Ach komop zeg... Die vriendin heeft zelf staff ervaring. Ze bood het aan, waarom zou ik het dan in mijn eentje willen doen terwijl ik geen staff ervaring heb?? Dat leek mij op dat moment gewoon niet het beste. Ik ben flink genaaid door haar, de hond is er de dupe van. Mijn schuld, ja want ik heb de verkeerde pup aangeschafd. Maar ik ben niet verantwoordelijk voor het feit dat een ervaren, behulpzame, goede vriendin mijn vertrouwen gebruikte om haar eigen plannetje te bekokstoven.
Wist ik veel dat zij koste wat kost de hond wou blijven zien en hem daarom perse aan haar vriendin zou geven?
Ik wist niet beter dan dat die vriendin en haar man ervaring hadden met dit soort honden en ik zou ze leren kennen bij de ontmoeting die dag later. Dus ik had wel degelijk de mensen leren kennen waar hij misschien naartoe zou gaan.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk ras past in mijn situatie?
Moderator: moderatorteam
-
Vica
Re: Welk ras past in mijn situatie?
Ik denk idd dat ik voor dit hondje ga.kooi schreef:Achteraf gepraat inderdaad...
Wat ga je nu doen?
Ga je voor dit hondje?
De dingen in de mails, telefoongesprekken en wat op internet staat bevalt erg goed.
De organisatie heeft laten merken dat ze echt goed meedenken.
Voordat de keuze bij Lasi kwam heb ik meerdere honden vragen over gesteld. Elke keer netjes hun twijfels geuit.
Zo nu dus ook en zij zegt ook, twijfels over het gedrag kan je niet hebben bij een hond die met kleine kinderen komt.
Ze heeft zeker weten vertrouwen in deze hond in onze situatie.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ben benieuwd of ze nog steeds zoveel vertrouwen hebben als ze je topics hier op het forum hebben gelezen.

-
nathalie71
Toen mijn zoontje 1 was hebben wij het geluk gehad dat we 2 honden uit mochten proberen.Een paar dagen kijken hoe het ging.Mijn dochter was toen 11.
De eerste was een wat oudere Friese Stabbij.Ik vond de hond erg lief,zat geen kwaad in.Maar dag twee kwam er een vriendinnetje spelen van mijn dochter,die bewoog wat met haar arm en HAP.....oke,dat werd em dus niet.
De tweede was een beagle pup van 6 mnd.Erg energieke pup,jankte,blafte ontzettend veel en hard,mijn zoontje moest steeds heel erg huilen van het geblaf.Zijn tandjes waren vlijm scherp maar hij hapte niet naar mijn zoontje of dochter.Echter het geblaf, wat heeeel erg hard ging ,maakte mijn zoontje totaal van streek (jaren later bleek ook dat mijn zoon Asperger heeft en sowieso niet tegen zulke harde geluiden kan)
Dus dat werd em ook niet.Ik was heel verdrietig want ik vond het wel een leuke hond.lekker koppie,lompe poten.Heel verleidelijk ook.
Toen hebben we een tijd gewacht en kwam Dydo op ons pad.En hij was bijna 4 en nog super lief.Heel rustig karakter.
Maar Maltezers zijn geen hondjes om mee te spelen en te tillen.Mijn zoontje reageerde erg goed op zijn zachte karakter.En heeft nooit de behoefte gehad om er mee te willen ravotten.Waarschijnlijk ook omdat Dydo zelf niet achter kinderen aan loopt te springen.Hij is heel lief en rustig voor Dydo en Dydo voor hem.Ik heb mijn kinderen ook altijd bijgebracht dat het geen speelgoed is.
Dydo is stapel met mijn dochter vanaf dag 1.
Wij hebben het geluk gehad te mogen proeven aan twee honden.
Als ik geen kinderen had gehad,had ik het een uitdaging gevonden om de beagle te trainen.
In beide gevallen zochten de mensen een huisje voor hun hond en wilden de hond eerst proef laten draaien.
Dit is ook vaak mogelijk bij de dieren die onder het kopje bemiddelings- dieren staan in de asiels.Die wonen vaak nog thuis tot dat er een baasje is.
De hond mag dan vaak op proef een paar dagen komen logeren.Als het dan klikt.......
Dat is vaak ideaal als je nog niet goed weet wat je wilt.
De eerste was een wat oudere Friese Stabbij.Ik vond de hond erg lief,zat geen kwaad in.Maar dag twee kwam er een vriendinnetje spelen van mijn dochter,die bewoog wat met haar arm en HAP.....oke,dat werd em dus niet.
De tweede was een beagle pup van 6 mnd.Erg energieke pup,jankte,blafte ontzettend veel en hard,mijn zoontje moest steeds heel erg huilen van het geblaf.Zijn tandjes waren vlijm scherp maar hij hapte niet naar mijn zoontje of dochter.Echter het geblaf, wat heeeel erg hard ging ,maakte mijn zoontje totaal van streek (jaren later bleek ook dat mijn zoon Asperger heeft en sowieso niet tegen zulke harde geluiden kan)
Dus dat werd em ook niet.Ik was heel verdrietig want ik vond het wel een leuke hond.lekker koppie,lompe poten.Heel verleidelijk ook.
Toen hebben we een tijd gewacht en kwam Dydo op ons pad.En hij was bijna 4 en nog super lief.Heel rustig karakter.
Maar Maltezers zijn geen hondjes om mee te spelen en te tillen.Mijn zoontje reageerde erg goed op zijn zachte karakter.En heeft nooit de behoefte gehad om er mee te willen ravotten.Waarschijnlijk ook omdat Dydo zelf niet achter kinderen aan loopt te springen.Hij is heel lief en rustig voor Dydo en Dydo voor hem.Ik heb mijn kinderen ook altijd bijgebracht dat het geen speelgoed is.
Dydo is stapel met mijn dochter vanaf dag 1.
Wij hebben het geluk gehad te mogen proeven aan twee honden.
Als ik geen kinderen had gehad,had ik het een uitdaging gevonden om de beagle te trainen.
In beide gevallen zochten de mensen een huisje voor hun hond en wilden de hond eerst proef laten draaien.
Dit is ook vaak mogelijk bij de dieren die onder het kopje bemiddelings- dieren staan in de asiels.Die wonen vaak nog thuis tot dat er een baasje is.
De hond mag dan vaak op proef een paar dagen komen logeren.Als het dan klikt.......
Dat is vaak ideaal als je nog niet goed weet wat je wilt.