Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loopste teven en agility

Moderator: moderatorteam

Nissa
Actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herder
Aantal honden: 1

Re: Loopste teven en agility

Ongelezen bericht door Nissa »

sirene schreef:_sommige_ werkhondenmensen :mrgreen:
:ok:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

sirene schreef:_sommige_ werkhondenmensen :mrgreen:
Met name die mensen die aangeven dat je hond blijkbaar niet voldoende werklust heeft als hij geen loopse teef kan negeren. Wat natuurlijk logisch is, geslachtsdrift is helemaal niet zo belangrijk voor een soort, dus dat instinct kunnen reuen zo even onderdrukken :roll:
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Cherish schreef:In GHP moeten de loopse teven verplicht als laatste om de andere wedstrijdspelers zo weinig mogelijk te hinderen. Vind dat een faire regeling op die manier waar niemand een probleem van maakt.
als ik het goed begrijp is er nu geen volgorde wanneer een loopse teef van start gaat in agility?
Oke de teef begint dan elke van de 3 te lopen rondes als laatste, maar na het ombouwen begint er misschien gewoon weer een reu als eerste en dan zit er tussen de laatste ronde van de teef en de eerste van de reu soms ook maar een kwartier ofzo? :U:
Het is niet dat de geur dan ineens verdwenen is.
Afbeelding
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

Ook Toby en Cooper zijn dan afgeleid met loopse teven in de buurt. :(
Dus ook ik baal dan
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Omdat de uitspraak nogal duidelijk van mij af kwam, nog maar eens in herhaling: Santos een Schotse Collie: je gaat me laten lachen als je dat een werkhond gaat noemen (en zeker als je Santos zou kennen). En werkhonden kunnen net zo goed driften hebben hoor om te dekken..... Bewees de Belgische Herder dit weekend wel in onze training.

Ik kan de uitspraak ook meteen omdraaien. Het lijkt wel of mensen met jachthonden en dan vooral de honden die goed met de neus zijn het al vooraf als hebben opgegeven. Als je natuurlijk graag op hoog niveau zou willen behendigheiden, kan je je afvragen of je het juiste ras kiest natuurlijk. Tuurlijk ik zeg hiermee niet dat jachthonden echt geweldige concurenten zijn hoor, want och oh och ik ken in ieder geval een Duitse Staander die het bij ons erg leuk doet hoor!

Ja je zult met een jachthond misschien iets meer moeite hebben, maar ik neem aan dat je bij de keuze eerst al vooraf met jachthond te nemen en vervolgens ook nog behendigheid te gaan doen, bewust bent geweest van zijn neus en de mogelijk grotere problemen die je hierbij zou kunnen verwachten.

Zou ik met mijn border collie jachttraining gaan doen, denk ik dat hij eerder geneigd zou zin om afgeleid te worden door een loopse teef. De prikkel van jachttraining zal voor hem niet groot genoeg zijn. Kan ik over gaan mekkeren, kan ik gaan trainen, maar ik zal er altijd problemen van ondervinden. Ik durf haast mijn hand in het vuur te steken, dat als de honden daarvoor gebruikt worden waarvoor ze voor gemaakt zijn en/of waarvoor ze een sterke passie hebben, ze zich niet door een loopse teef meteen zouden laten afleiden. En tja dan heb je altijd exemplaren die niet voldoende passie hebben voor wat dan ook. Tja voor zo'n hond mag je een dergelijke zaken als een uitdaging zijn. We lijken bang voor de confrontatie in training. We vermijden alles maar, om de hond tot topprestatie te brengen. Dat is geen topprestatie vind ik. Ik zou de uitdaging zien om dit punt te trainen en daardoor werkbaar te maken. Dat zou ik een veel grotere prestatie vinden, al behaald de hond niet een utje of valt hij niet in de prijzen, omdat hij het moeilijk vond. Ik heb ook meer bewondering voor de mensen die toch een moeilijkere hond op dat punt hebben, dat leuk oplossen en gewoon doen wat ze kunnen doen!
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Dan hebben we gelijk al een verschil van mening, ik sport nl voor de fun met mijn honden. Om leuk wat samen te doen. Niet op topprestaties neer te zetten.
Ik wil gewoon leuk wat doen met mijn hond en heb geen zin in teefeigenaren die met hun loopse teef lekker de hele dag langs het hek gaan staan kijken. Het loopse teef hoort erbij, dat klopt. Maar als teefeigenaar hou je toch gewoon rekening met reuen? Dan ga je dus achteraf zitten met je teef en niet de hele dag lekker rondlopen en doen. En dat gebeurt dus wel en dat is vervelend. Zelfs voor mijn reu die amper reageert op loopse teven.
Het werkt 2 kanten op vind ik.
Nissa
Actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herder

Ongelezen bericht door Nissa »

Machie schreef:Ik wil gewoon leuk wat doen met mijn hond en heb geen zin in teefeigenaren die met hun loopse teef lekker de hele dag langs het hek gaan staan kijken.
Dit snap ik, maar nu kom je bij de goede lijden onder de kwaden.
Als ik met mijn loopse teef buiten loop en ik heb haar netjes aangelijnd omdat honden daar niet los mogen, en er komt vervolgens een loslopende reu op mijn hond af dan heb ik daar ook last van. Ik hou me netjes aan de regels, ga bewust al niet naar een losloop gebied en toch heb ik last van die reu. Maar dat zegt natuurlijk niet dat alle reu-eigenaren zo zijn dat ze hun hond los laten lopen op plekken waar dat niet mag.

En zo zal het hier ook mee zijn denk ik. De organisatie heeft mij in dit geval keurig tips gegeven waarmee ik zoveel mogelijk kan doen om te voorkomen dat reuen er last van hebben. Die tips zal ik ook zeker opvolgen.
Dat sommige teef-eigenaren maling hebben aan reu-eigenaren, tja, daar kan ik natuurlijk niets aan doen.
Maar zouden de regels daarvoor dan maar terug gedraaid moeten worden, met als gevolg dat ik niet mee kan doen en ook nog eens inschrijfgeld kwijt ben als ze toch loops wordt?
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja machie, zeker als je voor de leuk meedoet vind ik dat er niet moeilijk gedaan moet worden over loopse teven. Dat de teef eigenaar op zulke moment de teef beter in de auto kan houden of als dat niet mogelijk is achteraf (alhoewel dat ook moeilijk is op een druk bezochte wedstrijd) en een goede dichte bench en geen moment uit het oog verliest zou wel slim zijn. Nu zin niet alle eigenaren even snugger en zijn er ook teef eigenaren die de problemen niet zien, maar die je er wel op zou moeten wijzen. Dat het voor iedereen een leuk en veilig evenement zou moeten zijn en dat de eigenaar dat op deze manier in het geding brengt. Maar gelukkig zijn deze eigenaren nou niet het algemene beeld van eigenaren met loopse teven, al zullen deze wel het meeste in het oog springen natuurlijk en de grootste ergenissen opwekken.
Afbeelding
Cherish
Actief

Ongelezen bericht door Cherish »

Joera schreef:
Cherish schreef:In GHP moeten de loopse teven verplicht als laatste om de andere wedstrijdspelers zo weinig mogelijk te hinderen. Vind dat een faire regeling op die manier waar niemand een probleem van maakt.
als ik het goed begrijp is er nu geen volgorde wanneer een loopse teef van start gaat in agility?
Oke de teef begint dan elke van de 3 te lopen rondes als laatste, maar na het ombouwen begint er misschien gewoon weer een reu als eerste en dan zit er tussen de laatste ronde van de teef en de eerste van de reu soms ook maar een kwartier ofzo? :U:
Tja kijk dat probleem hebben wij niet, op speuren gaan die zowiezo als laatste veld op.
Bij onderdeel appel komt de loopse teef ook niet als laatste aan de beurt, die moet dus helemaal wachten tot einde wedstrijd (na al het appel en pakwerk), als alle honden gedaan hebben met alles. Teef krijgt een korte pauze tussen haar appel en pakwerk.

Teven blijven netjes in de auto gedurende de wedstrijd buiten voor behoeftes. Heb daar nu nog nooit problemen weten door ontstaan.
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Cherish schreef:
Joera schreef:
Tja kijk dat probleem hebben wij niet, op speuren gaan die zowiezo als laatste veld op.
Bij onderdeel appel komt de loopse teef ook niet als laatste aan de beurt, die moet dus helemaal wachten tot einde wedstrijd (na al het appel en pakwerk), als alle honden gedaan hebben met alles. Teef krijgt een korte pauze tussen haar appel en pakwerk.

Teven blijven netjes in de auto gedurende de wedstrijd buiten voor behoeftes. Heb daar nu nog nooit problemen weten door ontstaan.
Bij agility is het gewoon niet mogelijk dat de teef helemaal als laatste gaat. Ze kan als laatste gaan van elk parcours ja, maar niet helemaal aan het einde van de dag bij wijze van. Dus er zal altijd vast wel iemand zijn die er "last" van heeft.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

In de KNPV Is het verboden om aan keuringen mee te doen & op veel clubs mag je ook niet trainen met een loopse teef. Gelukkig bij ons wel.
Heb graag met een ervaren hond een loopse teef voor me bij bv het zoekwerk & dan helemaal een teef die eigenlijk niet goed werkt ;-) kan je ze prima leren nl om dan goed te werken...
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”