Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

PAS OP VOOR PARMABOTTEN!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: PAS OP VOOR PARMABOTTEN!

Ongelezen bericht door Gollum »

gabbertje schreef:goed topic.

nu mijn vraag.... wat kan je ze wel geven om op te knagen?
ik heb hier 2 pups die aan mijn meubels gaan beginnen als ik ze niks te knagen geef.
vooral de oudste mechelaar kruising is een rampenplan. heeft de zijkanten van de bank al te pakken gehad, beide hokkers, hoek van de tafel en alle kleden waar ze op liggen aan stukken gescheurd. kan zo nog wel even doorgaan
speelgoed die niet kapot moeten kunnen (oa. massieve zware bal) zijn stukken af binnen een half uur. moet ook af en toe steentjes afpakken want die eet hij ook.
verder eet hij alles wat maar eetbaar is maar heeft hier geen knaagplezier van (zag al iemand over wortels etc) met een paar happen is het weg.
zijn eten word zonder te kauwen naar binnen geschrokt of hij het proeft vraag ik me af... denk het niet
ik geef ze zo nu en dan een dino bot en heb toevallig gisteren een parma bot gegeven om uit te proberen. zag nu net wat er kan gebeuren dus maar weggelegd voor een tijd. gelukkig hebben ze geen harde buiken (gelijk naar gekeken) de ontlasting is wel hard (dat hebben ze altijd na een bot) en het maakt dan niet uit met welk bot.
heb ook de rawhide en piemels geprobeert maar ook die zijn zo op.
dussss.... wie heeft er een idee?
Nylabone al eens geprobeerd?
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

wat zou er dan gebeuren als een hond in het bos een kip vangt?
of eet ie alleen het vlees op?
Gollum
Zeer actief

Corneliana schreef:wat zou er dan gebeuren als een hond in het bos een kip vangt?
Dat hangt er vanaf of hij hem plukt of niet. Als hij de veren ook opeet zou ik wel huiverig zijn voor verstopping. Een kip is een klein prooidier, die botten zijn meestal wel zacht genoeg om te kunnen verteren. Gol laat dingen die ze te hard vind liggen zoals de achterpoten van een konijn en de tanden.

Gol heeft wel een paar keer half vergane karkassen gevonden buiten en ook opgegeten. Ze had er niks van :80:
Iets levends heeft ze nog nooit gevangen.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Gollum schreef:
Corneliana schreef:wat zou er dan gebeuren als een hond in het bos een kip vangt?
Dat hangt er vanaf of hij hem plukt of niet. Als hij de veren ook opeet zou ik wel huiverig zijn voor verstopping. Een kip is een klein prooidier, die botten zijn meestal wel zacht genoeg om te kunnen verteren. Gol laat dingen die ze te hard vind liggen zoals de achterpoten van een konijn en de tanden.

Gol heeft wel een paar keer half vergane karkassen gevonden buiten en ook opgegeten. Ze had er niks van :80:
okee
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gollum schreef:

Hier blijft niks over van konijn of haas... heb van een forumlid een tijdje geleden konijnenkoppen gehad incl. vacht, ogen etc. alles op, geen haartje (en dus ook geen tanden :F: meer teruggevonden. Nu zelf bij Degomeat konijnenkop met schouders besteld ook alles weg... Zelfs Xena kauwt het nog heel makkelijk weg. (en die heeft af en toe een hekel aan erg veel moeite te moeten doen voor eten :8): )
Het hele konijn is de volgende stap incl. vacht maar die kan ik op dit moment nog even niet kwijt... Hazen-delen liggen hier nog weleens in de natuur... en als ik het te laat zie is ook alles op :hmmm:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

malinois schreef:
Gollum schreef:

Hier blijft niks over van konijn of haas... heb van een forumlid een tijdje geleden konijnenkoppen gehad incl. vacht, ogen etc. alles op, geen haartje (en dus ook geen tanden :F: meer teruggevonden. Nu zelf bij Degomeat konijnenkop met schouders besteld ook alles weg... Zelfs Xena kauwt het nog heel makkelijk weg. (en die heeft af en toe een hekel aan erg veel moeite te moeten doen voor eten :8): )
Het hele konijn is de volgende stap incl. vacht maar die kan ik op dit moment nog even niet kwijt... Hazen-delen liggen hier nog weleens in de natuur... en als ik het te laat zie is ook alles op :hmmm:
Hier ook zo. Konijnen, kippen en eendenbillen krijgen zelfs de katten hier nog weg geknaagd.
Kan me dus niet voorstellen dat een hond die laat liggen omdat het te hard is. Eerder niet gewend/kieskeurig o.i.d.
Niko eet eenden gewoon met veren en al op; heb er nooit wat van terug gezien.
gabbertje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): franse basset
2 kruisingen

Ongelezen bericht door gabbertje »

wat is een nylabone gollum?
dagmar88
Zeer actief

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

linlin schreef:
Fizgig schreef:Gedroogd: (lange) bullepezen, kophuid, oren, neuzen, piemels heb ik nooit ergens gezien maar dat kan ook ..
Wat zijn bullepezen ook alweer?
Piemels dus.
Hilde schreef:Ik wist hier al van, maar misschien voor mensen die dit lezen.. Welke tussendoortjes zijn niet gevaarlijk en kun je gewoon geven?
Pensstaafjes, ik geef er 1 die dat niet mag hebben gedroogde rundersticks van het merk Timo. Al het gedroogde spul kan je prima tussendoor geven. Wat ik beslist niet geef is gerookt spul zoals varkensoren e.d. En af en toe als maaltijdvervanging flink bevleesde lamsribben of penslap. Worden tanden en kiezen weer blinkend schoon van.
Afbeelding
gabbertje
Vaste gebruiker
2 kruisingen

jaaa dat zijn ze volgens mij dagmar :ok: zij hadden dan redelijk klein formaat heb jij er goede ervaring mee?
Gollum
Zeer actief

dagmar88 schreef:
malinois schreef:
Gollum schreef:

Hier ook zo. Konijnen, kippen en eendenbillen krijgen zelfs de katten hier nog weg geknaagd.
Kan me dus niet voorstellen dat een hond die laat liggen omdat het te hard is. Eerder niet gewend/kieskeurig o.i.d.
Niko eet eenden gewoon met veren en al op; heb er nooit wat van terug gezien.
Ik kan me niet voorstellen dat ze kieskeurig over tanden en achterpoten is als ze de rest wel opeet, het smaakt toch hetzelfde dacht ik? Die kop kraakte ze prima, voorpoten prima, achterpoten en tanden niet :19:
Maar misschien heb ik een rare hond.

@gabbertje; ik zelf heb geen ervaring met nylabones, ik heb wel eens gelezen dat de allergrootste slopers daar wel stukken van af krijgen. En sommige honden vinden er niks aan. Ik vond het te duur om uit te proberen. Als je het wel wilt uitproberen zou ik voor de grootste/sterkste gaan als ik zo lees wat je hond sloopt :mann:
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Gollum schreef:
Ariane schreef:
Gollum schreef:
Hilde schreef:Ik wist hier al van, maar misschien voor mensen die dit lezen.. Welke tussendoortjes zijn niet gevaarlijk en kun je gewoon geven?
piemels,
:80: Van wie of wat?
Stieren. Bullepezen worden ze ook wel genoemd maar het zijn gewoon piemels :mrgreen:
:ok: nooit geweten.
Klinkt al een stuk netter :lol1:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Gollum
Zeer actief

Ariane schreef:
Gollum schreef:
Ariane schreef:
Gollum schreef: piemels,
Stieren. Bullepezen worden ze ook wel genoemd maar het zijn gewoon piemels :mrgreen:
De eerste keer dat ik er een kocht wist ik niet beter dan dat het gewoon een pees was. Totdat het wel erg naar urine begon te stinken naarmate dat ding zachter werd door het sabbelen/ kluiven. Toen heb ik toch maar even gevraagd hoe dat nou kon :LOL:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

alm@ schreef:
linlin schreef:
Fizgig schreef:Gedroogd: (lange) bullepezen, kophuid, oren, neuzen, piemels heb ik nooit ergens gezien maar dat kan ook ..
Wat zijn bullepezen ook alweer?
Piemels dus.
ik zéi het je toch!
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Ariane schreef:
Gollum schreef:
Ariane schreef:
Gollum schreef: piemels,
Waarom twijfel ik hier aan? :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Gollum schreef: Ik kan me niet voorstellen dat ze kieskeurig over tanden en achterpoten is als ze de rest wel opeet, het smaakt toch hetzelfde dacht ik? Die kop kraakte ze prima, voorpoten prima, achterpoten en tanden niet :19:
:mann: Heb het in ieder geval nog nooit gehoord.

Charlie eet om eenden anussen heen; da's pas knap :pffff: :mrgreen:

gabbertje schreef:jaaa dat zijn ze volgens mij dagmar :ok: zij hadden dan redelijk klein formaat heb jij er goede ervaring mee?
Mijn vorige hond had zo'n ding graag. Die vier nu zijn allemaal dol op hoefjes, dus nooit geprobeerd.
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door esenhazel »

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
gabbertje
Vaste gebruiker
2 kruisingen

dat had ik dus ook gollum.... beetje prijzig om uit te proberen daarom vroeg ik of iemand er ervaring mee heeft
Gollum
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Gollum schreef: Ik kan me niet voorstellen dat ze kieskeurig over tanden en achterpoten is als ze de rest wel opeet, het smaakt toch hetzelfde dacht ik? Die kop kraakte ze prima, voorpoten prima, achterpoten en tanden niet :19:
:mann: Heb het in ieder geval nog nooit gehoord.

Charlie eet om eenden anussen heen; da's pas knap :pffff: :mrgreen:
Die vind ik pas echt knap ja :LOL: :LOL: :LOL:
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Sinds ik weet wat het is geen bullenp meer. Stinkt ook nog eens vreselijk.... :pffff: Helaas voor Moos. :mrgreen: Die krijgt ander heerlijks.
Afbeelding
Neeltje
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Hier ook nooit gegeven, puur op gevoel durfde ik het niet.
Hetzelfde met mergpijpjes (zeker die gevulde), veel te bang dat hij zich eraan verwondt.
Er ligt hier standaard een hertengewei in zijn mand, daar krijgt hij toch niet veel vanaf.
Andere botten en snacks krijgt hij alleen als ik er bij ben.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Bij mergpijpjes let ik altijd op dat de opening een stuk groter is dan de onderkaak zodat ze niet vast komen te zitten. Zodra het merg eruit is gesabbeld ruil ik ze om voor wat anders lekkers.
Bmamavan2
Zeer actief

Hoe zit het trouwens met hoefjes en poten?
Mijn schoonmoeder heeft een dierenwinkel en die verkoopt heel wat bullenpezen, maar heel veel mensen die niet weten wat het is hihihi.
Mijn hond heeft ze graag en de stank vindt ik wel meevallen hoor.
Afbeelding
Bmamavan2
Zeer actief

gabbertje schreef:ik was al aan het kijken op de site voor die hertengeweien. die lijken me wel wat maar wat kost nou zoiets? (kon geen prijzen vinden)
ik werd in de dierenspeciaalzaak een bot aangeraden die jaren mee moet kunnen.. een nepbot dus met smaakje. word zacht als ze erop kauwen maar krijgen en zo goed als niks af? iemand daar ervaring mee? zou wel een uitkomste wezen, maar had er zo mijn twijfels over en om uit te proberen vond ik 17 euro nogal veel.
oren heb ik uitgeprobeert en is in 5 min. op... maisbotten ken ik niet. waar haal/bestel je die?
Ik zou persoonlijk voor een hertengewei gaan, prijs is afhankelijk van de grote maar voor maatje M of L betaal je meestal rond de 16/17 euro.
Die nepbotten blieft de mijne niet :tong:
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Hoefjes hoef ik hier niet te geven, dat staat garant voor kotsen. Ze krijgen de stukken gewoon niet verteerd ofzo :ugh:
Afbeelding
gabbertje
Vaste gebruiker
2 kruisingen

gelukkig is het hier goed gegaan na het geven van de parma botten, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2 en dus krijgen ze die hier niet meer!
ik denk dat ik eens voor de nylabone of hertengewei ga kijken. ik had op de site gezien waar ze die hertengeweien verkopen en heb er denk ik overheen gekeken want de dierenzaak waar ik was moet ze hebben volgens de site.
bedankt in ieder geval voor de waarschuwing
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Bmamavan2 schreef:
gabbertje schreef:ik was al aan het kijken op de site voor die hertengeweien. die lijken me wel wat maar wat kost nou zoiets? (kon geen prijzen vinden)
ik werd in de dierenspeciaalzaak een bot aangeraden die jaren mee moet kunnen.. een nepbot dus met smaakje. word zacht als ze erop kauwen maar krijgen en zo goed als niks af? iemand daar ervaring mee? zou wel een uitkomste wezen, maar had er zo mijn twijfels over en om uit te proberen vond ik 17 euro nogal veel.
oren heb ik uitgeprobeert en is in 5 min. op... maisbotten ken ik niet. waar haal/bestel je die?
Ik zou persoonlijk voor een hertengewei gaan, prijs is afhankelijk van de grote maar voor maatje M of L betaal je meestal rond de 16/17 euro.
Die nepbotten blieft de mijne niet :tong:
Hertengewei gaat er niet in bij Moos. :Q: Ondankbaar beest. Tasha de herder van m'n dochter deed er weken over. Toen het lag te verstoffen hebben we het maar weggedaan.
Moos kan ik meer plezier doen met een lap pens of een hele kip zoiets..... zalmkop
Afbeelding
Neeltje
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

Gollum schreef:Bij mergpijpjes let ik altijd op dat de opening een stuk groter is dan de onderkaak zodat ze niet vast komen te zitten. Zodra het merg eruit is gesabbeld ruil ik ze om voor wat anders lekkers.
Onze vorige hond heeft dat dus gehad. konden met spoed naar DA om dat ding te laten verwijderen.
rare was, dat dat ding groot genoeg was, maar toch op een of andere manier vast kwam te zitten :19:
Die dingen kopen wij dus nooit meer
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als Kiki er al een krijgt is dat er een met een heel grote opening of een met een heel kleine waar de kaak niet in kan. Ik vind ze echter doodeng dus geef ik ze eigenlijk niet. Er is genoeg veilig spul te krijgen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Even voor de duidelijkheid een foto van zo'n parmabot:

Afbeelding

Hertengeweien eten ze bij mij veel als kluif, maar goed dat is ook niet zo vreemd :ok:
De damhertengeweien zijn iets 'zachter' waardoor ook de minder fanatieke kluivers er makkelijker aan beginnen.

Van de andere snacks die wat minder lang meegaan zijn de bullepezen en de runderkraakbeen hier favoriet.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”