Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jachttraining weer begonnen!

Moderator: moderatorteam

Noes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Korthaar
Aantal honden: 1

Jachttraining weer begonnen!

Ongelezen bericht door Noes »

:cheer: Sinds 2 weken is de jachttraining weer begonnen voor Sep en mij! En boy, wat gaat het een stuk beter dan vorig seizoen! Er wordt nog wel wat geblaft en gepiept als er te lang gewacht moet worden, maar dit is echt zoveel korter en makkelijker te onderbreken dan een half jaar geleden!
Hij en ik vinden het super! Een leuk, klein groepje, met alleen maar staande honden (hoeven we niet meer zo jaloers naar die super brave en baasgerichte retrievers te kijken ;-) ). En er zijn in die 3 lessen al best wat 'overwinningen' behaald!
Down en plaats houden met de baas op 10 meter afstand, in een rijtje honden. En dan ook blijven liggen als het schot valt. Het volgen gaat steeds beter. De zitfluit voorbeeldig, zolang ik zelf dan ook stil ga staan.
En vooral het komen op de fluit - voor de zekerheid nog wel aan de lange lijn, maar hij heeft gisteren niet een keer de neiging vertoont om lekker de andere kant op te rennen, en kwam enthousiast op de fluit naar me toe, waarbij er ook nog direct zonder extra commando netjes voor me gezeten werd.

En het mooiste is natuurlijk om te zien dat Sep dit werk allemaal zo fantastisch leuk vindt om te doen :-D. En het vrouwtje is dan weer heel blij met de gezellige groep, het begrip van de trainer voor de staande hond, het nakletsen en de na afloop borrel haha.
Kortom, enorm zin in en vol vertrouwen dit trainingsseizoen in. En misschien, heel misschien, kunnen we eind van de zomer een proefje gaan lopen :-D.
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Re: Jachttraining weer begonnen!

Ongelezen bericht door lijn »

:E: klinkt heerlijk! :cheer:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Klinkt super, geniet ervan :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Super!! Gaaf als de kwartjes gaan vallen bij je hond. Bij het wachten wil Rowan ook nog wel eens zijn ongeduld tonen. Dit probeer ik te voorkomen door hem oefeningen als twist en posities op afstand te laten doen. Gelukkig is hij wel stil als we op linie staan of walk up lopen. Komt echt wel goed met Sep!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Noes
Zeer actief

Doe ik ook; oefeningen. Laat hem nooit te lang wachten. Steeds eventjes, en dan weer iets doen. Aandacht vragen, even stukje naast lopen, dummy vasthouden etc. En zo langzamerhand kan hij steeds ietsje langer wachten :-). Had ooit een trainer die vond dat hij maar 'gewoon' 10 minuten naast moest zitten, maar ja, dat werkt gewoon écht niet met Sep, hij moet dat echt langzaam leren en uitbreiden. Die strijd heb je niks aan en het is ook niet leuk.

edit: scheelt ook dat we nu maar een klein groepje van 6 hondjes hebben; vorig jaar waren dat er 15 of zo; dat duurde veel te lang voor je aan de buurt was.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Fijn dat je weer kunt beginnen :ok:
Lekker klein groepje.
Train je bij TW? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Noes
Zeer actief

Nee, terug bij KNJV...
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”