Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
We hebben onze hond nu 5 jaar en al die tijd gebruiken we een leren halsband. Ik merkte om mij heen dat iedereen overstapte van halsbanden naar een tuigje. Ik begin de voordelen er nu wel van in te zien, dus zit ik er over te denken om voor mijn hond ook een tuigje aan te schaffen.
Maar jéé, wat een keuze is er!!! Ik zou niet weten wat bij mijn hond past, welke prettig zijn, en of het wel lekker zou zitten bij Juul...
Ze is een kruising Catalaanse Herdershond, middelmaatje dus. Met lange haren.
renee-uk schreef:sinds jan een zere plek op zijn keel heeft heb ik een julius k9 tuig voor hem.
ik ben er erg tevreden over en jan heeft er ook geen moeite mee.
Die ziet er inderdaad netjes uit!
@toots: wat bedoel je precies? Ik probeer mij een voorstelling ervan te maken maar ik heb geen idee wat je bedoelt!
renee-uk schreef:sinds jan een zere plek op zijn keel heeft heb ik een julius k9 tuig voor hem.
Die zat bij Charlie ook erg mooi.
Helaas vond ze zelf van niet en is dat het enige dat ze op jaren stuk heeft gemaakt, al de eerste dag.
Via het forum heb ik een webmaster tuig gekocht en die zit zowel Charlie als Pjotr en Tibbe perfect met fietsen.
Heel goed verstelbaar.
Ik zie een al een aantal tuigen voorbij komen die ik wil interessant vindt! Die Hunter Noors lijkt mij ook wel prettig. Is dat ook te doen met langharige honden? En werkt zo'n tuigje ook prettig met los lopen bijvoorbeeld? Ik fiets niet meer met mijn hond omdat ze geopereerd is aan haar knie dus dat zal nog wel een paar maanden duren voordat dat kan.
Dagmar88: wauw dat tuigje ziet er indrukwekkend uit haha!
Die ziet er inderdaad netjes uit!
het is ook makkelijk om te doen.
ik had eerst een trixie tuig voor hem, maar dat vond ik wat lastig omdoen.
als je hond een ontsnapper is, is dat wel een aanrader, want door de extra riempjes waar de poten door moeten kunnen ze er moeilijker uit dan uit een julius k9.
dit is de trixie die ik had:
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Daantje_ schreef:Ik zie een al een aantal tuigen voorbij komen die ik wil interessant vindt! Die Hunter Noors lijkt mij ook wel prettig. Is dat ook te doen met langharige honden? En werkt zo'n tuigje ook prettig met los lopen bijvoorbeeld? Ik fiets niet meer met mijn hond omdat ze geopereerd is aan haar knie dus dat zal nog wel een paar maanden duren voordat dat kan.
Dagmar88: wauw dat tuigje ziet er indrukwekkend uit haha!
ja gaat prima, loslopen met een tuig om
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mijn hond is geen ontsnapper, integendeel, ik moet altijd in de buurt zijn Ik zou alleen niet weten hoe mijn hond gaat reageren op een tuigje dus misschien dat ze hem wel uit wilt trekken haha. Ze is pas geopereerd dus ze loopt nu met een legging en moet nu 24/7 een kap om, maar daar had ze zich ook al snel uit gewurmd.
Krijgt hij geen klitten van een tuigje?
Maar goed, ik heb hier hurtta tuigjes voor de honden. Die vind ik erg prettig, ze verschuiven minimaal en geven geen irritatie in de oksels
Daantje_ schreef:Mijn hond is geen ontsnapper, integendeel, ik moet altijd in de buurt zijn Ik zou alleen niet weten hoe mijn hond gaat reageren op een tuigje dus misschien dat ze hem wel uit wilt trekken haha. Ze is pas geopereerd dus ze loopt nu met een legging en moet nu 24/7 een kap om, maar daar had ze zich ook al snel uit gewurmd.
denk dat dat wel meevalt.
hier hebben ze nooit moeilijk gedaan met een tuig, alleen staat jan nog steeds te wachten tot ie zijn halsband om krijgt, duurt blijkbaar even voor het dubbeltje valt dat dat niet meer gaat gebeuren
Daantje_ schreef:Mijn hond is geen ontsnapper, integendeel, ik moet altijd in de buurt zijn Ik zou alleen niet weten hoe mijn hond gaat reageren op een tuigje dus misschien dat ze hem wel uit wilt trekken haha. Ze is pas geopereerd dus ze loopt nu met een legging en moet nu 24/7 een kap om, maar daar had ze zich ook al snel uit gewurmd.
denk dat dat wel meevalt.
hier hebben ze nooit moeilijk gedaan met een tuig, alleen staat jan nog steeds te wachten tot ie zijn halsband om krijgt, duurt blijkbaar even voor het dubbeltje valt dat dat niet meer gaat gebeuren
Hahaha, dat trekje heeft mijn hond ook! Mag ze los mee naar buiten, maar dan is ze aan het einde van de straat nog aan het wachten tot ik haar ga aanlijnen want we gaan toch uit!
@Maeve: ik vroeg mij ook af of dat niet gaat klitten. Van alle honden die ik ken en een tuigje hebben, zijn allemaal kortharig. Mijn hond heeft van dat wollige lange haar dus ik weet niet hoe dat is in combinatie met een tuigje. Maar ik kan 't altijd proberen. Haar vacht klit niet zo heel snel, ik borstel haar 1x in de week en dan heeft ze niet zo veel klitten.
Ik heb deze ook en vind ze erg fijn in gebruik. Ze zijn ook nog makkelijk schoon te maken. Het handvat bovenop vind ik ook handig, zo kan ik haar af en toe beetpakken.
K9 tuigjes werken klitten heel erg in de hand bij Cara. Ik gebruik een hurtta tuigje en dat gaat redelijk, hoewel het ook daaronder wel wat klit (maar dat doet alles wel bij haar, gewone nylon halsbanden ook)
Sinds kort heb ik fleece tuigjes en die bevallen prima! Altjjd hurtta gehad maar bij model Juno zat het tuig niet lekker. Te veel beperking in het bewegen bij zijn schouders.
Ik heb furka tuigjes, dat vind ik toch de fijnste tuigjes. Ik heb ook zo'n noors model, maar ik vind dat toch niet echt goed zitten en Jip vindt het ook een heel vervelend ding.
Ik heb een hurtta tuig voor Ollie en das echt een prachtig tuig maar ooohhhh wat gaat ie er van klitten onder de oksels.. Echt niet grappig. Ollie klit NOOIT tenzij ik 'm z'n tuig om heb gedaan. En dan voorál als we zijn wezen fietsen.
Ik ben dus ook nog steeds op zoek naar het perfecte tuig waarvan Ol gewoon lekker klitvrij blijft
grover schreef:Ik heb een hurtta tuig voor Ollie en das echt een prachtig tuig maar ooohhhh wat gaat ie er van klitten onder de oksels.. Echt niet grappig. Ollie klit NOOIT tenzij ik 'm z'n tuig om heb gedaan. En dan voorál als we zijn wezen fietsen.
Ik ben dus ook nog steeds op zoek naar het perfecte tuig waarvan Ol gewoon lekker klitvrij blijft
En als je het wat losser doet? Ik heb een namaak hurttha tuig en deze klit niet bij jason, ik heb de buikband dan ook vrij los mss dat dat scheelt??
Wij hebben sinds kort Tre Ponti tuigen voor onze honden. Hiervoor gebruikten we Equest (luxe K9 variant) maar deze zijn minder geschikt bij warmte en nat weer.
Masai en Koh I Noot hebben een Primo en Dazzle de Volta. Perfect tuigen. Bevallen ons enorm goed.
www.marengosoutfit.nl "Exclusief voor hond en paard"
Ik heb voor mijn honden ook een Hurtta tuig die ze op lange aangelijnde wandelingen en tijdens fietsen om hebben. Voor mijn honden ideaal, omdat er maar weinig om hun lijf zit in verhouding tot andere tuigjes. Ze hebben dikke ondervachten en lange buiklijn en bevedering. Heb nooit ondervonden dat ze gaan klitten door die tuigjes.
ik gebruik zelf ook hurtta tuigen.
het klit hier ook niet en het trekt ook niet scheef wat ik zelf heel belangrijk vind.
ik gebruik ze omdat hij niet tegen een halsband kan, dus dan is het makkelijk.
ook het even gauw vastpakken aan het tuig vind ik handig.