Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
schoonheidsfoutje ??
Moderator: moderatorteam
- PatF
- Vaste gebruiker
schoonheidsfoutje ??
Toen ik Dingo gisteren uitliet, kwam ik een achterbuurman tegen, die zijn Bullmastiff-pup, van 5 maand oud, uitliet. Hij vertelde mij dat de fokker van plan was om die pup af te laten maken, alleen omdat ze een knik in haar staart had. 8O Hij kon haar daardoor voor een prikkie kopen. Dingo en de pup hebben flink lopen ravotten en ze hadden het beiden zichtbaar ontzettend naar hun zin. Ik vind het belachelijk dat een fokker het schoonheidsideaal van, kennelijk een stamboom-lijn, voorop stelt, terwijl deze honden een plezierig, normaal en dierwaardig leven kunnen leiden.
Er zijn zat mensen die geen shows met een hond willen gaan lopen en die geen waarde aan een stamboom hechten. Ook voor honden met een "schoonheidsfoutje" kan dus zeer eenvoudig een goed tehuis worden gevonden.

Ach ja onze Chello heeft een overbeet van een flinke centimeter, een slapoor en zijn ene bal is niet ingedaald....niet bepaald het toppunt van een mooie duitseherder reu maar gelukkig was er bij de fokker waar hij vandaan kwam geen sprake van inslapen o.i.d.
We hebben hem met 5 maanden bij hen opgehaald (ze hadden hem in eerste instantie zelf aangehouden voor dekreu later maar die plannen vielen in het water) en de afspraak gemaakt dat wij nooit een nest zouden fokken met hem.....
Het is een vrolijke, lieve hond die absoluut hierom niet afgemaakt had mogen worden.....
We hebben hem met 5 maanden bij hen opgehaald (ze hadden hem in eerste instantie zelf aangehouden voor dekreu later maar die plannen vielen in het water) en de afspraak gemaakt dat wij nooit een nest zouden fokken met hem.....
Het is een vrolijke, lieve hond die absoluut hierom niet afgemaakt had mogen worden.....
- Mol
- Zeer actief
al;s er onverhoopt hondjes in een nest bij mij zouden zitten me knik staart worden ze niet oud soory meschien klinkt het hard maar is niet zo bedoelt.
ff de combinatie buiten schotgelaten,ik ben van mening dat er alleen kwalitatief goeie honden moeten zijn dus niks knikstaart of wat in die geest dan ook. meschien klinkt het kru maar ik vind dat het beste voor het ras er loopt in de bullen toch al rommel zat rond.
ik heb het gelukkig nog niet mee gemaakt dat puppen in mijn lijn knikstaart hadden.
mol

ff de combinatie buiten schotgelaten,ik ben van mening dat er alleen kwalitatief goeie honden moeten zijn dus niks knikstaart of wat in die geest dan ook. meschien klinkt het kru maar ik vind dat het beste voor het ras er loopt in de bullen toch al rommel zat rond.
ik heb het gelukkig nog niet mee gemaakt dat puppen in mijn lijn knikstaart hadden.
mol

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dat fokkers hun honden met een "foutje" weg doen voor een goedkopere prijs dat is normaal maar om nou voor een knikstaart al een hond af te maken
En inderdaad zijn er genoeg mensen die niet willen showen en zo'n staart dus helemaal niet van belang is.

En inderdaad zijn er genoeg mensen die niet willen showen en zo'n staart dus helemaal niet van belang is.

Groetjes van Veronique en een poot van Diezel

EVEN DE BINNENKANT VAN MIJN OGEN BEKIJKEN....
- Mol
- Zeer actief
OM een knikstaart 8Overonique schreef:Dat fokkers hun honden met een "foutje" weg doen voor een goedkopere prijs dat is normaal maar om nou voor een knikstaart al een hond af te maken![]()
die hond is geneties niet correct
dus wimpel het niet af van het is niet bijzonder.
mol

- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ach toe even zeg!v.d Lupinehof schreef:OM een knikstaart 8Overonique schreef:Dat fokkers hun honden met een "foutje" weg doen voor een goedkopere prijs dat is normaal maar om nou voor een knikstaart al een hond af te maken![]()
mol![]()
Die honden zijn verder gewoon gezond en verder niks mis mee dus perfect voor iemand die alleen maar een leuke huishond wil en alleen maar lekkere boswandelingen e.d. wil maken!
Absurt om honden af te maken die een knikstaartje hebben of een flapoor of een overbeet....
Kijk als de afwijking bij de hond voor medische problemen zorgt, okay maar als dat nieth et geval is....

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
dat is dus bij een knikstaart niet te zeggen, het is nl wel een afwijking in het skelet, preciezer nog, in de wervelsestelle schreef:Kijk als de afwijking bij de hond voor medische problemen zorgt, okay maar als dat nieth et geval is....
om te beginnen kan het ruggemerg klem komen te zitten, verder is de afwijking doordat hij in de staart zit zichtbaar, maar kunnen er verder in de wervels ook nog (niet zichtbare) afwijkingen voorkomen waardoor de hond op latere leeftijd (maar vaak nog erg jong) toch behoorlijke medische afwijkingen kan laten zien
- Dingo
- Zeer actief
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
geen idee, weet inderdaad dat het aangeboren is en volgens mij is het ook erfelijk, maar hoe dat verder zit weet ik niet, ik hoop ook dat er anderen zijn die daar wat meer over kunnen vertellenDingo schreef:nog even een (domme) vraag...
Als ik Carmen begrijp is het dus aangeboren? Hoe ontstaat zoiets dan, en is het dus ook erfelijk??
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi,
Natuurlijk is het belachelijk als een pup om de knikstaart afgemaakt zou worden, maar een knikstaart is vaak meer dan alleen een schoonhiedsfoutje. Een hond met een knikstaart krijgt vaak problemen met zijn rug op oudere leeftijd.
Zowiezo is het een erfelijke afwijking en kan de voorloper van HD zijn, dus er mag in elk geval nooit gefokt worden met een hond met een knikstaart!
Natuurlijk is het belachelijk als een pup om de knikstaart afgemaakt zou worden, maar een knikstaart is vaak meer dan alleen een schoonhiedsfoutje. Een hond met een knikstaart krijgt vaak problemen met zijn rug op oudere leeftijd.
Zowiezo is het een erfelijke afwijking en kan de voorloper van HD zijn, dus er mag in elk geval nooit gefokt worden met een hond met een knikstaart!
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
http://www.canecorsoclub.nl/nieuwe_pagina_6.htm
Hier staat het artikel wat mw. Brooymans ooit over de knikstaart schreef.
Hier staat het artikel wat mw. Brooymans ooit over de knikstaart schreef.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Mol,v.d Lupinehof schreef:al;s er onverhoopt hondjes in een nest bij mij zouden zitten me knik staart worden ze niet oud soory meschien klinkt het hard maar is niet zo bedoelt.
Dit is grote onzin! Dat ligt er ook heel erg aan wáár de knik precies zit. Onze Freek heeft ook een heel klein knikje aan het eind van zijn staart, maar is nu ruim 6 jaar en heeft geen problemen met zijn gezondheid wat met die knikstaart te maken zou kunnen hebben.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,Dingo schreef:nog even een (domme) vraag...
Als ik Carmen begrijp is het dus aangeboren? Hoe ontstaat zoiets dan, en is het dus ook erfelijk??
Ja, het is erfelijk en fokken met een hond met een knikstaart kan zelfs uitmonden in honden met HD!
Groetjes, Karen
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Informeer jezelf eerst over het verschijnsel "knikstaart" daar er geen enkele vergelijkingsgrond is met een flapoor of een overbeet. Je veroordeling is dus geheel misplaatst.estelle schreef:Ach toe even zeg!v.d Lupinehof schreef:OM een knikstaart 8Overonique schreef:Dat fokkers hun honden met een "foutje" weg doen voor een goedkopere prijs dat is normaal maar om nou voor een knikstaart al een hond af te maken![]()
mol![]()
Die honden zijn verder gewoon gezond en verder niks mis mee dus perfect voor iemand die alleen maar een leuke huishond wil en alleen maar lekkere boswandelingen e.d. wil maken!
Absurt om honden af te maken die een knikstaartje hebben of een flapoor of een overbeet....
Kijk als de afwijking bij de hond voor medische problemen zorgt, okay maar als dat nieth et geval is....
Daarbij zullen er maar weinig fokkers zijn die een pup afmaken vanwege een flapoor of een overbeet. Die worden gewoon voor minder verkocht.
- Liesbeth
- Zeer actief
Zijn dan de andere pups (zonder knikstaart) dan geen drager?v.d Lupinehof schreef:OM een knikstaart 8Overonique schreef:Dat fokkers hun honden met een "foutje" weg doen voor een goedkopere prijs dat is normaal maar om nou voor een knikstaart al een hond af te maken![]()
mol![]()
Oftewel zou je die dan ook niet af moeten laten maken? En dan ook niet meer met die combinatie fokken zou ik zeggen ....................... maar ja, ik ben geen 'kenner'.
Zou trouwens zelf pups met een knikstaart niet zomaar af laten maken, vind ik te ver gaan.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Dingo
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
het kan resencive aan wezig zijn het kan heel lang niet voor komen en op eens in een nest op duikenLiesbeth schreef:Zijn dan de andere pups (zonder knikstaart) dan geen drager?v.d Lupinehof schreef:OM een knikstaart 8Overonique schreef:Dat fokkers hun honden met een "foutje" weg doen voor een goedkopere prijs dat is normaal maar om nou voor een knikstaart al een hond af te maken![]()
mol![]()
Oftewel zou je die dan ook niet af moeten laten maken? En dan ook niet meer met die combinatie fokken zou ik zeggen ....................... maar ja, ik ben geen 'kenner'.
Zou trouwens zelf pups met een knikstaart niet zomaar af laten maken, vind ik te ver gaan.
daarom zij ik ook al in het voorgaande bericht even de combinatie erbuiten gehouden.
mol

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik zie geen reden om een pup met een knikstaart af te laten maken. Een knikstaart kan operatief opgelost worden.
Als fokker moet je wel je verantwoordelijkheid nemen> in mijn ogen dus verkopen met een contract waarin is opgenomen dat de hond gecastreerd wordt. Dit niet aleen bij de pup met de knikstaart maar bij het hele nest.
Ze zullen dan wel voor minder geld weg gaan en wat moeilijker maar wie zei er dat je aan fokken geld over houd?
Als fokker moet je wel je verantwoordelijkheid nemen> in mijn ogen dus verkopen met een contract waarin is opgenomen dat de hond gecastreerd wordt. Dit niet aleen bij de pup met de knikstaart maar bij het hele nest.
Ze zullen dan wel voor minder geld weg gaan en wat moeilijker maar wie zei er dat je aan fokken geld over houd?
Doos:

Wat ik raar vind, als je zo een pup afspuit omdat ik niet goed voor het ras is... Maar de pup is ooit wel geboren toch??? Dan snap ik niet waarom je het om die reden in moet laten slapen. Kijk, dat van een knikstaartje snap ik nu wel, maar zoals een overbeet niet. Want daar hebben ze geen last van...
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
niemand heeft het ook gehad over het afspuiten van honden met een overbeet oid, volgens mij gaat de topic daar ook niet over,jidde schreef:Wat ik raar vind, als je zo een pup afspuit omdat ik niet goed voor het ras is... Maar de pup is ooit wel geboren toch??? Dan snap ik niet waarom je het om die reden in moet laten slapen. Kijk, dat van een knikstaartje snap ik nu wel, maar zoals een overbeet niet. Want daar hebben ze geen last van...
maar juist over honden die echt een duidelijk zichtbare medische afwijking aan het skelet hebben waardoor ze naar alle waarschijnlijkheid geen lang en pijnvrij leven zullen hebben
verder heeft mol ook aangekaart (en daar ben ik het mee eens) dat er zeker ook gekeken moet worden naar de combinatie waaruit die knikstaart is voorgekomen en wat de achtergrond van die ouderdieren is zodat de afwijking in de toekomst minder voor zal komen (door juiste selectie van de ouderdieren)
- mechelaar_fan
- Zeer actief
-Een hond met een knikstaart zou ik niet afmaken, maar hij zou toch onvruchtbaar moeten gemaakt worden.
Mijn mechels teefje is lekker sociaal, bijt graag, hard en vol, maar ze is afwachtend, vlug onder de indruk en te weinig dominant. Dit zijn slechte karaktereigenschappen voor een Mechelaar, ik ga met haar niet fokken, maar ik ga ze er niet voor afmaken.
Mijn mechels teefje is lekker sociaal, bijt graag, hard en vol, maar ze is afwachtend, vlug onder de indruk en te weinig dominant. Dit zijn slechte karaktereigenschappen voor een Mechelaar, ik ga met haar niet fokken, maar ik ga ze er niet voor afmaken.
Ook al zou zo'n hond niet oud worden. Als-ie dan toch een kwalitatief goed leven hebben, dat maakt dan toch niet uit. Iedere knikstaart zal niet hetzelfde zijn en met een bezoek aan de dierenarts worden uitgezocht hoeveel last hij/zij ervan zou kunnen hebben? Of misschien amputatie van de staat 'n optie is? En op grond daarvan een beslissing nemen of het juist is het hondje te laten leven. Want als de hond er geen last van heeft, waarom dan laten inslapen??
- Mol
- Zeer actief
lin lin lul nou eens een keer in je leven naar je verstand... of doe je dat nu al??????linlin schreef:hee, mol, flaporen, mogen die van jou of maak je die honden ook af?Angelique25 schreef: Daarbij zullen er maar weinig fokkers zijn die een pup afmaken vanwege een flapoor of een overbeet. Die worden gewoon voor minder verkocht.
mol

- Mol
- Zeer actief
of dat het hondje er nooit last van krijg weet je niet op negen weken dat valt nog maar te bezienNeeltje schreef:Ook al zou zo'n hond niet oud worden. Als-ie dan toch een kwalitatief goed leven hebben, dat maakt dan toch niet uit. Iedere knikstaart zal niet hetzelfde zijn en met een bezoek aan de dierenarts worden uitgezocht hoeveel last hij/zij ervan zou kunnen hebben? Of misschien amputatie van de staat 'n optie is? En op grond daarvan een beslissing nemen of het juist is het hondje te laten leven. Want als de hond er geen last van heeft, waarom dan laten inslapen??
als het hondje een half uur oud is weet hij nog niet eens wat leven is.
de cellen waar het embrio is uit opgebouwd met uizondering van de schedel zijn 3 soorten en deze hebben met alles te maken dus wil het niet zeggen als de hond een kink staart heeft dat de rest van het lichaam corect in elkaar zit.
er kunnen ook hals en nek wervels verkeert zitten
ik heb geen zin om het elle lange verhaal tegaan op hangen van wat er allemaal kan zijn.
ik vind dat je als fokker zijnde de verandwoording heb om mensen een goeie hond aan te bieden ,en geen hond met genetise afwijking.
mol

a
mol

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ken iemand die ook een Cocker-spanieltje wilde.
Ging naar een fokster toe, en op dat moment had deze slechts één teefje zitten. Dit hondje had een open verhemelte, een klein kiertje maar. Ze vertelde mijn kennis dat ze dit hondje af wilde maken, omdat ze haar niet kon verkopen. Maar was wel bereid dit teefje aan haar mee te geven, op voorwaarde dat ze haar zou laten steriliseren. Mijn kennis kreeg zo´n medelijden met het hondje, en da fokster vertelde ook dat het open verhemelte geen al te groot probleem zou zijn voor het hondje. Het was maar een klein spleetje...
Na 6 maanden van ellende, het kiertje werd een spleet, moest mijn kennis het hondje in laten slapen, er was geen andere uitweg. Ontstekingen, en het spleetje meerdere keren per dag leegpulken met een tandenborstel, eten wat er via de neus uit kwam zetten...
Nu is een open verhemelte geen knikstaart, maar het in leven houden van een hond die gegearandeerd enorme problemen zal krijgen door zijn aangeboren afwijking was in elk geval in dit geval een schandalige handelwijze van de fokster.
Groetjes, Willy.
Ging naar een fokster toe, en op dat moment had deze slechts één teefje zitten. Dit hondje had een open verhemelte, een klein kiertje maar. Ze vertelde mijn kennis dat ze dit hondje af wilde maken, omdat ze haar niet kon verkopen. Maar was wel bereid dit teefje aan haar mee te geven, op voorwaarde dat ze haar zou laten steriliseren. Mijn kennis kreeg zo´n medelijden met het hondje, en da fokster vertelde ook dat het open verhemelte geen al te groot probleem zou zijn voor het hondje. Het was maar een klein spleetje...
Na 6 maanden van ellende, het kiertje werd een spleet, moest mijn kennis het hondje in laten slapen, er was geen andere uitweg. Ontstekingen, en het spleetje meerdere keren per dag leegpulken met een tandenborstel, eten wat er via de neus uit kwam zetten...
Nu is een open verhemelte geen knikstaart, maar het in leven houden van een hond die gegearandeerd enorme problemen zal krijgen door zijn aangeboren afwijking was in elk geval in dit geval een schandalige handelwijze van de fokster.
Groetjes, Willy.
Inderdaad zeer foute handelswijze van de fokster. Iets wat met mond tot mond reklame bekend moeten worden gemaakt, want dan zouden er niet veel meer een hond van d'r wille. Ik zou op z'n minst een keuring willen hebben van m'n EIGEN dierenarts, als ik zo'n 'afgekeurde' pup zou nemen. Als ze dat niet goed zouden vinden, dan zegt me dat al genoeg.Wil de hond schreef:Ik ken iemand die ook een Cocker-spanieltje wilde.
Groetjes, Willy.
Al met al blijven het levende wezens.