Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ik zou ook kiezen voor loslaten, jullie hond doet het duidelijk niet goed op co-ouderschap.... Liefde is loslaten. Bij je ex lijkt het gewoon idealer voor je hond.
Leonie. schreef:Maar hoe de meningen hier ook zijn, het gaat erom wat jullie willen.
Juist niet, het gaat erom wat het beste is voor de hond, niet voor de mensen. Het is de hond die hier niet goed bij vaart.
Natuurlijk wel, en wat zij willen is gelukkig een betere situatie voor de hond. Zij willen (denk ik) dat de hond één thuis heeft. Maar het zal altijd zo zijn dat mensen kiezen wat zij willen, niet wat forumleden willen.
De hond heeft eigenlijk al aangegeven wat de beste optie is.
Je kan haar beter in het weekend op halen voor een lange wandeling en nog wat speeltijd. Dan kan je de tijd die je met haar doorbrengt ook optimaal benutten en hoeft je moeder niet meer bang te zijn in haar eigen huis.
En geef je moeder een bos bloemen omdat ze dat allemaal voor je over heeft!
Ik sluit me bij de rest aan en denk dat de hond het beste af is bij je ex.
Ik kan mij voorstellen dat dit moeilijk voor je is, ik moet er niet aan denken dat ik voor deze keuze zal komen te staan, wel zal ik zeker het beste voor mijn hond willen.
En die bos bloemen voor je moeder, helemaal mee eens.
Ik vind per definitie een hond 8 uur in een bench stoppen not done...tel daarbij de nacht erbij op. Lees niet goed, binnenren op de dag en 's nachts bench?
Bij je ex heeft de hond het wat dat betreft duidelijk beter. Ik heb tijdenlang een soort co-ouderschap gehad met een hond in onze familie. Ideaal voor dit dier, maar kreeg ook de aandacht die het verdient en zat niet te lang alleen en opgesloten.
Wees blij dat je ex de hond wel een goed thuis kan bieden. Een asiel is ook zo wat.
Ik denk dat dit hondje niet zo goed reageert op go baasjeschap,denk niet dat elke hond dat kan .
Ook is het nog een jonge hond,ik denk dat hij inderdaad beter af is bij de ex,als ook je moeder nog eens bang voor hem is angst voelen ze dondergoed aan en daar is altijd iemand thuis kan hij in huis rondlopend ook zijn energie kwijt
Sammiez schreef:De hond heeft eigenlijk al aangegeven wat de beste optie is.
Je kan haar beter in het weekend op halen voor een lange wandeling en nog wat speeltijd. Dan kan je de tijd die je met haar doorbrengt ook optimaal benutten en hoeft je moeder niet meer bang te zijn in haar eigen huis.
En geef je moeder een bos bloemen omdat ze dat allemaal voor je over heeft!
Leonie. schreef:Maar hoe de meningen hier ook zijn, het gaat erom wat jullie willen.
Juist niet, het gaat erom wat het beste is voor de hond, niet voor de mensen. Het is de hond die hier niet goed bij vaart.
Natuurlijk wel, en wat zij willen is gelukkig een betere situatie voor de hond. Zij willen (denk ik) dat de hond één thuis heeft. Maar het zal altijd zo zijn dat mensen kiezen wat zij willen, niet wat forumleden willen.
Het gaat er niet om wat forumleden willen of wat zij willen, het gaat er alleen om wat het beste is voor de hond.
Thomasmb schreef:Uitlaatservice bestaat niet echt in België, zeker niet als je ver uit de stad woont in het groen. Waar ik wel van schrik is de reactie op het 8u alleen zitten?
Een mens moet toch werken om aan de kost te komen? Hier in de buurt zitten zat veel honden de hele dag alleen, wanneer hun baasjes aan het werken zijn.
Ik schrik er aldoor weer van hoe veel Belgen tegen (het houden van) honden aankijken. Zelf werk ik ook 4 dagen, 9.5 uur per dag. Omdat ik geen hond heb genomen om het grootste gedeelte van de dag alleen thuis te laten zitten zorg ik dat iemand op hem past of dat hij wordt uitgelaten. Soms komt het ook wel eens voor dat ik geen oppas heb, dan wordt er inderdaad flink gewandeld voor én na het werk. Dat jij het normaal vindt om je hond 8 uur op een dag alleen te laten met MAAR een halfuur wandelen snap ik dus echt niet. Afijn, uit je berichten lijkt wel dat je graag het beste wilt voor de hond en dat is dus niet bij jou. Hoe rot dat ook is. Ik hoop echt dat het nog eens 'veranderd' in België.