Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden in de Tropen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Honden in de Tropen

Ongelezen bericht door alm@ »

Nou hoor. Jullie kibbelen gewoon over mijn serieuze reactie heen :jank:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

alm@ schreef:Nou hoor. Jullie kibbelen gewoon over mijn serieuze reactie heen :jank:
Zo zijn wij :Q:
Ik ben echt benieuwd nu ook naar de smeuïge verhalen over mezelf :lol1:
Ik hoop dat er echt wat vette roddels komen :tongue:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Miranda schreef:
alm@ schreef:Nou hoor. Jullie kibbelen gewoon over mijn serieuze reactie heen :jank:
praat je nou voor mij :hmmm:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Van af welke pagina is het interessant genoeg om te lezen
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

twinkeltje schreef:Van af welke pagina is het interessant genoeg om te lezen
Pagina 12 :mrgreen:
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

twinkeltje schreef:Van af welke pagina is het interessant genoeg om te lezen
Niet.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

:mep: 12 moet nog getypt worden
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Miranda schreef:
Fizgig schreef:En ik kan mensen ook in de pan hakken als ik wil. Zal ik anders wat leuke dingen vertellen over dagmar88 of Renee-uk? Kan ik doen maar dan heb ik meteen ontzettende ruzie met die twee, die zijn het ergst van allemaal. En dan heb ik ze bij elk topic op mijn nek zitten, zo zijn ze nu eenmaal.
Wát een onzin :piew:

Maar vertel eens wat dirt over mij? Toe maar hoor. Je hebt bij deze mijn toestemming. Serieus. En dan zal ik je echt niet in elk topic in de nek springen. Zo ben ik niet.
Tenzij je weer eens gevaarlijk, onjuist en onzinnig advies geeft. Want dit is een openbaar forum dat veel gelezen wordt, en als gevaarlijk advies niet gecorrigeerd wordt loop je maar zo kans dat er honden schade oplopen.
En dat is overigens ook het enige wat ik Dagmar en Renée zie doen als het om jou gaat, maar dat terzijde.

*gaat zitten wachten op smeuïge verhalen over zichzelf*
Dat wordt smúllen, jongetjes en meisjes! :mrgreen:
Niet zo hard gillen schreeuwlelijkerd. :engel: Jouw naar werd niet ontheiligd. :lees:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

twinkeltje schreef::mep: 12 moet nog getypt worden
Daarom juist . :tongue:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Cinny

Ongelezen bericht door Cinny »

alm@ schreef:
Cinny schreef:

Heel leuk forum dit echt waar :) ja heb toch leuke contacten nu kunnen leggen.
Mooi :ok: maar neem het wel serieus van de teven. Natuurlijk zal je altijd gaan kijken als je honden blaffen en dan kan je ingrijpen. Maar teven die elkaar naar het leven staan blaffen vaak niet, die grijpen en goed ook en dat hoor je en zie je dan niet. En dat is wat bedoeld wordt. Houdt het strikt in de gaten, let op elk piepklein dingetje, een oor of een staart dat verkeerd staat een nauwelijks waarneembaar lipje in het voorbijgaan tegen een andere teef, dat soort dingen. En scheid dan die teven bij de geringste verandering voordat ze elkaar openscheuren. Mocht er gevochten worden pas dan ook op voor een ganging-up. Voor je het weet is je hele roedel aan het knokken. Ik weet het. Het zijn doemscenario's maar wel reeël in de roedel die jij hebt.
Ik heb dat idd al meegemaakt en mijn oplossing helpt tot nu toe.
Cinny

Ik zou graag het onderwerp -Honden in de tropen- willen voortzetten

kunnen de members die op smeuïge verhalen uit zijn, dat zoeken in een andere topic ?

Dan wordt het idd misschien nog interessant ...........vanaf page 12 ja.......
Ergens is het knap dat er gezocht wordt naar een interessante page en de gene die mee heeft geholpen er al 11 pages van te maken vindt het zelf geen eens interessant, zou je niet denken na 11 pages vol gekletst te hebben ?????
Maar feit is dat het idd NIET interessant was.... op een paar bijdragen na.... maar ook dat zijn er niet boven de 11.

Zal wel aan mij liggen maar beetje vage bedoening.

Fizgig bedankt voor je info die m.i. wel klopt met wat ik tot nu toe hier heb gezien. :)
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Miranda schreef:
En die vette roddels verwacht je dan in dit topic? :tongue:
Afbeelding
Cinny

.... huh nogmaals een vriendelijk en dringend verzoek :

Ik zou graag het onderwerp -Honden in de tropen- willen voortzetten .....
ja ff serieus !
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

alm@ schreef:
Miranda schreef:
Uh-huh!
Of ik hoop dat in elk geval, verwachten is een groot woord.

Ja, Asta. Je weet best dat je ook zo bent :lol1:
And few will ever climb
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Cinny schreef:.... huh nogmaals een vriendelijk en dringend verzoek :

ja ff serieus !
Nou, dat verbied niemand je toch?
And few will ever climb
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

ja ff serieus !
Ik zou gewoon een nieuw topic openen als je vragen hebt of dingen te melden. Dit topic is toch al enigszins verpest en dan kun je mijns inziens het beste met een schone lei, lees nieuw topic, elders beginnen.
Rosannee_
Actief
Mijn ras(sen): Boerenfox X Engelse Springer Spaniël
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rosannee_ »

Leuk dat je je hebt aangemeld.
Ik zit ook nog niet zolang op dit forum en vind ook dat de mensen hier wel wat vriendelijker mogen zijn.
Ik plaats niet graag berichten hier omdat er altijd wel een haaibaai tussen zit naar wat ik heb gelezen ( of ik moet toevallig alle drama topics eruit hebben gepikt).
Ik ben het ook eens met bovenstaande reactie van Muk

Het is vast een hele klus om voor zoveel honden te moeten zorgen en alles te controleren. Ik vind dat je leuke hondjes hebt en goed dat je ook een zwerfhondje hebt 'gered'. Ik vind het goed dat je honden de mogelijkheid hebben om buiten te lopen en ze zullen het vast fijn hebben in een roedel. Het lijkt mij wel een goed plan om de teefjes te laten castreren, maar dat is mijn mening.
ik heb nog wel een vraag voor je, komen de honden ook wel eens buiten het terrein? uitlaten oid. :)
A dog is the only thing on this earth, that loves you more then he loves himself.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Miranda schreef:
alm@ schreef:
Miranda schreef:
Uh-huh!
Of ik hoop dat in elk geval, verwachten is een groot woord.

Ja, Asta. Je weet best dat je ook zo bent :lol1:
Niet :pffff:
Cinny

Toen ik 2002 weer eens op vakantie kwam in Su was voor mij de manier hoe men met de honden omging een grote schok. Honden worden als ''niks'' gezien.... bvs... als ze een hond wat duidelijk willen maken volgt er meteen geweld en dierenmishandeling, gooien van een steen, slaan met een stok... zucht.... We hebben gelukkig ook vééél dierenliefhebbers en in de afgelopen 10 jaar is het bewustzijn verhoogd omtrent hoe met een hond om te gaan. 10 jaar geleden zag je amper voer in de winkels, nu kun je kiezen uit allerlei hoogwaardige soorten. Er is een dierenasiel [stampus vol idd] een crematorium, er zijn organisaties die de straathonden voeren.

Ja want vanuit Ned ken ik dat gewoon niet echt, ''een zwerfhond??'' Er is altijd wel een dierenliefhebben die zich over een alleen lopende hond zal ontfermen... ja toch.... en al snel zijn de hond en het baasje dan weer verenigd, zeer goed geregeld he !!! Maar hier.... mensen er liggen gewoon dood aangereden honden op de straat...... snappen jullie wat er door mij heen gaat dan..... en men laat ze gewoon liggen, nou ik woon hier nu echt dus ik ging aan de bel hangen. Okay nummer te pakken, waar kadavers te melden, zodat ze het snel komen verwijderen.... 10 jaar geleden was dit een dagelijks iets nu kom ik het maandelijks tegen.... zo in en in triest..... het doet me ook bijzonder goed zoveel mensen te zien bij de dierenarts altijd.... mensen die de verzorging m.i. dus serieus genoeg nemen. Want dat is ook zoiets, de meesten gaan gewoon lachen als je vraagt ''ja maar wanneer ga je dan naar de dokter met je hond?'' Word ik aangekeken alsof ik een nieuwe grap maak ofzo.... vaccineren ontwormen het gebeurt allemaal NIET... daarom wil ik geen vreemde honden in contact met die van mij.... je weet niet wat je op je hals gaat halen... [enne ik heb al genoeg op mijn hals immers ;) grapje hoor ]

Nou ik had me voor genomen om kadaver die OP de straat liggen te verwijderen, want sommige oenen gaan er nog een keer over heen rijden en dat dat kadaver zo plat als een dubbeltje wordt gereden... het is GEEN broodje aap verhaal... 10 jaar geleden zag je dat ook...NU gelukkig niet meer... maar ik vind dat het niet op de straat moet blijven liggen... laatst de 1e weggehaald... op de stoep gelegd milieu beheer gebeld en die kwam het kadaver weghalen. is toch te zot voor woorden dat dat dier ten 1e is aangereden en dan ook nog 24 uur op straat ligt te ontbinden , kom op zeg hee.... hoofdpijn echt.... Maar mede dankzij de velen dierenvrienden zijn veel mensen nu ''opgevoed'' bewuster, beter geïnformeerd en we blijven doorgaan natuurlijk.

Ook Nederland is een grote hulp in deze, 1x per jaar komen ze hier en steriliseren de honden in de buurten waar de meeste straathonden zitten. O ja is ook zoiets, men neemt een hond en hoe en waar die hond moet eten kan ze niet schelen. Toen de schutting nog niet was verhoogd kwam de buurhond gewoon het voer van mijn hond pikken.... met bak en al de schutting over springen als ik 'm betrapte , al dat voer vloog er dan uit.... en z'n behoefte deed hij heel vertrouwd ook maar bij mij voor de poort... nee nu niet meer, had ff met 'm gebabbeld ;)

Dat ik tegen mijn honden praat snappen de meesten al helemaal niets van ''dat mens uit Ned is gek'' denken ze... maar ja je hond begrijpt het ech-wel sjonge jonge zeg... ik bedoel als ik zeg 'stil' waarom houden ze allemaal koest, omdat ze het niet begrijpen zeker :D nou ja ze zien ook bij mij dat honden HEEL veel begrijpen, de buurvrouw naast mij praat nu ook tegen haar hond whahahahha ja mooi toch... In dit opzicht mis in Nederland wel.... wij hebben zelfs een Dierenpartij whahahaha ja leuk toch ! Nou huh dat is hier niet.....

De meeste mensen nemen een hond als beveiliging hier. Nou die krijgt 1x per dag te eten, na 19 uur de kliekjes van de dag. [nee niet iedereen gaat in Su zo om met zijn hond, gelukkig niet maar vele wel dus] Overdag aan de ketting bij het hok, in de nacht los. Sommige hebben geen hok en slapen onder de houtenbank die een beetje standaard op elk erf te vinden is. De enige aandacht die ze krijgen is eigenlijk dat ze hun voer krijgen... De Nederlandse normen liggen erg hoog =EN TERECHT= daarmee ben ik opgegroeid dat is wat ik gewend ben... das hier wel ff anders.... in mijn straat gaan de meesten goed om met de honden en dat is een opluchting. Goed volgens Surinaamse begrippen dan.
Wel zie ik het zeer positief in en weet dat het steeds beter zal worden, het aantal hondenliefhebbers groeit hier met de dag.
Cinny

Rosannee_ schreef:Leuk dat je je hebt aangemeld.
Ik zit ook nog niet zolang op dit forum en vind ook dat de mensen hier wel wat vriendelijker mogen zijn.
Ik plaats niet graag berichten hier omdat er altijd wel een haaibaai tussen zit naar wat ik heb gelezen ( of ik moet toevallig alle drama topics eruit hebben gepikt).

Het is vast een hele klus om voor zoveel honden te moeten zorgen en alles te controleren. Ik vind dat je leuke hondjes hebt en goed dat je ook een zwerfhondje hebt 'gered'. Ik vind het goed dat je honden de mogelijkheid hebben om buiten te lopen en ze zullen het vast fijn hebben in een roedel. Het lijkt mij wel een goed plan om de teefjes te laten castreren, maar dat is mijn mening.
ik heb nog wel een vraag voor je, komen de honden ook wel eens buiten het terrein? uitlaten oid. :)

Ze gaan af en toe zwemmen in groepjes van 3 a 4... Ik hoef ze niet uit te laten dat doen ze allemaal op het erf en 2x per dag minimaal haal ik alles weg. Ja dat van de teefjes had ik al eerder op de dag aangegeven. Die laat ik allemaal helpen.
Cinny

Muk schreef:

ja ff serieus !
Ik zou gewoon een nieuw topic openen als je vragen hebt of dingen te melden. Dit topic is toch al enigszins verpest en dan kun je mijns inziens het beste met een schone lei, lees nieuw topic, elders beginnen.
Mmm nee ik laat het voor wat het is... want in de andere topic kan het gewoon door gaan
of verwateren wat ik denk dat toch wel gebeurt.... Deze topic was ook al naar de juiste catogorie verhuisd dus ik vind het best zo. Ik blijf graag bij 1 topic.
Ik hoop dat je blijft mee lezen en reageren hierzo !

Ik vind het niet verpest, een ieder doet zijn zegje , de waarheid is hard, maar daarom heb ik er wel veel positiefs inmiddels eruit weten te halen, want je gaat gewoon kritischer kijken naar alles en DAT kan nooit kwaad.... en ach het komt van een hondenliefhebber whahahhaha, dat PLEIT weer voor ze... ja ze houden tenminste WEL van dieren... :D

Hier in Su heb je hele andere dingen waarmee je ook rekening moet houden wanneer je honden hebt, dat soort dingen wil ik gewoon aansnijden over vertellen en hopelijk [denk het wel] boeiende reacties terug.
Rosannee_
Actief
Mijn ras(sen): Boerenfox X Engelse Springer Spaniël
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rosannee_ »

Cinny schreef:
Rosannee_ schreef:Leuk dat je je hebt aangemeld.

Ze gaan af en toe zwemmen in groepjes van 3 a 4... Ik hoef ze niet uit te laten dat doen ze allemaal op het erf en 2x per dag minimaal haal ik alles weg. Ja dat van de teefjes had ik al eerder op de dag aangegeven. Die laat ik allemaal helpen.
oke, dat is wel lekker voor ze . oke daar heb ik overheen gelezen, goed van je!!
A dog is the only thing on this earth, that loves you more then he loves himself.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cinny schreef:ook in Ned wordt maar door gefokt BEWUST terwijl de dierenasiels daar ook overvol zitten ik bedoel maar.
Ik hoef toch niet de afdankertjes van een ander te nemen? En die overvolle asiels, waar zijn die dan? Zo overvol zijn ze niet hoor... ff gekeken hoeveel er in mijn oude woonplaats zitten (daar ken ik nl. de grootte van het asiel) wel 10 hele honden :80:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

malinois schreef:
Cinny schreef:ook in Ned wordt maar door gefokt BEWUST terwijl de dierenasiels daar ook overvol zitten ik bedoel maar.
Ik hoef toch niet de afdankertjes van een ander te nemen? En die overvolle asiels, waar zijn die dan? Zo overvol zijn ze niet hoor... ff gekeken hoeveel er in mijn oude woonplaats zitten (daar ken ik nl. de grootte van het asiel) wel 10 hele honden :80:
Gelukkig geen halve :LOL: :mann:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
en als jij aan het douchen bent kunnen je honden niet in gevecht raken denk je?

Wacht maar tot ze het een keer meemaakt...(ik hoop het niet maar ik geloof nooit dat dit goed kan blijven gaan persoonlijk) 'gelukkig' had ik het tussen 2 reuen en waren we met zn 2-en anders had er eentje binnen een minuut het loodje gelegd... gewoon afgemaakt... Bij teven is dit minstens zo erg zoniet nog erger.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cinny schreef:''en als jij aan het douchen bent kunnen je honden niet in gevecht raken denk je?''

Maar ook dan hoor ik het toch metéén en kan weer in no time checken wat er aan de hand is....
[???]
nee dan ben je gewoon te laat in het ergste geval...
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

malinois schreef:
nou, die zitten wel vol kan ik je melden maar ook voor een groot deel met honden die uit het buitenland worden gehaald.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Fizgig schreef:Voordat er hier begrip over en weer ontstaat, moet je je eerst wel aan een aantal regels houden. Doe je dat niet, volg je niet de forummores, zoals Nanna het zo mooi noemde, dan wordt je hier vaak steeds opnieuw bekritiseerd.

Het is ook heel makkelijk om erin mee gesleept te worden want natuurlijk wil je best van alles uitleggen. Als je een verantwoordelijk mens bent, kun je altijd uitleggen wat je doet en waarom namelijk. Maar daarin zit een denkfoutje, want je kunt nooit precies uitleggen hoe de omstandigheden van jouw leven zijn, àlle ins en outs, àlle details, alles wat die situatie beïnvloed heeft. En, uiteidenlijk kom je erachter dat dat ook eigenlijk niemand wat aangaat. Dan moet je veel te veel persoonlijke details geven, dat wordt gewoon te intiem!

Maar zo gaat het hier heel vaak, je hoeft niet eens iets te vertellen, ze halen uit alles wat je zegt wel een detail waar ze negatief op in kunnen zoomen. Ik kan precies hetzelfde doen als zij, maar dat doe ik niet. Op iedereen valt wel iets aan te merken namelijk. En ik kan mensen ook in de pan hakken als ik wil. Zal ik anders wat leuke dingen vertellen over dagmar88 of Renee-uk? Kan ik doen maar dan heb ik meteen ontzettende ruzie met die twee, die zijn het ergst van allemaal. En dan heb ik ze bij elk topic op mijn nek zitten, zo zijn ze nu eenmaal.

Je kunt idd de reacties verbergen door ze vijand te maken, maar dan lees je hun reacties nog als iemand ze quote. Dus gewoon negeren, helpt het best. Dat zegt iedereeen die wel eens last heeft van ze. Gewoon helemaal niet meer reageren of alleen op datgeen wat jij wilt benadrukken. En ik zie dat je al sneller wijs bent geworden dan ik, ik laat me altijd veel te veel op de kop zitten door iedereen. Ik wilde gewoon niet hebben dat ze je meteen het forum afpestten, dus daarom heb ik je snel uitgelegd hoe het er hier aan toe kan gaan. Ik vind dat helemaal niks, zo met elkaar omgaan, dat is toch niet nodig?

Heel fijn dat je al wat contacten hebt opgedaan en als je mijn hulp voor medicijnen oid nodig hebt, mag je me mailen. Sterke vrouwen zouden elkaar juist moeten helpen ipv elkaar te bestoken met venijn. Meestal stuur ik zo'n soort berichtje via mail bij nieuwkomers, maar deze keer niet, ik vind dat mensen zich hier beschamend gedragen tegenover een nieuwkomer, voor de zoveelste keer. Dus ik denk dat ik deze reactie maar ga bewaren en er gewoon opnieuw opzet als men weer zo vervelend is. Ik vind het niks als mensen meteen worden weggejaagd namelijk.
je wordt lachwekkend :cool2:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
malinois schreef:
nou, die zitten wel vol kan ik je melden maar ook voor een groot deel met honden die uit het buitenland worden gehaald.
In Apeldoorn kunnen er echt heel veel meer dan 10 in... ik ben er diverse malen geweest om voer te brengen etc.
En dat is toch best een grote plaats en groot asiel. En dat geloof ik graag idd. dat er veel honden uit het buitenland zitten. Maar die overvolle asiels die uitpuilen met 'eigen' honden... nee daar geloof ik echt niet in.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ja ff serieus !
Het is een forum hoor, daar dansen niet alle mensen ineens naar jouw pijpen :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”