Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Wat doen jullie daarmee?
Laten zitten of wegknippen?
Jade heeft een behoorlijke pluk zitten zag ik net, maar eigenlijk knip ik nooit iets weg.
Ze lijkt er totaal geen last van te hebben, dus nodig is het niet denk ik.
Ik knip ze kaal omdat ik het zelf geen gezicht vind. Net als het haar aan de achterpoten vanaf de hak tot de voet. Dat wil ik ook kort en het haar tussen de tenen
Leroy heeft wel eens klonten tussen z'n tenen. Je ziet er niks van als het er zit, maar als ik met m'n vinger wat tussen z'n tenen en om het grote kussentje wroet dan zit daar allemaal viezigheid. Helemaal heel smerig als ie in de stront heeft gestaan
Dus ja, een keer in de zoveel tijd knip ik de boel bij.
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Maeve schreef:Ja ik knip dat kort, ik vind het lelijk Maar in de winter gaat het sowieso kort vanwege de plaksneeuw natuurlijk.
wat zeggen jullie nu allemaal over lelijk, zetten jullie honden hun poten dan niet op de grond met de voetzooltjes naar beneden ?
Jawel, maar ze liggen ook wel eens op hun zij Of het haar komt tussen de teentjes door naar boven Vreselijk vind ik het, net als enorme lagen dood haar op de oren
Bij Finn knippen we het ook weg. Kan er geen vuil tussen blijven zitten.
Doen we tegelijk met die plukken die uitsteken tussen de tenen. Dat zie je wel als ze staan en ziet er wel onverzorgd uit vind ik
Ik knip dat beslist weg. Naast dat het netter staat, lijkt het me voor de hond ook veel prettiger lopen. Er kan van alles tussen blijven zitten... ik vind het eerlijk gezegd horen tot de basisverzorging dat je het haar daar weghaalt.
Dat wil zeggen.. op gelijke hoogte knipt met de kussentjes, dus niet ertussen wegknipt zeg maar.
Pixel en Suki hebben het ook. Suki wel heel erg, en soms ook echt mega plukken die tussen der teentjes omhoog steken.
Ik knip het kort. Bij Pixel tijdens de winter let ik er heel erg op en houd ik het echt kort want die heeft enorm last van de plaksneeuw. En in deze periodes let ik er bij haar niet zo op omdat ze het niet heel erg heeft.
Bij Suki let ik er altijd wel op. Ze heeft er gelukkig geen last van maar ik vind het er niet uitzien lol..
Ik knip het ook weg. Niet alleen omdat ik het lelijk en onverzorgd vind, maar ook inderdaad vanwege glijden op laminaat(bij oude honden Winnie en Ringo ervaren dat dat veel verschil maakt) en grip op de agilitytoestellen. Daarbij woon ik in een modderbos en blijf er gewoon ontzettend veel viezigheid in zitten, ook zaken die kunnen irriteren als inderdaad bolletjes, kauwgom, grasaren. Nu groeien die haren ongeveer evenhard als de haren boven op de voet en die knip ik dus ook netjes weg. Kijk ik meteen even hoe lang de nageltje zijn enzo. Stukje basisverzorging voor mij, bij zowel Santhos als Kay, bij Norah lijkt het haar niet zo hard te groeien. Inderdaad achterbenen ook tot de hak op geknipt en voor tot het vliegende voetzooltje.
Ik knip de voetjes van Kiwi eens in de zoveel tijd aan de boven en onderkant. Haal niet al het haar tussen de kussentjes weg want ik heb gemerkt dat ze dan aan haar poten gaat likken.
Ik deed er niets aan, totdat mijn dochter een nieuw scheerapparaat kocht voor de paarden, die moest natuurlijk op de plukken haar onder de poten van Mowgli worden uitgeprobeerd.
Ik knip het ook weg. Bovenkant van de pootjes sowieso, anders loopt Miep een paar weken nadat ze getrimd is alweer op sloffen. En dat vind ik lelijk. En dan neem ik dus de onderkant van de pootjes ook mee. Ziet niemand, maar het scheelt wel vuil en geeft meer grip.
Antonetta schreef:Ik deed er niets aan, totdat mijn dochter een nieuw scheerapparaat kocht voor de paarden, die moest natuurlijk op de plukken haar onder de poten van Mowgli worden uitgeprobeerd.
Ja met scheerapparaat vind ik overigens ook wel fijn werken. Nadat Kay vorig jaar nogal was beentjes in de voorvoetjes gebroken had, werd hij wat gevoelig bij aanraking aan de voorpoten. Ideaal dus met scheerapparaat en veel sneller klaar en minder priegelen dan met schaar (en gewoon met een scheerapparaat van 30 euro van de zooplus)
nou ik durf dat niet hoor dat gepriegel zelf.
Sky's staart ziet er ook niet uit.
hierin de buurt zit wel een trimsalon eerst maar eens alleen naar binnen lopen om te bekijken.