Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Goed voer buiten KVV
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Goed voer buiten KVV
Ik heb thuis voor Apple altijd Smuldier of Lotgering.
Nou gaat ze alleen vaak in het weekend of soms doordeweeks mee naar mijn vriend.
Kortom, ze eet niet altijd thuis. Niet erg, alleen heeft mijn vriend een bijzonder klein vriesvakje. En aangezien ik liever niet heen en weer sleep met vlees in een warme auto,
was ik benieuwd welk voer nou buiten KVV om een goede optie is? Liever ook geen brok, daar gaat ze flink van poepen en heb het idee dat haar buik dat nou niet heel fijn vind.
Is er een bepaald blikvoer of iets anders wat qua voedzaamheid toch wel lijkt op KVV en gewoon in de koelkast wat langer kan worden bewaard?
Nou gaat ze alleen vaak in het weekend of soms doordeweeks mee naar mijn vriend.
Kortom, ze eet niet altijd thuis. Niet erg, alleen heeft mijn vriend een bijzonder klein vriesvakje. En aangezien ik liever niet heen en weer sleep met vlees in een warme auto,
was ik benieuwd welk voer nou buiten KVV om een goede optie is? Liever ook geen brok, daar gaat ze flink van poepen en heb het idee dat haar buik dat nou niet heel fijn vind.
Is er een bepaald blikvoer of iets anders wat qua voedzaamheid toch wel lijkt op KVV en gewoon in de koelkast wat langer kan worden bewaard?
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Re: Goed voer buiten KVV
Onze hond staat op renske. Dat bevalt ontzettend goed. Kleine hoopjes en eindelijk geen jeuk meer.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Ziwipeak is luchtgedroogd vlees en K9 Natural is gevriesdroogd vlees waar je geen vriezer of koeling voor nodig hebt. Beide zijn trouwens wel behoorlijk aan de prijs, duurder dan Renske. Als het echter maar om enkele dagen p.w. gaat, valt het nog enigszins mee.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ropadog heeft een versie die je wel in de diepvries moet bewaren, maar na ontdooien 14 dagen goed blijft in de koelkast. Is dat geen optie?
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Rodi worst? Hoeft niet gekoeld bewaard te worden.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Dat is inderdaad wel heel prijzig!Tamara/Bayko schreef:Ziwipeak is luchtgedroogd vlees en K9 Natural is gevriesdroogd vlees waar je geen vriezer of koeling voor nodig hebt. Beide zijn trouwens wel behoorlijk aan de prijs, duurder dan Renske. Als het echter maar om enkele dagen p.w. gaat, valt het nog enigszins mee.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Is dat brok?Domor schreef:Onze hond staat op renske. Dat bevalt ontzettend goed. Kleine hoopjes en eindelijk geen jeuk meer.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Nee, dat is gestoomd vlees.
http://www.discount4pets.nl/honden/hond ... 5-gr.html/
Ze zijn ook per stuk te koop. O.a. bij faunaland en pets place (een hoop dierenwinkels hebben renske tegenwoordig).
Ze zijn ook per stuk te koop. O.a. bij faunaland en pets place (een hoop dierenwinkels hebben renske tegenwoordig).
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Ik heb voor een vakantie ook wel eens Renske gebruikt, helemaal niet verkeerd!
http://www.renske.com/
Is een betere variant van het blikvoer.
http://www.renske.com/
Is een betere variant van het blikvoer.
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Dan zit je alleen weer met dat je maar voor 2 dagen kan inkopen steeds.crutz schreef:Ropadog heeft een versie die je wel in de diepvries moet bewaren, maar na ontdooien 14 dagen goed blijft in de koelkast. Is dat geen optie?
@Jay1978, dat heb ik wel eens zien liggen inderdaad, dat lijkt me dan misschien wel wat! Eten jouw honden het?
@ Hutsje, ik vrees dat ik mijn vriend niet zo heel vrolijk maak met het barfvoer, hij heeft geen balkon of tuin en alleen tapijt
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Ooh nu zie ik het! De site is niet zo duidelijk.Domor schreef:Nee, dat is gestoomd vlees.
Dat ziet er ook goed uit
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Renske wordt hier ook met smaak gegeten als het zo uitkomt.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Even voor de duidelijkheid: je hoeft er bij lange na niet zo veel van te geven als van KVV, maar inderdaad het blijft reteduur. Ik weet niet hoe zwaar Apple is? Waarschijnlijk een paar kilo zwaarder dan Cyntha, die weegt 14-15 kg. Voor haar ben ik inmiddels als dagelijkse maaltijd zo'n 80 euro per maand kwijt aan Ziwipeak. K9 Natural is iets goedkoper, rond de 75 euro p.m. Renske was iets van 60-65 euro p.m. als ik het me goed herinner, maar dat was voordat de laatste prijsstijging plaatsvond. Van Renske kreeg Cyntha dunne ontlasting. Op Ziwipeak en K9 Natural heeft/had ze dat probleem niet.Apple schreef:Dat is inderdaad wel heel prijzig!Tamara/Bayko schreef:Ziwipeak is luchtgedroogd vlees en K9 Natural is gevriesdroogd vlees waar je geen vriezer of koeling voor nodig hebt. Beide zijn trouwens wel behoorlijk aan de prijs, duurder dan Renske. Als het echter maar om enkele dagen p.w. gaat, valt het nog enigszins mee.
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Animonda GranCarno blik (Zooplus) of K9 Natural. Vooral dat laatste ben ik erg over te spreken en ze eet het ontzettend graag.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
kleedje eronder, en bovendien is het zo opApple schreef:Ooh nu zie ik het! De site is niet zo duidelijk.Domor schreef:Nee, dat is gestoomd vlees.
Dat ziet er ook goed uit

- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
je hebt ook ecostyle lijkt wel wat op renske
is ook niet duur en op zooplus te koop oa

- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Bij Tammenga hebben ze ook hondenworsten die houdbaar zijn. Zijn worsten van 800 g en redelijk te vergelijken met die rodi worsten.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
oja klopt die heb je sinds kort ook van prinsOmega schreef:Bij Tammenga hebben ze ook hondenworsten die houdbaar zijn. Zijn worsten van 800 g en redelijk te vergelijken met die rodi worsten.

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Tamro heeft ook houdbare worsten: http://tamro.nl/honden-worsten.php

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Hylos
- Zeer actief
Welkoop heeft ook Ecostyle. Kreeg Xavi eerst ook, deed hij het prima op.. zit alleen wat een vreemd luchtje aanfrank-bobby schreef:je hebt ook ecostyle lijkt wel wat op renske

- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Je hebt heel wat blikvoer zonder rommel in bij zooplus.
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
Dat zou ik ook doenHutsje schreef:kippepoten, vleugels, vis, rundergehakt
Je kunt natuurlijk ook gewoon bij de upermarkt ff wt smuldier halen.
En vlees etc. hoeft ook helemaal niet kakelvers te zijn voor een hond.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
renske vinden ze hier niet lekker, ze eten het met lange tanden en het stopt enorm 

-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Mijn holistische dierenarts vindt renske een uitstekende vervanger voor KVV. Ik had een hond die niet tegen KVV kon (ja echt die schijnen er te zijn)
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik geef ze wel eens blikvoer, maar dan geen troepvoer uit de supermarkt. Bij zooplus heb je een variant van lukullus en terra canis zonder granen die redelijk geprijsd zijn. En nu heb ik deze besteld: http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ible/47314 Het zijn wel 24 blikken van 800 gram, dus daar doe ik een jaar mee, maar het is dan wel 2,06 per kilo, ook niet onbelangrijk. En deze is dus zonder graan, er zit alleen een smaak bij met rijst. Maar dat geef ik wel eens als ik ander vlees ben vergeten te ontdooien. Die van terra canis en lukullus ruiken tenminste redelijk goed en je ziet echt stukken zitten. Niet alles helemaal tot pulp vermalen dus. De katten vinden het ook erg lekker, nou, dat zegt wat. Rocco heb ik nog niet geprobeerd maar ik neem aan dat dat ook wel in de smaak zal vallen. Er zitten iig geen chemische conserveringsmiddelen in, beweren ze. Het blijft natuurlijk troep hoor, met 80% water erin, maar ik eet ook wel eens een patatje. Maar dan wel liever een patatje waar die een beetje goed wordt gebakken in schone olie die vaak genoeg wordt ververst en waar het personeel de handen wast, ha! En anders zelf gebakken, met een beetje olijfolie door de olie. Anders voel ik met elke hap mijn kransslagaders dichtslibben. Ter vergelijking dan.
Maar wat je ook zou kunnen proberen, runderstoofvlees, dat kun je zo in de koelkast leggen een week en dat geeft niks. Dat kun je nog gewoon voeren dan. Het wordt hier en daar wel wat bruin en groen, maar voor honden maakt dat niet uit, vinden ze juist lekker. Dat stinkt veel minder dan kvv. Is niet eens zo heel duur: 4,00 voor 1 kilo bij degomeat. Dat is dezelfde prijs die ze rekenen voor carnibest, dus ach. Ik krijg de link niet goed, maar het staat onder barf/nrv vlees en dan bij rund. Heel mager vlees is het. Blijft een stuk langer acceptabel om te voeren, vind ik, vergeleken met ontdooid kvv, dat stinkt best wel. In de koelkast vind ik het niet erg prettig zelf, en ze eten het ook liever niet koud.
Maar als ik echt ff niks in huis heb, vergeten of niet ontdooid oid, doe ik ook wel eens een van-alles-wat dagje. Wat frolic, of hondenkoekjes (die heb ik ook gevonden voor weinig zonder granen trouwens: http://www.zooplus.nl/shop/honden/kauws ... dog/190246, ze hadden laatst nog een aanbieding, drie potten voor de prijs van twee), een blikje knakworsten, een blikje tonijn, wat tafelresten, wat gedroogd vlees, wat kattenvoer, stukje leverworst. Een combinatie van de genoemde voedingsmiddelen, niet allemaal natuurlijk. Of in bescheiden hoeveelheid. Maar misschien komt het te vaak voor om het zo te doen, het is niet heel erg gezond natuurlijk, maar ook geen ramp als dat eens in de maand gebeurt, vind ik.
Maar wat je ook zou kunnen proberen, runderstoofvlees, dat kun je zo in de koelkast leggen een week en dat geeft niks. Dat kun je nog gewoon voeren dan. Het wordt hier en daar wel wat bruin en groen, maar voor honden maakt dat niet uit, vinden ze juist lekker. Dat stinkt veel minder dan kvv. Is niet eens zo heel duur: 4,00 voor 1 kilo bij degomeat. Dat is dezelfde prijs die ze rekenen voor carnibest, dus ach. Ik krijg de link niet goed, maar het staat onder barf/nrv vlees en dan bij rund. Heel mager vlees is het. Blijft een stuk langer acceptabel om te voeren, vind ik, vergeleken met ontdooid kvv, dat stinkt best wel. In de koelkast vind ik het niet erg prettig zelf, en ze eten het ook liever niet koud.
Maar als ik echt ff niks in huis heb, vergeten of niet ontdooid oid, doe ik ook wel eens een van-alles-wat dagje. Wat frolic, of hondenkoekjes (die heb ik ook gevonden voor weinig zonder granen trouwens: http://www.zooplus.nl/shop/honden/kauws ... dog/190246, ze hadden laatst nog een aanbieding, drie potten voor de prijs van twee), een blikje knakworsten, een blikje tonijn, wat tafelresten, wat gedroogd vlees, wat kattenvoer, stukje leverworst. Een combinatie van de genoemde voedingsmiddelen, niet allemaal natuurlijk. Of in bescheiden hoeveelheid. Maar misschien komt het te vaak voor om het zo te doen, het is niet heel erg gezond natuurlijk, maar ook geen ramp als dat eens in de maand gebeurt, vind ik.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
De dierenwinkel hier heeft van Rodi houdbare worsten (treat, train en travel) en daar doet Shib het super op als we een keer een dag weg moeten ofzo. Van Renske gaat Shib zwaar aan de dunne namelijk.
en het is 400 gram voor 2 euro, dus ook niet schrikbarend duur
en het is 400 gram voor 2 euro, dus ook niet schrikbarend duur

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Hier ook Renske als ik even geen vriezer oid heb