Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puber Rottweiler eet slecht

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

bjorn_a4
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Puber Rottweiler eet slecht

Ongelezen bericht door bjorn_a4 »

Hallo hondenvrienden,

Onze Rottweiler pup van nu 8 maanden oud (reu) eet sinds een paar dagen erg slecht.
We hebben hem eigenlijk altijd eten gegeven en zijn bak laten staan, ookal at hij het niet direct op, uiteindelijk ging het wel op.
Het leek wel alsof hij steeds later begon met eten. Het is natuurlijk ook niet goed om de bak de hele dag te laten staan, dus sinds een aantal dagen zijn we de bak weg aan het pakken wanneer hij niet eet.
Vandaag heeft hij nog amper iets gegeten, een handje vol en that's it. Ik zou denken dat hij enorm honger moet hebben, maar als we hem brokken voorzetten draait hij zich om en loopt hij weg.
Wanneer wij zelf iets eten, staat hij echter wel heel verliefd te kijken....
Heeft dit iets te maken met de puberteit? Wil hij ons uitdagen en wacht hij omdat hij wellicht denkt dat hij iets anders (lekkerders) krijgt wanneer hij de brokken niet eet?

Alvast bedankt voor jullie commentaren! :-)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Re: Puber Rottweiler eet slecht

Ongelezen bericht door renee-uk »

wat dit met uitdagen en puberteit te maken heeft snap ik niet :scratch: het lijkt me waarschijnlijker dat ie die brokken niet te pruimen vindt ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lida82
Actief
Mijn ras(sen): GOLDEN RETRIEVER
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door lida82 »

het kan ook zijn dat hij slecht eet als het gevolg van het wisselen van de tanden.

en anders zou ik eerst medische oorzaken uitsluiten
Afbeelding
in liefde volle herinnering
tosca joris van spokendam
sweet bull (storm) van spokendam
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

bjorn_a4 schreef: Het is natuurlijk ook niet goed om de bak de hele dag te laten staan
Mijn hond eet naar behoefte dus hier staat 24/7 een bak met brokken.
Misschien lust hij ze niet.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
bjorn_a4
Vaste gebruiker

renee-uk schreef:wat dit met uitdagen en puberteit te maken heeft snap ik niet :scratch: het lijkt me waarschijnlijker dat ie die brokken niet te pruimen vindt ;)
Of dit iets met de puberteit te maken heeft weet ik niet, dat is de vraag die ik hier stel.
Dat hij de brokken niet te pruimen vindt lijkt me sterk, aangezien hij tot kort geleden altijd gegeten heeft.
Uiteraard vindt hij andere dingen lekkerder, maar we vinden het natuurlijk ook belangrijk dat hij gewoon zijn brokken eet.
bjorn_a4
Vaste gebruiker

lida82 schreef:het kan ook zijn dat hij slecht eet als het gevolg van het wisselen van de tanden.

en anders zou ik eerst medische oorzaken uitsluiten
Het tanden wisselen is al weken geleden voltooid.. daar kan het dus niet aan liggen.
Verder is hij ook gewoon actief, lekker vrolijk, aan zijn gedrag en energie is niets geks te merken eigenlijk.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Dat denk ik ook, dat hij de brokken niet lekker vindt. Je kunt andere brokken proberen (wat voer je nu?) of mss bij de supermarkt een paar pakjes Smuldier (kvv) halen, dat vinden de meeste honden wel lekker. Wat ook nog kan is dat hij gedurende de dag teveel tussendoortjes krijgt of dat je teveel brok voert waardoor het lijkt dat hij veel laat staan. De richtlijnen op de zakken zijn vaak wel erg aan de ruime kant :wink:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
renee-uk
Zeer actief

zo is dat, onder de duim houden die handel en vooral het je hond niet naar de zin maken :neenee:
gelukkig is daar altijd nog de puberteit om als kapstok te gebruiken :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bjorn_a4
Vaste gebruiker

We voeren op dit moment Cavom Junior. Dit heeft hij tot 6 maanden ongeveer probleemloos gegeten, en opeens lust hij het niet meer..? Mmm..
We geven soms wel eens een beetje Bonzo bijvoorbeeld door zijn brokken. Dan merk je inderdaad wel dat hij de Bonzo gewoon om de brokken heen weg eet. Misschien geef ik het antwoord nu zelf al inderdaad, maar ik vind het een beetje vreemd dat hij het opeens niet meer eet.
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik heb bijna alle merken al geprobeerd bij mijn hond, at ze weer een dag of wat en daarna moest ze het niet meer. Ik heb geleerd om mij er niet mee druk om te maken, ze krijgt iedere ochtend een verse bak met brokken en ze eet wanneer ze trek heeft, of niet :mrgreen:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Naima
Zeer actief

bjorn_a4 schreef:We voeren op dit moment Cavom Junior. Dit heeft hij tot 6 maanden ongeveer probleemloos gegeten, en opeens lust hij het niet meer..? Mmm..
We geven soms wel eens een beetje Bonzo bijvoorbeeld door zijn brokken. Dan merk je inderdaad wel dat hij de Bonzo gewoon om de brokken heen weg eet. Misschien geef ik het antwoord nu zelf al inderdaad, maar ik vind het een beetje vreemd dat hij het opeens niet meer eet.
Mijn hond eet ook weleens met minder smaak als ze een keer wat langer alleen brokken krijgt, terwijl ze heel enthousiast op dezelfde brokken aanvalt na 4 dagen KVV bijvoorbeeld. Afwisseling van spijs doet eten.
bjorn_a4
Vaste gebruiker

Ja die instelling had ik ook een beetje. Maar nu hij nog flink aan het groeien is vind ik het wel belangrijk dat hij goed en genoeg eet.
Ik dacht eerst ook, je kunt dit opeten en anders heb je pech, maar na een dag begint dat te knagen... ;-)
Ik heb trouwens zojuist een half blikje Pedigree Pate gemengt met Cavom, meneer eet het in 1 keer op...
Waar ik mee zit is gewoon dat het logisch is dat er in het ogen van de hond alternatieven voor brokken zijn die lekkerder zijn, maar er zijn natuurlijk grenzen...
renee-uk
Zeer actief

bjorn_a4 schreef:Ja die instelling had ik ook een beetje. Maar nu hij nog flink aan het groeien is vind ik het wel belangrijk dat hij goed en genoeg eet.
Ik dacht eerst ook, je kunt dit opeten en anders heb je pech, maar na een dag begint dat te knagen... ;-)
Ik heb trouwens zojuist een half blikje Pedigree Pate gemengt met Cavom, meneer eet het in 1 keer op...
Waar ik mee zit is gewoon dat het logisch is dat er in het ogen van de hond alternatieven voor brokken zijn die lekkerder zijn, maar er zijn natuurlijk grenzen...
waarom dan?
wat is er mis met een hond verantwoord voer te geven dat ie ook nog lekker vindt?
Afbeelding

bjorn_a4
Vaste gebruiker

renee-uk schreef:
bjorn_a4 schreef:Ja die instelling had ik ook een beetje. Maar nu hij nog flink aan het groeien is vind ik het wel belangrijk dat hij goed en genoeg eet.
waarom dan?
wat is er mis met een hond verantwoord voer te geven dat ie ook nog lekker vindt?
Ik ben al sinds we 'm hebben op zoek naar het antwoord op de vraag welk voer dan lekker is EN gezond. Ik vind het heel belangrijk om hem gezond voer te geven waar hij zich lekker door voelt en gezond is. Verschillende fokkers die ik gesproken heb voeren Cavom en hun Rottweilers doen het er perfect op. Die van ons tot even geleden dus ook.
Nu eet hij nog amper, van de ene kant denk ik dan: stel je niet aan, en als hij honger heeft eet hij heus wel, maar van de andere kant wil ik ook niet dat het zo'n gedoe is, en wil ik ook dat hij het lekker vind natuurlijk.
Van de andere kant; als ik hem iedere dag spaghetti zou voeren weet ik zeker dat hij het lekker zou vinden, maar dat is super slecht natuurlijk. Je begrijpt mijn punt denk ik. :-)

Kan het kwaad om de porties Cavom te mengen met een flinke lepel blikvoer? (Bonzo/Pedigree)
Wanneer ik dit doe, gaat de bak in 1 keer leeg en komt meneer zeer tevreden de kamer ingekwispeld....
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Je kunt toch gewoon proberen een beetje te variéren?
Misschien zie ik het wel niet goed en vermenselijk ik het teveel maar wij eten zelf ook niet elke dag boterhammen met kaas of elke dag dezelfde aardappelen met boontjes en een karbonade?
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
renee-uk
Zeer actief

bjorn_a4 schreef: Ik ben al sinds we 'm hebben op zoek naar het antwoord op de vraag welk voer dan lekker is EN gezond. Ik vind het heel belangrijk om hem gezond voer te geven waar hij zich lekker door voelt en gezond is. Verschillende fokkers die ik gesproken heb voeren Cavom en hun Rottweilers doen het er perfect op. Die van ons tot even geleden dus ook.
Nu eet hij nog amper, van de ene kant denk ik dan: stel je niet aan, en als hij honger heeft eet hij heus wel, maar van de andere kant wil ik ook niet dat het zo'n gedoe is, en wil ik ook dat hij het lekker vind natuurlijk.
Van de andere kant; als ik hem iedere dag spaghetti zou voeren weet ik zeker dat hij het lekker zou vinden, maar dat is super slecht natuurlijk. Je begrijpt mijn punt denk ik. :-)

Kan het kwaad om de porties Cavom te mengen met een flinke lepel blikvoer? (Bonzo/Pedigree)
Wanneer ik dit doe, gaat de bak in 1 keer leeg en komt meneer zeer tevreden de kamer ingekwispeld....
waarom meng je het dan niet met kvv?
dat is al een heel stuk beter en gezonder dan blikvoer.

edit: of doe eens wat warm water over die brokken, grote kans dat ie ze dan wel eet
Laatst gewijzigd door renee-uk op 16 apr 2013 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

bjorn_a4
Vaste gebruiker

Ik had het er zojuist met mijn vriendin over. Het maakt ons echt niet uit wanneer het meer geld kost, het maakt ons ook niet uit om verder te rijden voor zijn voer, ook niet om verschillende soorten te varieren, als we maar weten dat hij het lekker vindt en het goed voor hem is.
Weet 1 van jullie hoe goed of hoe slecht het voor hem is om Cavom te mengen met Bonzo blikvoer? Wanneer we dit gewoon altijd zouden doen, was het probleem opgelost en was hij tevreden.
renee-uk
Zeer actief

bonzo is rotzooi, dat komt niet overeen met je verantwoorde voeding ;)
doe er dan wat kvv door als je wil mengen
Afbeelding

bjorn_a4
Vaste gebruiker

renee-uk schreef:bonzo is rotzooi, dat komt niet overeen met je verantwoorde voeding ;)
Ik heb altijd begrepen dat KVV niet te mengen is met brokken?
renee-uk
Zeer actief

bjorn_a4 schreef:
renee-uk schreef:bonzo is rotzooi, dat komt niet overeen met je verantwoorde voeding ;)
maar blik wel?
Afbeelding

nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Ik heb ook lang gezeur gehad met eten van brokken(en hij heeft nu brokken van de dierenarts)
Heel klein beetje vlees doe ik door zijn eten en hij eet zijn bak leeg.

Verwennerij?Nee,hij eet nu graag.Ik geef 2x per dag eten.Wat is het probleem als je hem wat lekkers door zijn brokken doet?
(Ik kan geen brokken laten staan,vlees natuurlijk al helemaal niet ivm bederven,want blijft hij eten en hij mag niet verder aan komen ivm zijn artose)

Tussen door kleine belonings koekjes of een stukje Rodie worst. :W:
nathalie71

Vers hart die bij het vlees ligt bij Ah(staat dierenvoeding op de verpakking) vind hij ook heeeeerlijk
Kan ook door de brokken,of wat Smuldier......(gewoon te koop bij de supermarkt in de vriezer)

ja Bonzo is troep...en bevat heel erg veel zout
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 16 apr 2013 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
bjorn_a4
Vaste gebruiker

renee-uk schreef:
bjorn_a4 schreef:
maar blik wel?
Heb je mij dat horen zeggen? Ik citeer: Weet 1 van jullie hoe goed of hoe slecht het voor hem is om Cavom te mengen met Bonzo blikvoer?
Naima
Zeer actief

Het verschilt mss per hond maar bij de mijne kun je er alles door elkaar ingooien. Ze eet ook rustig brokken met yoghurt als mijn jongste stellig beweert dat ze tegen hem heeft gezegd dat ze cornflakes wil. Ze krijgt altijd de eerste pannenkoek (want die mislukt altijd bij mij :hmmm: ) om vervolgens haar vlees te eten etc.
Je brok is niet slecht maar mss vindt je hond een andere toch lekkerder. Zelf doe ik niet aan mengen om het lekkerder te maken, als ze iets echt niet lekker vindt dan zoek ik iets anders. Mijn vorige hond bijvoorbeeld was dol op Prins standaard maar Lotus loopt daar bepaald niet voor warm. Net zoals ik geen andijvie lust en mijn ex wel. Dat heeft niet zoveel te maken met hoe gezond andijvie is, ik vind het gewoon niet lekker en broccoli is ook gezond. Bonzo erdoor zou ik echt niet doen, dan zou ik eerder overgaan op KVV of dus op een andere brok.
bjorn_a4
Vaste gebruiker

nathalie71 schreef:Vers hart die bij het vlees ligt bij Ah(staat dierenvoeding op de verpakking) vind hij ook heeeeerlijk
Kan ook door de brokken,of wat Smuldier......(gewoon te koop bij de supermarkt in de vriezer)

ja Bonzo is troep...en bevat heel erg veel zout
Ik denk dat we Bonzo (lees; blikvoer) maar laten vallen, hoe lekker hij het ook vindt. Het is minstens zo belangrijk dat het goed voor hem is. Wanneer ik smuldier of ander KVV probleemloos kan mengen met de brokken, en dit een beter alternatief is, wil ik dit gerust eens uitproberen!
nathalie71

Ik weet haast wel zeker dat hij dat ook lekker vind :D
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

waarom ga je niet over op kvv? dat kan je ook uitbreiden met af en toe wat kipkarkas en later kippenpoten, goed voor maag en darmstelsel en voor zijn tanden.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bjorn_a4 schreef:
renee-uk schreef:
bjorn_a4 schreef:
maar blik wel?
Heb je mij dat horen zeggen? Ik citeer: Weet 1 van jullie hoe goed of hoe slecht het voor hem is om Cavom te mengen met Bonzo blikvoer?
Smuldier...
en kvv kun je gewoon mengen, maar ik zou die brokken gewoon weglaten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

bjorn_a4 schreef:
en ik heb altijd begrepen dat rottweilers kinderen-verscheurende agressieve rothonden zijn. (de reden dat ik er geen heb trouwens :schrik: ).

Sommige verhalen blijven gewoon hardnekkig hangen... dat is er 1 van. Er zijn best honden die het er slecht op doen hoor, maar dat is met alles zo.

Dus gewoon mengen die handel :ok:
Volledig overstappen op kvv kun je ook, maar dat is voor mij hetzelfde als volledig brok. te eenzijdig en ik hou wel van variatie, dus dan zou ik opteren om verschillende kvv merken in huis te nemen (smuldier, lotgering, carnibest, tinlo,... hopen merken ondertussen) en dat af te wisselen.
Met een dag of 2 in de week eens wat knaagwerk in de zin van wat kipkarkas, zalmkop, lap pens, runderstrot,...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

maart schreef:
bjorn_a4 schreef:
en ik heb altijd begrepen dat rottweilers kinderen-verscheurende agressieve rothonden zijn. (de reden dat ik er geen heb trouwens :schrik: ).

Sommige verhalen blijven gewoon hardnekkig hangen... dat is er 1 van. Er zijn best honden die het er slecht op doen hoor, maar dat is met alles zo.

Dus gewoon mengen die handel :ok:
Volledig overstappen op kvv kun je ook, maar dat is voor mij hetzelfde als volledig brok. te eenzijdig en ik hou wel van variatie, dus dan zou ik opteren om verschillende kvv merken in huis te nemen (smuldier, lotgering, carnibest, tinlo,... hopen merken ondertussen) en dat af te wisselen.
Met een dag of 2 in de week eens wat knaagwerk in de zin van wat kipkarkas, zalmkop, lap pens, runderstrot,...
Nou als je diverse smaken hebt van een merk kan ik dat niet eenzijdig noemen. ;-)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”