Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Border pup 4.5maand eet niet/Heel slecht. Wat nu ?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

BaasjevanMax
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Border pup 4.5maand eet niet/Heel slecht. Wat nu ?

Ongelezen bericht door BaasjevanMax »

Hallo,

Ik heb mij hier nieuw aangemeld omdat onze Border Pup van 4.5 maand nauwelijks eet. Hij groeit verder goed is alleen erg mager.
Wij geven hem wat hij bij de fokker ook kreeg Pedigree Puppy brokjes.
Maar omdat hij al snel niet goed at hebben we geprobeerd er blikvoer door te doen. Wat hij er dan gewoon tussenuit pikt en de brokken laat liggen.
Omdat ik niet alles door elkaar aan hem wil gaan geven dacht ik dus om me hier aan te melden en te vragen wat jullie adviseren.

Ik heb al veel gelezen over Kvv / Smuldier enz? Misschien is dit wat voor onze Max. Ik ben hier verder niet echt mee bekend dus hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Alvast bedankt,
Groetjes Laura & Poot van Max
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: Border pup 4.5maand eet niet/Heel slecht. Wat nu ?

Ongelezen bericht door yamie »

is hij misschien ook aan het wisselen?

soms kan het dan zijn, dat ze zeker wat "harder" voer gewoon niet graag willen.

ik zou idd lekker overgaan op KVV en dan zijn daar diverse opties in.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Smuldier kun je bij sommige supermarkten kopen en dan moet je de complete versie nemen, daar zit alles in wat de hond nodig heeft.
Bij de dierenspeciaalzaken heb je nog andere soorten kvv.
Afbeelding
BaasjevanMax
geregistreerd lid

Ja dat klopt hij is nu volop aan het wisselen nog. Hoe vaak op een dag en hoeveel van dat smuldier moet hij dan hebben?
Bedankt alvast voor de antwoorden!
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Xavi hoefde de brokjes ook vrij snel niet meer.. En tsja je wilt toch dat je pup eten binnen krijgt!

Smuldier compleet is idd goed om mee te beginnen, hebben wij ook gedaan.

Hoe zwaar is je pup? Wij gaven ongeveer anderhalf tot 2 bakjes per dag, verdeelt over 3 porties. Onze pup was toen net geen 10 kg.

Edit: nee hij was zwaarder, maar weet het niet meer precies.. 10 kg kreeg ie nog brokjes.. Sorry. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
BaasjevanMax
geregistreerd lid

Max weegt nu ongeveer 6.5kg en ziet er op het oog mooi uit maar is erg mager geworden als je hem aait voelt ook niet lekker nu.
En ja ik wil dus graag dat hij goed gaat eten. Wil sowieso het beste voor onze Max.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

BaasjevanMax schreef:Max weegt nu ongeveer 6.5kg en ziet er op het oog mooi uit maar is erg mager geworden als je hem aait voelt ook niet lekker nu.
En ja ik wil dus graag dat hij goed gaat eten. Wil sowieso het beste voor onze Max.
Ik dacht dat je bij pups een 8 procent van het lichaamsgewicht aan moet houden. Dus ongeveer 520 gram, maar als hij echt te mager is zou ik hem meer geven. Een bakje smuldier is 400g dus ik zou hem anderhalf of zelfs twee bakjes geven tot hij mooi op gewicht is. Wel verdelen over de dag, hem niet in 1 keer zo'n hele bak leeg laten eten.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

En medisch is alles in orde? Kan zijn dat ie te weinig eet gewoon hoor maar het kan ook iets anders zijn natuurlijk.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Verstandig hondje; pedigree, bonzo en andere supermarktbrokken is zo ongeveer het laatste waar ik mijn pup op zou laten opgroeien.
Hier kun je meer informatie vinden over brokken en verschillende merken vers voer.

http://www.voerwijzer.com/
dagmar88
Zeer actief

Met wisselen vond mijn pup destijds een nat washandje dat even in de vriezer had gelegen erg fijn.
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

dagmar88 schreef::mrgreen: Verstandig hondje; pedigree, bonzo en andere supermarktbrokken is zo ongeveer het laatste waar ik mijn pup op zou laten opgroeien.
Hier kun je meer informatie vinden over brokken en verschillende merken vers voer.

Ik sluit me volledig aan, even zoeken naar een goede brok of overstappen op hoogwaardige KVV. Wat mij betreft het liefste je hondenvoeding niet bij de supermarkt kopen :ok:
BaasjevanMax
geregistreerd lid

Max is helemaal goedgekeurd door de dierenarts en die denkt ook echt alleen dat het aan zijn eetgedrag ligt dat hij zo mager is. Verder is hij vrolijk actief en heeft nergens last van.
dagmar88
Zeer actief

Sarah5 schreef:
dagmar88 schreef::mrgreen: Verstandig hondje; pedigree, bonzo en andere supermarktbrokken is zo ongeveer het laatste waar ik mijn pup op zou laten opgroeien.

Ik sluit me volledig aan, even zoeken naar een goede brok of overstappen op hoogwaardige KVV. Wat mij betreft het liefste je hondenvoeding niet bij de supermarkt kopen :ok:

Smuldier koop ik wel hoor. In mijn geval als afwisseling; maar als ze het alleen daar op goed deden, vond ik het wel gescheten.
Sarah5
Zeer actief
Berner Sennen x Beagle

dagmar88 schreef:
Sarah5 schreef:

Smuldier koop ik wel hoor. In mijn geval als afwisseling; maar als ze het alleen daar op goed deden, vond ik het wel gescheten.
Bij een opgroeiende pup zou ik toch niet aanraden alléén smuldier te voeren (doe jij ook nu niet lees ik, als afwisseling kan het best)
dagmar88
Zeer actief

Sarah5 schreef: Bij een opgroeiende pup zou ik toch niet aanraden alléén smuldier te voeren (doe jij ook nu niet lees ik, als afwisseling kan het best)
:wink: Ook daar zie ik geen enkel probleem; maar dat is niet relevant. Je kunt beter zorgen dat je goed geïnformeerd bent en je eigen keuzes maken.
Sarah5
Zeer actief
Berner Sennen x Beagle

dagmar88 schreef:
Sarah5 schreef: Bij een opgroeiende pup zou ik toch niet aanraden alléén smuldier te voeren (doe jij ook nu niet lees ik, als afwisseling kan het best)
:wink: Ook daar zie ik geen enkel probleem; maar dat is niet relevant. Je kunt beter zorgen dat je goed geïnformeerd bent en je eigen keuzes maken.
Dat ben ik zeker met je eens, het eerste wat er hier vaak wordt geroepen is geef Smuldier (op die manier kies je dan ook niet weloverwogen zelf)
dagmar88
Zeer actief

Sarah5 schreef:
dagmar88 schreef:
Dat ben ik zeker met je eens, het eerste wat er hier vaak wordt geroepen is geef Smuldier (op die manier kies je dan ook niet weloverwogen zelf)

:U: Omdat die stap een stuk minder groot is dan op zoek moeten naar een verkooppunt of in bulk bestellen.
Sarah5
Zeer actief
Berner Sennen x Beagle

dagmar88 schreef:
Sarah5 schreef:
dagmar88 schreef:

:U: Omdat die stap een stuk minder groot is dan op zoek moeten naar een verkooppunt of in bulk bestellen.
Tegenwoordig hebben héél erg veel dierenwinkels gewoon Carnibest in het assortiment. Dat lijkt me ook een logische stap om te nemen en niet erg moeilijk :ok:
dagmar88
Zeer actief

Sarah5 schreef:[
Tegenwoordig hebben héél erg veel dierenwinkels gewoon Carnibest in het assortiment. Dat lijkt me ook een logische stap om te nemen en niet erg moeilijk :ok:
Hier valt er echt niet zomaar aan te komen. Ouderwetse dierenwinkel; die doen niet aan die 'troep'. :mrgreen:
De andere verkoopt prins, maar het loopt voor geen meter.
Daarbij geef ik dat echt niet uit aan dierenvoer, dus kan ik me voorstellen dat mensen die er niet mee bekend zijn dat ook niet zomaar doen.
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

Wij kregen eukanuba mee van de fokker. vanaf dag 1 bij ons moest ze het niet.
ben toen een tijdje Renske-puppy gaan geven en nu krijgt ze kvv van degomeat.
sinds afgelopen weekend ben ik begonnen met wat kluifwerk (kip-karkas etc)
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door lijn »

Jammer bij de voerwijzer dat Prins er niet bij staat, net als greenheart. Laat ik nou net deze willen vergelijken... Wat hier werkt is af en toe een klein beetje blikvoer door het eten mengen zodat er een extra lekkere geur/smaak aan zit dat ze sneller begint te eten... Dit doen we als ze toch weer erg ingevallen is en niet wil eten...
BaasjevanMax
geregistreerd lid

Sarah5 schreef:
dagmar88 schreef:
Sarah5 schreef:

Bij een opgroeiende pup zou ik toch niet aanraden alléén smuldier te voeren (doe jij ook nu niet lees ik, als afwisseling kan het best)

Wat zou ik hem dan nog meer moeten geven want hij eet verder niets haha.
BaasjevanMax
geregistreerd lid

Als ik blikvoer door de brokken meng dan eet/likt hij alleen het blikvoer van de brokken af. Hij is behoorlijk slim haha
Guardiano Danna
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cane Corso
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardiano Danna »

Vast en zeker dat je nog veel zult zoeken en wisselen maar wil je toch één ding meegeven: leg er niet te veel druk op! Je maakt je vast zorgen dat ie zo weinig eet en dat krijgt Max mee hoor ;)
Wie gelooft dat geluk niet te koop is vergeet de puppies *Gene Hill*
www.puppyteaching.nl
BaasjevanMax
geregistreerd lid

Bedankt voor de tip maar daar ben ik mij zeker van bewust. Ik ben vanavond gestart met geven van Smuldier en dit had hij behoorlijk snel op. Stond er gewoon van te kijken haha. Hopelijk gaat hij dit blijven doen en nu een beetje aankomen. Ook blijf ik hem 1x per dag brokken aanbieden. We gaan het wel merken. Bedankt allemaal!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

wat is het nut van die brokken als ie die niet eet?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

6,5 kg is inderdaad erg weinig voor een borderreutje van die leeftijd. Mijn reu woog dat met 8 weken, hoewel dat uiteindelijk ook echt een groot uitgevallen exemplaar is geworden. Ik zou vooral niet te veel gaan lopen klooien met allerlei verschillende dingen uitproberen. Daar creeer je bij een border al gauw een eetprobleem mee, dat 'ie je gaat uittesten bedoel ik dus. Gooi die Pedigree-rotzooi in de prullenbak, houd je pup voorlopig op Smuldier als hij dat graag eet en neem ondertussen de tijd om je wat verder te verdiepen in de verschillende soorten KVV of eventueel BARF. Ik ben niet zo kapot van Smuldier, maar het is vele malen beter dan Pedigree en makkelijk te verkrijgen bij diverse supermarkten. Bij BARF moet je goed weten wat je doet zodat je een complete maaltijd leert samenstellen waardoor je hond op een gezonde manier opgroeit zonder tekorten op te lopen.

Waar komt Max eigenlijk vandaan? Vind ik altijd wel leuk om te weten als er een nieuwe border op het forum komt :wink:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Ayronna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayronna »

Fijn dat hij de smuldier wel eet. Hier was onze pup ook vrij kieskeurig met eten, maar wij zijn na de eerste week op KVV overgestapt, vanuit de fokker kreeg hij brok en KVV mee. De KVV ging en gaat er nog steeds razendsnel naar binnen, bij een " brokjesdag" als we bijvoorbeeld een dagje weg zijn duurt het veel langer voor hij wil eten. En als er eend in z'n eten zit hoeft hij het helemaal niet.
BaasjevanMax
geregistreerd lid

Tamara/Bayko schreef:6,5 kg is inderdaad erg weinig voor een borderreutje van die leeftijd. Mijn reu woog dat met 8 weken, hoewel dat uiteindelijk ook echt een groot uitgevallen exemplaar is geworden. Ik zou vooral niet te veel gaan lopen klooien met allerlei verschillende dingen uitproberen. Daar creeer je bij een border al gauw een eetprobleem mee, dat 'ie je gaat uittesten bedoel ik dus. Gooi die Pedigree-rotzooi in de prullenbak, houd je pup voorlopig op Smuldier als hij dat graag eet en neem ondertussen de tijd om je wat verder te verdiepen in de verschillende soorten KVV of eventueel BARF. Ik ben niet zo kapot van Smuldier, maar het is vele malen beter dan Pedigree en makkelijk te verkrijgen bij diverse supermarkten. Bij BARF moet je goed weten wat je doet zodat je een complete maaltijd leert samenstellen waardoor je hond op een gezonde manier opgroeit zonder tekorten op te lopen.

Waar komt Max eigenlijk vandaan? Vind ik altijd wel leuk om te weten als er een nieuwe border op het forum komt :wink:

Max is ook best groot al, hij staat behoorlijk hoog op zijn poten. Krijg dit ook vaak van mensen te horen tijdens het wandelen.
Hij komt van de boerderij ergens vlakbij Tilburg vandaan. ( kan even niet op de plaats komen )

Ik wou hem de brokken aanblijven bieden om te kijken of het niet misschien toch aan het wisselen ligt en hij ze uiteindelijk wel gaat eten.
Misschien dan wel beter om geen pedigree meer te geven ja.
BaasjevanMax
geregistreerd lid

Tamara/Bayko schreef:6,5 kg is inderdaad erg weinig voor een borderreutje van die leeftijd. Mijn reu woog dat met 8 weken, hoewel dat uiteindelijk ook echt een groot uitgevallen exemplaar is geworden. Ik zou vooral niet te veel gaan lopen klooien met allerlei verschillende dingen uitproberen. Daar creeer je bij een border al gauw een eetprobleem mee, dat 'ie je gaat uittesten bedoel ik dus. Gooi die Pedigree-rotzooi in de prullenbak, houd je pup voorlopig op Smuldier als hij dat graag eet en neem ondertussen de tijd om je wat verder te verdiepen in de verschillende soorten KVV of eventueel BARF. Ik ben niet zo kapot van Smuldier, maar het is vele malen beter dan Pedigree en makkelijk te verkrijgen bij diverse supermarkten. Bij BARF moet je goed weten wat je doet zodat je een complete maaltijd leert samenstellen waardoor je hond op een gezonde manier opgroeit zonder tekorten op te lopen.

Max is ook best groot al, hij staat behoorlijk hoog op zijn poten. Krijg dit ook vaak van mensen te horen tijdens het wandelen.
Hij komt van de boerderij ergens vlakbij Tilburg vandaan. ( kan even niet op de plaats komen )

Ik wou hem de brokken aanblijven bieden om te kijken of het niet misschien toch aan het wisselen ligt en hij ze uiteindelijk wel gaat eten.
Misschien dan wel beter om geen pedigree meer te geven ja.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”