sjonge jonge mensen, pfffffff open verhemelte heeft ook met knikstaat te maken.Neeltje schreef:Inderdaad zeer foute handelswijze van de fokster. Iets wat met mond tot mond reklame bekend moeten worden gemaakt, want dan zouden er niet veel meer een hond van d'r wille. Ik zou op z'n minst een keuring willen hebben van m'n EIGEN dierenarts, als ik zo'n 'afgekeurde' pup zou nemen. Als ze dat niet goed zouden vinden, dan zegt me dat al genoeg.Wil de hond schreef:Ik ken iemand die ook een Cocker-spanieltje wilde.
Ging naar een fokster toe, en op dat moment had deze slechts één teefje zitten. Dit hondje had een open verhemelte, een klein kiertje maar. Ze vertelde mijn kennis dat ze dit hondje af wilde maken, omdat ze haar niet kon verkopen. Maar was wel bereid dit teefje aan haar mee te geven, op voorwaarde dat ze haar zou laten steriliseren. Mijn kennis kreeg zo´n medelijden met het hondje, en da fokster vertelde ook dat het open verhemelte geen al te groot probleem zou zijn voor het hondje. Het was maar een klein spleetje...
Na 6 maanden van ellende, het kiertje werd een spleet, moest mijn kennis het hondje in laten slapen, er was geen andere uitweg. Ontstekingen, en het spleetje meerdere keren per dag leegpulken met een tandenborstel, eten wat er via de neus uit kwam zetten...
Nu is een open verhemelte geen knikstaart, maar het in leven houden van een hond die gegearandeerd enorme problemen zal krijgen door zijn aangeboren afwijking was in elk geval in dit geval een schandalige handelwijze van de fokster.
Groetjes, Willy.
Al met al blijven het levende wezens.
mol