Zo vind ik ze het leukst:P
Moderator: moderatorteam
ik vind merle ook erg mooiMachie schreef:Smaken verschillen. Ik vind merle prachtiglets have fun schreef:dat vraag ik me ook af.Ptje schreef:Ik vraag me toch af waarom ze in godsnaam óveral merle bij moeten gooien
zo mooi is het nou ook weer niet.
Hmm ik weet niet, volgens mij plaats je een foto van een dwerg en een middenslag, als die 'moderne' een korte snor en baard zou hebben en niet zo'n strak geschoren hoofd denk ik dat het reuze mee valt met het verschil...Nanna schreef:![]()
Ja, je kunt het zien. Het ras is 'verbeterd'
Machie schreef:nou...Nanna schreef:Meer net zoals de boheemse terrier...Machie schreef:Hee! Net zo getrimt als een Amerikaans cocker spanieltje!
Ik zie wel overeenkomsten hoor
Jawel hoor het 1 kan samen gaan met het ander.Nanna schreef:Als je er een baard op wilt hebben die tot aan de voorborst reikt en op te föhnen beenhaar kún je gewoon geen bezemharde vachten fokken.terrierjunk schreef: Ik heb nog steeds geen (foto van een) recente schnauzer gezien met de echte harde geitenharen, of zelfs bezemvacht, die ze vroeger hadden. Ze hebben allemaal pluizerig zacht, veel te lang haar, wat bij de showmodelletjes trouwens zo te zien geschoren wordt en niet geplukt.
Dan moet je zachter haar gaan fokken en de rest van de vacht gaan knippen.

vosse schreef:Doe mij deze boerenlullen maar
Ongeacht dwerg, midden of ries

Toch wel, de mijne heeft een echte keiharde bezemvacht.Nanna schreef:Als je er een baard op wilt hebben die tot aan de voorborst reikt en op te föhnen beenhaar kún je gewoon geen bezemharde vachten fokken.terrierjunk schreef: Ik heb nog steeds geen (foto van een) recente schnauzer gezien met de echte harde geitenharen, of zelfs bezemvacht, die ze vroeger hadden. Ze hebben allemaal pluizerig zacht, veel te lang haar, wat bij de showmodelletjes trouwens zo te zien geschoren wordt en niet geplukt.
Dan moet je zachter haar gaan fokken en de rest van de vacht gaan knippen.

Zwarte hebben over het algemeen toch minder harde vachten, de peper en zout de beste.Iris123 schreef:Bij Timon is het veel zachter gebleven dan dat ik had verwacht, terwijl hij de eerste jaren gewoon echt is geplukt. Nu laat ik hem scheren, ik show er niet mee dus daar hoeft het niet voor en het gaat sneller, het doet hem minder pijn. Dat het dan iets minder mooi wordt vinden we niet erg, het gaat ons om het karakter en dat is helemaal in orde.

Ja, dat is wildkleur ofwel wolfsgrauw. In ruwhaar ziet dat er zo uit.terrierjunk schreef:Ik vraag me trouwens af wat het peper en zout nu eigenlijk genetisch voor kleur is; wildkleur of nog iets anders?