Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Running contacts

Moderator: moderatorteam

_Do_
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Australian Shepherds
Aantal honden: 3
Contacteer:

Running contacts

Ongelezen bericht door _Do_ »

Ik ben wel benieuwd of er meer mensen zijn hier die ook running contacts trainen.

Kunnen we misschien praten over onze goede en slechte kanten van de training en trainings methoden.

Ik train het nu bijna twee jaar met mijn aussie.
Heb zelf fouten gemaakt maar ben begin van de winter weer terug gegaan naar 0. Sindsdien pakt ze het goed op, maar ben nog lang niet op een kattenloop op volle hoogte.

Ik train nu eerst de katten loop, schutting is en nog niet af en wil eigenlijk niet twee door elkaar trainen.
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
http://www.droversroad.nl/
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Re: Running contacts

Ongelezen bericht door Lysette »

Jip heb ik getraind met running contacts. Ik vind het met haar echt geweldig. Voordeel is wel dat ze een klein (medium) hondje is, dus zolang zij naar beneden gericht blijft gaat het goed. A schutting heeft ze sowieso altijd dus dat is ideaal.

Ik ben met haar begonnen met boogjes. Daarna boogjes weggetraind en met een target gaan werken wat ze in haar loop moet raken (hit & go).
De laatste tijd probeert ze wel weer wat meer uit, dus ik ben het target weer gaan gebruiken. Merk wel dat mijn eigen lopen haar erg kan beïnvloeden.

Ben wel benieuwd hoe jij het hebt aangeleerd :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik vind het een interessante methode maar gebruikt 'm niet. Simpelweg omdat ik 'm niet beheers :mrgreen:
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Als er een kattenloop in mijn tuin zou passen had ik hem zeker met Katie willen proberen. Maar omdat we niet de mogelijkheid hebben het vaker dan 2 keer in de week te trainen houd ik het toch maar bij 2on2off. Vind de running contacts altijd erg gaaf om te zien :ok:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik hou het bij 2on-2off, vind ik veel duidelijker voor de hond. En ken ook honden die begonnen zijn met running contacts en deze zijn bijna allemaal terug gegaan naar de 2on-2off methode.

Ik geef Rowan het release commando op wedstrijden al heel snel, dus hij remt niet af, maar kan gewoon op volle snelheid doorgaan. En is heel betrouwbaar in zijn raakvlakken.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Sita schreef:Ik hou het bij 2on-2off, vind ik veel duidelijker voor de hond. En ken ook honden die begonnen zijn met running contacts en deze zijn bijna allemaal terug gegaan naar de 2on-2off methode.

Ik geef Rowan het release commando op wedstrijden al heel snel, dus hij remt niet af, maar kan gewoon op volle snelheid doorgaan. En is heel betrouwbaar in zijn raakvlakken.
Bij een grote hond zou ik ook niet kiezen voor runnings. Omdat een rustpunt om je positie in te kunnen nemen heel handig kan zijn en omdat ze er makkelijk overheen kunnen lopen, ook al lopen ze wel echt helemaal omlaag.

Maar bij een hondje als Jip vind ik het ideaal, want ik denk wel dat het sneller is. Ook al release je heel snel, ze staan toch even stil of zijn toch even wat langzamer om positie in te nemen. En aangezien ik het bij Jip niet van de snelheid moet hebben ben ik blij dat we op dat punt dan weer wat winnen.

Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Denk dat je daar zeker een punt hebt Lysette. Met een medium of small hondje zou ik ook misschien ook wel voor running contacts kiezen. Bij een large hond is de kans gewoon groter dat ze het raakvlak missen.

Ook ik moet het niet van de snelheid hebben, vandaar mijn vroege release commando. Op de trainingen moet hij echter soms wel en soms niet wachten op het raakvlak, gewoon afhankelijk of ik dus al het release commando geef of niet. En dat gaat heel goed. Zeg ik niets, dan is het wachten, krijgt hij de "go" dan is het gaan met die banaan :F:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
_Do_
Zeer actief
Contacteer:

Ik train volgens de methode van Silvia Trkman. En ik vind juist 2o2o onduidleijker voor je hond. Running is altijd zo hard als je kan naar beneden rennen, waar 2o2o als jij je release te snel geeft kan resulteren in springen of niet meer stoppen onder aan.

Running heeft zeker meer training nodig en in heb zelf de handigheid ook pas sinds kort. helaas mijn hond al fouten aan geleerd door mijn eigen onhandigheid.
Mijn andere aussie doe ik 2o2o mee, en die mist echt plezier op de raakvlakken. Ze remt halverweg al af. Ik probeer veel te belonen op snelheid, maar dat resulteert vaak in het springen....

Hier een filmpje van ons
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

_Do_ schreef:Ik train volgens de methode van Silvia Trkman. En ik vind juist 2o2o onduidleijker voor je hond. Running is altijd zo hard als je kan naar beneden rennen, waar 2o2o als jij je release te snel geeft kan resulteren in springen of niet meer stoppen onder aan.

Running heeft zeker meer training nodig en in heb zelf de handigheid ook pas sinds kort. helaas mijn hond al fouten aan geleerd door mijn eigen onhandigheid.
Mijn andere aussie doe ik 2o2o mee, en die mist echt plezier op de raakvlakken. Ze remt halverweg al af. Ik probeer veel te belonen op snelheid, maar dat resulteert vaak in het springen....

Hier een filmpje van ons
Prachtig!
Maarja, ik heb er de ruimte domweg niet voor om een kattenloop in de tuin te zetten. Voor Csiva zou ik het anders ook een superfijne methode vinden.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:
_Do_ schreef:Ik train volgens de methode van Silvia Trkman. En ik vind juist 2o2o onduidleijker voor je hond. Running is altijd zo hard als je kan naar beneden rennen, waar 2o2o als jij je release te snel geeft kan resulteren in springen of niet meer stoppen onder aan.

Hier een filmpje van ons
Prachtig!
Maarja, ik heb er de ruimte domweg niet voor om een kattenloop in de tuin te zetten. Voor Csiva zou ik het anders ook een superfijne methode vinden.
Heb ik ook niet hoor :mrgreen: Gelukkig geen vereiste.

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Sita schreef:Denk dat je daar zeker een punt hebt Lysette. Met een medium of small hondje zou ik ook misschien ook wel voor running contacts kiezen. Bij een large hond is de kans gewoon groter dat ze het raakvlak missen.

Ook ik moet het niet van de snelheid hebben, vandaar mijn vroege release commando. Op de trainingen moet hij echter soms wel en soms niet wachten op het raakvlak, gewoon afhankelijk of ik dus al het release commando geef of niet. En dat gaat heel goed. Zeg ik niets, dan is het wachten, krijgt hij de "go" dan is het gaan met die banaan :F:
Met Ziva wissel ik dat ook af. Dat het geen automatisme gaat worden om door te lopen (wat ze toch echt wel liever zou doen :lol1: )

suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Met Fenja doe ik ook running contacts. Ben begonnen met 2o2o, maar vanwege haar snelheid ben ik het gaan omzetten naar running. De schutting deed ik sowieso al lopend omdat ze die altijd heeft. Maar omdat Fenja al niet de snelste is verloren we nog weer extra tijd op de katteloop, zonde. Met een large hond die heel snel is zou ik altijd voor 2o2o trainen, gewoon omdat ik ook niet supersnel kan handlen. Met mijn volgende hondje (weer een sheltie) ga ik meteen lopend beginnen. Misschien dat ik wel het principe 2o2o ga aanleren op een plank, voor de zekerheid.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik beheers de running contact ook niet. Ik was er met Kay wel mee begonnen. Hij rende eigenlijk automatisch altijd goed, maar dat ging op gegeven moment met moeilijkere parcoursen toch fout. Nu is Kay kwa temperament voor mij niet altijd makkelijk om mee te lopen en om mezelf bedenktijd te geven ben ik toch gaan trainen op 2o2o. Maar ook hier vind ik niet echt wat ik wil. Kay snapt het nut niet van het stilstaan, maar begijpt wel hoe hij moet staan, maar ik moet hem dus wel dwingen. Deze druk op hem resulteerd wel in dat ik over het gehele parcours ook meer controle op hem krijg, waar ik die met laten rennen gewoon weg verloor, omdat meneer gewoon te gek word dan.
Voor Santos is het een leuk spelletje. Die rent echt naar het vlak voor 2o2o. Dat is zijn gehele doel en geeft hem dus juist snelheid. Alleen mist hij dus wel regelmatig het opgaande vlak, maar hij is ook zo groot.....
Ik ben nog in beraad wat ik met Norah wil. Ze heeft niet het werktemperament van Kay, maar is wel sneller en langer dan Kay en dus een langer sprong, waardoor ik ook nog beren op de weg zie voor running contacts. Maar goed haar cursus begint voorlopig nog niet en ben thuis nog met gehoorzaamheid bezig....
Afbeelding
_Do_
Zeer actief
Contacteer:

Je kan volgens mij makkelijker van running naar 2o2o dan andersom. Dus mocht je er niet uit komen kan je het gewoon proberen. Of zoals Polona, beide.
_Do_
Zeer actief
Contacteer:

Wij hadden zondag wedstrijd gehad. Eerste weer sinds augustus. Haar wip was net te snel, schutting ben ik erg blij mee en de kattenloop leek goed in mijn oog hoek maar is op t filmpje nauwelijks te zien.
... iQ&index=1
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

_Do_ schreef:Wij hadden zondag wedstrijd gehad. Eerste weer sinds augustus. Haar wip was net te snel, schutting ben ik erg blij mee en de kattenloop leek goed in mijn oog hoek maar is op t filmpje nauwelijks te zien.
... iQ&index=1
Wat een leuke kleurtjes zo rood, wit, blauw voor de toestellen :lol1: .
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Running contacts ziet er wel echt uit als een mooie techniek voor veel snelheid, ik zou alleen bang zijn dat mijn hond eraf lazerd :schrik:
Afbeelding
Machie
Zeer actief

Joera schreef:Running contacts ziet er wel echt uit als een mooie techniek voor veel snelheid, ik zou alleen bang zijn dat mijn hond eraf lazerd :schrik:
Ik raak mn hond gewoon kwijt dan :Q: Csiva is al zo snel ik denk ik dat ik het rustpunt op het raakvlak zelf nodig ga hebben :LOL:
Joera
Zeer actief

Machie schreef:
Joera schreef:Running contacts ziet er wel echt uit als een mooie techniek voor veel snelheid, ik zou alleen bang zijn dat mijn hond eraf lazerd :schrik:
Ik raak mn hond gewoon kwijt dan :Q: Csiva is al zo snel ik denk ik dat ik het rustpunt op het raakvlak zelf nodig ga hebben :LOL:
Even adempauze :tongue:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”