Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Keizersnede

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Muk

Re: Keizersnede

Ongelezen bericht door Muk »

E_A_I schreef:NOG EENS MAAL VOOR DE DUIDELIJKHEID
IK HEB GEEN PUPS TE KOOP!!
Maar waarom verander je dan je gegevens (Spijkenisse in Spijk en maak je overal puntjestopics van)? Ik hoop niet dat die advertentie (die heel toevallig vandaag is weggehaald) van jou is, want die honden hebben totaal geen neus.

Ik kan mij voorstellen dat mensen op het ras vallen, maar honden zonder neus kan ik niet gezond noemen.
E_A_I
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bulldog
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door E_A_I »

Als jullie goed me andere berichten hebben gelezen, heb ik 11 pups gehad en deze mensen waar jullie de advertentie vandaan hebben hebben dus 4 pups, en niet 11!
Er kan elke fokker gebeuren dat er een pup bij zit niet helemaal goed geboren word gelukkig gaat het met de andere tien pups uitstekend, en de andere pup blijft gewoon bij mij dus ze word niet verkocht.
Ik hoop dat jullie nou stoppen met mij overal de schuld van de geven, de reu waarvan mijn pups afkomstig zij is geregistreerd bij de Engelse Bulldog club Ned. Dus ik geloof wel Ookal heb ik de onderzoeken niet gezien dat die gezond is, ik heb ook vanmiddag contact gehad met zijn fokker en die zou de onderzoeken naar me mailen
E_A_I
Vaste gebruiker

Het is echt niet mijn advertentie ik heb net op mp gekeken maar ik kan deze advertentie niet vinden
E_A_I
Vaste gebruiker

En ik heb mijn berichten idd verwijderd want ik wilde eerst even met de fokker van de reu praten, het zal niet fijn zijn voor hem als ik hem vals zal beschuldigen terwijl ik hem nog niet op de hoogte heb gebracht, en ik woon eigenlijk niet in spijk maar in Rozenburg.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

E_A_I schreef:Op marktplaats?? Waar hebben jullie het over???
Ik heb geen pup nu hoor??? Dus lijkt me sterk dat mijn pups op mp staan??
Waarom doe je nu zo moeilijk ? Je hebt zelf geschreven dat je pups had. Eentje met RC, de rest is wel gezond. Ze zijn nu net 6 wkn geweest. De andere pups ga je nu ineens allemaal zelf houden ?
Die advertentie was gewoon van jou, dat zag iedereen al. Laat het gewoon lekker staan en doe je eigen ding.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Anja »

E_A_I schreef:En ik heb mijn berichten idd verwijderd want ik wilde eerst even met de fokker van de reu praten, het zal niet fijn zijn voor hem als ik hem vals zal beschuldigen terwijl ik hem nog niet op de hoogte heb gebracht, en ik woon eigenlijk niet in spijk maar in Rozenburg.
Maar in dit topic verwijder je je berichten ook. Wat heeft een keizersnede met de reu eigenaar te maken dan?
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

E_A_I schreef:En ik heb mijn berichten idd verwijderd want ik wilde eerst even met de fokker van de reu praten, het zal niet fijn zijn voor hem als ik hem vals zal beschuldigen terwijl ik hem nog niet op de hoogte heb gebracht, en ik woon eigenlijk niet in spijk maar in Rozenburg.
:roll: Maar je vergiste je eerst met Spijkenisse ?
Beetje vaag, vind je niet ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Elza, de advertentie die er eerder vandaag nog opstond was een fokker in Spijkernisse, de naam was "E" en je schreef toch dat je pups had van week of 6 oud? In de advertentie waren februari geboren en mochten eind april weg. En nu met alle commotie is een advertentie als deze opeens weg?

Wat mij dan weer verbaast is dat er zo enorm veel bullenfokkers zijn nog momenteel? Als ik alleen al op de site van de engelse bullenclub kijk, dat zullen dan fokkers zijn die wat meer onderzoeken (mag ik hopen) valt mijn bek open van het aantal dat zich hier nog aan waagt.......... Ja ok het geld, maar dan nog hee. Zo'n 50 stuks :80: Waarom zou je als nieuwkomer nog met dit ras aan de gang willen gaan, tenzij je zou willen proberen een heel nieuw pad in te slaan maar gezien de reu die je gebruikt hebt is dit ook niet aan de orde.......
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

lets have fun schreef: Het komt zo dom over!!!!!

Ik geloof niet dat ze daar wat aan kan doen.
Anja
Zeer actief

yuki schreef:
Elza, de advertentie die er eerder vandaag nog opstond was een fokker in Spijkernisse, de naam was "E" en je schreef toch dat je pups had van week of 6 oud? In de advertentie waren februari geboren en mochten eind april weg. En nu met alle commotie is een advertentie als deze opeens weg?

Wat mij dan weer verbaast is dat er zo enorm veel bullenfokkers zijn nog momenteel? Als ik alleen al op de site van de engelse bullenclub kijk, dat zullen dan fokkers zijn die wat meer onderzoeken (mag ik hopen) valt mijn bek open van het aantal dat zich hier nog aan waagt.......... Ja ok het geld, maar dan nog hee. Zo'n 50 stuks :80: Waarom zou je als nieuwkomer nog met dit ras aan de gang willen gaan, tenzij je zou willen proberen een heel nieuw pad in te slaan maar gezien de reu die je gebruikt hebt is dit ook niet aan de orde.......
Nou ik weet wel zeker dat het met geld te maken heeft, en helemaal niets met de liefde voor het ras.
Mijn eigenste broertje :mep: heeft net zo'n bakje ellende gekocht en mag daar gewoon 1500 euro voor neertellen. Nou tel uit je winst, met een nest van 11 is dat 16500 euro opbrengst. Toch een leuke bijverdienste als je in een dierenwinkel werkt.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
E_A_I
Vaste gebruiker

nog eens maal de advertentie is niet van mij.
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

Anja schreef:
yuki schreef:

Nou ik weet wel zeker dat het met geld te maken heeft, en helemaal niets met de liefde voor het ras.
Mijn eigenste broertje :mep: heeft net zo'n bakje ellende gekocht en mag daar gewoon 1500 euro voor neertellen. Nou tel uit je winst, met een nest van 11 is dat 16500 euro opbrengst. Toch een leuke bijverdienste als je in een dierenwinkel werkt.

Niet de bedoeling van TS te gaan verdedigen,
maar wel even realistisch blijven.
Ga zekers niet beweren dat er niet aan verdient wordt,
maar bruto opbrengst is geen winst hoor.
En een pup van zes weken die nu RC heeft zal ettelijke keren geopereerd moeten worden. Daar hangt een mooi prijskaartje aan hoor.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

dagmar88 schreef:
lets have fun schreef: Het komt zo dom over!!!!!

Ik geloof niet dat ze daar wat aan kan doen.
:engel:

Maar ze houdt zich nu wel in wat uitroeptekens betreft. Waarvoor dank.
Anja
Zeer actief

Xtine schreef:
Anja schreef:
yuki schreef:

Niet de bedoeling van TS te gaan verdedigen,
maar wel even realistisch blijven.
Ga zekers niet beweren dat er niet aan verdient wordt,
maar bruto opbrengst is geen winst hoor.
En een pup van zes weken die nu RC heeft zal ettelijke keren geopereerd moeten worden. Daar hangt een mooi prijskaartje aan hoor.
Ik wilde eerst nog omzet neerzetten, want ik wist dat er een fokker zou reageren met het commentaar dat het niet allemaal winst is. En dat die winst altijd tegenvalt :19:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
E_A_I
Vaste gebruiker

En ik verkoop mijn pups niet voor zoveel geld.
Mensen die dat doen willen pas echt op verdienen mijn pups kosten 850 euro en dat vind in een redelijke prijs voor een hondje met stamboom.
Ik begrijp niet waarom jullie me heel de tijd aanvallen?? Wat heb ik verkeerd gedaan?
Ik heb me juist hier ingeschreven om advies te krijgen en ik heb heel veel gehad aan jullie argumenten waarom het verstandiger niet met dit ras te fokken, en zoals ik eerder al zei: ik denk wel 2 x na voordat ik weer een nestje ga fokken nu hou ik 1 pupje zelf maar de volgende keer kan het net zo goed het hele nestje zijn en die kan ik niet allemaal houden ik heb geen villa hoor wel een vrijstaand huis maar die zou voor 11 pups echt te klein worden.
Nog eens maal bedankt nu besef ik pas hoe erger het kon zijn ook voor de pups..
E_A_I
Vaste gebruiker

Ik ben gek op dit ras, dus ik zal niet mijn hondjes willen weg doen, maar ik weet zeker dat ik er niet meer mee ga fokken.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

E_A_I schreef:Ik ben gek op dit ras, dus ik zal niet mijn hondjes willen weg doen, maar ik weet zeker dat ik er niet meer mee ga fokken.

:wink: Dat vraagt ook niemand van je. Het laatste lijkt me heel verstandig :ok:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

De advertentie is niet voor altijd weg hoor :wink: Staat hier mooi te zijn op mijn ipad :engel:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
E_A_I
Vaste gebruiker

Ik ben net als jullie een honden liefhebber en ik vond het geweldig om een keer pups te mogen hebben van mijn hond Glannis ik heb me ook goed in het ras verdiept maar niemand heeft me verteld dat het ook goed mis kan gaan.
Ik wil jullie bedanken voor jullie mailtjes, het is wel jammer dat er andere mensen die misschien wel gezonde pups hebben door mij betrokken moeten worden in dit gesprek.
Ik hoop dat jullie wel begrijpen dat ik niet op het geld uit was, en dit nestje met goede bedoeling ter wereld heb gebracht.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

E_A_I schreef:Ik ben net als jullie een honden liefhebber en ik vond het geweldig om een keer pups te mogen hebben van mijn hond Glannis ik heb me ook goed in het ras verdiept maar niemand heeft me verteld dat het ook goed mis kan gaan.
Ik wil jullie bedanken voor jullie mailtjes, het is wel jammer dat er andere mensen die misschien wel gezonde pups hebben door mij betrokken moeten worden in dit gesprek.
Ik hoop dat jullie wel begrijpen dat ik niet op het geld uit was, en dit nestje met goede bedoeling ter wereld heb gebracht.
Nee, want dan fok je dit soort honden dus niet. Gewoon niet.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Anja
Zeer actief

E_A_I schreef:En ik verkoop mijn pups niet voor zoveel geld.
Mensen die dat doen willen pas echt op verdienen mijn pups kosten 850 euro en dat vind in een redelijke prijs voor een hondje met stamboom.
Ik begrijp niet waarom jullie me heel de tijd aanvallen?? Wat heb ik verkeerd gedaan?
Ik heb me juist hier ingeschreven om advies te krijgen en ik heb heel veel gehad aan jullie argumenten waarom het verstandiger niet met dit ras te fokken, en zoals ik eerder al zei: ik denk wel 2 x na voordat ik weer een nestje ga fokken nu hou ik 1 pupje zelf maar de volgende keer kan het net zo goed het hele nestje zijn en die kan ik niet allemaal houden ik heb geen villa hoor wel een vrijstaand huis maar die zou voor 11 pups echt te klein worden.
:oeps: Het rare is, volgens mij ben je een heel lief mens met je hart op de goede plek.
Maar ik vind je gedrag hier gewoon vreemd, je maakt puntjes van je berichten, spreekt je eigen berichten tegen ( of iedereen heeft ineens last van zijn kortetermijn geheugen, dat kan natuurlijk ook ), weet zelf niet waar je woont, en die MP advertentie is imo ook wel heel toevallig.

Maar goed, ik hoop dat het goed komt met je pup en zijn rcs en van keizersnedes heb ik geen verstand, dus daar kan ik niets over zeggen.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
yuki
Zeer actief

E_A_I schreef:En ik verkoop mijn pups niet voor zoveel geld.
Tja een fokker die het volgens de "regels"wil doen, geeft ook garantie. Je kunt je voorstellen als je steeds moet betalen voor erfelijke aandoeningen die voorkomen en bv dure operaties, de "winst"nog maar klein is.
Je wordt volgens mij niet aangevallen Elza, maar dat van die advertentie was op z'n minst eigenaardig toch? Gedurende de discussies hier was ie opeens weg... Niemand zeg dat je IETS verkeerd hebt gedaan maar als het klopt wat je schrijft, was je niet zo ingelezen als je dacht en heb je misschien toch wel de complexiteit van dit ras (en ja evenzo of nog meer de franse uitvoering) onderschat.
Fokken met een redelijk gezond ras is al iets wat goede overwegingen vereist, fokken met rassen als deze is wat mij betreft kamikaze.....

Esther
E_A_I
Vaste gebruiker

Daar heb je gelijk in.
Maar ik vond jullie reacties wel extreem.
En daarbij had ik zoiets van ik moet het wel zeker weten voordat ik iemand beschuldig van iets.
Omdat het ook nog niet zeker is dat mijn pupje dat echt heeft ( heb daar een bericht over geplaatst rcs )
Jullie reacties waren wel terecht, als ik geen verstand van heb kan ik maar er beter niet mee fokken voordat er straks iets ergers gebeurd.
En over de advertentie weet ik echt niks van af! ( ik kon ook niet z'n advertentie vinden op mp )
Mijn pupjes hebben al een nieuwe baasje, en omdat
Ik over de laatste pupje twijfel blijft ze bij mij. Vind ik eigenlijk niet erg want ze is echt een schatje verder en misschien is het iets heel anders dan rc, lijkt zo lang te duren voordat ik foto's kan maken want dan weet ik het zeker.
Anja
Zeer actief

Nogmaals: waarom heb je in dit topic je berichten verwijderd dan?
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
yuki
Zeer actief

Anja schreef:Nogmaals: waarom heb je in dit topic je berichten verwijderd dan?
vanwege de fokker van de reu.

Esther
Anja
Zeer actief

yuki schreef:
Anja schreef:Nogmaals: waarom heb je in dit topic je berichten verwijderd dan?
vanwege de fokker van de reu.
Okee, maar wat heeft een keizersnede met de reu eigenaar te maken dan? Ik snap hem serieus niet.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
E_A_I
Vaste gebruiker

Ik heb net even weer op mp gekeken want ik was wel erg benieuwd welke mensen uit Spijkenisse pups hebben, Spijkenisse ligt namelijk een half uurtje van mij vandaan.
Maar ik kon geen advertentie van engelse bulldog pups vinden in Spijkenisse.
Dan had ik misschien kunnen vragen of hun ervaring hebben met rc en of ze weten of mijn pupje rc echt heeft.
Smieszka1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Smieszka1 »

E_A_I schreef:nog eens maal de advertentie is niet van mij.

Jazeker is hij wel van jou
Groetjes Linda

Afbeelding Afbeelding
Smieszka1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Smieszka1 »

Je hebt in 1 dag 3 maal je woonplaats veranderd....apart

En vandaag waren je pups 6 weken en nu zijn ze ineens ouder en allemaal al weg.....waarom lieg je zoveel? Je bent al lang door de mand gevallen.
Onderstaande heb je VANDAAG (o nee t is nacht...gisteren) geschreven:

Er zijn idd nog geen foto's gemaakt, de dierenarts zei dat hij dit vermoede.
Maar hij zei ook dat die niet eerder op z'n jonge leeftijd heeft mee gemaakt.
Maar hij zei ook dat het ook kon komen door een val, ik heb de pup niet zien vallen hoor..
De foto's moeten dus zekerheid bieden.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat de pup tot een leeftijd van 6 weken nergens last van had, het is sinds ongeveer een week dat ze een beetje mank loop, valt niet erg op alleen als je het weet zeg maar.
Verder speelt ze er rent ze en eet ze heel goed. Dus ik weet het niet zeker mijn vraag was eigenlijk of mensen hier ervaring mee hebben omdat mijn dierenarts het vermoeden had dat ze rc heeft.
Maar of het echt zo is weten we pas als we over iets minder dan een week foto's kunnen maken. Dan is de pup 9 weken oud.
Groetjes Linda

Afbeelding Afbeelding
Anja
Zeer actief

Smieszka1 schreef:Je hebt in 1 dag 3 maal je woonplaats veranderd....apart

En vandaag waren je pups 6 weken en nu zijn ze ineens ouder en allemaal al weg.....waarom lieg je zoveel?
Ik denk ook dat het wel degelijk haar advertentie was.
Ze lult er nu gewoon een puntje aan. Ze geeft toch geen eerlijke antwoorden.

Ik denk dat ze zich kapot geschrokken is van de ( in mijn ogen hele milde ) reacties.

Ze woont in Spijkernisse, heeft als beroep fokker en werkt in een dierenwinkel. Heeft een nest superpups liggen van 6 weken oud en heeft volgens de DA een pup met RCS. Dit is haar 2de of 3de nest ( dat ben ik even kwijt) en heeft nooit de testen gezien van de ( supergezonde en superzorgvuldig uitgezochte langneuzige en minder kortbenige ) reu.

Het is gewoon een comediant ( of een dombo), die nu alles verdraaid en heel anders verteld dan in de eerste berichten. En we kunnen het niet meer nalezen want ze heeft haar berichten verwijderd en haar gegevens veranderd :19: Ze vergeet alleen dat niet iedereen een slecht geheugen heeft.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”