Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cimarron

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Cimarron

Ongelezen bericht door gyanty »

Binnenkort komt er een pup bij mij in de cursus. Ik probeer me altijd ook op een ras voor te bereiden, maar na de beperkte gevonden informatie op internet van de fokker die ook hier actief is heb ik gewoon nog wat vragen. Puur om me een beeld voor te kunnen stellen en te kunnen inspringen op sterke en zwakke punten van het ras.

Wat mag ik verwachten van een dergelijke hond in een puppycursus? Hebben ze tijd nodig om even alles tot zich op te nemen, of stormen ze zich meteen in de drukte en vinden ze alles leuk, leuker, leukst? Hoe reageren ze in de regel op andere mensen. Zijn ze vrolijk, zoeken ze contact en hoe zijn ze daar in. Kan ik wat lomper verwachten of een meer afwachtende hond? Hoe zijn ze als pup maar ook als volwassen met andere honden? Ze scharen onder de herderachtige, maar is hun spel daar mee te vergelijken. De herders die ik ken willen vooral het spel naar eigen hand zetten. Vaak veel geren en gehap, minder van het beuken. Niet altijd heel erg sociaal in spel met andere honden. Dol op spelen met de baas.
Las wel dat ze makkelijk te trainen zijn. Maar ja, wat is makkelijk?

Help? Wat kan ik verwachten.

Kom graag goed beslagen ten ijs altijd ;)
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

Re: Cimarron

Nanna schreef:De cimarrón Uruguayo is een grote forse hond van het molosserachtige type. Het is een evenwichtige, intelligente en zeer moedige hond. De hond is geschikt als herdershond, bij de jacht op groot wild of voor bewaking.

Ik zou hem hetzelfde inschatten als een Argentijnse Dog: niet makkelijk, dus ;-)
Zo schat ik hem eigenlijk ook wel beetje in, maar wie weet zit ik er wel volledig naast. Algemen beschrijving zeggen een boel, maar vertellen je uiteindelijk zo bar weinig....
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik heb 2 honden van de fokker gezien op een show maar vond ze alles behalve groot en fors. Vond het middelmaatjes en wel relaxt karakter alles om hun heen interreseerde ze maar weinig. Lagen gewoon rustig in de drukte (Winner). Het ras staat hier ook in het favo lijstje.
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Ik ken er 2 (KC) die rechtstreeks uit Uruguay zijn geïmporteerd.
De oudste was behoorlijk terughoudend in het begin.
Naar mate ze je beter leerde kennen ging het beter.
De jongste ook, maar in mindere mate dan de oudste.
Ook een pup van hun een paar keer gezien.
Iets afwachtend met vreemden, maar niet overdreven.
Met andere honden waren deze dacht ik wel leuk.

Denk dat het een beetje afwachtende, rustige, maar wel 'pittige' honden kunnen zijn.
gyanty
Zeer actief

Deze pup was een vrolijke gup. Beleefd maar niet afwachtend. Ik vond het in ieder geval een leuke pup :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”