Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden in de Tropen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cinny

Re: Honden in de Tropen

Ongelezen bericht door Cinny »

Dagmar
Ik ben trouwens in de ochend en avond 2 uur echt volop bij ze, maar ik ben veel aanwezig thuis dus volgens mij zijn ze maar 4 uur bijelkaar per 24 uur zonder toezicht. :P
Ik run een gastenverblijf wat mijn inkomen is en het verblijf is op het erf waar ik ook woon. daardoor ben ik veel aanwezig op mijn eigen stekkie.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cinny schreef:Dagmar
Ik ben trouwens in de ochend en avond 2 uur echt volop bij ze, maar ik ben veel aanwezig thuis dus volgens mij zijn ze maar 4 uur bijelkaar per 24 uur zonder toezicht.
sorry, maar dat komt echt niet geloofwaardig over.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

dagmar88 schreef:
Ik ben trouwens in de ochend en avond 2 uur echt volop bij ze, maar ik ben veel aanwezig thuis dus volgens mij zijn ze maar 4 uur bijelkaar per 24 uur zonder toezicht.
honden die knokken op leven en dood doen daar geen 4 uur over én met zo'n roedel heb je ook nog een gerede kans op ganging up :schrik:
ik hoop van harte dat het nooit zover komt, maar ik zou er toch rekening mee houden als ik jou was cinny.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Cinny

Fizgig bedankt voor je respons... De medicatie die ik nodig had voor de doggies heb ik tot nu toe altijd kunnen krijgen, de vaccinaties natuurlijk, ontwormen.. maar ook met de Parvo... wat ik wel vreemd vond was dat ik vroeg ivm Kennelhoest en dat kende ze hier niet .... vond ik heel vreemd... een andere arts zei dat het wel bestaat in Su maar hoe het met die medicatie zit.... leek me niet onbelangrijk... Ik hou je graag in gedachte ivm medicatie... wat ik wel weet is dat het persoonlijk door de vakantiegangers wordt meegenomen en juni ben ik in Ned en zal ook het 1 en ander gaan inslaan.

Met die Parvo periode was echt heeeel zwaar... ik had het er absoluut voor over maar het was slopend... en 3 hondjes kwijtraken in een week tijd valt extra tegen.... maar gelukkig is dát achter de rug want ik ben er nog steeds emotioneel onder wanneer ik het erover heb of aan denk..... Ik vind het ook ontzettend moeilijk mijn pups af te staan.... ja iedereen wilt ze wel maar naar de dokter zullen ze nooit gaan.... 400m² wordt hier al voor te klein uitgemaakt wel bij de ander hebben ze 4 m² [als ze ''geluk'' hebben] Ik denk dat ik nachtmerries dan krijg bij het idee dat ze een rot leven tegemoet gaan... nee ik heb ze liever bij me dan...

Dat er nu ineens zoveel merken hondenvoer te koop is in de winkel is omdat veel rashonden fokken en verkopen, commercieel gebeuren dus... ik hou daar niet van.... ook in Ned wordt maar door gefokt BEWUST terwijl de dierenasiels daar ook overvol zitten ik bedoel maar. Nou ik wil met een paar honden van de grote even langs de arts en het is tijd om te vertrekken...tot later. :)
dagmar88
Zeer actief

renee-uk schreef:
dagmar88 schreef:
honden die knokken op leven en dood doen daar geen 4 uur over én met zo'n roedel heb je ook nog een gerede kans op ganging up :schrik:
ik hoop van harte dat het nooit zover komt, maar ik zou er toch rekening mee houden als ik jou was cinny.

Dat sowieso.
Maar taxi rijden, douchen, koken, slapen etc. tussen je honden lijkt me vrij knap.
T zal wel een vergissing zijn en hopelijk geen goedpraterij.
Cinny

Dagmar wat komt er nu weer niet geloofwaardig over, misschien kan je gewoon ook open staan voor mijn verhaal waar geen woord van gelogen is. Kijk als je nu de hele tijd dit soort reacties geeft dan hoef ik niet meer te reageren op jou of wie dan ook, die op deze manier mij blijft benaderen.

Ik heb al uitgelegd dat ik een gastenverblijf run die ook op het zelfde erf is... dit is mijn maandelijkse inkomen en vandaar daat ik veel aanwezig BEN op mijn eigen stekkie WAT is daar niet geloofwaardig aan .... tell me... of nee laat maar zitten.

Hoe zit dat trouwens met die knop dat je mensne als vijnand of vriend kan aanmerken.... wat is het doel ervan... als ik bv iemand als vijand aanklik zie ik dan diegene haar of zijn bedrage niet meer.... want dat lijkt me wel wat :D

''Maar taxi rijden, douchen, koken, slapen etc. tussen je honden lijkt me vrij knap.
T zal wel een vergissing zijn en hopelijk geen goedpraterij.''

Ik rij alleen mijn buren die om mij heen wonen en heb er geen dagtaak aan, daarbij douchen, koken, slapen etc. doe ik toch allemaal thuis, het huis dat op het zelfde erf staat als het gastenverblijf en waar ook de honden zijn !?!?!?!? Wat is er vreemd aan, ja ik ben een bezig bijtje, maakt toch niet uit ! Als ze NU gaan blaffen met z'n allen hang ik idd ff over het balkon om te zien wat er aan de hand is... dus is er veel toezicht toch .... als ik slaap en ze blaffen mij wakker hang ik idd weer ff over balkon om te checken wat er is, dan is er toch veel toezicht...

Beste mensne ik neem mij voor om alleen nog maar op boeiende bijdragen te reageren en vermoeide memebers ga ik overslaan... verwacht maar geen reactie meer ... want ik vind de benadering bij sommige nog steeds uien en daar heb ik geen zin in.

en kan iemand mij uitleggen wat die knoppen vriend/vijand te betekenen hebben ?
Laatst gewijzigd door Cinny op 18 apr 2013 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

:ok: Hoeft niet hoor, ik reageer niet meer op jou.
Heeft toch geen enkel nut.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Fizgig schreef:Ik vind dat Cinny zich wel heel erg moet verdedigen weer hoor, pff, kan het niet wat minder? Ik wil haar verhalen horen maar steeds alles uit moeten leggen, is niet echt prettig als je hier net bent. Lijkt mij. Cinny, je kunt ook andere topics aanmaken he, als je iets wilt vertellen ofzo. Dat hoeft niet in dit topic.
Beetje mosterd na de maaltijd vind je niet? Want volgens mij is er ondertussen juist een heel interessant gesprek gaande tussen Cinny en een aantal anderen. En is er over en weer een stuk begrip ontstaan.
renee-uk schreef:
dagmar88 schreef:
Als er gevochten wordt is er tijdens afwezigheid maar 1 oplossing: gescheiden houden. Tijdens je aanwezigheid ook. En lukt dat niet, dan vrees ik dat herplaatsen echt de enige optie is die overblijft.
Afbeelding
Branka
moderator

dagmar88 schreef::ok: Hoeft niet hoor, ik reageer niet meer op jou.
Jammer, want volgens mij was er een gesprek gaande en stond Cinny open voor de reacties van anderen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Branka schreef:
Jammer, want volgens mij was er een gesprek gaande en stond Cinny open voor de reacties van anderen.

Ze heeft net het bericht aangepast waar ik op reageerde.
Cinny

2 zielen 1 gedachte , was prcs wat IK ook dacht

daaaaahaaaag Dagmar
het was me geen genoegen helaas
en ben blij verlost te zijn van jouw reacties op mijn bijdrage
Inhoudelijk werd ik er alles behalve wijzer van.

dus hou je aan je woord en het blijft dan zo :)
renee-uk
Zeer actief

Cinny schreef:Dagmar wat komt er nu weer niet geloofwaardig over, misschien kan je gewoon ook open staan voor mijn verhaal waar geen woord van gelogen is. Kijk als je nu de hele tijd dit soort reacties geeft dan hoef ik niet meer te reageren op jou of wie dan ook, die op deze manier mij blijft benaderen.

Ik heb al uitgelegd dat ik een gastenverblijf run die ook op het zelfde erf is... dit is mijn maandelijkse inkomen en vandaar daat ik veel aanwezig BEN op mijn eigen stekkie WAT is daar niet geloofwaardig aan .... tell me... of nee laat maar zitten.

Hoe zit dat trouwens met die knop dat je mensne als vijnand of vriend kan aanmerken.... wat is het doel ervan... als ik bv iemand als vijand aanklik zie ik dan diegene haar of zijn bedrage niet meer.... want dat lijkt me wel wat :D

''Maar taxi rijden, douchen, koken, slapen etc. tussen je honden lijkt me vrij knap.
T zal wel een vergissing zijn en hopelijk geen goedpraterij.''

Ik rij alleen mijn buren die om mij heen wonen en heb er geen dagtaak aan, daarbij douchen, koken, slapen etc. doe ik toch allemaal thuis, het huis dat op het zelfde erf staat als het gastenverblijf en waar ook de honden zijn !?!?!?!? Wat is er vreemd aan, ja ik ben een bezig bijtje, maakt toch niet uit ! Als ze NU gaan blaffen met z'n allen hang ik idd ff over het balkon om te zien wat er aan de hand is... dus is er veel toezicht toch .... als ik slaap en ze blaffen mij wakker hang ik idd weer ff over balkon om te checken wat er is, dan is er toch veel toezicht...

Beste mensne ik neem mij voor om alleen nog maar op boeiende bijdragen te reageren en vermoeide memebers ga ik overslaan... verwacht maar geen reactie meer ... want ik vind de benadering bij sommige nog steeds uien en daar heb ik geen zin in.

en kan iemand mij uitleggen wat die knoppen vriend/vijand te betekenen hebben ?
en als jij aan het douchen bent kunnen je honden niet in gevecht raken denk je?

als je iemand aanmerkt als vijand krijg je een balkje waarin staat dat je deze gebruiker in je vijandenlijst heb.
je kunt dan de bijdrage alleen lezen als je hem aanklikt.
het nut van de vriendenknop heb ik nog steeds niet gevonden.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Cinny

''Ze heeft net het bericht aangepast waar ik op reageerde.''

Ze heeft het bericht niet veranderd maar alleen maar extra tekst eraan toegevoegd ;)
renee-uk
Zeer actief

Cinny schreef:''Ze heeft net het bericht aangepast waar ik op reageerde.''
Ze heeft het bericht niet veranderd maar alleen maar extra tekst eraan toegevoegd ;)
je ging toch niet meer op dagmar reageren?
Afbeelding

Cinny

''en als jij aan het douchen bent kunnen je honden niet in gevecht raken denk je?''

Maar ook dan hoor ik het toch metéén en kan weer in no time checken wat er aan de hand is....
[???]
dagmar88
Zeer actief

:wink: Ik reageerde rechtstreeks op jouw bericht mij als vijand aan te merken dat dat niet nodig is, omdat ik niet meer op je reageer.
Niet zo netjes om nu wat anders te zeggen; hoewel het aanpassen natuurlijk al heel flauw was.
Helaas geen quote, dus jammerdepammer.
Misschien handig voor de mensen die nog wel zin hebben hun tijd in je te steken :ok:
Branka
moderator

Cinny schreef:''en als jij aan het douchen bent kunnen je honden niet in gevecht raken denk je?''

Maar ook dan hoor ik het toch metéén en kan weer in no time checken wat er aan de hand is....
[???]
Dan ben je mogelijk al te laat. Zeker als het aan de andere kant van het erf gebeurt.
Een bloedbad ontstaat echt heel snel en als ze elkaar letterlijk naar de strot vliegen kan een rake beet al te veel zijn.
Afbeelding
Cinny

renee-uk schreef:
je ging toch niet meer op dagmar reageren?

Nee ik reageer op een tekst niet op dagmar persoonlijk.
Tis niet de bedoeling dat er leugens worden verkondigd
of dat hij mensen op een dwaalspoort zet ;)

Ik moet mij idd teveel verdedigen hier en dat maakt deelnemen aan dit forum onprettig.

[beetje jammer]
Cinny

Branka schreef:
Cinny schreef:''en als jij aan het douchen bent kunnen je honden niet in gevecht raken denk je?''

[???]
Dan ben je mogelijk al te laat. Zeker als het aan de andere kant van het erf gebeurt.
Een bloedbad ontstaat echt heel snel en als ze elkaar letterlijk naar de strot vliegen kan een rake beet al te veel zijn.

Dat scenario kan idd zomaar gebeuren... maar voor alles is een oplossing.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Cinny schreef:Dagmar wat komt er nu weer niet geloofwaardig over, misschien kan je gewoon ook open staan voor mijn verhaal waar geen woord van gelogen is. Kijk als je nu de hele tijd dit soort reacties geeft dan hoef ik niet meer te reageren op jou of wie dan ook, die op deze manier mij blijft benaderen.

Je woont en werkt op het terrein waar ook de honden leven. En je zegt dat je zo'n 20 van de 24 uur toezicht hebt op de honden. Dagmar neemt dat letterlijk en zegt dat dat niet kan. En dat klopt ook. Een gevecht kan zo, schijnbaar uit het niets, ontstaan. Het is niet mogelijk om dit 20 van de 24 uur te voorkomen. Je slaapt, de telefoon gaat, je moet even je gasten helpen en je hebt je huishoudelijke taken enz. Je bent er wel heel veel voor je honden, maar letterlijk 20 van de 24 uur zal niet gaan. Ik geloof wel dat je 20 van de 24 uur per dag thuis bent en dan kan ingrijpen mocht dat nodig zijn.
Cinny

dagmar88 schreef:

:wink: Ik reageerde rechtstreeks op jouw bericht mij als vijand aan te merken dat dat niet nodig is, omdat ik niet meer op je reageer.
Niet zo netjes om nu wat anders te zeggen; hoewel het aanpassen natuurlijk al heel flauw was.
Helaas geen quote, dus jammerdepammer.
Misschien handig voor de mensen die nog wel zin hebben hun tijd in je te steken :ok:

???
renee-uk
Zeer actief

[???]
dan ben je al te laat hoor, of denk je dat je hondjes netjes wachten tot jij eens gearriveerd bent?
maar goed, je hebt het blijkbaar te druk met onzinposts om de wel ter zake doende er tussenuit te halen, dus ik hou het ook maar voor gezien hier.
ik zal voor je duimen dat het wel allemaal goed gaat :ok:
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Cinny schreef:
Branka schreef:

[???]

Dat scenario kan idd zomaar gebeuren... maar voor alles is een oplossing.
zeker, je hondenoverschot wordt op die manier beslist ingedamd :ok:
en nou ben ik echt weg :zwaai
Afbeelding

Cinny

Muk schreef:

Je woont en werkt op het terrein waar ook de honden leven. En je zegt dat je zo'n 20 van de 24 uur toezicht hebt op de honden. Dagmar neemt dat letterlijk en zegt dat dat niet kan. En dat klopt ook. Een gevecht kan zo, schijnbaar uit het niets, ontstaan. Het is niet mogelijk om dit 20 van de 24 uur te voorkomen. Je slaapt, de telefoon gaat, je moet even je gasten helpen en je hebt je huishoudelijke taken enz. Je bent er wel heel veel voor je honden, maar letterlijk 20 van de 24 uur zal niet gaan. Ik geloof wel dat je 20 van de 24 uur per dag thuis bent en dan kan ingrijpen mocht dat nodig zijn.

Muk als dat gebeurt gebeurt dat dan dus gewoon... nogmaals voor alles is een oplossing, ik hou er rekening mee en zolang alles goed gaat geniet ik verder van mijn roedel. Het feit blijft dat als ze blaffen ik merendeels toch meteen kan checken wat er aan de hand is.... Maar ik focus mij niet alleen op toekomstige problemen maar geniet vooral elke dag van alles dat gewoon goed verloopt ....

Momenteel ben ik bezig met een extra droge plek voor ze te realiseren ivm de grote regentijd.
Hee maar ik ga naar de DA nu.
Cinny

??? Sommige geven echt vage reacties.... pffffffffffffffffff ik ben weg toedeloe

Ik heb btw al leuke contacten kunnen maken via dit forum en daar ging het mij om
in contact komen met andere hondenliefhebbers, ervaringen uitwisselen, goede tips krijgen
mensen die met je mee denken en je normaal benaderen.
Nou ik heb er al een handje vol dus missie geslaagd.

Heel leuk forum dit echt waar :) ja heb toch leuke contacten nu kunnen leggen.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Voordat er hier begrip over en weer ontstaat, moet je je eerst wel aan een aantal regels houden. Doe je dat niet, volg je niet de forummores, zoals Nanna het zo mooi noemde, dan wordt je hier vaak steeds opnieuw bekritiseerd.

Het is ook heel makkelijk om erin mee gesleept te worden want natuurlijk wil je best van alles uitleggen. Als je een verantwoordelijk mens bent, kun je altijd uitleggen wat je doet en waarom namelijk. Maar daarin zit een denkfoutje, want je kunt nooit precies uitleggen hoe de omstandigheden van jouw leven zijn, àlle ins en outs, àlle details, alles wat die situatie beïnvloed heeft. En, uiteidenlijk kom je erachter dat dat ook eigenlijk niemand wat aangaat. Dan moet je veel te veel persoonlijke details geven, dat wordt gewoon te intiem!

Maar zo gaat het hier heel vaak, je hoeft niet eens iets te vertellen, ze halen uit alles wat je zegt wel een detail waar ze negatief op in kunnen zoomen. Ik kan precies hetzelfde doen als zij, maar dat doe ik niet. Op iedereen valt wel iets aan te merken namelijk. En ik kan mensen ook in de pan hakken als ik wil. Zal ik anders wat leuke dingen vertellen over dagmar88 of Renee-uk? Kan ik doen maar dan heb ik meteen ontzettende ruzie met die twee, die zijn het ergst van allemaal. En dan heb ik ze bij elk topic op mijn nek zitten, zo zijn ze nu eenmaal.

Je kunt idd de reacties verbergen door ze vijand te maken, maar dan lees je hun reacties nog als iemand ze quote. Dus gewoon negeren, helpt het best. Dat zegt iedereeen die wel eens last heeft van ze. Gewoon helemaal niet meer reageren of alleen op datgeen wat jij wilt benadrukken. En ik zie dat je al sneller wijs bent geworden dan ik, ik laat me altijd veel te veel op de kop zitten door iedereen. Ik wilde gewoon niet hebben dat ze je meteen het forum afpestten, dus daarom heb ik je snel uitgelegd hoe het er hier aan toe kan gaan. Ik vind dat helemaal niks, zo met elkaar omgaan, dat is toch niet nodig?

Heel fijn dat je al wat contacten hebt opgedaan en als je mijn hulp voor medicijnen oid nodig hebt, mag je me mailen. Sterke vrouwen zouden elkaar juist moeten helpen ipv elkaar te bestoken met venijn. Meestal stuur ik zo'n soort berichtje via mail bij nieuwkomers, maar deze keer niet, ik vind dat mensen zich hier beschamend gedragen tegenover een nieuwkomer, voor de zoveelste keer. Dus ik denk dat ik deze reactie maar ga bewaren en er gewoon opnieuw opzet als men weer zo vervelend is. Ik vind het niks als mensen meteen worden weggejaagd namelijk.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Cinny schreef:

Heel leuk forum dit echt waar :) ja heb toch leuke contacten nu kunnen leggen.
Mooi :ok: maar neem het wel serieus van de teven. Natuurlijk zal je altijd gaan kijken als je honden blaffen en dan kan je ingrijpen. Maar teven die elkaar naar het leven staan blaffen vaak niet, die grijpen en goed ook en dat hoor je en zie je dan niet. En dat is wat bedoeld wordt. Houdt het strikt in de gaten, let op elk piepklein dingetje, een oor of een staart dat verkeerd staat een nauwelijks waarneembaar lipje in het voorbijgaan tegen een andere teef, dat soort dingen. En scheid dan die teven bij de geringste verandering voordat ze elkaar openscheuren. Mocht er gevochten worden pas dan ook op voor een ganging-up. Voor je het weet is je hele roedel aan het knokken. Ik weet het. Het zijn doemscenario's maar wel reeël in de roedel die jij hebt.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Fizgig schreef:En ik kan mensen ook in de pan hakken als ik wil. Zal ik anders wat leuke dingen vertellen over dagmar88 of Renee-uk? Kan ik doen maar dan heb ik meteen ontzettende ruzie met die twee, die zijn het ergst van allemaal. En dan heb ik ze bij elk topic op mijn nek zitten, zo zijn ze nu eenmaal.
Wát een onzin :piew:

Maar vertel eens wat dirt over mij? Toe maar hoor. Je hebt bij deze mijn toestemming. Serieus. En dan zal ik je echt niet in elk topic in de nek springen. Zo ben ik niet.
Tenzij je weer eens gevaarlijk, onjuist en onzinnig advies geeft. Want dit is een openbaar forum dat veel gelezen wordt, en als gevaarlijk advies niet gecorrigeerd wordt loop je maar zo kans dat er honden schade oplopen.
En dat is overigens ook het enige wat ik Dagmar en Renée zie doen als het om jou gaat, maar dat terzijde.

*gaat zitten wachten op smeuïge verhalen over zichzelf*
Dat wordt smúllen, jongetjes en meisjes! :mrgreen:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Nouuuuu Miranda :engel:
Miranda
Erelid