Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Raar?
Moderator: moderatorteam
- liliekska
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Duitse herder+ Picardische herder
- Aantal honden: 2
Raar?
(weet niet of het hier goed staat anders verplaatsen A.U.B.)
Hallo
Een moeder die haar kind bij mij op school heeft neemt elke pauze als ze op het plein staat haar hond mee. die staat dan bijna een uur aan een hek buiten het plein (de baas kan haar zien). Maar ze laat ook gewoon iemand van het plein (kind) met haar hond op het grasveld tegenover de school spelen en lopen. of even rennen.
nou was ik benieuwd wat jullie daar van vinden? ikzelf vind het persoonlijk een beetje raar.
(hond is nog jong ongeveer 1 jaar ofzo)
Hallo
Een moeder die haar kind bij mij op school heeft neemt elke pauze als ze op het plein staat haar hond mee. die staat dan bijna een uur aan een hek buiten het plein (de baas kan haar zien). Maar ze laat ook gewoon iemand van het plein (kind) met haar hond op het grasveld tegenover de school spelen en lopen. of even rennen.
nou was ik benieuwd wat jullie daar van vinden? ikzelf vind het persoonlijk een beetje raar.
(hond is nog jong ongeveer 1 jaar ofzo)
Gitou Picardische herder Cha Cha duitse herder
- liliekska
- geregistreerd lid
Re: Raar?
de hond is een ongveer 1 jaar oude labrador. maar ze staat wel gewoon met andere mensen te praten. is wel een heel lief hondje hoor.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Als die riem aan een klauw vast zit is het goed en zodra diezelfde riem aan een paal vast zit dan is het zieliggggggggg.????
Of ze kan hem ook thuis in de bench proppen bedoel je.?
Of ze kan hem ook thuis in de bench proppen bedoel je.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Ik nam mijn hoofdluis mee naar school en ieder dag gingen ze ook weer mee naar huis.dagmar88 schreef:Er zal maar iemand niet strak in het gareel lopen.
Bij m'n moeder liep d'r schildpad mee naar school.
Die was ongeveer daar tegen de tijd dat ze uit was, en ging dan weer terug naar huis.

- dagmar88
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Ik nam mijn hoofdluis mee naar school en ieder dag gingen ze ook weer mee naar huis.dagmar88 schreef:Er zal maar iemand niet strak in het gareel lopen.
Bij m'n moeder liep d'r schildpad mee naar school.
Die was ongeveer daar tegen de tijd dat ze uit was, en ging dan weer terug naar huis.

- liliekska
- geregistreerd lid
het rare vind ik. dat je je hond niet zomaar meegeeft aan een bijna onbekend kind. die mischien wel helemaal geen ervaring heeft met honden.
-
- Zeer actief
Mijn kleine nichtjes hadden ook geen ervaring [ als je al van ervaring kan spreken bij kinderen] met honden ,maar gingen trimsalonnetje spelen met mijn honden waar ik niet bij was.liliekska schreef:het rare vind ik. dat je je hond niet zomaar meegeeft aan een bijna onbekend kind. die mischien wel helemaal geen ervaring heeft met honden.
Jezus je kunt ook overal een probleem van maken zeg.
Jij was toch ook niet ervaren bij je eerste hond of eerste kind net als iedereen.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hoe weet jij dat t kind een volslagen vreemde is.....geen ervaring heeft....etc....liliekska schreef:het rare vind ik. dat je je hond niet zomaar meegeeft aan een bijna onbekend kind. die mischien wel helemaal geen ervaring heeft met honden.
& mss kan hij wel slecht alleen blijven & gaat t zo wel goed zolang de hond haar kan zien...
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik ben geen voorstander van kinderen die met honden wandelen, of ze die nu kennen of niet. Maar goed, ik heb geen kinderen, haha, wat weet ik ervan. Nou ik weet wel dat er altijd een probleem kan ontstaan en dan moet het kind dat zeker oplossen? Een kind geef je niet de verantwoordelijkheid over een levend wezen tenzij je daarbij kunt begeleiden. Vroeger deden mensen het misschien, maar vroegah was alles beter en toen waren er veel minder mogelijkheden tot problemen. Nu is dat wel anders, zoveel mensen en honden en katten ed. En het verkeer is ook veel drukker.
Het baasje kan alles zien wat de hond doet, ja, als ze zou kijken. Ze kan niet meteen ingrijpen als dat nodig is want daarvoor is de afstand te groot. Of is de een jarige labrador al ontzettend goed getraind, lijkt me niet. Ik weet dat er probleemloze honden zijn die overal mee om kunnen gaan maar het gevaar komt meestal van buitenaf en je weet nooit hoe. Ik kan wel wat doemscenario's bedenken hoor. Een stuk of tachtig. Maar ja, zoals ik al zei, ik heb dan ook geen kinderen.
Het baasje kan alles zien wat de hond doet, ja, als ze zou kijken. Ze kan niet meteen ingrijpen als dat nodig is want daarvoor is de afstand te groot. Of is de een jarige labrador al ontzettend goed getraind, lijkt me niet. Ik weet dat er probleemloze honden zijn die overal mee om kunnen gaan maar het gevaar komt meestal van buitenaf en je weet nooit hoe. Ik kan wel wat doemscenario's bedenken hoor. Een stuk of tachtig. Maar ja, zoals ik al zei, ik heb dan ook geen kinderen.
Ik zou het niet doen met mijn honden, maar ik vertrouw mijn bejaarde sullen aan weinig mensen toe.
Maar niet iedereen denkt zoals ik (en dat is maar goed ook). Al klinkt het mij wel als gemakszucht in de oren (hond aan de paal, hond even aan kinderen geven). Het kan echter ook zijn dat de hond thuis alles sloopt en de boel bijelkaar jankt in de bench en daarom meegenomen wordt door de dame in kwestie.
Maar niet iedereen denkt zoals ik (en dat is maar goed ook). Al klinkt het mij wel als gemakszucht in de oren (hond aan de paal, hond even aan kinderen geven). Het kan echter ook zijn dat de hond thuis alles sloopt en de boel bijelkaar jankt in de bench en daarom meegenomen wordt door de dame in kwestie.
- liliekska
- geregistreerd lid
ja kijk als het nou een afgesloten grasveld was oke maar de hond gaat alles achterna wat weggegooit word enz, en kan zo de weg op.
en ik vind dat je niet aan zomaar een willekeurig kind van een schoolplein kan geven. oke ik ben ook een kind maar ik train best veel met mijn honden en doe ook een cursus enzo.
en ik vind dat je niet aan zomaar een willekeurig kind van een schoolplein kan geven. oke ik ben ook een kind maar ik train best veel met mijn honden en doe ook een cursus enzo.
- liliekska
- geregistreerd lid
tja, vind het prima dat ze dat doet maar ik ben gewoon benieuwd naar wat andere mensen er van vinden, mijn moeder zei namelijk meteen: wat raar, maar er zijn mensen die dat niet vinden. dus was gewoon nieuwschierig.
-
- Zeer actief
Jij bent ook een kind en wat vinden andere mensen daar weer van.?liliekska schreef:ja kijk als het nou een afgesloten grasveld was oke maar de hond gaat alles achterna wat weggegooit word enz, en kan zo de weg op.

- liliekska
- geregistreerd lid
- Fizgig
- Zeer actief
Okee, je bent zelf 11! Maar mag jij van je ouders je honden alleen uitlaten dan? Ik neem aan dat je het daarom raar vindt, omdat je dat zelf niet mag, of is het omdat het een hond is die ze niet kennen?
- dagmar88
- Zeer actief
liliekska schreef:tja, vind het prima dat ze dat doet maar ik ben gewoon benieuwd naar wat andere mensen er van vinden, mijn moeder zei namelijk meteen: wat raar, maar er zijn mensen die dat niet vinden. dus was gewoon nieuwschierig.
He kind, vertel dan ook even dat je 11 bent. Of beter nog; zet het in je onderschrift.
Krijg je hopelijk wat andere antwoorden

- liliekska
- geregistreerd lid
ja ik mag ze uitlaten, maar alleen als ik ook serieus blijf trainen en niet met ze ga lopen klooien.
nee maar nik vind het een beetje raar dat je je hond aan zomaar iemand meegeeft, je kent ze mischien van naam maar werd vandaag bijvoorbeeld bijna een meisje meegesleept over de stenen door die hond.
nee maar nik vind het een beetje raar dat je je hond aan zomaar iemand meegeeft, je kent ze mischien van naam maar werd vandaag bijvoorbeeld bijna een meisje meegesleept over de stenen door die hond.
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
- Aantal honden: 1
Ik begrijp je verbazing hoorliliekska schreef:ik vind het een beetje raar dat je je hond aan zomaar iemand meegeeft, je kent ze mischien van naam maar werd vandaag bijvoorbeeld bijna een meisje meegesleept over de stenen door die hond.

De baas van de labrador zou beter moeten weten.

- Fizgig
- Zeer actief
Je bedoelt natuurlijk dat je niet met je hond allerlei rare dingen uit mag halen van je ouders. Haha. Mja, toch vind ik het een beetje eng, kinderen die honden alleen uitlaten.
En verder, ben ik het met je eens dat het raar is om je hond met vreemde kinderen te laten wandelen als ze die over straat kan trekken, dat is gewoon gevaarlijk trouwens. Heeft je moeder er nooit iets over gezegd tegen die vrouw?
En verder, ben ik het met je eens dat het raar is om je hond met vreemde kinderen te laten wandelen als ze die over straat kan trekken, dat is gewoon gevaarlijk trouwens. Heeft je moeder er nooit iets over gezegd tegen die vrouw?
- liliekska
- geregistreerd lid
nee mijn moeder komt sinds kort bijna nooit meer op school omdat mijn zusje op een ander school aan de andere kant van hoofddorp zit.
voor ik mijn honden alleen mocht uitlaten moest ik ook eerst heel veel trainen en zorgen dat ze echt goed onder apel staan. en toen bijvoorbeeld mijn jonge hond aan het puberen was mocht ik er ook niet mee lopen.
voor ik mijn honden alleen mocht uitlaten moest ik ook eerst heel veel trainen en zorgen dat ze echt goed onder apel staan. en toen bijvoorbeeld mijn jonge hond aan het puberen was mocht ik er ook niet mee lopen.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Ik vind dat jij het hartstikke leuk doet met jouw honden en dat jouw ouders er heel serieus mee om gaan. Daarom kan ik me je verbazing goed voorstellen als je ziet dat andere mensen vaak veel minder nadenken over hoe ze met hun hond omgaan
Je zult nog heel veel dingen tegen komen waar je je over verbaast, denk ik. Niet iedereen gaat hetzelfde om met het hebben van een hond. Succes hoor met het trainen met je honden 

-
- Zeer actief
Het voordeel is dat je 11 bent (ik vergat te lezen)liliekska schreef:tja, vind het prima dat ze dat doet maar ik ben gewoon benieuwd naar wat andere mensen er van vinden, mijn moeder zei namelijk meteen: wat raar, maar er zijn mensen die dat niet vinden. dus was gewoon nieuwschierig.
En wat je opschrijft kan je ook zeggen en dan wel tegen die moeder.
Gewoon netjes natuurlijk.
-
- Zeer actief
dagmar88 schreef:liliekska schreef:tja, vind het prima dat ze dat doet maar ik ben gewoon benieuwd naar wat andere mensen er van vinden, mijn moeder zei namelijk meteen: wat raar, maar er zijn mensen die dat niet vinden. dus was gewoon nieuwschierig.
He kind, vertel dan ook even dat je 11 bent. Of beter nog; zet het in je onderschrift.
Krijg je hopelijk wat andere antwoorden![]()
Dit forum is niet op kinderen gericht en mensen denken er vaak niet aan.