Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voedselbank voor huisdieren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

linlin

Re: Voedselbank voor huisdieren

Ongelezen bericht door linlin »

dagmar88 schreef:
linlin schreef:
massam schreef:
dagmar88 schreef:Dat werd bij Pjotr als reden opgegeven dat hij weg moest.
Hij kost inclusief verzekering hooguit €35 per maand.
Waar een wil is, is een weg denk ik dan...

ik ken gezinnen die voor 30 euro in de week eten en dan niks meer hebben. die kunnen een hond houden maar kunnen in jouw berekening dan 1 week per maand niet eten.. asjemaarechtwilhe...
De wil en de weg en de wajong. De levenslange verheerlijking van mankementeus zijn.

:ok: Het is een feestje.

Mensen die in aanmerking komen voor een voedselbank hebben €180 per maand te besteden aan alles dat buiten de vaste lasten valt.
Daar heb ik het niet over. Ik heb het over jouw wil en weg. Allemachtig.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

massam schreef:

ja, vast :U: ik geloof je meteen.

vergeet alleen niet dat er véél meer mensen op dit moment écht geen cent hebben.

ik zie het om mij heen. hij een goed loon in de bouw, zij 2,5 dag achter de kassa of wat poetsen. leuk huis, goed loon, leuke kinders. hij elke winter een paar weken in de WW want vorstverlet bestaat eigenlijk niet meer en in de zomer vier weken geen loon ivm bouwvak en een vaste baan in de bouw is zeldzaam, allemaal uitzendwerk waardoor hij nooit zijn volle ww-recht haalt. nu is er weinig werk in de bouw, al bijna een jaar thuis en over 3 maanden geen WW meer. geen aanvulling op haar loon van de bijstand want verkoopt u uw huis maar eerst> oh ja, dat kan nu niet want huizen worden simpelweg niet verkocht.

het gebeurt zó veel!
ff geheel off topic :mann:
maar krijgen bouwvakkers in NL geen weerverlet meer? als er geen werk/slecht weer is, krijgen ze dan niet standaard een uitkering zoals hier het geval?

Ik vind het op zich wel een goed idee, die voedselbank
Afbeelding
Vlindchi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Vlindchi »

Ik vind het wel goed dat er honden voedselbank is mits het goed gedaan word.

Tevens heb ik gemengde gevoelens..

- Voor mensen die dieren hebben en dan werkloos raken wegens het zelf verpesten van hun baan.. en hun best niet doen om een nieuwe baan te zoeken zeg ik nee...
- Voor mensen met dieren en die hun baan verliezen door de crisis/gezondheid/enzovoort vind ik het een goede bedoeling.
- Voor mensen die geen baan hebben, wel dieren en een verslaving hebben zeg ik helaas ook nee.

Toen ik heel erg ziek was en niet kon werken was ik maar al te blij dat ik mijn dieren had.. Nee hadden het niet makkelijk kwa geld.. Maar dan had ik ook zoiets van ja.. dan snoep ik zelf wel niet om de dieren te kunnen voeden enzovoort.. want ik rook niet, drink niet en heb geen verslavingen.. Mits ik geen dieren had gehad zou ik maar al te blij zijn geweest met een dier rondom me heen.. Wat je vrienden kon noemen vertikte het om langs te komen of hadden geen tijd, en om heel de dag maar in je huis te zitten alleen is ook deprimerend.. dusja een hond doet dan wel goed omdat hij tog naar buiten moet en je gezelschap houd.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”