Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rottweiler en Doberman
Moderator: moderatorteam
- Ingding
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Rottweiler en Doberman
Ik vind de Rottweilers in Nederland vaak niet mooi. Ik heb ook een hekel aan die opkomende trend om een zo kort mogelijke neus te fokken. Het zijn toch geen bullen?
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Voor zover ik weet komt liver niet voor bij de Dobers.Daisy@ schreef:Ja, dat zal het idd zijn, liver and tan.
Bruin en tan wel, blauw en tan ook, en de witte.
Ik denk dat je een gewone bruine bedoelt?
Zoals die in mijn avatar?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Mijn broertje heeft een Dobermann. Ik vind het een leuke hond, maar wel heel erg alert altijd. Ik word daar zelf een beetje zenuwachtig van, maar ik zou dan ook niet voor zo'n hond kiezen. Altijd klaar voor actie, heel veel behoefte aan beweging en hij is erg pieperig. Geef hem een nagelriem en hij neemt je hele romp, maar hij is wel weer heel lief met kinderen. Hij kan ook met bijna alle honden, al zal hij zich niet de kaas van het boord laten eten. Erg waaks en als het moet gebruikt hij absoluut zijn tanden al heeft hij pas 1 keer gebeten en dat was toen een man mijn broertje fysiek probeerde te provoceren. Op het moment dat de man zijn hand uithaalde had de hond hem in zijn arm. Niet ongecontroleerd, ook geen bloed maar wel duidelijk dat de man nu moest kappen.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- frenchielover
- Actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 4
conclusie is dus dat consequentie de kans vermindert op dat ze de kop boven je gaan uitsteken? alleen wel jammer van alle gezondheidsklachten die ik hier hoor
vindt het echt zulke mooie honden heb er alleen geen weet van, kom ze niet vaak tegen...

Billy&Bindy, Harley, Davidson, Ivy (R.I.P. 26.12.12)
De Hond lijkt op zijn baasje. Dus ben je niet tevree dan heb ik een idee, verander eerst je eigen gedrag, en je hond verandert ook met een lach!
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ja, idd die. Heet dat gewoon bruin dan?moosje schreef:Voor zover ik weet komt liver niet voor bij de Dobers.Daisy@ schreef:Ja, dat zal het idd zijn, liver and tan.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dat dacht ik dus ook... gewoon bruinDaisy@ schreef:Ja, idd die. Heet dat gewoon bruin dan?moosje schreef:Voor zover ik weet komt liver niet voor bij de Dobers.Daisy@ schreef:Ja, dat zal het idd zijn, liver and tan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
nathalie71
het zijn ook mooie honden,maar mooi wil niet zeggen dat je dan maar zo`n hond aan moet schaffen omdat je ze zo mooi vindt.Die fout begaan meer mensen,ze nemen een bepaald ras omdat hij er zo mooi of stoer uit ziet zonder ook maar enige kennis van het ras en van de opvoeding.frenchielover schreef:conclusie is dus dat consequentie de kans vermindert op dat ze de kop boven je gaan uitsteken? alleen wel jammer van alle gezondheidsklachten die ik hier hoorvindt het echt zulke mooie honden heb er alleen geen weet van, kom ze niet vaak tegen...
En ja je zegt ik heb er geen weet van.
Deze twee honden passen niet bij jou voor zo ver ik je hier heb leren kennen.
Persoonlijk vind ik Dobermanns de aller mooiste honden op aarde,zeker met flap oren.
Als je dit ras aanschaft moet je heeeeel erg goed weten waar je hem/haar vandaan haalt en het nerveuze karakter wat er in schuilt kan een drama worden als je dat verkeerd begeleid.
En dat haal je niet even uit de boekjes of internet.
Bij mensen(die ik ken)die hier jaren lange ervaring mee hebben,exact weten wat ze doen zijn het geweldige honden.Ik werd er op slag verlieft op.
Maar dat is het punt,je ziet ze bij iemand die heel erg veel energie,en jaren ervaring in de honden hebben gestopt.Zodat jij hem ziet als een geweldige hond.
Maar deze hond had bij een andere baas misschien heel nerveus,of een angst bijter kunnen worden.
Deze twee rassen zijn niet iets om zo maar even omdat je ze mooi vind aan te schaffen.

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Officieel brown and tan, oftewel bruin en tan.Daisy@ schreef:Ja, idd die. Heet dat gewoon bruin dan?moosje schreef:Voor zover ik weet komt liver niet voor bij de Dobers.Daisy@ schreef:Ja, dat zal het idd zijn, liver and tan.
Tenminste, dat stond bij Shendor op zijn keurrapporten dacht ik.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- frenchielover
- Actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 4
nee idd en ik denk dat ik ook moeite zou hebben met een goede fokker vinden..nathalie71 schreef:het zijn ook mooie honden,maar mooi wil niet zeggen dat je dan maar zo`n hond aan moet schaffen omdat je ze zo mooi vindt.Die fout begaan meer mensen,ze nemen een bepaald ras omdat hij er zo mooi of stoer uit ziet zonder ook maar enige kennis van het ras en van de opvoeding.frenchielover schreef:conclusie is dus dat consequentie de kans vermindert op dat ze de kop boven je gaan uitsteken? alleen wel jammer van alle gezondheidsklachten die ik hier hoorvindt het echt zulke mooie honden heb er alleen geen weet van, kom ze niet vaak tegen...
En ja je zegt ik heb er geen weet van.
Deze twee honden passen niet bij jou voor zo ver ik je hier heb leren kennen.
Persoonlijk vind ik Dobermanns de aller mooiste honden op aarde,zeker met flap oren.
Als je dit ras aanschaft moet je heeeeel erg goed weten waar je hem/haar vandaan haalt en het nerveuze karakter wat er in schuilt kan een drama worden als je dat verkeerd begeleid.
En dat haal je niet even uit de boekjes of internet.
Bij mensen(die ik ken)die hier jaren lange ervaring mee hebben,exact weten wat ze doen zijn het geweldige honden.Ik werd er op slag verlieft op.
Maar dat is het punt,je ziet ze bij iemand die heel erg veel energie,en jaren ervaring in de honden hebben gestopt.Zodat jij hem ziet als een geweldige hond.
Maar deze hond had bij een andere baas misschien heel nerveus,of een angst bijter kunnen worden.
Deze twee rassen zijn niet iets om zo maar even omdat je ze mooi vind aan te schaffen.
![]()

Billy&Bindy, Harley, Davidson, Ivy (R.I.P. 26.12.12)
De Hond lijkt op zijn baasje. Dus ben je niet tevree dan heb ik een idee, verander eerst je eigen gedrag, en je hond verandert ook met een lach!
-
thezoozwolle
- Actief
- Mijn ras(sen): sharpei
- Aantal honden: 5
Klopt, daar komen we dr wel eens een van tegen als we in de winter wandelen op Whytemerplas in ZwolleDaisy@ schreef:Black and tan ken ik wel. Maar die 2 kleuren bruin zie je gewoon niet zo veel. Vond het altijd wel bijzonder. Volgens mij had hij wel 2 tinten bruin met dezelfde aftekeningen als de black and tan.
Vreselijk lief beest voor mens en dier.
-
Devel
Een 2e Devel. God wat mis ik hem. Een au was genoeg voor hem om een grommende waarschuwing te geven en dan was het ook echt een waarschuwing en de laatste. Mep bewegingen ook niet aan te raden en als ik bij hem lag mocht er niemand in de buurt komen.. zelfs niet om te aaien.monky555 schreef:Rio is voor mij en mijn dochter een super hond, een kroel, een clown, luisterd goed.
Na een paar aanvaringen met vreemde honden (hij beet niet) en eigen honden, een klootzak tegen honden ook zijn eigen teven![]()
Kom niet aan mij of ons kind, want hij ziet er uit als een sukkeltje, hij is het absoluut niet![]()
Rio is lomp, hij sloft en lijkt domin werkelijkheid is hij behendig en reageerd uitermate snel en hij houd ons altijd met een half oog in de gaten.
Onze grote vriend, met hem geen angst, een 'echte Rottweiler'
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Zo teckel heb ikDevel schreef:Een 2e Devel. God wat mis ik hem. Een au was genoeg voor hem om een grommende waarschuwing te geven en dan was het ook echt een waarschuwing en de laatste. Mep bewegingen ook niet aan te raden en als ik bij hem lag mocht er niemand in de buurt komen.. zelfs niet om te aaien.monky555 schreef:Rio is voor mij en mijn dochter een super hond, een kroel, een clown, luisterd goed.
Na een paar aanvaringen met vreemde honden (hij beet niet) en eigen honden, een klootzak tegen honden ook zijn eigen teven![]()
Kom niet aan mij of ons kind, want hij ziet er uit als een sukkeltje, hij is het absoluut niet![]()
Rio is lomp, hij sloft en lijkt domin werkelijkheid is hij behendig en reageerd uitermate snel en hij houd ons altijd met een half oog in de gaten.
Onze grote vriend, met hem geen angst, een 'echte Rottweiler'

-
nathalie71
Buren bij opa en oma van mijn zoon hebben ook een Rottweiler,en die hond die mag jou of die mag jou niet.
Hij weet precies wie er wel of niet te vertrouwen is.
Zo is hij erg dol op opa,maar gromt naar een andere buurman die echt niet in de buurt hoeft te komen!
Hij weet precies wie er wel of niet te vertrouwen is.
Zo is hij erg dol op opa,maar gromt naar een andere buurman die echt niet in de buurt hoeft te komen!
- Ingding
- Zeer actief
Ik wil niet dat Sonja mij gaat lopen beschermen. Ik bepaal zelf of iemand dicht bij me komt als zij bij me ligt en niet andersom. En dat weet ze en daardoor is ze ook gerust en ontspannen en als er iets is dan zoek ik het maar uit. Al weet ik zeker dat als er een echte dreiging is dat ze me zal beschermen. Ik wil die waakzaamheid alleen niet aanwakkeren, zeker niet in ons kikkerlandje.
- Daisy@
- Zeer actief
Oja, dat 'ik mag je of ik mag je niet' herken ik zéker in de rottweiler. Ik mocht dat wel. Spike vond kinderen fantastisch. (al paste ik áltijd op natuurlijk) Daisy vond daar weer weinig aan. Die vond de meeste volwassenen wel leuk.
Spike had zo zijn voorkeur. Vrouwen waren altijd wel oké, mannen soms wat minder.
Spike had zo zijn voorkeur. Vrouwen waren altijd wel oké, mannen soms wat minder.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
De Rottweiler die wij thuis hadden, was in de kern een heel goede hond op een heel erg verkeerde plek. We hadden teweinig kennis en toewijding om zo'n hond goed op te kunnen voeden.
Resultaat:
Onwijs lomp
Verslond katten
Had een hardnekkige vete met de Bouvier van de buren
Was beschermend naar het hele gezin
Hij vond dat de bank van hem was
Je werd tijdens uitlaten over straat gesleurd
Maar:
Enorm lief voor kinderen
Erg trouw
Enthousiast en speels
Zeer beschermend naar de Yorkshire Terrier die we ook hadden
We hebben hem herplaatst bij iemand met nog een andere Rottweiler. Daar is hij door het lint gegaan om door ons onbekende redenen en heeft de postbode gepakt, daarna een jackrussel en daarna een schaap. Hij is op 3 jarige leeftijd afgemaakt.
Zover wij onze Sebas hebben leren kennen, zijn Rottweilers geen beginnershonden en niet voor iedereen.
Het was zo'n goede hond. En zo kan het dus totaal mis gaan, alleen al bij de aankoop van een pup.
Resultaat:
Onwijs lomp
Verslond katten
Had een hardnekkige vete met de Bouvier van de buren
Was beschermend naar het hele gezin
Hij vond dat de bank van hem was
Je werd tijdens uitlaten over straat gesleurd
Maar:
Enorm lief voor kinderen
Erg trouw
Enthousiast en speels
Zeer beschermend naar de Yorkshire Terrier die we ook hadden
We hebben hem herplaatst bij iemand met nog een andere Rottweiler. Daar is hij door het lint gegaan om door ons onbekende redenen en heeft de postbode gepakt, daarna een jackrussel en daarna een schaap. Hij is op 3 jarige leeftijd afgemaakt.
Zover wij onze Sebas hebben leren kennen, zijn Rottweilers geen beginnershonden en niet voor iedereen.
Het was zo'n goede hond. En zo kan het dus totaal mis gaan, alleen al bij de aankoop van een pup.

- Daisy@
- Zeer actief
Toch zijn wij begonnen met een rottweiler, wel bewust een teefje. (1,5 jaar later kwam er een reu bij)
Ik denk dat het wel een beginnershond kán zijn. Mits je je verdiept in wat je in huis haalt, je heel goed in leest en er dan nóg voor wil gaan. Met het idee dat dat het ras is wat echt bij je past.
Wij hebben toen verschillende rassen voorbij laten gaan, maar kwamen toch telkens weer op de rottweiler uit.
Ik denk dat het geen hond voor iedereen is. Zoals ook bv een ras wat gigantisch zelfstandig zou zijn geen ras voor ons zou zijn. (daar zou ik totaal niet mee kunnen omgaan) Bv een berghond. Of bv een hond met heel veel jachtdrift, past ook totaal niet bij ons.
Ik denk dat het wel een beginnershond kán zijn. Mits je je verdiept in wat je in huis haalt, je heel goed in leest en er dan nóg voor wil gaan. Met het idee dat dat het ras is wat echt bij je past.
Wij hebben toen verschillende rassen voorbij laten gaan, maar kwamen toch telkens weer op de rottweiler uit.
Ik denk dat het geen hond voor iedereen is. Zoals ook bv een ras wat gigantisch zelfstandig zou zijn geen ras voor ons zou zijn. (daar zou ik totaal niet mee kunnen omgaan) Bv een berghond. Of bv een hond met heel veel jachtdrift, past ook totaal niet bij ons.