Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Border collie of Goden retriever

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Border collie of Goden retriever

Ongelezen bericht door M@scha »

Paisley schreef:De border die wij thuis hadden, was ook allesbehalve waaks. Hij blaft wel om het een of het ander, maar dat was alles. Vriend en vijand werd altijd met een kwispel begroet.

In dit geval ging het wel om de ideale gezinshond. Helaas werd er geen moer mee gedaan. Druk gezin, alleenstaande moeder met 5 kinderen waarvan 1 met een beperking. Natuurlijk had ze totaal geen tijd voor de hond. Maar het bleef een super stabiele, rustige hond zonder obsessies. Onwijs geluk mee gehad dus.

hoe lang geleden is dat?

30 jaar geleden waren de meeste labradors ook nog leuke honden namelijk en die moet je nu ook met een vergrootglas zoeken...
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

15 jaar terug ofzo maar er zatten ook geen papieren bij. De moeder van deze hond was schapendrijver, de vader weten we niets van.
Maar uiteindelijk vond mijn moeder het wel heel zonde en heeft hem aan een kennis gegeven op 3jarige leeftijd die veel meer tijd en aandacht voor hem had.
Toen ze die hond mee nam, wist ze ook helemaal niet dat het een echte werkhond was :piew: We wilden gewoon een pup en de boer verderop had pups bij zn hond, dus dan ging je er 1 ophalen. :roll:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Wat vind je van een werktype golden? Of labrador?
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

hoe lang geleden is dat?

30 jaar geleden waren de meeste labradors ook nog leuke honden namelijk en die moet je nu ook met een vergrootglas zoeken..
Daar zeg je wat.....ik vind het onbegrijpelijk.
Ik snap wel dat de keuze er niet makkelijk op wordt als je een ras wilt uit zoeken.

Maar Goldens zouden de perfecte hond zijn voor een gezin.
Nou,ik heb 2 Goldens mee gemaakt die waren alles behalve lief.(Ik vermoed dan door fok,wat ook...)
En waar moet je dan op vertrouwen als je een hond wilt aanschaffen.
Een goede fokker ja.Maar als de pups tegen woordig tussen de 900 en 1200 euro kosten gaan er toch mensen een slechtere hond kopen.....met het gevolg dat het in stand gehouden wordt.
Erg triest,en voor de hondenliefhebber heel jammer
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

ivanuitgrave schreef: Het enige nadeel vond ik het verlies van zoveel haren iedere dag.
.
Heb je aan een ras gedacht wat niet verhaart, een poedel en die zijn ook actief :mann:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Tara schreef:
nathalie71 schreef: Nou,ik heb 2 Goldens mee gemaakt die waren alles behalve lief.(Ik vermoed dan door fok,wat ook...)
r
Hoe wou je aan Goldens komen zonder te fokken? :scratch:
Verder ken ik ongeveer 500.000 Goldens, en die zijn allemaal hartstikke lief.
Gewoon, uit een rib :pffff:

Werklijn Golden/Lab zou ik ook niet doen trouwens, TS wil niet met de hond werken zegt ze. Ga dan gewoon voor een Golden of desnoods een leuke kruising als je niet heel rasvast bent.
nathalie71

Tara schreef:
nathalie71 schreef: Nou,ik heb 2 Goldens mee gemaakt die waren alles behalve lief.(Ik vermoed dan door fok,wat ook...)
r
Hoe wou je aan Goldens komen zonder te fokken? :scratch:
Verder ken ik ongeveer 500.000 Goldens, en die zijn allemaal hartstikke lief.
hahahaha....ik bedoel door gefokt.....

Nou ik vind het wel fijn te horen dat ze gelukkig over het algemeen wel lief zijn.
je hoort en ziet zoveel verschillende dingen dat je het op een gegeven moment niet meer weet :ugh:
nathalie71

Doorgefokt. :neenee:
Oke,oke........nog steeds een beetje Dyslectisch.Al vind ik dat ik niet zo veel foutjes meer maak volgens mij.Niet op elke slak zout leggen hoor.... :schrik:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hmmm interessant de kinderen beschermen, dacht dat je dat als ouder zelf moest doen als het nodig is, maar ja, je kunt het ook aan de hond overlaten
de hond moet lief doen, ik zeg een Golden :wink:
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

S@ndr@ schreef:hmmm interessant de kinderen beschermen, dacht dat je dat als ouder zelf moest doen als het nodig is, maar ja, je kunt het ook aan de hond overlaten
de hond moet lief doen, ik zeg een Golden :wink:
Of een labrador.
Ze zijn er heus nog hoor, de níet hyperstuiterballen :wink:
Opvoeden...
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Nanna schreef:Of iets van allebei ;-)

Collins, bijvoorbeeld.

Naam: Collins
Leeftijd: 4 jaar
Geslacht: reu
Hoogte: 48 a 50 cm
Karakter: Collins is recent in het asiel gekomen. Deze ervaring valt hem zwaar en hij verlangt weer terug te zijn in een huiselijke situatie. Collins is een oprechte, sociale hond die zich kalm uit. Hij is vriendelijk naar iedereen, open van nature en houdt van knuffelen. Collins kent al enige commando's waaronder pootje. Collins is leergierig en geduldig. Hij kan goed met andere honden en ook katten kan hij prima mee overweg.

Afbeelding

Nanna, hou eens op met zulke leuke honden plaatsen potverdorie :boos: Die ogen :I:

Ook nog even mijn two cents als border collie eigenaar en liefhebber: zoals jij de situatie beschrijft zou ik de border uit m'n hoofd zetten. Ik lees toch dat je eigenlijk minder met de hond wil gaan doen dan wat een border nodig heeft. Hoewel ik het helemaal met bijv. Lysette eens ben dat opvoeding en consequent leiderschap heel veel doet, vind ik wel dat je een border alleen zou moeten kiezen als je echt van plan bent tegemoet te komen aan hun karakter en werklust, en dat mis ik in jouw berichten. Daarnaast vind ik de combinatie border collie + kinderen in de meeste gevallen niet heel handig. Er zijn nog heel veel andere leuke rassen waar je ook actief mee bezig kunt zijn, maar die net wat minder veeleisend zijn dan de border collie. De poedel werd al genoemd, dat lijkt mij ook wel een geschikte optie.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Border collies zijn ook redelijk humorloos vergeleken met andere rassen vind ik.
Een van mijn reuen is daarin wat overdreven maar ik ken er nog van het all work, no play principe. Dat heeft als voordeel dat mijn reu de lol niet inziet van kattenkwaad en zich nooit ondeugend gedraagt. Maar je moet rekening houden met de mogelijkheid op een hond die van het vangen van een frisbee tot luieren in het zonnetje niet als spel of ontspanning maar als taak beschouwt.

Mijn kruising lab/border collie is voor mij een perfecte mix. Het leven is één groot feest en tijdens het wandelen als een gek rondjes gaan rennen is prima, toch? :8):
Om toch met even veel aandacht en toewijding te trainen en serieus te kunnen zijn wanneer het nodig is.
Hij eist alleen nog meer activiteit dan de borders :schrik:
ivanuitgrave
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door ivanuitgrave »

Na al deze reacties ben ik eigenlijk al overtuigd dat het geen BC gaat worden.
Ik ben blij dat deze forums bestaan. Zo kom je al een hoop te weten.
Als ik een border zie lopen ben ik meestal verliefd maar zie ook wel in dat er te veel karakter eigenschappen niet bij onze situatie horen.
Bedankt voor al jullie reacties. We gaan ook nog eens verder snuffelen zo word hier al voorzichtig een Berner sennenhond genoemd.
Nu zal de discussie wel weer losbarsten. Maar het zal toch wel een Golden gaan worden denk ik.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Inge O schreef:
-Saskia- schreef:Border collies zijn ook redelijk humorloos vergeleken met andere rassen vind ik.
Een van mijn reuen is daarin wat overdreven maar ik ken er nog van het all work, no play principe. Dat heeft als voordeel dat mijn reu de lol niet inziet van kattenkwaad en zich nooit ondeugend gedraagt.
ik heb het nooit durven zeggen uit schrik om met bommen bekogeld te worden :mrgreen: maar dat vind ik dus ook en dat vind ik ook van de gemiddelde herder in het algemeen (dus er zijn uitzonderingen, forummers :F: ).

mijn herder flurk én ook boosje vonkje waren/zijn uitermate serieus vergeleken met mijn hovawarten en border collies vind ik meestal nóg serieuzer - hun gedrevenheid ontneemt hen precies de mogelijkheid tot nuance.
Ja inderdaad, ze zijn obsessief in alles wat ze doen. En als ze werken dan moeten ze werken tot ze erbij neervallen en zijn grapjes of gezellig contact met andere honden niet aan de orde. En juist dat obsessieve zou me enorm storen, vreselijk :oeps:

Coda kan het overigens ook :mrgreen: Maar alleen tijdens de cursus. Dan word het ook zo'n superserieus hondje en als iemand denkt haar te moeten uitdagen tot spel.. :O:
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

ivanuitgrave schreef:Na al deze reacties ben ik eigenlijk al overtuigd dat het geen BC gaat worden.
Ik ben blij dat deze forums bestaan. Zo kom je al een hoop te weten.
Als ik een border zie lopen ben ik meestal verliefd maar zie ook wel in dat er te veel karakter eigenschappen niet bij onze situatie horen.
Bedankt voor al jullie reacties. We gaan ook nog eens verder snuffelen zo word hier al voorzichtig een Berner sennenhond genoemd.
Nu zal de discussie wel weer losbarsten. Maar het zal toch wel een Golden gaan worden denk ik.
Denk een goeie keuze!
Vanuit jouw beschrijving had ik niet echt het idee dat een border voor jullie past.

Btw, iemand schreef hier bij een balletje gooien dat een border daar niet meer mee stopt, google maar eens op baljunkie....balletjes gooien is niet persee het slimste wat je kunt doen met een bc :mrgreen:
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

nathalie71 schreef:
hoe lang geleden is dat?

30 jaar geleden waren de meeste labradors ook nog leuke honden namelijk en die moet je nu ook met een vergrootglas zoeken..
Daar zeg je wat.....ik vind het onbegrijpelijk.
Ik snap wel dat de keuze er niet makkelijk op wordt als je een ras wilt uit zoeken.

Maar Goldens zouden de perfecte hond zijn voor een gezin.
Nou,ik heb 2 Goldens mee gemaakt die waren alles behalve lief.(Ik vermoed dan door fok,wat ook...)
En waar moet je dan op vertrouwen als je een hond wilt aanschaffen.
Een goede fokker ja.Maar als de pups tegen woordig tussen de 900 en 1200 euro kosten gaan er toch mensen een slechtere hond kopen.....met het gevolg dat het in stand gehouden wordt.
Erg triest,en voor de hondenliefhebber heel jammer
Een echte liefhebber kan ook sparen voor die hond van een goede betrouwbare fokker waarvan de pup 900-1000 euro kost, 1200 heb ik zelf bij Goldens nog niet gezien (gelukkig).
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

een goden retriever natuurlijk. :pffff:
die zijn bovennatuurlijk goed. :wink:
succes met je keuze, het is heel persoonlijk wat je met de hond wilt.
gyanty
Zeer actief

Ongelezen bericht door gyanty »

Ach ja wat zal ik eens over een border collie zeggen.

Toen ik Kay net had, zei ik altijd dat het mij reuze mee viel een border. Zo zwaar was het niet. Nu moet ik wel bekennen dat ik op het ergste was voorbereid. Dus eigenlijk kon tegenvallen ook al niet. Maar toch heeft hij mij ook echt regelmatig tot wanhoop gedreven. Kay is voor een border collie best sociaal tegen van alles en iedereen, toch loop ik net lekker als ik met hem in een grote groep loop. Ook als ik aan trainen ben of op wedstrijd. Ik moet hem bezighouden, afleiden en continue vertellen wat hij moet doen, anders komt er negatief gedrag. Hij is wel een beetje een einzelgänger en bemoeit zich graag met andermans gedrag. Het is ook een echte regelneef.
Met Kay heb ik nooit het gevoel gehad dat ik veel met hem MOET doen. Maar hij is onderdeel van mijn actieve leven. Hij past daar in. Hij kan overal mee naar toe en hondentraining is helemaal mijn ding. Hij is dan ook echt wel heel erg braaf en hij is een graag geziene gast overal waar ik kom.

Als je denkt dat Kay intensief is geweest, dan ik Norah dat tot de macht 10. Norah is een echte regelteef en zoals eerder genoemd eigenlijk erg humorloos. Een leuk spelletje met Kay lijkt voor haar altijd een achterliggende gedachte te hebben. Ze is daarin ook redelijk opvliegerig en kan zo ineens omslaan. Dat komt door een erg hoge mate van fanatisme, die zij eigenlijk nooit kan laten varen, ondanks dat ik tot nu toe idee heb, dat zij minder temperament in werken heeft dan onze Kay, maar dat temperament zit er dubbel en dwars tijdens het dagelijks leven in. Op Norah zit nu dan ook echt geen (goede) uitknop. Dat kan een stukje opvoeding zijn (ben daar met Kay zelf juist heel erg mee bezig geweest), maar misschien zit het er ook wel gewoon in en krijg je dat er niet uit.

Norah is nu een 4 maanden bij ons. Nu was ik daarvoor al voorzichtiger geworden met de uitspraak dat een border collie helemaal niet zo veel werk is, maar nu zeg ik het maar helemaal niet. Norah moet ik ook nog de tijd geven hoor en misschien ben ik dit over dik een jaar al lang weer vergeten, maar ik denk dat het zeker informatie is die heel realistisch is.

Maar je mag altijd eens met de border collies hier kennis komen maken hoor. Het zijn leuke honden, maar je moet er van houden en er in willen investeren.
Afbeelding
ivanuitgrave
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door ivanuitgrave »

Bedankt lieve mensen voor jullie berichten.
Ik moet reëel blijven en toegeven dat een Border prachtig is maar dat hij niet gaat passen in onze levenswijze.
Ik zal altijd gek blijven op dit ras door uiterlijk en gedrevenheid maar kan me hier helaas niet dagelijks in aanpassen.
Het is voor ons toch beter om weer te kiezen voor een Golden Retriever.

Maar heel erg fijn om op dit forum toch even met beide voeten op de grond gezet te worden.
Er zijn nog te veel mensen die impulsief een hond aanschaffen en er later weer spijt van hebben.
Dus ik ga lekker verder oriënteren.

Bedankt voor het meedenken.

ik ga nu een nieuw onderwerp starten over de keuze waar ik mijn Golden moet halen en wel of niet met stamboom.
KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen

Ongelezen bericht door KKiara »

Goed dat je je zo goed oriënteert, voorkomt inderdaad een hoop verdriet later :)
Afbeelding
Magic
Zeer actief

Ongelezen bericht door Magic »

-Saskia- schreef:Border collies zijn ook redelijk humorloos vergeleken met andere rassen vind ik.
Een van mijn reuen is daarin wat overdreven maar ik ken er nog van het all work, no play principe. Dat heeft als voordeel dat mijn reu de lol niet inziet van kattenkwaad en zich nooit ondeugend gedraagt. Maar je moet rekening houden met de mogelijkheid op een hond die van het vangen van een frisbee tot luieren in het zonnetje niet als spel of ontspanning maar als taak beschouwt.
Zoveel honden zoveel smaken, mijn teef is een van de lolligste honden die ik ken, echt een clown is dat. Mijn reu overigens minder, die is veel serieuzer.
Afbeelding
Iedere dag feest!
gyanty
Zeer actief

Ongelezen bericht door gyanty »

Magic schreef:
Zoveel honden zoveel smaken, mijn teef is een van de lolligste honden die ik ken, echt een clown is dat. Mijn reu overigens minder, die is veel serieuzer.
Ik snap eigenlijk wel wat ze bedoeld. Zet een border collie eens gewoon naast een labrador. De gemiddelde labrador vind alles leuk en maakt overal een spelletje van. De gemiddelde border collie is ggrappig in fanatisme, maar die humor moet je hebben als je zo'n ras in huis neemt.
Afbeelding
Fardauke
Actief

Ongelezen bericht door Fardauke »

Er werd ook nog en flatcoated retriever genoemd maar de gemiddelde flat waar ik hier ervaring mee heb (dan wel de werklijn) zijn ook geen bankzitters hoor !
Hier loopt ook zo,n stuiterbal en die ging qua werkfanatistme mee met de border dat ontliep elkaar niet zo veel.
Grappig topic deze, heb nl ervaring met alle drie, maar een golden is qua werkvermogen niet te vergelijken met een border dag en nacht verschil.
Helemaal met de tegenwoordige goldens, iets met meer pit en wil to please zou je in een werklijn moeten zoeken.
Maar als gemiddelde huishond is een flatje ook niet geschikt.
Afbeelding

In gedachten Fardau 12-08-2002/ 02-03-2013 en Diever 11-11-1997/ 31-03-2013
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Fardauke schreef:Er werd ook nog en flatcoated retriever genoemd maar de gemiddelde flat waar ik hier ervaring mee heb (dan wel de werklijn) zijn ook geen bankzitters hoor !
Hier loopt ook zo,n stuiterbal en die ging qua werkfanatistme mee met de border dat ontliep elkaar niet zo veel.
Grappig topic deze, heb nl ervaring met alle drie, maar een golden is qua werkvermogen niet te vergelijken met een border dag en nacht verschil.
Helemaal met de tegenwoordige goldens, iets met meer pit en wil to please zou je in een werklijn moeten zoeken.
Een werklijn flatcoated? Ik dacht dat er geen aparte werklijn was bij de flatcoated. Ik vind de flatcoated eigenlijk altijd wat stuiterig. Voor mij een grote reden om niet voor flatcoated te gaan, buiten de gezondheid om.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Fardauke schreef:Er werd ook nog en flatcoated retriever genoemd maar de gemiddelde flat waar ik hier ervaring mee heb (dan wel de werklijn) zijn ook geen bankzitters hoor !
Als ik dit soort opmerkingen over Goldens lees moet ik altijd lachen. Finn (hond in mijn onderschrift) is zoals je ziet totaal niet het type dat onder de werklijnen valt. Maar zoals je leest staat zijn bijnaam er ook bij. Die komt niet zomaar uit de lucht vallen. Meneer was onze adhd-pup en stuiterbal. Niets slooms aan. Maar gelukkig niet onbehouwen of lomp.
Afbeelding
Fardauke
Actief

Ongelezen bericht door Fardauke »

Branka schreef: Als ik dit soort opmerkingen over Goldens lees moet ik altijd lachen. Finn (hond in mijn onderschrift) is zoals je ziet totaal niet het type dat onder de werklijnen valt. Maar zoals je leest staat zijn bijnaam er ook bij. Die komt niet zomaar uit de lucht vallen. Meneer was onze adhd-pup en stuiterbal. Niets slooms aan. Maar gelukkig niet onbehouwen of lomp.
Uitzonderingen daargelaten, maar toch als ik mijn eerste golden vergelijk met Diever(mijn tweede) dag en nacht verschil qua temperament en werkvermogen.
Wat je nu veel ziet lopen lijkt niet meer op de goldens van vroeger, ze zijn groffer(sommige reuen zijn bijna new foundlanders),meer haar, wit ipv golden en qua karrakter sommigen onbehouden ,lomp, en weinig wil to please.
Het spijt me dat is mijn ervaring met de goldens van tegenwoordig.
Met Diever heb ik jachttraining geprobeerd maar het zat er gewoon niet in,flyball ook gedaan ze deed het wel maar met weinig fanatisme,behendigheid idem.
Het is voor mij ook een reden dat er hier niet weer een komt.
Afbeelding

In gedachten Fardau 12-08-2002/ 02-03-2013 en Diever 11-11-1997/ 31-03-2013
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Fardauke schreef:Uitzonderingen daargelaten, maar toch als ik mijn eerste golden vergelijk met Diever(mijn tweede) dag en nacht verschil qua temperament en werkvermogen.
Wat je nu veel ziet lopen lijkt niet meer op de goldens van vroeger, ze zijn groffer(sommige reuen zijn bijna new foundlanders),meer haar, wit ipv golden en qua karrakter sommigen onbehouden ,lomp, en weinig wil to please.
Met Diever heb ik jachttraining geprobeerd maar het zat er gewoon niet in,flyball ook gedaan ze deed het wel maar met weinig fanatisme,behendigheid idem.
Dat is wel heel generaliserend; voor zowel de borders als de Goldens. En ik vraag me altijd af wat er bedoeld wordt met 'huishondjes'. Ook zo'n generaliserende term, vind ik.
Als je een minder grove, actievere Golden zoekt zijn die er echt wel, hoor. Zo hard hoef je nu ook weer niet te zoeken; ik ken zo al een aantal hele leuke werklijn-nestjes. Het zoeken van een geschikte hond binnen een ras vergt bij ieder ras gewoon wat speuren.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Fardauke schreef:
Branka schreef: Als ik dit soort opmerkingen over Goldens lees moet ik altijd lachen. Finn (hond in mijn onderschrift) is zoals je ziet totaal niet het type dat onder de werklijnen valt. Maar zoals je leest staat zijn bijnaam er ook bij. Die komt niet zomaar uit de lucht vallen. Meneer was onze adhd-pup en stuiterbal. Niets slooms aan. Maar gelukkig niet onbehouwen of lomp.
Uitzonderingen daargelaten, maar toch als ik mijn eerste golden vergelijk met Diever(mijn tweede) dag en nacht verschil qua temperament en werkvermogen.
Moet je toch eens beter kijken naar de lijnen van de golden retriever. Dat zijn echt geen uitzonderingen. Ik heb een golden die fanatiek is in jacht en behendigheid doet hij ook super. Binnen 5 wedstrijden gepromoveerd naar de B1. Hij komt dan wel uit werklijnen, maar ken ook genoeg goldens die niet uit werklijnen komen en die ook prima kunnen werken.

Mijn beeld is juist dat goldens veel fanatieker zijn dan flatcoateds, die zijn toch wat mieperig en minder pittig dan de golden. In de behendigheid ken ik geen enkele flatcoated die op wedstrijdniveau meedoet en in de jacht vallen ze ook niet echt op.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Sita schreef: Mijn beeld is juist dat goldens veel fanatieker zijn dan flatcoateds, die zijn toch wat mieperig en minder pittig dan de golden. In de behendigheid ken ik geen enkele flatcoated die op wedstrijdniveau meedoet en in de jacht vallen ze ook niet echt op.
Dat denk ik ook. hoor. Ik ken een FT-trainer in Engeland die altijd aangeeft dat ze 1 labje in de tijd van 3 Flatcoats traint. :mrgreen:
Maar de FCR valt vanwege gezondheidsproblematiek bij mij al meteen af, helaas...
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Sita schreef:
Fardauke schreef:
Moet je toch eens beter kijken naar de lijnen van de golden retriever. Dat zijn echt geen uitzonderingen. Ik heb een golden die fanatiek is in jacht en behendigheid doet hij ook super. Binnen 5 wedstrijden gepromoveerd naar de B1. Hij komt dan wel uit werklijnen, maar ken ook genoeg goldens die niet uit werklijnen komen en die ook prima kunnen werken.

Mijn beeld is juist dat goldens veel fanatieker zijn dan flatcoateds, die zijn toch wat mieperig en minder pittig dan de golden. In de behendigheid ken ik geen enkele flatcoated die op wedstrijdniveau meedoet en in de jacht vallen ze ook niet echt op.
Ik vidn flatcoats ook niet echt prettige honden. Ze zijn zo onrustig, en dan niet op een leuke manier. Nerveus, zou ik haast zeggen, zonder dat dan te koppelen aan de wil om iets te doen. Of ik ken toevallig alleen maar stomme flats, dat zou ook kunnen :D
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”