Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rothond

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder
Aantal honden: 1

Rothond

Ongelezen bericht door ayke »

Soms is Kira een verwend kieskeuring mormel. Heb je net de vriezers vol gekocht, weigert mevrouw BARF en KVV :gvd: Ze wil momenteel veel liever brokken :tong:
En nee er is niks mis met het vlees de katten vreten het gewoon, Kira heeft gewoon geen zin. Wachten tot ze een keer gaat eten heeft trouwens geen zin, ze eet gewoon niet, dagen als het moet. Als ze eet is het een paar happen en dan heeft mevrouw weer genoeg.
Gevolg, een overstromende vriezer, een hond die te mager wordt. En ik die toch maar de emmer brokken pak om een lading over haar vlees te gooien .

Echt ik heb nog nooit een kieskeurige hond gehad. Alle honden die ik vanuit mijn ouders mee heb gemaakt waren halve kliko's. Vooral Kelly kon er wat van, die vrat alles wat op haar weg kwam, inclusief half rotte vissen uit de sloot. Ayke is inmiddels omgedoopt tot viezerkliko, alles wat Kira niet vreet mag Ayke hebben. Probleem Ayke woont ruim 50km verderop momenteel.

Ow ja denk niet dat brokken voeren helpt bij Kira, na een week trekt ze daar haar neus voor op. Dan wil ze weer wat anders, rothond :ugh:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Re: Rothond

Ongelezen bericht door fes/lou »

Zo krijgt ze wel elke keer haar zin. Bij mij hebben ze de keus wel eten of niet eten. Zo niet morgen weer een kans of overmorgen. Dat ga ik langer volhouden dan zij....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Hoeveel keer per dag voer je? Hier is het devies, niet eten morgen weer........geen concessies.
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door semmyboy »

fes/lou schreef:Zo krijgt ze wel elke keer haar zin. Bij mij hebben ze de keus wel eten of niet eten. Zo niet morgen weer een kans of overmorgen. Dat ga ik langer volhouden dan zij....
Ben het hier wel helemaal mee eens;)
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yukusaki Akitas »

semmyboy schreef:
fes/lou schreef:Zo krijgt ze wel elke keer haar zin. Bij mij hebben ze de keus wel eten of niet eten. Zo niet morgen weer een kans of overmorgen. Dat ga ik langer volhouden dan zij....
Ben het hier wel helemaal mee eens;)
Ik niet. Ik heb maandenlang geprobeerd mijn hond aan het eten te krijgen. Met vanalles en nog wat. Alles wat maar een beetje op brokken leek, at ze niet. Soms kleine hapjes, zodat ze wel wat binnenkreeg, maar vaker stond de bak gewoon nog helemaal vol. Met een broodmagere hond krijg je het dan toch wel benauwd.
Yukusaki Akitas
http://www.yukusaki.nl
Afbeelding
ayke
Actief

Als ik lang volhoud, dat heb ik gedaan eet ze een week niet. Waarschijnlijk ook wel langer, maar voor een actieve hond die dagelijks 10km of meer aan de fiets loopt lijkt het mij niet geheel verantwoord.
Sorry maar mijn hond hoort tegen de 40 kg te wegen, als ze op een gegeven moment nog maar 33 weegt dan gaat het ook niet lekker. Op dit moment is ze 37 kg en kan ik bijna pianospelen op haar ribben :ugh:
In het begin heb ik haar gewoon niet gevoerd, dan eet ze dus niet, niet na een dag, niet na 2 dagen en ook niet na 5 dagen.

Het is een hond die niet op eten gefixeerd is, iets wat ik niet gewend was. Dus ipv druk maken krijgt ze na 3 dagen amper gegeten te hebben een bak brokken. Daarna eet ze wel weer vrolijk verder. Dwingen werkt gewoon echt niet.

Kira eet trouwens meestal 1x op een dag even afhankelijk van mijn rooster en de warmte, als het te warm is eet ze ook niet. Eet ze niet dan mag ze de volgende dag weer, eet ze dan nog niet dan nog een dag. Eet ze dan nog niet dan krijgt ze wat anders.
Heb er ook geen probleem mee hoor, maar soms is ze wel stom :jank: :mrgreen:
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Oh hier ook een verwende hond. Wilde haar brokken ook niet eten in het begin. Tja dan niet hoor, zet ik het na een kwartier weer weg, krijgt ze vanzelf honger :19: Heeft ze een paar dagen volgehouden en toen wilde madame haar brokken wel. Sindsdien eet ze gewoon alles. Hier wordt afgewisseld met smuldier.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ayke schreef:Als ik lang volhoud, dat heb ik gedaan eet ze een week niet. Waarschijnlijk ook wel langer, maar voor een actieve hond die dagelijks 10km of meer aan de fiets loopt lijkt het mij niet geheel verantwoord.
Sorry maar mijn hond hoort tegen de 40 kg te wegen, als ze op een gegeven moment nog maar 33 weegt dan gaat het ook niet lekker. Op dit moment is ze 37 kg en kan ik bijna pianospelen op haar ribben :ugh:
In het begin heb ik haar gewoon niet gevoerd, dan eet ze dus niet, niet na een dag, niet na 2 dagen en ook niet na 5 dagen.

Het is een hond die niet op eten gefixeerd is, iets wat ik niet gewend was. Dus ipv druk maken krijgt ze na 3 dagen amper gegeten te hebben een bak brokken. Daarna eet ze wel weer vrolijk verder. Dwingen werkt gewoon echt niet.

Kira eet trouwens meestal 1x op een dag even afhankelijk van mijn rooster en de warmte, als het te warm is eet ze ook niet. Eet ze niet dan mag ze de volgende dag weer, eet ze dan nog niet dan nog een dag. Eet ze dan nog niet dan krijgt ze wat anders.
Heb er ook geen probleem mee hoor, maar soms is ze wel stom :jank: :mrgreen:
Ik weet uit ervaring echt dat dat niet leuk is, maar dan is het maar zo.
Tibbe at ook heel slecht/niet toen hij hier kwam; hij hongerde zichzelf echt uit.
Die kreeg dus niets. De dag daar op een heel klein beetje. Als dat helemaal op ging een heel lekker snoepje na als toetje.
De volgende dag een heel klein beetje meer, maar nog steeds te weinig. Weer niet eten, was de volgende dag vasten.
En dat zo opgebouwd.
Hij kreeg door dat je hier maar beter kunt eten, omdat je anders echt honger hebt.
Inmiddels eet hij braaf z'n bak leeg, wacht op z'n beloning en begint een normaal gewicht te krijgen.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

ayke schreef:Soms is Kira een verwend kieskeuring mormel. Heb je net de vriezers vol gekocht, weigert mevrouw BARF en KVV :gvd: Ze wil momenteel veel liever brokken :tong:
Herkenbaar. Hier in de keuken staat ook weer eens een bakje vlees voor Jan met de korte achternaam :roll:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik snap dat je baalt van die vriezer vol maar je kunt haar toch ook brokken blijven voeren? Wat ik zelf doe, ik heb zo'n drie-vier merken brokken die graanvrij zijn en geperst, en binnen mijn budget passen. En die wissel ik af per paar maanden ofzo. En dan biedt je het vlees gewoon soms aan als extra? Ik wissel brok en vleesdagen, de ene dag brok, de andere dag vlees.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ayke schreef:Als ik lang volhoud, dat heb ik gedaan eet ze een week niet. Waarschijnlijk ook wel langer, maar voor een actieve hond die dagelijks 10km of meer aan de fiets loopt lijkt het mij niet geheel verantwoord.
Vind ik wel meevallen, Xantos had toen hij hier nog was die kuren als Xena loops was... en hij trainde 3 x per week en fietste ook dagelijks... en at rustig 2 weken niet... dan maar niet hoor... krijgt vanzelf wel honger. Maar goed ik ben daar misschien wel wat makkelijker in, zeker omdat ik een zeer moeilijke eter gehad heb...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

malinois schreef:
Vind ik wel meevallen, Xantos had toen hij hier nog was die kuren als Xena loops was... en hij trainde 3 x per week en fietste ook dagelijks... en at rustig 2 weken niet... dan maar niet hoor... krijgt vanzelf wel honger. Maar goed ik ben daar misschien wel wat makkelijker in, zeker omdat ik een zeer moeilijke eter gehad heb...
O Echt?? Nou als mijn hond14 dagen niet eet dan ga ik, na hem uitvoerig te hebben laten onderzoeken bij de dierenarts, van alles en nog wat proberen.
Al moet ik boeuf bourguignon voor ze klaarmaken...eten zullen ze.
Maar ik zal wel een meut zijn hoor, dat kan.

Mijn Miek kan wel wat hebben, die heeft een aardig speklaagje dus daar zou ik me nog niet zo heel druk over maken. Maar al zou Jop 14 dagen niet eten blijft er niks van hem over.
Neh, ik ben ook niet zo spartaans hoor, ik zie ze graag eten.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Schenk je niet teveel aandacht aan het voedingsritueel? Negatieve aandacht is ook aandacht......en als ze continu weigert te eten wat geen lichamelijke oorzaak lijkt te hebben, dan zou ik om de dag gaan voeren wat het BARF/KVV betreft.
ayke
Actief

Aandacht schenk ik niet aan het eten.
Ik zet de bak met voer open en ben meestal binnen als ze eet. Eet ze niet dan gaat ze weer naar binnen en gaat de bak dicht.

Nu voer ik gewoon een weekje brok, daarna zal ze el weer gewoon willen eten.
2 weken niet voeren, dat ga ik echt niet doen. Ik heb haar op een gegeven moment op 33 kg gehad en dat is echt te dun. Oké je ziet geen ribben ze is halflangharig maar gezond is het ook niet.

Volgens mij kan je van te voren het zo leuk bedenken, maar hond moet wel meewerken. Ik heb ook altijd gehoord dat katten lastiger zijn dan honden qua eten. Nou mijn katten vreten zo ongeveer alles wat ik ze voor zet.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

En als je nu gewoon de ene week brok voert en de andere week kvv? Misschien dat de afwisseling daarvan haar aan het eten houdt? Is misschien de gulden middenweg....
ayke
Actief

Euh....nee, sorry maar ik voer liever zo min mogelijk brok. Dit topic is ook meer bedoelt om even af te reageren en ik ben eigenlijk wel benieuwd of meer mensen dit hebben. Ze is nu gewoon stom omdat ze net nu mijn vriezer overvol zit stopt met eten.

Die aantal keer in het jaar dat ze stopt met eten, krijgt ze brok, voor de rest barft ze maar. KVV voer ik alleen als het erg warm is, en aan de katten.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Misschien zou je warm of gekookt water over het vlees kunnen doen, dan gaat het meer geuren en mogelijk is het dan interessanter.

Macho lust eigenlijk ook alleen maar de rauwere varianten van vlees, die voorbewerkte kvv zoals van energique vind hij echt niet te eten. (de katten dan weer wel :D )

Misschien dat het helpt.

Ik zou gewoon een dag laten vasten, daarna vlees aanbieden eventueel met (warm/heet) water er overheen.
Afbeelding
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Wat vervelend dat Kira zo'n slechte eter is. Helaas heb ik geen tips oid voor je.

Goof is ook niet altijd een goede eter. Hij krijgt 's ochtends een handje brokken, soms eet hij die en soms niet. En zo niet, dan niet.
's avonds krijgt hij KVV dit eet hij meestal wel, maar soms ook niet helemaal of helemaal niet. En ook hier geldt voor mij weer, zo niet, dan niet.
Zo zijn wel eens dagen bij dat hij maar een klein beetje eet. Ik maak me daar niet zo'n zorgen over. Als hij echt honger heeft eet hij uiteindelijk toch wel.
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

ik herken dit niet en heb geen tips voor je. Ja behaslve dat ik na tien minuten de bak zou weghalen en weer aan zou bieden op het volgende eet moment
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

Hier ook hoor, niet eten, na 15 á 20 minuutjes bakken omhoog en 's avonds nieuwe kansen,
niet eten, dan de andere dag weer een kans.

Ik heb vijf honden, heb nu uitgevogeld om de volgorde van aanbieden eens te veranderen.
Schept verwarring en verwondering en dat ze dan eten :D
Afbeelding
ayke
Actief

Ze eet nu al een aantal dagen brokken, toch handig om die in huis te hebben. Eten van brok gaat momenteel erg goed, ze heeft ondertussen ook al een halve kg eend gejat en opgegeten.
Voor die paar weken slecht eten per jaar wil ik mij ook niet al te druk maken.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”