Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Keizersnede

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Re: Keizersnede

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik denk dat de mevrouw van het hezehof je gewoon wat zelfgeprinte stambomen opstuurt.

Ik snap wel iets niet. Dit is toch niet je eerste nest? Hoe heb je dat dan geregeld de vorige keer :19:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

E_A_I schreef:Daar heb je echt gelijk in ik ben echt erg dom geweest, en het ergste van allemaal is dat ik soort van ook de puppie kopers heb opgelicht ( onbewust ) en dan nog mischien een puppy met rc.
Het enigste wat ik nu kan doen is gewoon de mensen hun geld terug geven! En dan maar hopen dat de puppies als de mensen ze dan niet meer willen volkomen begrijpelijk proberen een andere huisje voor ze te zoeken.
Gewoon netjes uitleggen aan de puppy kopers en dan hun de keus geven of ze hun geld terug willen of alsnog het puppje willen hebben.Desnoods haal je de prijs iets naar beneden van de pups omdat er nu geen stamboom bij zit..
Goede leerschool al is het geen leuke.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Ceasar
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ceasar »

Tjonge jonge, het begint nu echt een soap te lijken dit verhaal.
Eerst was ik best boos en teleurgesteld in hoe je met je honden fokt maar nu begin ik medelijden met je te krijgen. Je weet echt niet waar je mee bezig bent he en ben je nog opgelicht ook nog.

De dingen die jij nu fout doet daar kan iedere beginnende fokker door enig inlezen en luisteren al heel gemakkelijk voorkomen.

Heb jij geen contact gehad met de fokvereninging om advies wat te doen als ik een nestje wil fokken ? En wat moet ik opsturen waarheen ?

Zij hadden je dat allemaal heel gemakkelijk kunnen vertellen denk ik.

Laat het een goede les zijn !
Groetjes Debby en een poot van Junior en Joy
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik zou van de prijs niet te veel af doen, want moeder is dus wel getest en normaal is de prijs voor een stamboompup 1400€ minimaal. Jij zei ergens dat je ze op 850€ had zitten, dus dat is keurig. Op marktplaats staan nu nesten van 750-800€, maar bij niet één advertentie staat dat de ouderdieren getest zijn (en alle pups zonder stamboom). Als je daar iets boven gaat zitten is dat i.m.o. terecht.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

jeeh wat een soap en ben geloof ik toch wel ietsjepietjes argwanend hoor, begin er steeds minder te geloven of dit allemaal waar is.
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Domor schreef:Ik zou van de prijs niet te veel af doen, want moeder is dus wel getest en normaal is de prijs voor een stamboompup 1400€ minimaal. Jij zei ergens dat je ze op 850€ had zitten, dus dat is keurig. Op marktplaats staan nu nesten van 750-800€, maar bij niet één advertentie staat dat de ouderdieren getest zijn (en alle pups zonder stamboom). Als je daar iets boven gaat zitten is dat i.m.o. terecht.
Vind je dat keurig voor een stamboomloos kruisingnest waarvan de reu van een broodfokker komt? Wie zegt er dat de teef ook een stamboom heeft, voor hetzelfde geld hangt daar ook maar een zelfverzonnen papiertje van een broodfokker aan. In hoeverre is de teef getest? Even nagekeken bij de DA of is er ook grondig getest? Als ik dit allemaal lees zou het me verbazen als TS ook nog gekeken heeft naar wat er in de rest van de lijn van de teef voorkomt aan ziektes en verervingen.

850 euro voor een willekeurige kruising...

En ik zou als ik TS was ook maar snel de pupkopers inlichten. Ik zou in ieder geval niet vrolijk zijn moest ik dit te weten komen via een omweg.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Lizzie. schreef:jeeh wat een soap en ben geloof ik toch wel ietsjepietjes argwanend hoor, begin er steeds minder te geloven of dit allemaal waar is.
dit dus, 't worden mij teveel open deuren. Maar zo in het zonnetje is het leuk leesvoer, hoor :mrgreen:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Voor een stamboomloze engelse bulldog is 850€ echt geen raar bedrag. O.a. haar luchtpijp was gemeten (13.5mm uit mijn hoofd gezegd). Bij alle stamboomloze eb's kan je je twijfels hebben over de echtheid. Er is een reu met voor een eb een flinke snuit op gegaan. Dat is een plus. Maar ze kan ook zakken tot 800€, of zelfs tot 750€. Maar op zich is het ook voor een stamboomloze eb geen irreëel bedrag.
E_A_I
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bulldog
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door E_A_I »

Ik heb idd eerder een nestje gehad maar dat was zonder stamboom, de reu ook.
Mijn teefje is echt met stamboom ze heeft bij de dierenarts onderzoek gehad.
Ik heb net weer mv gebeld om over de stambomen na te vragen maar die neemt niet op ik denk dat ze een beetje gek van me word, is al de 3 x vandaag dat ik bel, ik begrijp trouwens dat jullie het een raar verhaal vinden maar jullie mogen van mij mv zelf bellen ik hoop dat ze bij jullie opneemt.

Ik heb inmiddels al 6 puppie kopers gebeld om het te vertellen, 2 ervan reageerde gelukkig goed op, de ander moeten begrepen er niks van en moeten even overnadenken of ze hun puppy nog wel willen.
De andere 4 kreeg ik niet te pakken.
Ik heb ze gezegt dat ze hun puppie voor 300 euro mogen meenemen of vinden jullie dat te veel??
E_A_I
Vaste gebruiker

Het lukt me trouwens niet op een foto van mijn teefje te plaatsen er staat te veel pixels ofz...
E_A_I
Vaste gebruiker

Volgens mij heb ik nu een foto staan maar het is echt slecht te zien want ik moet hem erg verkleinen want hij gaf heel de tijd aan te veel pixels...
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

E_A_I schreef:Ik moet zo even de deur uit met de honden, maar als je nog tips heb over hoe ik foto's kan plaatsen graag!
Net vroeg je om informatie over mijn teefje en de dekreu dit ik gebruikt heb, die kan ik je natuurlijk al wel geven.
Mijn teefje is rood met wit van kleur, ze heet Glannis in haar stamboom heeft ze veel namen van kennel t houkje, ze komt alleen niet daar vandaan maar bij een particulier fokker uit Almere.
Het reutje die ik voor haar heb gebruikt heet Winston en is gestroomd met wit van kleur we hebben dan ook maar 1 pup die een beetje op mams leek de andere pups waren allemaal gestroomd!
Het reutje komt uit lummel ( hezenhof )
Net trouwens weer contact gehad met zijn fokster maar die zegt dat ze niks voor me kan doen en dat ik beter ook niet kan langs komen?.. Geen idee waarom vanochtend was ze juist heel aardig...

Maar je teefje heeft wel een stamboom van de Raad van Beheer, of heeft ze een stamboom?

Pas hier nl ook meegemaakt dat iemand met een stamboom teef wilde dekken, helaas bleek t een stamboom niet van de Raad van Beheer
crutz
Zeer actief
Contacteer:

E_A_I schreef:Ik heb idd eerder een nestje gehad maar dat was zonder stamboom, de reu ook.
Ik heb net weer mv gebeld om over de stambomen na te vragen maar die neemt niet op ik denk dat ze een beetje gek van me word, is al de 3 x vandaag dat ik bel, ik begrijp trouwens dat jullie het een raar verhaal vinden maar jullie mogen van mij mv zelf bellen ik hoop dat ze bij jullie opneemt.

Ik heb inmiddels al 6 puppie kopers gebeld om het te vertellen, 2 ervan reageerde gelukkig goed op, de ander moeten begrepen er niks van en moeten even overnadenken of ze hun puppy nog wel willen.
Ik heb ze gezegt dat ze hun puppie voor 300 euro mogen meenemen of vinden jullie dat te veel??

Ik neem aan dat de andere t verschil tussen je vraagprijs & de 300€ ook nog terug krijgen?
Vindt overigens 300€ voor pups van een niet geteste reu van een broodfokker aan de hoge kant.

Prijs hier voor de niet stamboom pups (xHH) met gekende afstamming & al generaties lang medisch gekeurd is 375 euro.
E_A_I
Vaste gebruiker

Mijn teefje heeft een f c i stamboom ik heb haar in NL gekocht, hoeveel zal ik voor de puppies vragen?? Wat vinden jullie want ik weet hèt echt niet meer.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

E_A_I schreef:Mijn teefje heeft een f c i stamboom ik heb haar in NL gekocht, hoeveel zal ik voor de puppies vragen?? Wat vinden jullie want ik weet hèt echt niet meer.
Je hebt die mensen al gezegt dat ze de pup voor 300 kunnen krijgen . Dan kun je wel vragen hoeveel wij hier denken wat ze waard zijn maar ga je dan die mensen weer benaderen met een andere prijs.?
Laat het lekker zo is nu al geregeld. Klaar.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

E_A_I schreef:Mijn teefje heeft een f c i stamboom ik heb haar in NL gekocht, hoeveel zal ik voor de puppies vragen?? Wat vinden jullie want ik weet hèt echt niet meer.

FCI stamboom of Raad van Beheer?
Dat kan nl tegenwoordig ook nog al verschillen... http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=263320
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:
E_A_I schreef:Ik heb idd eerder een nestje gehad maar dat was zonder stamboom, de reu ook.

Ik neem aan dat de andere t verschil tussen je vraagprijs & de 300€ ook nog terug krijgen?
Vindt overigens 300€ voor pups van een niet geteste reu van een broodfokker aan de hoge kant.

Prijs hier voor de niet stamboom pups (xHH) met gekende afstamming & al generaties lang medisch gekeurd is 375 euro.
Idd. :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

ik heb voor mijn volledig rasloze kruising pup 2,5 jaar geleden 245 euro betaald. Ik denk dat 300 fair is in dit geval, als je alles eerlijk verteld aan de pupkopers.

Op het moment dat de pupkopers alles gewoon weten, en de 300 euro betalen, kunnen ze achteraf nooit piepen dat ze het teveel vonden.
Afbeelding
E_A_I
Vaste gebruiker

Ik wil jullie bedankt voor alle reacties!
Ik heb inmiddels alle puppie kopers benaderd en verteld wat er aan de hand is.
Ik heb ze ook gevraagd om hier rustig over na moeten denken..
De puppies zijn nog niet weg, alle puppie koper hadden een aanbetaling van 50 euro gedaan, mochten ze besluiten om hun puppie niet meer te willen hebben dan begrijp ik dat en dan krijgen ze hun aanbetaling terug.
Ik vind het eigenlijk nog moeilijk te bevatten wat voor fout ik heb gemaakt.
Ik hoop dat niemand hetzelfde fout als mij maakt om bij de hezenhof te dekken.
En als ik niet verder op internet heb gekeken had ik mischien nog steeds geloofd dat mv de stambomen zal opsturen..
Ik hou jullie nog op de hoog hoe het met mijn puppie afgelopen is.
En nog eens maal bedankt voor alles!
Smieszka1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Smieszka1 »

Jij had toch geen pups thuis????

Ik geloof er allemaal niks van
Groetjes Linda

Afbeelding Afbeelding
E_A_I
Vaste gebruiker

Nee, geen puppies te koop op mp
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Het verhaal wordt steeds spannender......... :W:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Smieszka1
Zeer actief
Contacteer:

E_A_I schreef:Nee, geen puppies te koop op mp

Je zei...ik heb nu geen pups.
MOet niet gekker worden
Groetjes Linda

Afbeelding Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Zo zie je maar weer hoe akelig die broodfukkers bezig zijn. Ik vind het echt lullig voor je dat je zo genaaid ben door de reu-eigenaar. Een beetje meer onderzoek had je daarvoor kunnen behoeden misschien, maar het is niet leuk zoals je bent gefopt.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik snap er niks meer van :scratch:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Kells schreef:
Maryanne schreef:Ik snap er niks meer van :scratch:
Ik wel hoor. Jong, onbevangen en naïef. :wink:
:mrgreen: Zover was ik ook, maar ik snap niet meer of er nou wel of geen puppen zijn.
Smieszka1
Zeer actief
Contacteer:

Maryanne schreef:
Kells schreef:
Maryanne schreef:Ik snap er niks meer van :scratch:
Ik wel hoor. Jong, onbevangen en naïef. :wink:
:mrgreen: Zover was ik ook, maar ik snap niet meer of er nou wel of geen puppen zijn.
'

Soms wel en soms geen...net hoe het uitkomt :engel:
Groetjes Linda

Afbeelding Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Volgens mij zegt ze al de hele tijd dat er wel puppen zijn maar dat de advertentie op marktplaats niet van haar is, dat lees ik tenminste.
Groetjes, Marjan
E_A_I
Vaste gebruiker

Dat klopt.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Ik snap er de ballen nog van, maar voor wat betreft de prijs. Ieder moet dat natuurlijk voor zich weten. Maar ze zo wegschijten zoals je nu van plan bent zou ik ook niet doen hoor :neenee:

Ik zou met de prijs gewoon rond hetzelfde (ok iets eronder) gaan zitten als waar stamboomloze voor verkocht worden :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”