Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

altijd honger?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Rosannee_
Actief
Mijn ras(sen): Boerenfox X Engelse Springer Spaniël
Aantal honden: 1

altijd honger?

Ongelezen bericht door Rosannee_ »

hallo, sinds 4 weken heb ik een hondje. ik ben met hem naar de dierenarts geweest voor contole. conclusie: te dun, hij woog 16 en moet 18 worden, je ziet zijn ribben ook duidelijk zitten.
sochtends krijgt hij 150 tot 200 gram brokken (hoort eigenlijk 100 te zijn) van lotgering. savonds krijgt hij een halve'worst' rauw vlees, dit is 250 gram. beiden heeft hij binnen 1/2 minuten op en komt daarna gelijk weer om nieuw vragen en blijft zijn bak uitlikken. nou geef ik hem soms smiddags na het lopen een handje brokken.
het probleem is dat hij ook niks aankomt, ik heb hem uit het asiel en weet niet hoeveel beweging hij gewend was. Bij ons gaat die sochtends 30 min lopen en dan mag hij ook een stukje los, smiddags laat mijn moeder hem even 15 min uit op zijn behoeftes te doen en dan ga ik smiddags minimaal 1 uur met hem naar het hondenpark waar die lekker zijn energie kwijt kan, savonds gaan we nog zo'n 20/30 min met hem lopen.

is het normaal dat een hond zoveel honger heeft? ook als iemand aan het eten is komt hij altijd bedelen, wat opzich niet erg is maar aangezien hij niet aankomt zeg ik dit er toch bij.
hoelang duurt het gemiddeld voor een hond wat aan komt? ik begin me nu wat zorgen te maken.

groetjes rosanne en tommie
A dog is the only thing on this earth, that loves you more then he loves himself.
TomCee
Zeer actief

Re: altijd honger?

Ongelezen bericht door TomCee »

Tara schreef:Ik zou eens beginnen met vaker voeren, en zorgen dat je hondje wat minder loopt te schrokken.
Dat kun je doen door grote steen in de voerbak te doen bijvoorbeeld.
Ik vind een steen ine voerbak ook zo'n gedoe, maar voor 10-15 euro kun je voerbakken kopen die in segmenten opgedeeld zijn. En dat beperkt gewoon het schrokken, en daardoor is je hond al een beetje voldaner.
En ik zou zeggen, geef je hond gewoon wat meer voer, blijf uit z'n buurt als 'tie eet (want dat bevordert het gehaast eten ook) en hou dat ff vol tot ie goed op gewicht zit. Als je dan zou volhouden om dezelfde hoeveelheid voorlopig te blijven geven, wordt door de groei van je hond de relatieve hoeveelheid voeding steeds minder. Een te dikke hond is niks, maar een te magere zeker ook niet.
En Tara, Ik quote jou, maar mijn boodschap is richting TS :)
TomCee
Zeer actief

Tara schreef:
TomCee schreef:
Tara schreef:Ik zou eens beginnen met vaker voeren, en zorgen dat je hondje wat minder loopt te schrokken.
Ik vind een steen ine voerbak ook zo'n gedoe, maar voor 10-15 euro kun je voerbakken kopen die in segmenten opgedeeld zijn. En dat beperkt gewoon het schrokken, en daardoor is je hond al een beetje voldaner.
En ik zou zeggen, geef je hond gewoon wat meer voer, blijf uit z'n buurt als 'tie eet (want dat bevordert het gehaast eten ook) en hou dat ff vol tot ie goed op gewicht zit. Als je dan zou volhouden om dezelfde hoeveelheid voorlopig te blijven geven, wordt door de groei van je hond de relatieve hoeveelheid voeding steeds minder. Een te dikke hond is niks, maar een te magere zeker ook niet.
Snap ik hoor, ik vind het dan weer teveel gedoe (en zondegeld) om er speciaal een extra voerbak voor aan te schaffen. :mrgreen:
Die steen vliegt hier alle kanten de keuken door, over de plavuizen :eek:
TomCee
Zeer actief

Tara schreef:Maar jij hebt dan ook een boxer, die staan niet bekend om hun fijnbesnaardheid. :pffff:
tssss.... :pffff:
Ze kan anders heel netjes boeren hoor na de maaltijd, net als de chinezen :pffff:
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Mijn hond was ook ondervoed toen we haar kregen. Ik zou je aanraden om bijv. 4 of 5 keer verdeeld over de dag eten te geven en ook een stuk meer dan je nu doet. Je merkt vanzelf na een tijdje of het genoeg is voor je hond om aan te komen.
Rosannee_
Actief

bedankt voor alle reacties, zo'n voerbak ga ik morgen halen :)

ik geef hem al meer dan hij moet hebben. ik heb niet op verpakkingen gekeken, ik heb het eeret gevraagd aan de vrouw waar ik lotgering bestel, die zei dan kan je beter sochtends 100 gr en savonds 250 en dit hebben we al vermeerderd.
ik zal hem meer eten verdeeld over meer tijden geven met een speciale voerbak.

vlees in een speciale voerbal kan alleen niet zeker ? :)
A dog is the only thing on this earth, that loves you more then he loves himself.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn jonge hond (maand of 6 a 7) eet 500 gram per dag vers vlees. Ze is maar 8 kilo en heeft gewoon veel nodig....
Gewoon goed voeren, is hij te mager, dan meer, wordt hij dikker, dan minder :)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Tara schreef:
TomCee schreef:
Snap ik hoor, ik vind het dan weer teveel gedoe (en zondegeld) om er speciaal een extra voerbak voor aan te schaffen. :mrgreen:

hahaha als je hond met de ballen gaat lopen en de steen eruit gooit ga je vanzelf bij de boerenbond zo'n idiote bak halen :engel: enige andere optie was alles mengen met water omdat hij anders alles uitkotste.

voor TS: mijn hond is 10 en heeft al 10 jaar honger en is geen gram te zwaar. nu hoogbejaard en lui maar voor eten springt hij nog als een jonge hinde!
Afbeelding
Rosannee_
Actief

oke bedankt, voerbaK ja, sorry ik zit via mijn telefoon en dat typt heel vervelend.
ik ga morgen gelijk beginnen met verdeeld over 4/5 keer per dag eten geven.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Rosannee_ schreef: sochtends krijgt hij 150 tot 200 gram brokken (hoort eigenlijk 100 te zijn) van lotgering.
brokken van lotgering? :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sas&Billy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel

Ongelezen bericht door sas&Billy »

Niet teveel luisteren naar verpakkingen. EN niet teveel blindstaren op hoeveelheden. Kijken naar je hond. komt ie niet bij? meer geven... en zeker als ie zo mager is en nog komt vragen...
Rosannee_
Actief

@malinois ik haal de brokken bij de persoon waar ik ook t vlees vandaan haal.

inmiddels is hij al aangekomen, we hebben hem nu een tijdje alleen op vlees gezet. en hij weegt nu rond de 17,5 dus we gaan zo nog even door en dan kijken of we sochtends weer brokken kunnen geven.

ik geef ook niet volgens de verpakkingen hoor :)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Rosannee_ schreef:@malinois ik haal de brokken bij de persoon waar ik ook t vlees vandaan haal.

inmiddels is hij al aangekomen, we hebben hem nu een tijdje alleen op vlees gezet. en hij weegt nu rond de 17,5 dus we gaan zo nog even door en dan kijken of we sochtends weer brokken kunnen geven.

Maar dat is dus niet van lotgering want die hebben juist niks met brok... verkopen alleen kvv en wat barf.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rosannee_
Actief

malinois schreef:
Rosannee_ schreef:@malinois ik haal de brokken bij de persoon waar ik ook t vlees vandaan haal.

Maar dat is dus niet van lotgering want die hebben juist niks met brok... verkopen alleen kvv en wat barf.
er staat geen merk op, dus noemde ik het maar zo ;)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”