Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eerste B1 wedstrijd van het seizoen
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Eerste B1 wedstrijd van het seizoen
Gisteren begon voor de large honden het B1 seizoen, in Culemborg. Tapas en ik waren ook present.
De jumping ging best aardig, ik was wat onzeker waardoor ik denk ik best wel wat tijd heb laten liggen, en het latje wat viel en wat mij een foutloos rondje kostte kon ik ook op mijn conto schrijven, door zelf niet de goede lijn te lopen en daardoor kwam Tapas te dicht op de vleugel van de sprong en ging de lat van de oxer om. Direct daarna liet ze me even weten wat ze hierover dacht, en konden we onze weg verder foutloos vervolgen. Dit rondje is gefilmd vanaf een heel hoog statief door iemand die dit op agilitywedstrijden vaker doet, hier het linkje:
http://youtu.be/VafWlXOklZ4
Dit rondje is door heel weinig van de 106 deelnemers in mijn groep zonder (veel) fouten afgelegd, waardoor ik met mijn tijd en afgegooide latje nog een twintigste plek behaalde, en de eerste 15 punten van het seizoen verdiende.
Het VP ging in het begin heel erg lekker, moeilijke draaien en wissels lukten zoals ik ze verkend had, alleen was ik te laat met roepen in een tunnel waar direct achter een sprong stond die Tapas niet moest nemen, en nam ze die sprong tóch (logisch ook). Helaas een disk dus, maar alle raakvlakken goed, paaltjes zonder problemen en op het verlies van contact door mijn traagheid na gewoon een lekker rondje gelopen.
Het spel, tevens selectie voor het NK voor teams waar ik ook aan meedoe, ging helaas helemaal de mist in door een groot gebrek aan concentratie van mijn kant. Weer een disk dus jammer genoeg.
Over de hele dag heeft Tapas alle raakvlakken prima gelopen, gingen heel veel wat lastigere dingen zoals tussendoor halen en voor mij nog moeilijke wissels gewoon goed, en heb ik weer flink wat leerpunten voor mezelf genoteerd om mee aan de slag te gaan. Tapas deed het weer prima, daar lag het zoals gewoonlijk niet aan!
Volgende week mogen we al weer aan de bak, dan in Assen.
De jumping ging best aardig, ik was wat onzeker waardoor ik denk ik best wel wat tijd heb laten liggen, en het latje wat viel en wat mij een foutloos rondje kostte kon ik ook op mijn conto schrijven, door zelf niet de goede lijn te lopen en daardoor kwam Tapas te dicht op de vleugel van de sprong en ging de lat van de oxer om. Direct daarna liet ze me even weten wat ze hierover dacht, en konden we onze weg verder foutloos vervolgen. Dit rondje is gefilmd vanaf een heel hoog statief door iemand die dit op agilitywedstrijden vaker doet, hier het linkje:
http://youtu.be/VafWlXOklZ4
Dit rondje is door heel weinig van de 106 deelnemers in mijn groep zonder (veel) fouten afgelegd, waardoor ik met mijn tijd en afgegooide latje nog een twintigste plek behaalde, en de eerste 15 punten van het seizoen verdiende.
Het VP ging in het begin heel erg lekker, moeilijke draaien en wissels lukten zoals ik ze verkend had, alleen was ik te laat met roepen in een tunnel waar direct achter een sprong stond die Tapas niet moest nemen, en nam ze die sprong tóch (logisch ook). Helaas een disk dus, maar alle raakvlakken goed, paaltjes zonder problemen en op het verlies van contact door mijn traagheid na gewoon een lekker rondje gelopen.
Het spel, tevens selectie voor het NK voor teams waar ik ook aan meedoe, ging helaas helemaal de mist in door een groot gebrek aan concentratie van mijn kant. Weer een disk dus jammer genoeg.
Over de hele dag heeft Tapas alle raakvlakken prima gelopen, gingen heel veel wat lastigere dingen zoals tussendoor halen en voor mij nog moeilijke wissels gewoon goed, en heb ik weer flink wat leerpunten voor mezelf genoteerd om mee aan de slag te gaan. Tapas deed het weer prima, daar lag het zoals gewoonlijk niet aan!
Volgende week mogen we al weer aan de bak, dan in Assen.
- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Eerste B1 wedstrijd van het seizoen
Mooi vloeiend rondje! Klinkt als een wedstrijd waar je tevreden over mag zijn.
Het was voor ons de eerste B1 wedstrijd gisteren, vond het leuke parcoursen!
Het was voor ons de eerste B1 wedstrijd gisteren, vond het leuke parcoursen!
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Mooi rondje hoor!
Wanneer staat de volgende wedstrijd op de planning?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Mooi rondje! Netjes gehandeld. Volgens mij zijn de bochtjes al een stuk krapper.
Leuk
Leuk

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Latje kwam helemaal door mijzelf.Boutje schreef:Ziet er best netjes uit! Ze lijkt sneller geworden?
Jammer van dat latje

Ze is sneller geworden, met name door beter bochtenwerk en iets minder onzekere en onduidelijke handling van mezelf.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dank je.Machie schreef:Mooi rondje hoor!
Aanstaande zaterdag mogen we al weer aantreden, dan in Assen.
Laatst gewijzigd door LongFields op 21 apr 2013 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dank je voor het compliment, het begint allemaal wat vloeiender te lopen gelukkig. Het bochtenwerk gaat inderdaad ook beter, in de training wordt daar veel aandacht aan besteed en daar gaat het vaak nog korter dan op wedstrijden, maar dat heeft voornamelijk met mijn zenuwen te maken.sirene schreef:Mooi rondje! Netjes gehandeld. Volgens mij zijn de bochtjes al een stuk krapper.
Leuk
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
In welke ring liep jij? En hoe is je eerste B1 wedstrijd gegaan?laura86 schreef: Het was voor ons de eerste B1 wedstrijd gisteren, vond het leuke parcoursen!
- laura86
- Zeer actief
- Contacteer:
In dezelfdeLongFields schreef:In welke ring liep jij? En hoe is je eerste B1 wedstrijd gegaan?laura86 schreef: Het was voor ons de eerste B1 wedstrijd gisteren, vond het leuke parcoursen!

Over de jumping was ik tevreden, maar helaas twee latten en een weigering. Hij liep de tunnel al bijna in (moest ook) maar ik riep hem er zelf uit met mijn stomme hoofd

Eerste helft van het vast ging ook goed, maar na de tunnel was het contact weg en werd het een zooitje. Was erg blij met hoe Kaya het deed, maar we moeten nog wel even oefenen

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Zo te lezen op hetzelfde punt als bij mij.laura86 schreef: Eerste helft van het vast ging ook goed, maar na de tunnel was het contact weg en werd het een zooitje.

Je bent nooit uitgeoefend volgens mij bij deze sport. Je moet gewoon ervaring op doen door de wedstrijden vind ik, mijn trainingen gaan meestal veel beter dan de wedstrijden, maar ook daar gaat het al een stukkie vloeiender dan vorig seizoen.laura86 schreef:Was erg blij met hoe Kaya het deed, maar we moeten nog wel even oefenen
Ben je ook in Assen?
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Mooi rondje! Jullie zijn echt veel vooruit gegaan!
En tot zaterdag. Wordt mijn eerste cyno wedstrijd met Ziva

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Bedankt voor het compliment.Lysette schreef:Mooi rondje! Jullie zijn echt veel vooruit gegaan!
Leuk dat je er ook bent zaterdag! Tot dan.

- laura86
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is zeker waar!LongFields schreef:
Je bent nooit uitgeoefend volgens mij bij deze sport. Je moet gewoon ervaring op doen door de wedstrijden vind ik, mijn trainingen gaan meestal veel beter dan de wedstrijden, maar ook daar gaat het al een stukkie vloeiender dan vorig seizoen.
Ben je ook in Assen?
Ik kan helaas maar 6 wedstrijden dit seizoen. Aankomend weekend heb ik al andere plannen.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat wordt dan flink in de punten lopen, of podiumplaatsen behalen dit seizoen voor je.laura86 schreef: Ik kan helaas maar 6 wedstrijden dit seizoen.

Of net als ik heb gedaan het eerste jaar lopen om ervaring op te doen, en het jaar erna gewoon nog een seizoen in de B1.

- laura86
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat het dat laatste wordt jaLongFields schreef:Dat wordt dan flink in de punten lopen, of podiumplaatsen behalen dit seizoen voor je.laura86 schreef: Ik kan helaas maar 6 wedstrijden dit seizoen.![]()
Of net als ik heb gedaan het eerste jaar lopen om ervaring op te doen, en het jaar erna gewoon nog een seizoen in de B1.

Wie weet lukt het me om aankomende winter mijn andere hondje door de A te loodsen. Zou wel makkelijk zijn om twee honden mee te kunnen nemen. Maar we zien het wel. Ga er in ieder geval maar even niet van uit dat dit jaar promotie wordt.