sirene schreef:_sommige_ werkhondenmensen

Moderator: moderatorteam
sirene schreef:_sommige_ werkhondenmensen
Met name die mensen die aangeven dat je hond blijkbaar niet voldoende werklust heeft als hij geen loopse teef kan negeren. Wat natuurlijk logisch is, geslachtsdrift is helemaal niet zo belangrijk voor een soort, dus dat instinct kunnen reuen zo even onderdrukkensirene schreef:_sommige_ werkhondenmensen
Oke de teef begint dan elke van de 3 te lopen rondes als laatste, maar na het ombouwen begint er misschien gewoon weer een reu als eerste en dan zit er tussen de laatste ronde van de teef en de eerste van de reu soms ook maar een kwartier ofzo?Cherish schreef:In GHP moeten de loopse teven verplicht als laatste om de andere wedstrijdspelers zo weinig mogelijk te hinderen. Vind dat een faire regeling op die manier waar niemand een probleem van maakt.
als ik het goed begrijp is er nu geen volgorde wanneer een loopse teef van start gaat in agility?
Dit snap ik, maar nu kom je bij de goede lijden onder de kwaden.Machie schreef:Ik wil gewoon leuk wat doen met mijn hond en heb geen zin in teefeigenaren die met hun loopse teef lekker de hele dag langs het hek gaan staan kijken.
Tja kijk dat probleem hebben wij niet, op speuren gaan die zowiezo als laatste veld op.Joera schreef:Oke de teef begint dan elke van de 3 te lopen rondes als laatste, maar na het ombouwen begint er misschien gewoon weer een reu als eerste en dan zit er tussen de laatste ronde van de teef en de eerste van de reu soms ook maar een kwartier ofzo?Cherish schreef:In GHP moeten de loopse teven verplicht als laatste om de andere wedstrijdspelers zo weinig mogelijk te hinderen. Vind dat een faire regeling op die manier waar niemand een probleem van maakt.
als ik het goed begrijp is er nu geen volgorde wanneer een loopse teef van start gaat in agility?![]()
Het is niet dat de geur dan ineens verdwenen is.
Bij agility is het gewoon niet mogelijk dat de teef helemaal als laatste gaat. Ze kan als laatste gaan van elk parcours ja, maar niet helemaal aan het einde van de dag bij wijze van. Dus er zal altijd vast wel iemand zijn die er "last" van heeft.Cherish schreef:Tja kijk dat probleem hebben wij niet, op speuren gaan die zowiezo als laatste veld op.Joera schreef:Oke de teef begint dan elke van de 3 te lopen rondes als laatste, maar na het ombouwen begint er misschien gewoon weer een reu als eerste en dan zit er tussen de laatste ronde van de teef en de eerste van de reu soms ook maar een kwartier ofzo?Cherish schreef:In GHP moeten de loopse teven verplicht als laatste om de andere wedstrijdspelers zo weinig mogelijk te hinderen. Vind dat een faire regeling op die manier waar niemand een probleem van maakt.
als ik het goed begrijp is er nu geen volgorde wanneer een loopse teef van start gaat in agility?![]()
Het is niet dat de geur dan ineens verdwenen is.
Bij onderdeel appel komt de loopse teef ook niet als laatste aan de beurt, die moet dus helemaal wachten tot einde wedstrijd (na al het appel en pakwerk), als alle honden gedaan hebben met alles. Teef krijgt een korte pauze tussen haar appel en pakwerk.
Teven blijven netjes in de auto gedurende de wedstrijd buiten voor behoeftes. Heb daar nu nog nooit problemen weten door ontstaan.