Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iemand ervaring met ..............

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

nathalie71

Re: Iemand ervaring met Field Spaniel?

Ongelezen bericht door nathalie71 »

miemot schreef:
nathalie71 schreef:
Ik ken mensen met een kind met dezelfde diagnose,dat kind wordt heel verkeerd opgevoed.Vertoond heel naar en agressief gedrag,de ouders begrijpen totaal niet hoe daar mee om te gaan...Iedereen ziet dat dat steeds fout gaat en je weet nu al dat dat in de pubertijd finaal mis gaat.

ter vergelijking....

.
Dat heeft helaas niet altijd met opvoeding te maken :ugh:
Dat ben ik helemaal met je eens!!!!!!!Absoluut.het valt niet mee!

Alleen is het in dit gezin helaas wel zo.
We maken dat al 5 jaar van heel dicht bij mee en dat vreet aan je!
Op dit moment is jeugdzorg er gelukkig mee bezig.Ik hoop dat dat werkt.
Er wordt nauwlijks naar de kinderen om gekeken.Om een voorbeeld te noemen.
Ze spelen op 1 jarige leeftijd buiten,lopen ergens op blote voetjes een eind van huis,geen ouder te bekennen.(Ergens op een druk kruispunt) :boos: Waaronder een zoontje die een tijd doof is geweest.Het andere autistische jongetje lag toen hij 2 was hier achter in de sloot :O: Weer geen ouder te bekennen. :boos:
Wel buren die de ogen overal hebben zitten en haast gek werden van angst. :O: :schrik:
Ik kan zo wel 5 jaar lang gebeurtenissen op noemen waar je echt niet blij van wordt. :ugh:

Maar goed ik haalde dit aan om een vergelijking proberen te maken.

Ik kan gewoon echt niet begrijpen waar dan je vader/moeder gevoel is gebleven.

Zo ook met hondeneigenaren die hun hond slaan,schoppen,verpesten......... :jank: Waar zit je gevoel????/ :19:

Ik kan daar zo niet tegen wat ik soms allemaal zie :cry:
Doet vreselijk pijn van binnen.
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Buddyboy »

Ik help het je hopen dat je nog minimaal 5 jaar de tijd hebt om een ander ras uit te zoeken. ( onze 3 honden waren binnen 11 maanden allemaal overleden...doet zo'n pijn als ik dit schrijf).

Mijn man zei gisteren nog: "welk ras is op dit moment redelijk gezond zonder al te veel door gefokte gebreken"... tja, dat wordt moeilijk. Volgens mij zit je met een poedel wat dat betreft ook redelijk goed.

Nogmaals succes,

Ingrid

PS... uiteraard hoop ik natuurlijk dat je nog heel lang van je hondje kunt genieten.
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
nathalie71

Buddyboy schreef:Ik help het je hopen dat je nog minimaal 5 jaar de tijd hebt om een ander ras uit te zoeken. ( onze 3 honden waren binnen 11 maanden allemaal overleden...doet zo'n pijn als ik dit schrijf).

Mijn man zei gisteren nog: "welk ras is op dit moment redelijk gezond zonder al te veel door gefokte gebreken"... tja, dat wordt moeilijk. Volgens mij zit je met een poedel wat dat betreft ook redelijk goed.

Nogmaals succes,

Ingrid

PS... uiteraard hoop ik natuurlijk dat je nog heel lang van je hondje kunt genieten.
Ik wil heel graag positief blijven.Af gelopen jaar was ik Dydo ook bijna kwijt.Toen realiseerde ik me dat het zo maar voorbij kan zijn.
En ja ik zie hier op het forum hoe snel het kan gaan.
(Nog veel sterkte hoor.....die pijn is haast ondragelijk,maar ik zou niet zonder hond kunnen.Een vriendin van mij heeft bewust niet meer voor een hond gekozen nadat haar hondje is overleden,die kon niet nog eens het verdriet aan)

En ja,welke hond nou echt gezond is weet je haast nooit.
Ik denk ook niet dat je van die "trend"hondjes moet aanschaffen bij zo maar een fokker of advertentie.

Ik ben inderdaad wel heel enthousiast geworden van de middenslag poedel.
Heb een hoop nuttige informatie gekregen,leuke (en minder leuke)filmpjes gezien.
Ik denk dat ik dan voor zwart zou gaan.En ik vind de vacht verzorging ontzettend leuk om te doen.

Maar een keertje op bezoek gaan bij een fokker van deze hondjes.

Het geeft me wel rust dat ik weet wat ik zou willen als Dydo er niet meer is.
Maar het idee dàt hij er niet meer is......brrrr....nee,moet er niet aan denken.
En als ik zie hoe hij nu opknapt met medicatie en aangepast voer.......
Ik heb uiteindelijk ook besloten om hem niet als kas plantje te behandelen (advies dierenarts,vaker per dag 5 minuutjes gaan lopen :(: )
Hij heeft zo veel plezier aan lekker los lopen,rennen......hij straalt dan gewoon.dat kan en wil ik hem niet af nemen.Dan liever een jaar korter leven met plezier dan als kas plantje,al strompelend achter de geraniums.
Hij knapt er nu van op,en tot nu toe gaat het naar omstandigheden wonderbaarlijk goed :D
nathalie71

Ik heb door het forum,door lieve mensen hier,al een andere kijk gekregen op bepaalde dingen.
Dank jullie wel daar voor!!!

Zoals;
Dat je van uit jezelf kijkt naar een hond wat je aanspreekt qua uiterlijk en misschien zelfs als je een bepaald ras ziet in het park.Dat je dan denkt ja,die wil ik.
En dat dat vaak niet de juiste manier is van kiezen.

Net als de hondjes in het asiel,of uit Spanje.
Misschien juist net die hond die eigenlijk helemaal niet zo mooi is zou de perfecte match kunnen zijn.

Het gaat om de match,past de hond bij mij,pas ik bij de hond.In alle opzichten.
Daarnaast kijken naar de gezondheid van het ras.

Je kunt dan wel van alles mooi,lief,leuk,stoer en aardig vinden maar je moet wel bij de hond passen.
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Re: Iemand ervaring met ..............

Ongelezen bericht door Buddyboy »

..en zo moet het ook zijn, dat je op het forum je ei kwijt kunt en dat je met elkaar de liefde van de honden deelt.
Het zij met leuke, lieve, humoristische dingetjes en je verdriet, moedeloosheid etc.

Ingrid
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

bij mij op de puppyjacht zit een field spaniel. We zijn tegelijk begonnen, alleen is de field een maandje ouder dan mijn hond. Het is een leuk beestje om te zien, beetje een droopy met van die hangogen. Qua training.. Het gaat op zich wel volgens mij. Ik hou het niet van iedereen goed bij natuuurlijk, maar ik kijk weleens hoe de anderen het doen. Het is wel een hond die snel haar eigen plan trekt geloof ik, in ieder geval op het moment. Beetje snuffelen enzo.. Niet echt dat ze vervelende dingen doet op zich, maar luisteren is niet prio 1 hahaha..

edit - zie nu dat het topic wat was afgedwaald, nou ja, wie weet heb je er wat aan
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

renee-uk schreef: als ik naar mijn eigen ras kijk zal daar altijd bijstaan dat dh's waaks zijn, erg baasgericht en intelligent en graag willen leren.
dat is ook wel zo natuurlijk (tenminste door de bank genomen ;)) maar ze vergeten er bij te zetten dat het regelneven van de eerste orde zijn die overal hun puntneus in willen steken en mede daarom over het algemeen nou niet direkt honden zijn die gezellig op speelveldjes met andere honden spelen.
en wat dat waaks betreft, ook dat klopt over het algemeen, maar er staat niet bij dat horen en zien je vergaat als je dat geblaf niet inperkt ;)
Wat heb je dat treffend omschreven :mrgreen:
Afbeelding
nathalie71

alm@ schreef:
renee-uk schreef: als ik naar mijn eigen ras kijk zal daar altijd bijstaan dat dh's waaks zijn, erg baasgericht en intelligent en graag willen leren.
dat is ook wel zo natuurlijk (tenminste door de bank genomen ;)) maar ze vergeten er bij te zetten dat het regelneven van de eerste orde zijn die overal hun puntneus in willen steken en mede daarom over het algemeen nou niet direkt honden zijn die gezellig op speelveldjes met andere honden spelen.
en wat dat waaks betreft, ook dat klopt over het algemeen, maar er staat niet bij dat horen en zien je vergaat als je dat geblaf niet inperkt ;)

Daarom heb je ook meer aan de ervaring van mensen dan de info op internet.
Er zal best dan een basis in de omschrijving zitten zodat je een richtlijn hebt met zoeken.

Ik kijk naar de omschrijving van een ras maar nu ook naar ervaring van anderen,positief als negatief.
Filmpjes in verschillende situaties,praten met honden eigenaren in de omgeving.

Net zo als die testjes die ze aanbieden op internet.
Daar klopt weinig van en geven vaak verschillende rassen per test :19:
Zo zou een Golden Retriever,een Jack Russel en een Dobermann bij mij passen....
Eh....vind dat nogal verschillend.En qua gevoel past een Jack Russel en Dobermann niet bij mijn karakter.
Ik vind dat nogal misleidend voor mensen die voor het eerst een hond zoeken.Die kijken vaak niet verder dan een testje en informatie op internet en nemen dan een besluit.

Dan heb je volgens mij wel wat aan een goede fokker die kijkt of de hond bij jou karakter en situatie past.(Als richt lijn natuurlijk,opvoeden moet je dan ook nog goed kunnen)

Fijn dat er dan een forum is zoals deze.
Zodat anderen met je mee kunnen denken en adviseren. :ok:
Nogmaals bedankt voor alle uitleg en adviezen.

Ik heb mijn ras gevonden en zou voor een middenslag poedel gaan in de toekomst.
(en dan krijgt hij een teddy look en niet zo`n show kapsel :wink: )

Zo iets bedoel ik;
Afbeelding
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

nathalie71 schreef:
alm@ schreef:

Daarom heb je ook meer aan de ervaring van mensen dan de info op internet.
Er zal best dan een basis in de omschrijving zitten zodat je een richtlijn hebt met zoeken.

Ik kijk naar de omschrijving van een ras maar nu ook naar ervaring van anderen,positief als negatief.
Filmpjes in verschillende situaties,praten met honden eigenaren in de omgeving.

Net zo als die testjes die ze aanbieden op internet.
Daar klopt weinig van en geven vaak verschillende rassen per test :19:
Zo zou een Golden Retriever,een Jack Russel en een Dobermann bij mij passen....
Eh....vind dat nogal verschillend.En qua gevoel past een Jack Russel en Dobermann niet bij mijn karakter.
Ik vind dat nogal misleidend voor mensen die voor het eerst een hond zoeken.Die kijken vaak niet verder dan een testje en informatie op internet en nemen dan een besluit.

Dan heb je volgens mij wel wat aan een goede fokker die kijkt of de hond bij jou karakter en situatie past.(Als richt lijn natuurlijk,opvoeden moet je dan ook nog goed kunnen)

Fijn dat er dan een forum is zoals deze.
Zodat anderen met je mee kunnen denken en adviseren. :ok:
Nogmaals bedankt voor alle uitleg en adviezen.

Ik heb mijn ras gevonden en zou voor een middenslag poedel gaan in de toekomst.
(en dan krijgt hij een teddy look en niet zo`n show kapsel :wink: )
Ik denk dat een poedeltje heel goed bij je zou passen :ok: misschien kan je eens bij Kees langsgaan. Die heeft wel de grote variant maar hij kan je heel veel vertellen over het ras en je ermee laten kennismaken.
Persoonlijk houd ik wel van het iewat eigenwijze gedoe van een terriër of teckel, ik lig in elk geval in een deuk als mijn teckeltje tijdens de wandeling ineens iets geheel anders beslist en de herders helemaal nerveus worden van zoveel burgerlijke ongehoorzaamheid :mrgreen: die kleine rat heeft ons allemaal ingepakt :LOL:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

poedel lijkt me een prima keus en ze zijn echt heel erg leuk :I: :I:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
nathalie71

renee-uk schreef:poedel lijkt me een prima keus en ze zijn echt heel erg leuk :I: :I:
:D :D :ok: Dank je!

Persoonlijk houd ik wel van het iewat eigenwijze gedoe van een terriër of teckel, ik lig in elk geval in een deuk als mijn teckeltje tijdens de wandeling ineens iets geheel anders beslist en de herders helemaal nerveus worden van zoveel burgerlijke ongehoorzaamheid die kleine rat heeft ons allemaal ingepakt
Ik vind dat lekkere eigenwijze,grappige ook erg leuk.
En ik vind het ook leuk hoe een boxer doet,geweldig......
Maar niet voor mij......

Maar ik denk inderdaad dat een poedel beter past.
Ze zijn leuk,willen graag overal mee naar toe.
Vinden het leuk om van alles te leren ,hebben een handig formaat.
Hebben haar waar ik lekker mee kan verzorgen.etc.etc.etc.

En nog een bijkomend praktisch voor deel;
Ik heb nu zo veel spullen voor een middenslag hond(mand,bench,kar,transportbox,fietskar etc etc)
En een hele trim uitset :D
Als ik een grotere zou nemen moet ik alles vervangen,.....

En ze worden niet zo zwaar,scheelt enorm trappen met de fiets kar :wink:
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Annedee »

alm@ schreef:
Ja inderdaad! :mrgreen:

Jammer dat ze dat soort dingen er niet bij zetten, ik denk dat het een aantal mensen een flinke teleurstelling zou besparen.
Scheelt ook een hoop frustratie, als jij van je hond verwacht dat hij 'zo gesellig' met andere honden moet kennismaken en spelen.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”