Daar ben ik helemaal niet bekend mee, op een plaatje in mijn encyclopedie namoosje schreef:Een Shiloh Shepherd?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Orientatie
Moderator: moderatorteam
- Ingding
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Orientatie
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Wie weet, mag Xavi over 2 jaar zijn kunstje nog wel eens doen.Ingding schreef: Ik vind die van jou in ieder geval prachtig. Vooral Xavi
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Nou nou nou, ik ben t niet met je eens eigenlijk. Ik vind de hollanders die ik ken echte plakkerige herders. Alhoewel t nagenoeg allemaal kruising hollanders zijn, dat wel.***puppy*** schreef:soms zou ik willen dat ze meer zouden plakken. HH is geen standaard herder, het zijn zelfstandige werkers die zelf beslissingen nemen en dat zie je ook terug in het trainingswerk. Er zijn weinig HH die uitblinken in gehoorzaamheid, puur omdat ze het saai vinden. Behendigheid ed zijn sporten die ze veel meer liggen, de afwisseling houdt hun kop bij de les, 10 keer zit voor het zelfde ellendige koekje absoluut nietIngding schreef:Hoe zit dat dan met dat geplak? Ik heb met herders altijd het idee dat ze je continue volgen en daar zou ik een beetje lichtelijk gestoord van worden***puppy*** schreef:Hollander is mss wel een idee? Heerlijk eigengereid die soms zeker vindt dat ze het beter weten. Wel behoorlijk trainbaar maar absoluut niet slaafs. Waaksheid zit erin maar als het bezoek goed is dan is het ook prima.
Sowieso is een dagje alleen een doos met hersenwerk genoeg om ze tevreden te stellen.
Ik vind het overigens wel mooie honden.
Gr. Aniek

- Ingding
- Zeer actief
Dan zal ik mij er zeker verder in verdiepen, want ik vind ze wel interessant.Inge O schreef:bij baasjes die ze goed hebben opgevoed en in de gaten houden hoeft dat totaal geen problemen te geven - snauwen en even onderschoffelen doen ze overigens graag (als baasje er niks over te zeggen heeft) maar compleet door het lint gaan, laat staan staffie-achtige agressie is totaal niet aan de orde.Ingding schreef:Dat afsnauwen op zich heb ik geen problemen mee. Dat doet Sonja ook wel als het haar teveel wordt en dat is verder ook geen punt. Ik wil alleen geen hond die ook maar bij het zien van een andere hond compleet door het lint gaat, zoals bij de stafford meestal het geval is. Uiteraard kan dat bij ieder individu in een ras het geval zijn, maar ik ga het niet opzoeken. Dominantie kan ik mee omgaan, maar agressie heb ik geen behoefte aan.Inge O schreef:ja, ze zijn nogal verschillend : een beauceron is een herder, een hovawart is een stuk zelfstandiger en wil veel minder van je - baasgericht zijn ze wel - nog veel meer over hun karakter vind je op mijn site.Ingding schreef: Zijn ze qua karakter dan heel anders dan de Beauceron? Ik heb ze wel in Eindhoven gezien op de show en ik vond ze mooi, maar ze snauwde elkaar wel veel af. Hoe zijn ze in het algemeen met andere honden?
en ja, de aanleg om andere honden af te snauwen hebben ze zeker wel maar als je dat daar 'veel' zag waren het toch maar trieste baasjes.
Ik ga eens een kijkje nemen op je site, bedankt!
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Klopt als een bus zoals je het zegt. Ik praat alleen over de stamboom hh en niet over de werklijnen (ipo, knpv etc)Budkes schreef:Nou nou nou, ik ben t niet met je eens eigenlijk. Ik vind de hollanders die ik ken echte plakkerige herders. Alhoewel t nagenoeg allemaal kruising hollanders zijn, dat wel.***puppy*** schreef:soms zou ik willen dat ze meer zouden plakken. HH is geen standaard herder, het zijn zelfstandige werkers die zelf beslissingen nemen en dat zie je ook terug in het trainingswerk. Er zijn weinig HH die uitblinken in gehoorzaamheid, puur omdat ze het saai vinden. Behendigheid ed zijn sporten die ze veel meer liggen, de afwisseling houdt hun kop bij de les, 10 keer zit voor het zelfde ellendige koekje absoluut nietIngding schreef:Hoe zit dat dan met dat geplak? Ik heb met herders altijd het idee dat ze je continue volgen en daar zou ik een beetje lichtelijk gestoord van worden***puppy*** schreef:Hollander is mss wel een idee? Heerlijk eigengereid die soms zeker vindt dat ze het beter weten. Wel behoorlijk trainbaar maar absoluut niet slaafs. Waaksheid zit erin maar als het bezoek goed is dan is het ook prima.
Sowieso is een dagje alleen een doos met hersenwerk genoeg om ze tevreden te stellen.
Ik vind het overigens wel mooie honden.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
terrierjunk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working terriers
- Aantal honden: 10
Moet het persee een FCI hond zijn?
Anders zou ik je een Catahoula evt. aanraden.
Dit is een Indianenhond, (primitief type dus) gekruist met later honden van de kolonisten: mastiff van werktype, greyhound, en ja beauceron.
Ik vind dat ze het goede van alle drie hebben. Tenminste de mijne.
De mijne kan zonder problemen met andere honden.
Alleen beetje territoriaal als ze in bench/ autokennel zit, maar is beetje gegrom en nix echt agressie, en deur open en het is over.
En wat prooinijd aan net gevangen grofwild, maar allemaal controleerbaar.
Verder: doorzettingsvermogen en concentratie van de mastiff, mooie belijning en ongelooflijke soepelheid en snelheid van de greyhound, en veelzijdigheid en leervermogen van de herder, zonder opdringerig of kleverig te zijn. Kan zichzelf vermaken, maar als je daar bent, is ze vrij gehoorzaam, maar probeert je soms even lichtelijk uit. Maar niet heel erg. Verder goed aanpassingsvermogen aan allerlei mensen, en zeker niet lomp! (Gaat mee naar het bejaardenhuis van mijn moeder en is daar de grote mascotte, heel voorzichtig met oude fragiele mensen, doet kunstjes op commando, jaagt 1 dag later weer op everzwijnen. Kan de volgende dag GG lopen.)
De mijne heeft wel veel, maar altijd controleerbare jachtpassie, maar ik heb haar daar dan ook voor uitgezocht en ga ermee jagen. Maar ze moet niet persee jagen, zoals mijn terriers, ze vindt eigenlijk alles leuk. En ze hebben een heel apart uiterlijk, en die van jachtlijnen zijn ook vrij sterk geestelijk en lichamelijk. Behalve in merle, bestaan ze ook in solid kleuren voor als je niet van merle houdt.
Net als bij alle honden geldt: haal er eentje overal tussen uit waar je de klik mee hebt, dat is heel persoonlijk.
iig dacht ik met de Houla een vreselijk moeilijke hond in huis te halen maar vergeleken met mijn terriers is ze kei makkelijk en leervaardig, en ook veelzijdig, iets wat ik steeds graag mag. Pas haar broer opgezocht en dat is ook een brave, en goed handelbare hond die prima met andere honden kan.
Anders zou ik je een Catahoula evt. aanraden.
Dit is een Indianenhond, (primitief type dus) gekruist met later honden van de kolonisten: mastiff van werktype, greyhound, en ja beauceron.
Ik vind dat ze het goede van alle drie hebben. Tenminste de mijne.
De mijne kan zonder problemen met andere honden.
Alleen beetje territoriaal als ze in bench/ autokennel zit, maar is beetje gegrom en nix echt agressie, en deur open en het is over.
En wat prooinijd aan net gevangen grofwild, maar allemaal controleerbaar.
Verder: doorzettingsvermogen en concentratie van de mastiff, mooie belijning en ongelooflijke soepelheid en snelheid van de greyhound, en veelzijdigheid en leervermogen van de herder, zonder opdringerig of kleverig te zijn. Kan zichzelf vermaken, maar als je daar bent, is ze vrij gehoorzaam, maar probeert je soms even lichtelijk uit. Maar niet heel erg. Verder goed aanpassingsvermogen aan allerlei mensen, en zeker niet lomp! (Gaat mee naar het bejaardenhuis van mijn moeder en is daar de grote mascotte, heel voorzichtig met oude fragiele mensen, doet kunstjes op commando, jaagt 1 dag later weer op everzwijnen. Kan de volgende dag GG lopen.)
De mijne heeft wel veel, maar altijd controleerbare jachtpassie, maar ik heb haar daar dan ook voor uitgezocht en ga ermee jagen. Maar ze moet niet persee jagen, zoals mijn terriers, ze vindt eigenlijk alles leuk. En ze hebben een heel apart uiterlijk, en die van jachtlijnen zijn ook vrij sterk geestelijk en lichamelijk. Behalve in merle, bestaan ze ook in solid kleuren voor als je niet van merle houdt.
Net als bij alle honden geldt: haal er eentje overal tussen uit waar je de klik mee hebt, dat is heel persoonlijk.
iig dacht ik met de Houla een vreselijk moeilijke hond in huis te halen maar vergeleken met mijn terriers is ze kei makkelijk en leervaardig, en ook veelzijdig, iets wat ik steeds graag mag. Pas haar broer opgezocht en dat is ook een brave, en goed handelbare hond die prima met andere honden kan.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Volgens mij zijn Catahoula's niet echt heel sociaal naar andere honden?
Althans, niet naar sexegenoten.
Of heb ik dat nou verkeerd begrepen?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ja, dat is ook zo.Inge O schreef:ik denk dat het er maar helemaal aan ligt wat je maatstaf is - de meeste mensen vinden tegenwoordig een hond al hondagressief als hij even een snauw geeft in een situatie waarin dat naar hondennormen perfect normaal is.moosje schreef:Volgens mij zijn Catahoula's niet echt heel sociaal naar andere honden?
Jade bijvoorbeeld is absoluut niet hondagressief, maar wil wel graag haar punt even maken zo nu en dan.
Maar veel mensen hier in de buurt vinden het agressief gedrag.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort