Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Taxus
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Taxus
Ik zal wel weer voor te voorzichtig worden uitgemaakt, maar bij mij ging de plant er dus uit. Gewoon, uit voorzorg. Klaar.
We hebben destijds zelf ook de klimop uit de tuin gehaald.
Met dit soort giftige planten nam ik geen risico. (Let in December ook weer op de kerstbomen, de naalden en het kerstboom-standaard-water)
Suzanne
We hebben destijds zelf ook de klimop uit de tuin gehaald.
Met dit soort giftige planten nam ik geen risico. (Let in December ook weer op de kerstbomen, de naalden en het kerstboom-standaard-water)
Suzanne
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ik ben een zeikerd. ik ga, hoe bijzonder dat ook is, met suzanne mee. ik zou het vervangen door iets anders.Roos1995 schreef:Oke, en hoe kun je dat het beste aanpakken? Als hij erbij zit zeg ik meestal 'FOEI' of 'BAH' maar is dit wel de goede manier?
ik let ook wel op als ik een plant koop of het echt bekend is. natuurlijk zullen meer planten niet heel gezond zijn maar van de taxus en de blauwe regen is het bekend dus hoe mooi ook die komen er bij mij niet in

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik ga met mijn voorgangers mee, ik vervang liever een plant of struik dan een hond

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Ik had toen Nawosh jong was ook een taxus in de tuin.
Nou hield Nawosh, zoals veel jonge honden, nogal van tuinieren en op zekere dag heeft ze de taxus een beetje bijgewerkt.
Hier is ze echt doodziek van geweest. Diezelfde dag is de taxus er nog uitgegaan.
Gelukkig heeft ze het overleefd maar ik raad je dus ook echt aan om de struik uit de tuin te halen en
ook op te letten dat er geen takjes en naaldjes achter blijven.
Nou hield Nawosh, zoals veel jonge honden, nogal van tuinieren en op zekere dag heeft ze de taxus een beetje bijgewerkt.
Hier is ze echt doodziek van geweest. Diezelfde dag is de taxus er nog uitgegaan.
Gelukkig heeft ze het overleefd maar ik raad je dus ook echt aan om de struik uit de tuin te halen en
ook op te letten dat er geen takjes en naaldjes achter blijven.
Groetjes, Marjan
-
- Zeer actief
Hier een tuin vol taxus en klimop (ook giftig), Sam plast er alleen soms tegen aan. Ik heb hem nooit hoeven te corrigeren, hij knaagt er niet op, soms trekt hij wel eens een klimop tak, maar dat is het dan ook. Ik denk dus wel dat Sam instinctief niet knaagt, maar misschien verschilt het per hond. Tja , het fijne van klimop (de taxus iets minder) is dat het hondenpis bestendig is. Daarnaast komt je hond ook buiten je eigen tuin taxus (en andere giftige planten) tegen. Dan kan de hond beter weten dat hij/zij er niet op moet knagen.
Bij ons was het een bewuste keuze om de planten niet weg te halen, je kunt je hond moeilijk van alle potentiele gevaren in de wereld afschermen. Ik denk ook niet dat je dat zou moeten willen.
Ohja nog leven voor de goede orde: Sam is sinds pup "blootgesteld" aan onze tuin en is inmiddels 4 jaar.
Bij ons was het een bewuste keuze om de planten niet weg te halen, je kunt je hond moeilijk van alle potentiele gevaren in de wereld afschermen. Ik denk ook niet dat je dat zou moeten willen.
Ohja nog leven voor de goede orde: Sam is sinds pup "blootgesteld" aan onze tuin en is inmiddels 4 jaar.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
- kipo
- Zeer actief
Dan moet ik m'n halve tuin opdoeken, er staat oa taxus, buxus, monnikskap, vingerhoedskruid, klimop, herfsttijlloos, meiklokjes, hulst, kamperfoelie, narcissen, vlier en karmozijnbes, om maar eens een paar giftige planten te noemen. En dat zijn dan nog alleen de planten waarvan ik weet dat ze giftig zijn en die ik herken.
Behalve aan pollen gras, wordt er niet aan de planten gegeten. Dat betekent wel dat er een hek staat waar de bestrating eindigt en de beplanting begint, zodat ik dat kan begeleiden waar nodig.
Behalve aan pollen gras, wordt er niet aan de planten gegeten. Dat betekent wel dat er een hek staat waar de bestrating eindigt en de beplanting begint, zodat ik dat kan begeleiden waar nodig.
Bij een jongere hond zou ik het er ook echt niet op gokken, zeker niet als je maar één plant hebt.
Ze hoeven maar een keer de kolder in de kop te krijgen en besluiten een plant aan te vreten. Gelukkig heeft Joe het bij een jonge appelboom gehouden
Ze hoeven maar een keer de kolder in de kop te krijgen en besluiten een plant aan te vreten. Gelukkig heeft Joe het bij een jonge appelboom gehouden

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Ik heb klimop in mijn tuin en daar blijven de honden gewoon af. Ben ik ook niet zo bang voor. Taxus zou er bij mij wel meteen uitgaan, dat spul is verschrikkelijk giftig! Ging ik geen risico mee nemen...
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Klimop en buxus staat er genoeg in de tuin en da ga ik er niet uithalen. Ik zorg da ze er niet bij kunnen in het begin (nu dus ook met de pups)

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl