Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

examen basiscursus

Moderator: moderatorteam

billy20
Actief
Aantal honden: 2

examen basiscursus

Ongelezen bericht door billy20 »

We willen met onze hond gaan trainen bij een andere hondenschool. De reden hiervoor is omdat ik graag wil gaan apporteren en dat ze dat op de vorige hondenschool niet aanbieden. We moeten dan bij de nieuwe hondenschool eerst de basiscursus en de vervolgcursus doen. De basiscursus kunnen we overslaan als we een examen met goed gevolg afleggen. Het examen bestaat o.a. uit:
Hierkomen met voorzitten
Aan de voet gaan

Wie kan mij vertellen wat dit is en wat de (gebruikelijke) commando's hiervoor zijn.
Zowel de hond als ik hebben al een basiscursus gedaan maar daar zijn bovenstaande twee oefeningen niet gedaan.
Afbeelding
Judith&Jayla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers

Re: examen basiscursus

Ongelezen bericht door Judith&Jayla »

hierkomen en voorzitten.
je hond is een eindje weg en jij roept hem voor, dit betekend dat de hond precies voor je gaat zitten, bijna tegen je aan. dit is omdat hij straks zo het apport aan moet geven.

aan de voet gaan:
is bij mij achter mij langs lopen om dan direct naast me te gaan zitten (tegen mij aan)
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Hierkomen met voorzitten is bij ons vanuit zit en wacht. Je roept de hond vóór en die moet zo dicht mogelijk voor je gaan zitten. Met z'n neus in je kruis zeg maar ;-) Commando is: kom vóór! en voor het zitten gebruik je (na het aanleren) geen apart commando meer.

Aan de voet. De hond zit vóór en gaat aan jouw rechterkant om je heen en gaat aan je linkerkant zitten tegen je linker been aan. Commando is: voet! en dat leer ik aan door de hond met een snoepje achter me langs te lokken en in zit te brengen. Ook hier weer geldt voor zit geen commando geven.
billy20
Actief

Bedankt, dat wordt oefenen maar dat moet wel lukken. Zijn deze oefeningen aan de lijn of los?
Afbeelding
lets have fun

billy20 schreef:Bedankt, dat wordt oefenen maar dat moet wel lukken. Zijn deze oefeningen aan de lijn of los?
allemaal los :wink:
billy20
Actief

lets have fun schreef:
billy20 schreef:Bedankt, dat wordt oefenen maar dat moet wel lukken. Zijn deze oefeningen aan de lijn of los?
Oej :80:
Afbeelding
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mito »

Het aan de voet kan je ook aangelijnd leren. Dan moet je de riem samen met de beloning achter je rug om van je rechter naar je linkerhand doorgeven. De hond loopt dan achter de beloning aan zo naar de goede positie.
Afbeelding
lets have fun

billy20 schreef:
lets have fun schreef:
Oej :80:
Het is wel te doen hoor :mrgreen: Ik vind los juist makkelijker omdat ik anders zo met die riem achterlangs loop te klooien. Snoepjes in beide handen, eerst met recht achterlangs leiden halverwege krijgt de hond het snoepje uit de rechter hand. Linkerhand is al op de rug en met die hand verder achterlangs je lokken, naast je been hand omhoog zodat hond gaat zitten en dan snoepje erin.
Sammiez
Actief
Mijn ras(sen): kruising klein/middelgroot
kruising border*appensenner

Ongelezen bericht door Sammiez »

lets have fun schreef: Snoepjes in beide handen, eerst met recht achterlangs leiden halverwege krijgt de hond het snoepje uit de rechter hand. Linkerhand is al op de rug en met die hand verder achterlangs je lokken, naast je been hand omhoog zodat hond gaat zitten en dan snoepje erin.
Zo heb ik het ook aangeleerd!
En bij het voorzitten houd ik mijn hand met snoepje erin gesloten op de plaats waar ik die neus wil hebben. (afhankelijk van de hoogte van je hond.) Het snoepje geef ik pas als ze met de neus tegen de hand aanduwen. Zo leren ze om altijd dicht bij te komen zitten.
Ook het voorkomen kan je trouwens aanleren aan de riem. Gewoon met het commando 'kom voor' of 'hier' achteruit lopen en de hond meelokken tot in de gewenste positie. Stoppen met lopen, recht voor je laten zitten en voertje erin. :ok:

Zo moeten wij het doen op de hondenschool.
hondentrimsalonsamantha.webklik.nl
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”