Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Merle dwergschnauzers

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Romy_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Aantal honden: 2

Re: Merle dwergschnauzers

Ongelezen bericht door Romy_ »

Afbeelding
Zo vind ik ze het leukst:P
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door j.werkman »

Joep had stuggere haren en staande oren.
Caramba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caramba »

Merle, Teacup etc etc overal vinden ze wel wat en bij ieder ras..
Sommige hondjes zijn wel leuk, maar niet als het ras schnauzer zijnde..
Afbeelding
terrierjunk
Zeer actief
Mijn ras(sen): working terriers
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door terrierjunk »

Natuurlijk vind ik dat merle heel leuk, en ook die bonte schnauzers en ook die blauwe!
Jee, nieuwe kleurtjes.
Wat ik afschuwelijk vind is die afgeknipte oren in de US of A, en die weelderige zachte vachten, zowel daar als hier.
Was deze zomer op mijn 1 x per jaar hondenshow omdat het circus dan neerstrijkt in ons gehucht, en daar keek ik ook naar de dwergschnauzers en het viel me toen op, dat die vachten ook al zo belachelijk wasverzachterig waren en zo belachelijk lang. Ik zag werkelijk GEEN dwergschnauzer meer met een normale, dubbele harde vacht.
Vroeger was een dwergschnauzer een terrier, en daar stammen ze ook vanaf, vermoedelijk zelfs van Welshterriers waarvan de bloedlijn al 80 jaar geleden werd "opgeruimd" wegens de opkomst van showhondjes in meer popi modellen en kleuren (zwart en meer helder tan. Inkruising van ruwhaar Foxen.)
Wat er over die roemruchte Welsh working terrier lijn voor documentatie is bewaard gebleven, is dat men klaagde dat ze "weliswaar de duvel nog door de hel aan de andere kant naar buiten joegen" maar "ze waren lelijk, en hun tan was van een modderig, of zelfs grijzig, vies kleurtje" en dat kon ineens echt niet meer.
De schnauzers en pinschers zijn van Engeland naar het continent gekomen om de stallen van de paarden (toen iedereen nog paarden had en geen auto's) vrij van het talrijk ongedierte te houden. De Smoushond is van dezelfde afstamming.
In Beieren waren n.b. rond 1900 nog "Jagdschnauzers" aktief, die dus in bouwjacht op de vos, en zelfs ook de das, een meer formidabele want onoverwinnelijke tegenstander, werden ingezet.
En moet je die Amerikaanse vitrages nou zien!
Niet voor de kleur hoor, maar de vorm en dat belachelijke tapijt van eh, haute coiffure???
Ze mogen vast haast niet bewegen, om hun kapsel niet in de war te doen geraken?
Ik vraag me trouwens af wat het peper en zout nu eigenlijk genetisch voor kleur is; wildkleur of nog iets anders?
Ik heb zelf een working terrier die peper en zout, of iig grijs kleurig (niet merle) is, maar met redelijk harde vacht. Het lijkt op het zwart ticked (wat zich uit als effen grijs met zwarte haarpunten) van de Noorse boskat, een heel oorspronkelijke kleur. Deze terrier lijkt op een cairn, maar dan met poten en een atletisch lijf, zonder de "substantie". Dus lijkt deze terrier ook een beetje op een schnauzer.
Wat het precies is weet ik ook niet.
terrierjunk
Zeer actief

En ach ja, J. Werkman, de Rembrandts zijn tegenwoordig ook Picasso's geworden, alles verandert blijkbaar...
terrierjunk
Zeer actief

Marjolein, die rode zijn trouwens niet sable, kijk eens naar de neus kleur, het zijn red (lever) merles.
En is die bonte van Let's have fun niet seal bont? Donkerbruin met zwarte neus? Te donker om "gewoon" sable te zijn?
En die Limburgse schnauzers met hun nieuwe kleuren, die eerste lijkt verdacht veel op een soort Lakeland. Zo'n kruising zou wel leuk zijn, weer wat terrier door de schnauzer, een bloedtransfusie zogezegd...
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Machie schreef:
lets have fun schreef:
Ptje schreef:Ik vraag me toch af waarom ze in godsnaam óveral merle bij moeten gooien :roll:
dat vraag ik me ook af.
zo mooi is het nou ook weer niet.
Smaken verschillen. Ik vind merle prachtig :cheer:
ik vind merle ook erg mooi :wink:
bij de dwergschnauzer vind ik het ook wel heel mooi staan. alleen dan wel een ander trim- modelletje.
geen idee, of het wat met de gezondheid doet, bij de dwergschnauzer :denken:
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Nanna schreef::80:

Afbeelding

Ja, je kunt het zien. Het ras is 'verbeterd' ;-)

Afbeelding
Hmm ik weet niet, volgens mij plaats je een foto van een dwerg en een middenslag, als die 'moderne' een korte snor en baard zou hebben en niet zo'n strak geschoren hoofd denk ik dat het reuze mee valt met het verschil...
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Lin851
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lin851 »

Machie schreef:
Nanna schreef:
Machie schreef:Hee! Net zo getrimt als een Amerikaans cocker spanieltje!
Meer net zoals de boheemse terrier...
Afbeelding
nou...
Ik zie wel overeenkomsten hoor :F:

Afbeelding
Afbeelding

Ik zie voordelen! Het zijn net wandelende swifferdoekjes. Soort robotstofzuiger, maar dan anders
een hond die de vloer schoonmaakt :E:
terrierjunk
Zeer actief

Alleen als ze vol opgeveegd stof zitten, moet je ze niet te hard uitkloppen: het schijnt dat er iets levends onder zit.
Op die foto van vroeger en die van nu, zie ik exterieurmatig niet zo heel veel verschil, alleen moeten ze er toch ooit een of meer maltezers, yorkshires, misschien een skye terrier, of andere gordijnvormigen ingefokt hebben, om die waterval van haren tot op de grond te krijgen.
En dan maar borstelen, frotten en frutten natuurlijk, om te zorgen dat het niet klit.
Nou echt het summum voor een hond die er verder, nog steeds, eigenlijk stoer, capabel en niet al te overdreven uitziet.
Ik vroeg me verder nog af of die stoere en robuuste hond van die dame, op de antieke foto, de vos die om haar hals hangt, zelf voor haar heeft gevangen?
Dat was toen vrij normaal, het zou zomaar kunnen.
Ik heb nog steeds geen (foto van een) recente schnauzer gezien met de echte harde geitenharen, of zelfs bezemvacht, die ze vroeger hadden. Ze hebben allemaal pluizerig zacht, veel te lang haar, wat bij de showmodelletjes trouwens zo te zien geschoren wordt en niet geplukt.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
terrierjunk schreef: Ik heb nog steeds geen (foto van een) recente schnauzer gezien met de echte harde geitenharen, of zelfs bezemvacht, die ze vroeger hadden. Ze hebben allemaal pluizerig zacht, veel te lang haar, wat bij de showmodelletjes trouwens zo te zien geschoren wordt en niet geplukt.
Als je er een baard op wilt hebben die tot aan de voorborst reikt en op te föhnen beenhaar kún je gewoon geen bezemharde vachten fokken.
Dan moet je zachter haar gaan fokken en de rest van de vacht gaan knippen.
Jawel hoor het 1 kan samen gaan met het ander.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Doe mij deze boerenlullen maar

Afbeelding
Afbeelding

Ongeacht dwerg, midden of ries
bouvierpoedel
Zeer actief

vosse schreef:Doe mij deze boerenlullen maar

Afbeelding
Afbeelding

Ongeacht dwerg, midden of ries
:engel:
schnauzer
Actief
Mijn ras(sen): Schnauzer

Ongelezen bericht door schnauzer »

Nanna schreef:
terrierjunk schreef: Ik heb nog steeds geen (foto van een) recente schnauzer gezien met de echte harde geitenharen, of zelfs bezemvacht, die ze vroeger hadden. Ze hebben allemaal pluizerig zacht, veel te lang haar, wat bij de showmodelletjes trouwens zo te zien geschoren wordt en niet geplukt.
Als je er een baard op wilt hebben die tot aan de voorborst reikt en op te föhnen beenhaar kún je gewoon geen bezemharde vachten fokken.
Dan moet je zachter haar gaan fokken en de rest van de vacht gaan knippen.
Toch wel, de mijne heeft een echte keiharde bezemvacht.
Maar zachter haar aan de poten en snoet.
Voelt als een kokosmat dat lijf :mrgreen:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Iris123 schreef:Bij Timon is het veel zachter gebleven dan dat ik had verwacht, terwijl hij de eerste jaren gewoon echt is geplukt. Nu laat ik hem scheren, ik show er niet mee dus daar hoeft het niet voor en het gaat sneller, het doet hem minder pijn. Dat het dan iets minder mooi wordt vinden we niet erg, het gaat ons om het karakter en dat is helemaal in orde.
Zwarte hebben over het algemeen toch minder harde vachten, de peper en zout de beste.
Is bij meerdere rassen zo.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

terrierjunk schreef:Ik vraag me trouwens af wat het peper en zout nu eigenlijk genetisch voor kleur is; wildkleur of nog iets anders?
Ja, dat is wildkleur ofwel wolfsgrauw. In ruwhaar ziet dat er zo uit.
En zwart-zilver is black and tan, maar dat weet je neem ik aan ;)

En die sable rechts is wel degelijk een zwartsable, hoor.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”