Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Penslap-vraag
Moderator: moderatorteam
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
- Aantal honden: 2
Penslap-vraag
Ik zou voor graag een keer een penslap willen bestellen omdat ik heb begrepen dat het goed is voor de tandjes en dat veel honden ze erg lekker vinden.
Maar Goof is maar een klein hondje, hij krijgt ongeveer 100gram KVV per dag. Dus dan zou ik zo'n penslap moeten verdelen in porties. Ik kreeg al de tip om ze dan in repen te knippen zodat ze niet ineens opgeschrokt worden. Maar een reep penslap van 100 gram lijkt me toch redelijk schrokbaar.
Heeft iemand tips oid hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Overigens zag ik dat bij degomeat ook gemalen penslap te krijgen is, ik vraag me dan wel af in hoeverre het 'tandenpoets' idee er dan nog is?
Maar Goof is maar een klein hondje, hij krijgt ongeveer 100gram KVV per dag. Dus dan zou ik zo'n penslap moeten verdelen in porties. Ik kreeg al de tip om ze dan in repen te knippen zodat ze niet ineens opgeschrokt worden. Maar een reep penslap van 100 gram lijkt me toch redelijk schrokbaar.
Heeft iemand tips oid hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Overigens zag ik dat bij degomeat ook gemalen penslap te krijgen is, ik vraag me dan wel af in hoeverre het 'tandenpoets' idee er dan nog is?
Re: Penslap-vraag
Je zou ook de dag ervoor wat minder eten kunnen geven en dan een wat groter stuk pens.
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Ik kan hem ook heel kunstig met een tang vasthoudenJion schreef:In mijn lamsrib topic had nog iemand de tip om zo'n penslap vast te binden aan boom.

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
In stukken knippen, één stuk geven en de rest invriezen.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Als je schrokop hebt, dan zou ik in stukken knippen (mijn Bill stikte er in!
). Anders is het leuk om zo'n lap vast te spijkeren aan de schutting of zo, dan kan hij lekker knagen en trekken aan zo'n lap.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja, even vast spijkeren zou ik ook doen met een klein stuk.
Overigens geef ik aan penslap het dubbele aan gewicht van wat ik normaal geef. Dan eet ze de dag erna een heel stuk minder. Eén of twee kippekarkasjes. Dat gaat het licht laxerende van zo'n penslap ook weer tegen
Om hem in stukken te verdelen heb ik de volgende tip. Vroeger, toen ik nog bij mijn ouders woonde, hadden we een roedeltje met verschillende maten honden. We haalden regelmatig een pens op het slachthuis. Dat kon toen nog
Zo'n pens hingen we dan aan de waslijn, en dan sneden we hem met een uitbeenmes in stukken. Dat is in mijn ervaring gemakkelijker en sneller dan knippen.
En daarna dwong ma ons om de waslijn schoon te maken.....ECHT grondig, maar dat terzijde
Overigens geef ik aan penslap het dubbele aan gewicht van wat ik normaal geef. Dan eet ze de dag erna een heel stuk minder. Eén of twee kippekarkasjes. Dat gaat het licht laxerende van zo'n penslap ook weer tegen

Om hem in stukken te verdelen heb ik de volgende tip. Vroeger, toen ik nog bij mijn ouders woonde, hadden we een roedeltje met verschillende maten honden. We haalden regelmatig een pens op het slachthuis. Dat kon toen nog

Zo'n pens hingen we dan aan de waslijn, en dan sneden we hem met een uitbeenmes in stukken. Dat is in mijn ervaring gemakkelijker en sneller dan knippen.
En daarna dwong ma ons om de waslijn schoon te maken.....ECHT grondig, maar dat terzijde

And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
nietP-tt schreef: Overigens zag ik dat bij degomeat ook gemalen penslap te krijgen is, ik vraag me dan wel af in hoeverre het 'tandenpoets' idee er dan nog is?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Hier zuigen ze lappen van meer dan 1kg naar binnen. Nooit last van. Het is alleen een beetje raar om te zien
Ik zou dus gewoon een lapje pens afknippen van rond de 150-200 gram en dat geven. je ziet wel wat ermee gebeurd

Ik zou dus gewoon een lapje pens afknippen van rond de 150-200 gram en dat geven. je ziet wel wat ermee gebeurd
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Jion schreef:Vergeet dan niet dat een nijptang beter vasthoudt dan een combinatietang.P-tt schreef:Ik kan hem ook heel kunstig met een tang vasthoudenJion schreef:In mijn lamsrib topic had nog iemand de tip om zo'n penslap vast te binden aan boom.![]()

Heb me inderdaad rot gelachen om jouw foto's toen...
Maargoed is idd een idee, vasthouden, en als hondje niet zo een verschil tussen vingers en ander vlees kan maken dat dan maar met een tang te doen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
maart schreef:Hier zuigen ze lappen van meer dan 1kg naar binnen. Nooit last van. Het is alleen een beetje raar om te zien![]()
Hier ook, een paar tellen en de hele lap is weg

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi