Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Border pup 4.5maand eet niet/Heel slecht. Wat nu ?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Border pup 4.5maand eet niet/Heel slecht. Wat nu ?

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb een soortgelijk probleem, en wil daarom geen nieuw topic openen. Ik vind het in ieder geval wel een opluchting om te lezen dat meer (gezonde) pups slecht eten.

Alleen komt er bij mij iets anders bij kijken - ze eet thuis nu redelijk al is het met weinig smaak, maar als ik met haar op pad ben, eet ze niet en is duidelijk onrustig. Ik heb een onregelmatig leven en ben zeker de helft van de week niet thuis.
Ik ben nu twee dagen op het adres waar ze pup ook verblijven zal als ik met hemelvaart 4 dagen op vakantie ben. Ze is hier nu redelijk gewend (ze komt hier vaker) maar ze heeft over twee dagen gegeten wat ze normaal in 1 maaltijd hoort te eten. Daar baal ik van.

KVV, rundergehakt, rauwe of gekookte kip, lamshart, brokken, noem maar op en ik heb het geprobeerd.
Ik kan me niet voorstellen dat het door het wisselen komt, want ze heeft vanmiddag wel op een kauwbotje liggen knagen en het voer wat ik haar heb aangeboden, is allemaal makkelijk weg te werken.

Zoals de pup van de topicstarter - enorm levendig (soms erg rusteloos, ook niet goed) en ziet er verder gezond uit, behalve dat ze een beetje 'uit verhouding' raakt omdat ze niet goed groeit.

Mijn dierenarts maakt zich er nog geen zorgen over, maar ik wel. Ze gaf me de tip om wat minder prikkels te geven maar dat is geen optie. Ik kan de pup niet thuis laten en dit is het leven wat ik heb.
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

BaasjevanMax schreef:Ik wou hem de brokken aanblijven bieden om te kijken of het niet misschien toch aan het wisselen ligt en hij ze uiteindelijk wel gaat eten.
Misschien dan wel beter om geen pedigree meer te geven ja.
Je kan brokken en kvv beter niet in korte tijd door elkaar geven.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Joera schreef:
BaasjevanMax schreef:Ik wou hem de brokken aanblijven bieden om te kijken of het niet misschien toch aan het wisselen ligt en hij ze uiteindelijk wel gaat eten.
Misschien dan wel beter om geen pedigree meer te geven ja.
Je kan brokken en kvv beter niet in korte tijd door elkaar geven.
achterhaalde info, je kunt brokken en vlees gewoon mengen
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik zou hem toch goed na laten kijken hoor. Kan zijn dat je dierenarts zich geen zorgen maakt. Maar ik kan je een heel eng verhaal vertellen wat ik zelf heb meegemaakt, mijn pup is gestorven met 7 maanden, heel onverwacht en plotseling. Een maand daarvoor zat ik met haar bij de dierenarts omdat ze niet meer aankwam, ze stond stil in gewicht. Ze at heel wisselend, dan weer goed, maar ze had ook dagen dat ze niks at. Ik maakte me er zorgen om en daarom ging ik naar de dierenarts. Die heeft een heel vluchtig en oppervlakkig onderzoek gedaan en gezegd dat er niks aan de hand was. Ik zal nu nooit weten of dat klopte. Dus ik zou echt met een pup van die leeftijd die zo slecht eet, het medische uit willen sluiten.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sarah5 schreef:
dagmar88 schreef:
Sarah5 schreef:
dagmar88 schreef::mrgreen: Verstandig hondje; pedigree, bonzo en andere supermarktbrokken is zo ongeveer het laatste waar ik mijn pup op zou laten opgroeien.
Hier kun je meer informatie vinden over brokken en verschillende merken vers voer.

http://www.voerwijzer.com/
Ik sluit me volledig aan, even zoeken naar een goede brok of overstappen op hoogwaardige KVV. Wat mij betreft het liefste je hondenvoeding niet bij de supermarkt kopen :ok:

Smuldier koop ik wel hoor. In mijn geval als afwisseling; maar als ze het alleen daar op goed deden, vond ik het wel gescheten.
Bij een opgroeiende pup zou ik toch niet aanraden alléén smuldier te voeren (doe jij ook nu niet lees ik, als afwisseling kan het best)
Ik wel, werkt uitstekend! Xavi heeft van 3 wkn tot ruim 1 jaar oud alleen maar Smuldier gehad... HD en ED vrij, en hij werd ook als pup al behoorlijk belast, meer dan de gemiddelde huishond gok ik maar zo...

Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sarah5 schreef:
Tegenwoordig hebben héél erg veel dierenwinkels gewoon Carnibest in het assortiment. Dat lijkt me ook een logische stap om te nemen en niet erg moeilijk :ok:
ja je betaald ook 5 x zoveel maar goed... ik heb het er niet voor over, Smuldier is ook prima voer, ook voor opgroeiende pups en betaalbaar.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”