Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
klitten (cocker)
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Aantal honden: 2
klitten (cocker)
Toen onze cocker (gecastreerd) bij ons kwam had hij behoorlijk wat klitten in zn vacht. We zijn inmiddels naar de trimmer geweest en de klitten zijn weggehaald. Nu wil ik het graag goed bijhouden maar omdat hij een hekel aan kammen heeft doe ik een aantal keren per week een kort kamsessie. Het lukt me niet om de hele hond in 1x te kammen. Mijn vraag is nu op welke plekken de meeste kans bestaat op klitten. Als ik dit weet kan ik hier extra aandacht aan besteden en hoef ik de plekken met weinig kans op klitvorming minder te kammen.

- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
- Contacteer:
Re: klitten (cocker)
Achter de oren, onder de oksels, bij de liezen en uiteraard de broek
maar alle lange haren kunnen klitten 

- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
- Aantal honden: 1
Moos houdt ook helemaal niet van kammen dus doe ik het in etappes en belonen met kleine frolicjes. En dan weer een stukje verder. Je moet er de tijd voor nemen en het een prettige bedoening voor hem maken. Zo lukt het me wel. En ja als hij door de modder is gelopen dan tussen de liezen waar de lange haren vol zand blijven zitten.
Niet leuk maar met een borstel zodra het droog is borstelen. 

Neeltje
- *Marina*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
Oksels, liezen, die scheer ik dus ook kort. Achterkant van de oren bij de ooraanzet, wordt ook geschoren.
Ik heb mijn cockers geleerd op de rug te liggen tijdens borstelsessie, duurt ff voor ze dat door hebben, maar met veel positiviteit en beloningen is het heel goed gelukt. Ze liggen nu allebei te soezen als ik hun buik, oksels etc. aan het borstelen/verzorgen ben.
Ik heb mijn cockers geleerd op de rug te liggen tijdens borstelsessie, duurt ff voor ze dat door hebben, maar met veel positiviteit en beloningen is het heel goed gelukt. Ze liggen nu allebei te soezen als ik hun buik, oksels etc. aan het borstelen/verzorgen ben.
-
- Actief
Ik doe het max. 5 -10 min. en dan met veel brokjes maar met name de slickerborstel vindt hij erg vervelend. 

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Kijk anders eens naar Les Pooch borstels. Ik geef toe, ze zijn niet goedkoop maar ik vind ze effectiever werken dan slickers en honden vinden ze ook minder vervelend omdat ze meebuigen.
Ik ben zelf meer van de "het-moet-maar-even-techniek" maar dat is persoonlijk natuurlijk. Je kunt er wel een heel groot iets van maken met koekjes en begeleiding maar het is gewoon een borstelbeurt en dat moet nou eenmaal als je een Cocker bent. Niet hardhandig dus, maar maak er ook niet meer van dan het is. Werkt voor sommige honden juist erg goed, dan leggen ze zich er bij neer en blijken al die koekjes en lieve woordjes niet eens nodig
En inderdaad, vooral de oksels en liezen in de gaten houden. De broek ook en de oren, ook de onderkant.
Ik ben zelf meer van de "het-moet-maar-even-techniek" maar dat is persoonlijk natuurlijk. Je kunt er wel een heel groot iets van maken met koekjes en begeleiding maar het is gewoon een borstelbeurt en dat moet nou eenmaal als je een Cocker bent. Niet hardhandig dus, maar maak er ook niet meer van dan het is. Werkt voor sommige honden juist erg goed, dan leggen ze zich er bij neer en blijken al die koekjes en lieve woordjes niet eens nodig

En inderdaad, vooral de oksels en liezen in de gaten houden. De broek ook en de oren, ook de onderkant.
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Helemaal mee eens, ze zijn een rib uit je lijf, maar ze werken fantastisch. Ik praat al mijn klanten om, om er ook een aan te schaffen. Het scheelt je veel werk, maar ook echt veel stress bij je hond. Sinds ik ze in mijn salon gebruik, mag ik zelfs dikke klitten uitborstelen bij de meeste honden, zonder gespartel en gegil. Koop alsjeblieft niet een nepper, die werken dan weer voor geen meter is mijn ervaring.Maeve schreef:Kijk anders eens naar Les Pooch borstels. Ik geef toe, ze zijn niet goedkoop maar ik vind ze effectiever werken dan slickers en honden vinden ze ook minder vervelend omdat ze meebuigen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
je kunt hem ook inspuiten met antiklit voor je hem gaat borstelen en als je dat vaker doet klit het haar ook minder snel (tip van vorige eigenaar peer).

Yukusaki Akitas schreef:Achter de oren, onder de oksels, bij de liezen en uiteraard de broekmaar alle lange haren kunnen klitten

Ik gebruik de Les Pooch (lichtgroen met dubbele koppen) voor Barça. Ik gebruik geen anti-klit spray. Het maakt het haar onnodig zacht waardoor het breekt. Gewoon 1 keer per week de borstel erdoor halen en klaar ben je. Met de Les Pooch borstel is het karweitje zo gepiept. Bovendien haal je meteen het onderwol weg. 

-
- Actief
Ik zie dat er meerdere soorten zijn. Welke zou je adviseren?Saschesfloor schreef:Helemaal mee eens, ze zijn een rib uit je lijf, maar ze werken fantastisch. Ik praat al mijn klanten om, om er ook een aan te schaffen. Het scheelt je veel werk, maar ook echt veel stress bij je hond. Sinds ik ze in mijn salon gebruik, mag ik zelfs dikke klitten uitborstelen bij de meeste honden, zonder gespartel en gegil. Koop alsjeblieft niet een nepper, die werken dan weer voor geen meter is mijn ervaring.Maeve schreef:Kijk anders eens naar Les Pooch borstels. Ik geef toe, ze zijn niet goedkoop maar ik vind ze effectiever werken dan slickers en honden vinden ze ook minder vervelend omdat ze meebuigen.

-
- Actief
Heb ik ook al geprobeerd maar daar reageert hij nog panischer op.... het is een beetje een mietje.Hutsje schreef:je kunt hem ook inspuiten met antiklit voor je hem gaat borstelen en als je dat vaker doet klit het haar ook minder snel (tip van vorige eigenaar peer).

- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
- Contacteer:
De enkele groene. Die gebruik ik ook in de trimsalon. Ideaal. Buigt goed mee, maar is toch stevig genoeg om klitten uit de vacht te halen. De rode en paarse (zijn er nog meer?) zijn veel te hard/sterk voor een cockervachtbilly20 schreef:Ik zie dat er meerdere soorten zijn. Welke zou je adviseren?Saschesfloor schreef:Helemaal mee eens, ze zijn een rib uit je lijf, maar ze werken fantastisch. Ik praat al mijn klanten om, om er ook een aan te schaffen. Het scheelt je veel werk, maar ook echt veel stress bij je hond. Sinds ik ze in mijn salon gebruik, mag ik zelfs dikke klitten uitborstelen bij de meeste honden, zonder gespartel en gegil. Koop alsjeblieft niet een nepper, die werken dan weer voor geen meter is mijn ervaring.Maeve schreef:Kijk anders eens naar Les Pooch borstels. Ik geef toe, ze zijn niet goedkoop maar ik vind ze effectiever werken dan slickers en honden vinden ze ook minder vervelend omdat ze meebuigen.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Groen inderdaad. Of paars als hij behoorlijke klitten heeft, maar als je het goed bij houdt moet groen genoeg zijn.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Hier ook een fan van de Les Pooch ik gebruik voor reguliere werk de paarse en voor de echte klitten de rode (ontklitter)
Ik heb ze nog maar kort maar wil niet meer zonder !
Ik heb ze nog maar kort maar wil niet meer zonder !
Sandra

- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Ik gebruik voor gewoon borstelen de groene, maar ik vind de rode ontklitter ook een topding. De paarse vind ik fijn voor de wat zwaardere vachten. Voor huis, tuin en keuken gebruik zou ik de groene kiezen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
- Aantal honden: 1
Werkende gecastreerde Engelse Springer met sterke klitvorming in het haar achter haar oren. Snelle oplossing: schaar.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Cocker: groene Les Pooch
En wat marina zegt: de klitgevoelige en ook nog eens gevoelige plekken tijdens het borstelen; liezen/oksels (erg) kort houden.
Als je veel problemen hebt met de oren: wij stoppen die 1 keer per week in een bakje sop van groene biotex. Uitspoelen met lauw water (in een ander bakje hangen dus).
Met die oren hangen ze overal in en naast dat het snel klit is het ook vaak smerig.
En wat marina zegt: de klitgevoelige en ook nog eens gevoelige plekken tijdens het borstelen; liezen/oksels (erg) kort houden.
Als je veel problemen hebt met de oren: wij stoppen die 1 keer per week in een bakje sop van groene biotex. Uitspoelen met lauw water (in een ander bakje hangen dus).
Met die oren hangen ze overal in en naast dat het snel klit is het ook vaak smerig.
En de groeten van de mannen 

-
- Actief
Reny schreef:Cocker: groene Les Pooch

Ik heb zelf deze: http://www.t-maatje.nl/hondenborstels/l ... t-krachtig
Ideaal.
Diverse slicker-achtige borstels uitgeprobeerd, kunnen bij mij de kliko in. Deze borstel is echt fijn in gebruik en irriteert je hond niet. Gaat makkelijk door de vacht en ontklit prima.
Ideaal.

Diverse slicker-achtige borstels uitgeprobeerd, kunnen bij mij de kliko in. Deze borstel is echt fijn in gebruik en irriteert je hond niet. Gaat makkelijk door de vacht en ontklit prima.
-
- Actief
Daar krijg je geen spijt van. Ik heb die ook en zou niet anders meer willen. Maar misschien dat je ook een beetje kunt doorpakken of gewoon even pauze tijdens het borstelen even knuffelen en dan weer verder.
-
- Actief
Ik heb de borstel vandaag geprobeerd en ben er blij mee. Hij vond het lang niet zo vervelend als zn oude slickerborstel. Voor de poten ook erg handig en was inderdaad sneller klaar. Bedankt voor de tip. 

Veel plezier ermee!
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
je kunt het op een doekje doen en dan insmeren. ik gebruik het nu regelmatig (want echt een enórme smeerkees van een cocker) en het werkt heel goed.billy20 schreef:Heb ik ook al geprobeerd maar daar reageert hij nog panischer op.... het is een beetje een mietje.Hutsje schreef:je kunt hem ook inspuiten met antiklit voor je hem gaat borstelen en als je dat vaker doet klit het haar ook minder snel (tip van vorige eigenaar peer).Heb nu spul van Cowboy Magic en hoef je niet te spuiten en dat gaat redelijk maar om daar nu steeds mee in te smeren.