Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden in de Tropen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Honden in de Tropen

Ongelezen bericht door crutz »

bouvierpoedel schreef:
crutz schreef:Maar 400m2, is dat niet gewoon een typfout? Lijkt me zo weinig voor die omgeving, idd meer een ruime stadstuin
Tuin is groter Crutz , 400m2 meter is het hondengedeelte voor zo 12 honden .
Waar ze zo nog een stuk bij krijgen.
Of je 12 honden nu in een kennel liggen overdags van 2x 2.5 per hond of gezamelijk op een stuk van 400 m2 :19: .

Ik zeg ook niets over te klein, maar als zij aangeeft dat de honden flink kunnen rennen etc dan lijkt t me toch een typfout ;-) en is t ruimer. Enkel de opmerking 1x per 24 uit mogen ze ff er verder uit strookt niet geheel met haar andere opmerking dat ze volledig vrij leven;-)

Overigens (ieder z'n keuze) had ik de jonge teven laten castreren als ik er achter kwam dat ze drachtig waren
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

luna2906 schreef:
Muk schreef:Hier op het forum reageert men fel, maar wel met het hart op de juiste hondenplaats.
Oh Muk wat zoetsappig voor jouw doen. Don't shoot me, maar af en toe mis ik de oude muk :engel:

@ts: muk heeft wel gelijk hoor :wink:
:ok: van dit dus :mrgreen:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Als het Cinny gelukt is om maar 3 pups van de 9 te verliezen aan parvo, doet ze iets heel goed, want ook in Nederland gingen daar hele nesten aan ten onder en medicatie tegen parvo is er nog steeds niet. Ik lees ook echt wel liefde en zorg voor haar honden en je moet idd roeien met de riemen die je hebt.
Ik vind 400m2 ook niet bijzonder groot voor zoveel honden en ik moet er niet aan denken dat ik niet met mijn hond(en) kan wandelen, dat is voor hen en mij een heerlijke bezigheid, maar ik ben nog nooit in Suriname geweest, dus ik weet niet of je daar wel of niet meer activiteiten buitenshuis met je hond kunt doen.
Top dat je toch overweegt om alle teefjes te castreren :ok:
Cinny

Ongelezen bericht door Cinny »

De jonge pups die drachtig waren zou voor hun een te grote ingreep zijn volgens de arts om en te aborteren en gelijk te helpen... dus daar heb ik niet meer voor gekozen toen.
Dat ik de pups niet onder kan brengen bij andere gezinnen is omdat ze geen leuk leven dan tegemoet zouden gaan, ik bedoel 1x24 vast aan een ketting van 1 meter.. nee sorry dat zie ik niet zitten dan kunnen ze liever allemaal blijven was en is mijn besluit... vd 16 gaan er deze maand wel 2 naar een goed gezin btw.

Okay voor mijn andere vragen ga ik even verder zoeken.

Bedankt voor de response en ik laat zeker nog even weten hoe of wat.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Cinny schreef:De jonge pups die drachtig waren zou voor hun een te grote ingreep zijn volgens de arts om en te aborteren en gelijk te helpen... dus daar heb ik niet meer voor gekozen toen.
Dat ik de pups niet onder kan brengen bij andere gezinnen is omdat ze geen leuk leven dan tegemoet zouden gaan, ik bedoel 1x24 vast aan een ketting van 1 meter.. nee sorry dat zie ik niet zitten dan kunnen ze liever allemaal blijven was en is mijn besluit... vd 16 gaan er deze maand wel 2 naar een goed gezin btw.

Okay voor mijn andere vragen ga ik even verder zoeken.

Bedankt voor de response en ik laat zeker nog even weten hoe of wat.

het is idd een zware ingreep ja, maar het is ook zwaar om de pups groot te brengen, maar goed, dat is gebeurd, gaat niet meer voorkomen & door naar de toekomst.
Kan je niet via een of andere stichting ofwel je eigen honden die "te veel" zijn plaatsen (ben echt bang dat je over enige tijd grote gevechten gaan krijgen met zoveel intacte teven vd zelfde leeftijd) ofwel ook nog de zwerfhonden in Suriname kan helpen voor plaatsing waarbij jij ze evt eerst zelf opvangt (als je makkelijk kan scheiden/quarantaine ruimte kan maken)
Cinny

Hee ook onwijs bedankt dat er ook wat positiefs gemeld is..... [overdosis negativiteit heb ik nu wel gehad zeg.]

Wat het wandelen betreft ik vind het leuk dat ik met ze op het erf kan ravotten.
En hier is het leven idd anders, wil je met je hond op straat wandelen lekker doen, ja de negatieve consequenties moet je dan wel ook dragen... ik kies daar niet voor... ik wil niet dat mijn honden in contact komen met andere honden die hoogst waarschijnlijk niet geënt zijn en nee sorry, don't toch my dogs.

In Nederland moet je wel verplicht wandelen met je hond want ze kunnen moeilijk thuis hun behoefte doen, die van mij hoeven niets op te houden en kunnen hun behoefte doen wanneer zij willen, ze doen eigenlijk alles wat ze willen, die vrijheid heb ik ze wel kunnen geven. Dus er kunnen wel wat dingen minder goed overkomen bij een aantal maar ter compensatie hebben deze honden weer andere vrijheden die ik ze in Ned niet zou kunnen bieden.

Wat mij betreft is de ruimte okay voor 12 honden op het doggy erf. Ja meer kan ik er toch niet van maken. Alhoewel .... mmmm ze zitten niet vast he, ze lopen allemaal vrijuit op hun erf. En als je het een weekje zou gade slaan weet ik wel zeker dat meningen worden bijgedraaid.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nu weer 12, gister waren het er 16 en zouden het er 14 worden.
het gaat wel hard zo ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
crutz
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:nu weer 12, gister waren het er 16 en zouden het er 14 worden.
het gaat wel hard zo ;)

zitten er 2 apart ;-)
Cinny

Mijn vraagje nog even, is het zo als de teven wel geholpen zijn, ze dan minder zullen vechten?

De oplossing zou nl zijn dat het erf steeds wordt opgedeeld tot dat gevechten nihiel zijn.
Ik zelf ben daar niet blij mee want dan vind ik de ruimte per hond idd te klein.

Nee ik kan ze nergens plaatsen.... ook al was dit mij wel toegezegd maar op die hulp hoef ik niet meer te rekenen.
Vind ik goede baasjes dan kan het maar die zijn er niet, en die er zijn hebben al honden en willen geen extra hond erbij.
De 2 die wel verhuizen gaan naar een Ned gezin die hier in Su voorgoed komt wonen, daar heb ik wel vertrouwen in, daar we in Ned gewoon echt best wel diervriendelijker zijn dan in Su... men weet hier ook niet altijd hoe ze met een hond moeten omgaan... enne de omgang is niet om naar huis te schrijven de goede baasjes ff uitgezonderd want dat worden er gelukkig steeds meer en meer.
Cinny

Rene UK, momenteel 16 honden waarvan er 2 verhuizen= 14
waarvan er 2 voor op het erf blijven en de overige 12 op het doggy erf zullen blijven ;)

snappie ???
Laatst gewijzigd door Cinny op 18 apr 2013 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cinny schreef:
dagmar88 schreef:
Muk schreef:
dagmar88 schreef:Die prikpil was een overweging, castratie wil ze niet want er moeten nog pups komen.
O, daarheb ik overheen gelezen, sorry.
Nog meer pups lijkt mij helemaal niet verstandig in deze situatie. Teveel dieren op te weinig ruimte en dan heb ik het niet over de inteelt en de gevolgen die dat heeft.

Cinny, waarom wil je eigenlijk nog meer honden?

:mrgreen: Dat je wat terughoudender bent geworden met je uitspraken is alleen maar prima hoor, maar daarom kon ik dit toch nog niet plaatsen.

Goedemorgen, is het mogelijk om vandaag een normale benadering aan te gaan ?
Is het ook mogelijk dat ik over mijn honden vrijuit kan praten ?

Ik heb dus altijd maar 1 reutje gehad in Ned en had geen ervaring met teefjes..... nu lees ik hier en daar dingen waar ik meer van wil weten. bv Als de teefjes geholpen worden is het dan zo dat ze in de roedel doordat ze geen last hebben vd hormonen dan niet zullen vechten met elkaar?

Eerder in de topic is mij gewezen op Ruba die ik van de luchthaven mee had genomen dat ze Demodex misschien heeft... ik ga in de ochtend met haar langs de DA om het te laten checken. Kijk dat vind ik dus wel heel goed van een HF dat je een foto plaatst en de kenners dingen herkennen en je erop kunnen wijzen.... gek eigenlijk dat de dokter dat nog niet had geconstateerd.... ja nou ja ik hoor later wel hoe en wat.

Ook worden er wel een paar teefjes geholpen en misschien idd wel allemaal ook daarvoor zal ik vragen wanneer dit kan gebeuren,zo wie zo al mijn teefjes van ouder dan 1 jaar kunnen wel al geholpen worden.
Jullie hebben daarin wel gelijk, ik heb er diep over nagedacht.... en beter allemaal laten helpen.

Nou bij mij is het 5:45 uur ik rij ook taxi voor mijn buurtjes [lekker toeren door Su en benzine is gedekt] het zijn vaste klanten geworden dus een rit als deze [zo vroeg] kan ik niet weigeren anders bellen ze me straks helemaal niet meer. Okay tot later.... en denk ff serieus ajb met me mee ivm de vragen die ik heb gesteld.

Nieuwe dag nieuwe kansen, vandaag kan het wel leuk worden op het forum toch? Ah jawel vast wel !
:ok: Graag, dat was bij mij in ieder geval wel de insteek.

De teven laten castreren is helaas geen garantie dat het goed blijft gaan onderling.
renee-uk
Zeer actief

Cinny schreef:Mijn vraagje nog even, is het zo als de teven wel geholpen zijn, ze dan minder zullen vechten?
nee die zekerheid heb je niet, maar de kans is wel kleiner als ze niet meer hormonaal gestuurd worden.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Cinny schreef:Hee ook onwijs bedankt dat er ook wat positiefs gemeld is..... [overdosis negativiteit heb ik nu wel gehad zeg.]

Wat het wandelen betreft ik vind het leuk dat ik met ze op het erf kan ravotten.
En hier is het leven idd anders, wil je met je hond op straat wandelen lekker doen, ja de negatieve consequenties moet je dan wel ook dragen... ik kies daar niet voor... ik wil niet dat mijn honden in contact komen met andere honden die hoogst waarschijnlijk niet geënt zijn en nee sorry, don't toch my dogs.

In Nederland moet je wel verplicht wandelen met je hond want ze kunnen moeilijk thuis hun behoefte doen, die van mij hoeven niets op te houden en kunnen hun behoefte doen wanneer zij willen, ze doen eigenlijk alles wat ze willen, die vrijheid heb ik ze wel kunnen geven. Dus er kunnen wel wat dingen minder goed overkomen bij een aantal maar ter compensatie hebben deze honden weer andere vrijheden die ik ze in Ned niet zou kunnen bieden.

Wat mij betreft is de ruimte okay voor 12 honden op het doggy erf. Ja meer kan ik er toch niet van maken. Alhoewel .... mmmm ze zitten niet vast he, ze lopen allemaal vrijuit op hun erf. En als je het een weekje zou gade slaan weet ik wel zeker dat meningen worden bijgedraaid.
In je voorsteltopic schrijf je dat je jachthonden hebt, die hebben echt wel wat meer nodig dan op een terrein ravotten :wink:
renee-uk
Zeer actief

Cinny schreef: snappie ???
yup!
Afbeelding

Cinny

Nee mijn reden dat ik ze wel allemaal ga laten helpen is omdat een extra nest echt niet wenselijk is.... en mocht ik onverhoopt al mijn honden kwijtraken dan is er idd het dierenasiel nog.
Leuk ook dat er 1 iemand was die begreep hoe ernstig Parvo is en hoe knap het is dat ik er maar 3 had verloren.
Het was echt een dagtaak en dat weken weken lang, zeer intensieve verzorging zééééér intensief... maar heb er 6 kunnen redden.... en jawel van de andere 3 vind ik nog steeds heel erg. Ze zijn ook all 3 in mijn armen overleden wat voor mij een lichte troost was omdat ik er niet aan moet denken dat ze lijdend alleen aan hun einde zouden komen, breekt je hart toch... bij mij wel...het idee alleen al.
dewiii
Actief

Ongelezen bericht door dewiii »

Zo slecht zullen ze het inderdaad niet hebben daar los op een stuk grond.
In vergelijking dan met mensen die hun hond de hele dag in een kennel hebben zitten.
dagmar88
Zeer actief

dewiii schreef:Zo slecht zullen ze het inderdaad niet hebben daar los op een stuk grond.
In vergelijking dan met mensen die hun hond de hele dag in een kennel hebben zitten.

Beetje overbodig, niet?
Cinny

Loek schreef: In je voorsteltopic schrijf je dat je jachthonden hebt, die hebben echt wel wat meer nodig dan op een terrein ravotten :wink:

Nou op het erf moet ik vaak zat kadavers weghalen dus jagen doen ze OOK whahahahahha ja serieus...
ja je zou het eigenlijk echt moeten zien.... want ik weet zeker dat je beeldvorming niet overeenkomt met hoe het hier in de paktijk verloopt. maar over de ruimte ga ik geen discussie aan, ik VIND 400m² goed genoeg voor 12 honden.... ik kan niet verhuizen het is gewoon hoe het is.... sommige mensne hebben maar een erf van 25x25 meter waar hun huis ook op staat, ik kan ze iig toch een eigen erf geven... roeien met de riemen die ik heb idd. Dus het blijft zo.
Cinny

dewiii schreef:Zo slecht zullen ze het inderdaad niet hebben daar los op een stuk grond.

Gezien alle kenmerken die mijn roedel vertoont hebben ze het idd no way slecht.... tuurlijk zijn er op en aanmerkingen maar het feit is dat ze geen rot leven hebben..... En gezien het land waar ik woon hebben deze honden het helemaal getroffen.....

Maar ik hou wel alvast rekening ivm de gevechten die nog kunnen komen en misschien heftiger kunnen zijn [ik heb er al een hoop meegemaakt btw...] Maar in een roedel krijg je zo wie zo dat Alfa verhaal en wordt dat standaard middels een gevecht gerangschikt. Dat hoort erbij mensen echt.... ja ik laat ze elkaar niet ernstig verwonden hoor, dan kom ik er wel tussen, hebben ze ff een uurtje ketting arrest en daarna weer los en zijn ze relax.
renee-uk
Zeer actief

waar jij je volgens mij wat op verkijkt is dat je een roedel hebt met honden die voor een groot deel dezelfde leeftijd hebben.
dan kun je wel zeggen dat de alfa bekend is en dat zal vast ook wel zo zijn, maar er is meer in een hondenroedel dan een alfa alleen.
de rest van de honden hebben onderling ook nog een rangorde en juist daar gaan de klappen vallen als het mis gaat.
dat los je niet op door ze tijdelijk te scheiden want daarmee wordt een rangorde niet vastgesteld en zullen de knokpartijen doorgaan op het moment dat je het zaakje weer bijelkaar zet.

het hoeft niet zo te gebeuren natuurlijk, maar de kans is zeker wel aanwezig en leuk zal het niet zijn als die vlam inderdaad in de pan slaat.
teven hebben nogal eens de neiging om door te blijven gaan met hun onderlinge gevechten en dat is vaak alleen op te lossen door ze voor altijd gescheiden te houden.
en dat is nou net wat jij niet wil.

misschien krijg je in de loop der tijd nog de mogelijkheid wat van je jonge teven te herplaatsen, naar nederland of bij mensen waarvan je weet dat ze wel goed met honden omgaan, en als dat zo is zou ik daar -als ik jou was- niet meteen nee op zeggen.
aan dooie honden heb je ook zo weinig :?
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Cinny schreef: Maar ik hou wel alvast rekening ivm de gevechten die nog kunnen komen en misschien heftiger kunnen zijn [ik heb er al een hoop meegemaakt btw...] Maar in een roedel krijg je zo wie zo dat Alfa verhaal en wordt dat standaard middels een gevecht gerangschikt. Dat hoort erbij mensen echt.... ja ik laat ze elkaar niet ernstig verwonden hoor, dan kom ik er wel tussen, hebben ze ff een uurtje ketting arrest en daarna weer los en zijn ze relax.
:wink: Zo werkt dat niet en zeker niet tussen gelijkwaardige teven uit hetzelfde nest.
Op 400m2 kunnen ze elkaar niet ontlopen en zit het er dik in dat ze gaan knokken tot het echt mis is.
Je gaf al aan dat je 4 uur per dag met ze bezig bent; dan zijn er dus 20 dat ze zonder toezicht rondlopen en elkaar dood kunnen maken.
Cinny

Renee UK het erf zal dan toch opgesplitst worden. het is niet anders.
De 2 die verhuizen zijn btw 2 teefjes :)

Dagmar mijn honden ontlopen elkaar dus wel op het erf en hebben hun eigen plekje waar ze zich ook afzonderlijk in kunnen terug trekken. Als ik op balkon sta moet ik echt zoeken waar ze allemaal uithangen, het is geen leeg erf... er staan bomen hokken enz... maar nogmaals over de ruimte ga ik geen discussie meer aan. Het is gewoon hoe het is en daarmee moet ik het doen.
renee-uk
Zeer actief

Cinny schreef:Renee UK het erf zal dan toch opgesplitst worden. het is niet anders.

Dagmar mijn honden ontlopen elkaar dus wel op het erf en hebben hun eigen plekje waar ze zich ook afzonderlijk in kunnen terug trekken. Als ik op balkon sta moet ik echt zoeken waar ze allemaal uithangen, het is geen leeg erf... er staan bomen hokken enz... maar nogmaals over de ruimte ga ik geen discussie meer aan. Het is gewoon hoe het is en daarmee moet ik het doen.
dat is dan al gunstig :ok:

ontlopen doen ze elkaar niet als ze wat uit te vechten hebben hoor, dan zoeken ze elkaar juist op ;)
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Cinny schreef:Renee UK het erf zal dan toch opgesplitst worden. het is niet anders.

Ik heb het niet over de ruimte waarop jij je honden wilt houden, dat moet je lekker zelf weten.
Elkaar volledig ontwijken bij spanning op die ruimte gaat gewoon niet lukken.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

luna2906 schreef:
Muk schreef:Hier op het forum reageert men fel, maar wel met het hart op de juiste hondenplaats.
Oh Muk wat zoetsappig voor jouw doen. Don't shoot me, maar af en toe mis ik de oude muk :engel:

@ts: muk heeft wel gelijk hoor :wink:
Ik mis een rel op zijn tijd best, beken ik direct. :engel:
Maar, ik neem het forum niet zo serieus als veel anderen en als men dan aangeeft dat mijn gerel niet goed valt (terwijl ik het als vermaak zie), dan ben ik niet te beroerd om dat aan te passen. Zeker in dit soort topics, want ik geloof niet dat mijn gerel bij nieuwe forummers ook maar iets heeft geholpen.
Maar het klinkt inderdaad zoetsappig, zeker voor mijn doen. :mrgreen:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Cinny schreef: Maar ik hou wel alvast rekening ivm de gevechten die nog kunnen komen en misschien heftiger kunnen zijn [ik heb er al een hoop meegemaakt btw...] Maar in een roedel krijg je zo wie zo dat Alfa verhaal en wordt dat standaard middels een gevecht gerangschikt. Dat hoort erbij mensen echt.... ja ik laat ze elkaar niet ernstig verwonden hoor, dan kom ik er wel tussen, hebben ze ff een uurtje ketting arrest en daarna weer los en zijn ze relax.
Als het misgaat, dan gaat het veel erger mis dan wat je hebt meegemaakt. Je hebt namelijk teveel honden in dezelfde leeftijdscategorie en die zijn allemaal even sterk. De gevechten die je dan krijgt om de rangorde houden niet op, gewoon omdat de krachtsverschillen te klein zijn.Op voorhand castreren of steriliseren geeft geen garantie dat dit niet gaat voorkomen. Ik zou proberen om op voorhand meer honden te herplaatsen. Misschien is er ook een stichting die bv honden uit Suriname naar Nederland haalt. Net zoals er meer dan genoeg stichtingen zijn die honden uit Zuid-Europa of Oost-Europa naar Nederland halen. Je staat altijd sterker als je samen kunt werken met anderen bij het herplaatsen van een deel van je hondenroedel.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Want?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik wil meer foto's van je roedel, volgens mij heb je schitterende honden!
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Oeps, 2x.
Laatst gewijzigd door Lothian op 18 apr 2013 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik vind dat Cinny zich wel heel erg moet verdedigen weer hoor, pff, kan het niet wat minder? Ik wil haar verhalen horen maar steeds alles uit moeten leggen, is niet echt prettig als je hier net bent. Lijkt mij. Cinny, je kunt ook andere topics aanmaken he, als je iets wilt vertellen ofzo. Dat hoeft niet in dit topic.

Hee en hoe zit het met medicatie eigenlijk? Daar zal wel heel moeilijk aan te komen zijn voor dieren? Zou het niet een idee zijn als je contact opneemt met een dierenarts in Nederland en dat die een samenwerkingsverband opzet met jouw dierenarts in Suriname? Dan kan die misschien helpen met medicatie leveren.

Misschien kan ik wel iets voor je betekenen, hoe werkt dat eigenlijk met dierengeneesmiddelen, weet iemand dat? Mag je die gewoon per post versturen? Ik wil dat best voor je proberen. Het lijkt mij een stuk makkelijker als je wat dingen vanuit Nederland regelt.

Mooi dat ze nu hondenvoer verkopen in de winkel daar, heb jij ze zover gekregen? Ik weet van Ghana nog dat ze niet eens supermarkten hadden. De markt heb je. Het leven is zooo anders daar, niet eens uit te leggen. De hitte alleen al maakt dat alles zo langzaam gaat als stroop. Prioriteiten liggen heeeel anders. Dus sommige dingen zijn gewoon niet uit te leggen als je nog nooit in zo'n land bent geweest. Suriname is wel iets moderner dan Ghana maar het leven in de tropen heeft een ander ritme en dat voel je daar wel. Zo drukke bijtjes als we hier in Nederland zijn, dat lukt daar gewoon niet.

Ik weet een heel klein beetje hoe het is om een groep zieke dieren in leven proberen te houden, mijn konijnen hebben allemaal snot (gehad) en ik ben er ook 5 verloren, ik heb er nu nog 6. It was a hell of a ride, dat kan ik wel zeggen, maar het was soms zo hectisch dat ik niet eens meer precies weet wat er allemaal gebeurd is. Welke antibiotica ik nou al gehad had en welke niet. Ik had ze ook apart van elkaar staan, sommige moesten af en toe in de konijnensauna. Ik had er een dagtaak aan toen ze kleiner waren. Had ik ze beter allemaal dood kunnen laten gaan? Of ze ziek proberen te verkopen? Dat is je verantwoordelijkheid nemen, als het niet anders kan dan ideaal, dan maar minder ideaal maar we geven niet op. En we proberen het niet af te schuiven op een ander. When the going gets tough, the tough get going. Dus ik heb respect voor je, Cinny, ik weet dat je als een moeder gans al je honden hebt willen redden, net als ik met mijn konijnen. Dat kunnen wij nu eenmaal, vrouwen, als alles uit elkaar valt of in elkaar stort, zijn wij bezig het voer uit te delen en de hokken schoon te maken. Want er moet wel voor iedereen worden gezorgd!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”