier alle drie van! En om discussie te voorkomen, ik nam de hond wel voor de kinderen maar niet om hen op te zadelen met een verplichting en zorg die zij nimmer kunnen overzien, ik zorg voor de hond. Of wil je vooral een maatje voor jezelf? Ook niets mis mee natuurlijk.Bentley86 schreef:Ja een huis met tuin is niet in het vooruitzicht.
Speels mag wel, maar wel rustig van karakter.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Kleine honden en knuffelige kinderen gaan niet altijd goed samen (voor de hond dan) dus dan zou ik voor een middenslag of groter gaan inderdaad. Bij rustige kinderen kan een hond die aan kinderen gewend is al vrij vlug.Bentley86 schreef: Moeilijk... Gewoon een rustige hond die wel tegen een stootje kan. Mijn kinderen zijn nogal knuffelig namelijk en op dat punt denk ik dus eerder aan een grote of middelmaat hond. De kinderen zelf zijn ook erg rustig. Ik denk dat een druk hondje dan niet echt past.
Speels mag wel, maar wel rustig van karakter.
Rust zit (voor zover ik ervaren heb) deels in karakter maar deels ook in leeftijd. Een hond die op 1-2 jarige leeftijd nog superspeels en druk is, kan op 2+ jaar wel een heerlijk rustige hond zijn. Ik vind de meeste jonge honden (onder de 2 jaar) sowieso wel wat drukker, dus als je dat niet wilt zou ik eerder neigen naar een hond van 2 jaar of ouder.
Of een leuk bejaard hondje
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
- Pool
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 3
Heb een dochtertje van 5 en heb 3 herplaatsteckeltjes. Heerlijke hondjes die stapelgek op haar zijn, we wandelen veel en ik vind het de ideale gezinshond. Overigens waren geen ven drieën kinderen gewend.....belangrijk is dat je kind ook respectvol met dieren overweg kan gaan. Mijn dochtertje was bijna 3 toen de 1e herplaatsteckel hier kwam. Voor die tijd had ik een oud Chihuahua'tje die haar alleen maar wilde grijpen.....
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Een Westie zeker wel, van een Corgi durf ik dat niet met zekerheid te zeggen, maar mijn indruk is dat het wel relatief tolerante honden zijn eigenlijk.Tara schreef:Maar zou je de Corgi of de Westie als kindvriendelijk omschrijven?

- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Ik zag je de Cairn ook al noemen. Mijn Cairns zijn uitermate leuk met kinderen, het liefste spelen ze de hele dag met mijn neefje en nichtje. Waar ze bij mij nog weleens lomp kunnen zijn met een balletje, zijn ze met kinderen respectvol en voorzichtig. Mijn nichtje gritste laatst bij Floor de bal uit haar bek (we waren samen aan het spelen met de bal en Floor wilde even niet loslaten, deze actie van nichtje zag ik even niet aankomen) en lelijk doen komt echt niet bij haar op, ook bij Penny van 11 maanden niet trouwens. Ondanks dat ze klein zijn, zijn ze echt robuust en ook van knuffelende kids hebben ze niks. Ik ga ervan uit dat het voor de Westie ook geldt. Mijn Westie is mijn nichtje haar beste vriendin, ze is alleen te oud om nog echt mee te spelen, al doet ze dat af en toe wel.gyanty schreef:Een Westie zeker wel, van een Corgi durf ik dat niet met zekerheid te zeggen, maar mijn indruk is dat het wel relatief tolerante honden zijn eigenlijk.Tara schreef:Maar zou je de Corgi of de Westie als kindvriendelijk omschrijven?
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
-
Vica
Ohw jongens... Ik ben echt verliefd geworden op een hond uit Spanje.
Sinds ik haar heb gezien denk ik er alleen nog maar aan.
Het gaat om Lasi in de link van mijn bericht hiervoor.
Het is nou niet bepaald mijn bedoeling geweest om nu al een andere hond te zoeken, maar aan de andere kant is het wel goed voor de ontwikkeling van mijn zoontje.
Ik heb contact opgenomen en ik hoop van harte dat ze een match is. Ik laat mij deze keer zeker goed inlichten over het karakter.
Ze is een berner senner teefje van 3 jaar. In de steek gelaten samen met haar dochter en later hadden de eigenaren spijt en hebben de dochter weer opgehaald, maar haar laten zitten. Nu uiteraard gesterriliseerd (of dat gebeurd nog voor ze geadopteerd wordt). Ik vind haar op de foto's niet overdreven groot ofzo voor een volwassen berner senner. Dat ras is zowiezo al mijn absolute lievelingshond.
Maar wat vinden jullie van de combinatie berner senner en kleine kinderen?
Dit is ze:

Het is nou niet bepaald mijn bedoeling geweest om nu al een andere hond te zoeken, maar aan de andere kant is het wel goed voor de ontwikkeling van mijn zoontje.
Ik heb contact opgenomen en ik hoop van harte dat ze een match is. Ik laat mij deze keer zeker goed inlichten over het karakter.
Ze is een berner senner teefje van 3 jaar. In de steek gelaten samen met haar dochter en later hadden de eigenaren spijt en hebben de dochter weer opgehaald, maar haar laten zitten. Nu uiteraard gesterriliseerd (of dat gebeurd nog voor ze geadopteerd wordt). Ik vind haar op de foto's niet overdreven groot ofzo voor een volwassen berner senner. Dat ras is zowiezo al mijn absolute lievelingshond.
Dit is ze:

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- tekkel
- Erelid
Ja, echt helemaal mijn tiep. Goede leeftijd, fijn zacht karakter, mooi ruwhaartje, niet te grootTara schreef:Ja toch?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- tekkel
- Erelid
Een hond zonder snorrebaard is leuk voor andere mensenTara schreef:
Ja, snorrie hè, dat doet het hem altijd.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Is absoluut een schatje! Ben wel benieuwd hoe ze qua karakter verder is want ik vind de beschrijving niet erg informatief. Blijkbaar is het wel een hondje wat even de tijd moet krijgen om te ontdooien (voorbeeld van net in de kennel) dus daar zou ik dan ook wel de tijd voor nemen.Bentley86 schreef:Ohw jongens... Ik ben echt verliefd geworden op een hond uit Spanje.
Dit is ze:
Verder goed navragen/nagaan: kan ze met kinderen? Hoe uit de angst naar andere honden zich (is ze angst agressief)? Is ze zindelijk (scheelt met name een hoop tijd)?
En ze zit nu nog in Spanje toch? Ik zou haar eerst hier in Nederland willen zien, kinderen mee, voordat ik haar zou adopteren. Dat is altijd veel informatiever dan een foto en verhaaltjes
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
-
Vica
Haha ik dacht dat ze een getrimde berner sennen was. Maar ze ziet er zoo leuk uit!
Ik ga zowiezo om meer informatie vragen.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Wat vind je dan van de hond die Nanna neergezet heeft ??Bentley86 schreef:Haha ik dacht dat ze een getrimde berner sennen was. Maar ze ziet er zoo leuk uit!

-
Vica
Dylan bedoel je?
Dat is echt een schatje, hoewel ik kleinere hondjes wat minder vind persoonlijk.
Maar op basis van uitstraling en omschrijving heb ik contact opgenomen en ik heb op hun verzoek een vragenlijst ingevuld.
Dat is echt een schatje, hoewel ik kleinere hondjes wat minder vind persoonlijk.
Maar op basis van uitstraling en omschrijving heb ik contact opgenomen en ik heb op hun verzoek een vragenlijst ingevuld.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Oke, ben benieuwd.Bentley86 schreef:Dylan bedoel je?

-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Bentley86 schreef:Haha ik dacht dat ze een getrimde berner sennen was. Maar ze ziet er zoo leuk uit!
Ging het daar ook niet mis met je vorige hondje?
Staar je nu niet blind op de looks, maar kijk naar een hondje die past qua karakter!
-
Vica
Uitstraling van het hondje is toch het eerste waar je naar kijkt. Nu vraag ik alleen meer door over het karakter enzo.moniek&bo schreef:Bentley86 schreef:Haha ik dacht dat ze een getrimde berner sennen was. Maar ze ziet er zoo leuk uit!
Ging het daar ook niet mis met je vorige hondje?
Staar je nu niet blind op de looks, maar kijk naar een hondje die past qua karakter!
Tot nu toe lijkt het een match, maar ik heb nog niet alle info die ik wil. Er gaat telefonisch contact nog volgen omdat dat veel makkelijker is. Het is een rustige en lieve hond die goed met kinderen kan volgens de medewerkers van het asiel.
-
moniek&bo
- Zeer actief
Als je kans hebt om bij het hondje te gaan kijken:
Neem iemand mee die verstand heeft van honden en een objectieve kijk heeft! En neem je kinderen mee om te kijken hoe dat gaat, in asiels vertellen ze wel vaker mooie verhaaltjes.
Want jij geeft nu al aan verliefd te zijn, en lijkt me niet dat je weer een hond teleur wilt stellen..
Neem iemand mee die verstand heeft van honden en een objectieve kijk heeft! En neem je kinderen mee om te kijken hoe dat gaat, in asiels vertellen ze wel vaker mooie verhaaltjes.
Want jij geeft nu al aan verliefd te zijn, en lijkt me niet dat je weer een hond teleur wilt stellen..
-
Vica
Klopt maar ik ga mij niet blind staren op 1 hond. Niet na wat er de laatste keer gebeurd is.
-
moniek&bo
- Zeer actief
Als je kans hebt om bij het hondje te gaan kijken:
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Snorremonsters zijn het állerleukstTara schreef:Precies!tekkel schreef:Een hond zonder snorrebaard is leuk voor andere mensenTara schreef:
Ja, snorrie hè, dat doet het hem altijd.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
-
Vica
Net telefonisch contact gehad met betrekking tot Lasi.
Naar wat ze mij konden vertellen is ze precies wat ik zoek. Een rustige, vriendelijke hond.
Ze heeft extra navraag gedaan net en ze moet absoluut goed met kinderen kunnen.
Niet een die uren lang wandelen op prijs stelt, geen hoog energiegehalte.
Urenlang wandelen zou ook voor mij namelijk lastig zijn met een kleine in de buggy en kleuterbeentjes ernaast.
En ze komt 3 april naar Nederland en dan wordt ze opgevangen zodat ik haar hier in nederland kan bezoeken.
Zo kan ik kijken hoe ze klikt met de kinderen voordat ik haar daadwerkelijk ga adopteren.
Ik ga dit weekend eens goed bedenken hoe of wat en dan kan de vlucht geboekt worden als ik het nog steeds zie zitten.
Naar wat ze mij konden vertellen is ze precies wat ik zoek. Een rustige, vriendelijke hond.
Ze heeft extra navraag gedaan net en ze moet absoluut goed met kinderen kunnen.
Niet een die uren lang wandelen op prijs stelt, geen hoog energiegehalte.
Urenlang wandelen zou ook voor mij namelijk lastig zijn met een kleine in de buggy en kleuterbeentjes ernaast.
En ze komt 3 april naar Nederland en dan wordt ze opgevangen zodat ik haar hier in nederland kan bezoeken.
Zo kan ik kijken hoe ze klikt met de kinderen voordat ik haar daadwerkelijk ga adopteren.
Ik ga dit weekend eens goed bedenken hoe of wat en dan kan de vlucht geboekt worden als ik het nog steeds zie zitten.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ach hier wordt ik spontaan verliefd op. Heel grappig dat ik hier in het dorp er laatst twee zag lopen. Ik zag in de auto, dus kon helaas niet omkijken, maar wat is een engelse setter toch een prachtig en sierlijke verschijning (en kwa karakter vind ik het ook zeer vriendelijke honden). Als ik momenteel mijn handen niet vol had aan Norah, nou dan wist ik het wel! Ze klinkt ideaal

-
Vica
We zijn er nog niet helemaal uit.
Hebben de andere opties ook nog bekeken en er is een andere teef die ook goed in mijn situatie zou passen.
Die is echter pas 8 maanden.
Wat kan je dan verwachten? Nog steeds een hele speelse pup?
Ze is wel rustig van aard en laat verder alles toe (voer weghalen, tanden controleren enz)
We hebben ook andere honden bekeken en Lasi stond veruit op 1 als match voor ons.
Dit is de pup die volgens hun ook goed zou passen bij mijn situatie.

En dan natuurlijk de 3 jarige Lasi

Hebben de andere opties ook nog bekeken en er is een andere teef die ook goed in mijn situatie zou passen.
Die is echter pas 8 maanden.
Wat kan je dan verwachten? Nog steeds een hele speelse pup?
Ze is wel rustig van aard en laat verder alles toe (voer weghalen, tanden controleren enz)
We hebben ook andere honden bekeken en Lasi stond veruit op 1 als match voor ons.
Dit is de pup die volgens hun ook goed zou passen bij mijn situatie.

En dan natuurlijk de 3 jarige Lasi