Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mensen met ervaring met de Bichon?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Moeilijk kiezen

Ongelezen bericht door Paisley »

Suzanneke schreef:
Ik hoor inderdaad vaker dat het krengen zijn die kleintjes, dat is dan ook waar ik bang voor ben.
De hond woont hier op 25 vierkante meter, niet echt ruim dus, maar koos toch voor een Stabij.

Kleine hondjes, ze werken me 9 van de 10 keer op de zenuwen :roll: Ik heb gewoon een hond nodig met een goede maat die in mijn actieve leven past. Kleintjes zijn soms venijnig en dat komt vaak ook door hun formaat - ze worden met regelmaat onder de voeten gelopen door grotere honden en gaan uit verdediging alvast maar in de aanval...
Daarnaast worden ze vaak gepamperd en niet opgevoed, waardoor ze bezitterig en kefferig worden soms ronduit vals, maar dat heb je als eigenaar gelukkig in de hand.

Ik weet niet waarom je graag een klein hondje wilt. Maar als dit is omdat je op een appartement woont, kun je misschien je keuze herzien. Er zitten hier mensen op het forum die drie herders op een appartement houden. Ik denk dat het belangrijk is dat je goed bij je hond past kwa karakter.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Een CC kan echt wel hoor dat zijn echt niet allemaal terughoudende of angstige hondjes. Ik zou alleen goed naar het karakter van de ouders kijken en hoe de fokker er mee omgaat. Ik ken ook zat vrolijke allemansvriendjes CC's.
Vraag eerst per mail naar het karakter van de hondjes en als dat je bevalt ga je op bezoek.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Suzanneke
Actief
Mijn ras(sen): Het liefste kruisinkje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Suzanneke »

Paisley schreef: Ik weet niet waarom je graag een klein hondje wilt. Maar als dit is omdat je op een appartement woont, kun je misschien je keuze herzien. Er zitten hier mensen op het forum die drie herders op een appartement houden. Ik denk dat het belangrijk is dat je goed bij je hond past kwa karakter.
Onze voorkeur gaat om meerder redenen uit naar een klein hondje. Zo zijn ze makkelijk mee te nemen, neemt weinig ruimte in huis, ik vind ook best dat een grote hond kan, maar mijn voorkeur heeft het niet. Los daarvan zijn we absoluut van plan om het kleintje goed op te voeden, zodat het niet zo'n krengig keffertje wordt! Dat vinden we erg belangrijk.

Vind de stabij wel een erg leuke hond trouwens! Maar voor ons is een minder werklustige hond beter. Maar bedankt voor je reactie! :D
Afbeelding
Marion_ph
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bolognezer
Aantal honden: 3

Re: Mensen met ervaring met de Bichon?

Ongelezen bericht door Marion_ph »

Hier 3 Bolognezers. Zit niks geen venijnigs in. Wel wat kefferig, maar dat komt ook omdat ze elkaar daarin wat opjutten. De grootste keffer van het stel, heeft geen kik gegeven toen de andere twee een paar dagen elders waren. Het kefferige uit zich vooral in huis, als er de bel gaat of er lawaai op straat is. Ze gaan uitstekend met andere, ook grote, honden om.
Ik maak dagelijks lange boswandelingen, kunnen ze prima volhouden. Vachtverzorging valt mij persoonlijk wel wat tegen.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Mensen met ervaring met de Bichon?

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Onze Havanezer is absoluut geen krengetje en tijdens het wandelen blaft hij nooit. De enige soms felle kleine hondjes die ik tegenkom zijn terriërs zoals de Westie en de JR.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”