Het is duidelijk er gaat een hond komen zodra ons huisje (gedeeltelijk) bewoonbaar is naar de verbouwing. Nu is het zo ik wil graag een Rottie, naar het inslapen van Devel had ik voormezelf genomen om absoluut geen rottie meer in mijn leven te laten komen, tot schoonouders met Diesel aan kwamen en ik dus helemaal
Vriendlief denkt daar anders over, die heeft inmiddels al 2 Rotties te vroeg moeten laten gaan en is zich geloof ik al een tijdje aan het denken aan een Mechelse Herder.
Ik vroeg me af of jullie meer over dit ras kunnen vertellen. Waar op gelet moet worden? Gezondheidsproblemen die voor kunnen komen.
De hond komt binnen en buiten te leven, tuin met 450 m2 grond, moet dus een echte waker zijn... Bij mooi weer en afwezigheid los of in een kennel in de tuin. Uiteraard gaat er mee gesport worden, de africhting of iig fietsen/skeeleren.
Nu weet ik dat er pittige herders zijn, maar wat wordt er nu bedoelt met pittig? dominantie of niet rustig te krijgen? vervelend? eigenwijs? Het zal onze eerste herder zijn, het zou prettig zijn als de hond binnen loopt hij gewoon kalm en rustig zou kunnen zijn en buiten zijn ding kan doen..
Kindvriendelijk natuurlijk op één. Waaksheid prima maar niet zomaar uitvallen. Welke lijnen zijn er? Welke lijnen is beter om vandaan te blijven? So far... hoe meer informatie, hoe beter!