Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lars en Jacky

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Catje
Actief

Lars en Jacky

Ongelezen bericht door Catje »

Haaaiiii,

Voor ik met mijn (ons, van de buuf (dynamic) en mij) probleem voorleg eerst even een voorstelrondjes en wat achtergrond:

*Wij hebben een bijna 15 maanden oude labrador x flatcoated retriever teef Kyra. We hebben haar vanaf dat ze 9 weken was.
*Zoals de meesten wel weten hebben we nu sinds 4 weken onze Lars erbij. Het is een 3-jarige Golden Retriever reu en een echte lobbes.
*De buurvrouw (dymamic) heeft een ongeveer 4-jarige Boerenfox x Parson Jack Russel, Jacky, een reu. Deze heeft ze nu geloof ik 2 jaar.

We wonen nu een jaar hier en vanaf het begin zijn Kyra en Jacky al dikke maatjes en laten we ze regelematig samen uit en mogen ze 's zomers op de galerij spelen.
Nu hebben we dus sinds 4 weken Lars erbij......
Tussen hem en Kyra gaat alles goed.
Maar we hebben het idee dat Jacky jaloers is op Lars. Het is natuurlijk allemaal zijn territorium hier en Lars is na hem hier gekomen. Als we langs Jacky komen om de hondjes uit te laten, blaft hij even venijnig. De buuf weet dus precies wanneer wij Lars gaan uitlaten.

Als ik Kyra en Lars aangelijnd uitlaat, beschermt Lars Kyra en gromt of blaft hij als we een andere reu (dus ook Jacky) tegenkomen.
We hebben Lars en Jacky al twee keer samen uitgelaten en dat gaat wel goed. Dan maakt het niet uit of Lars is aangelijnd of niet.
We laten Kyra en Jacky ook regelmatig samen spelen.

We hebben de honden nog niet met z'n drieën uitgelaten, omdat we dat nog niet zo goed durven. We weten wel dat Jacky en Lars het toch even uit moeten vechten, maar hoe kunnen we de confrontatie zo goed mogelijk voorbereiden?
We zouden ze graag van 't zomer met zijn drieën op de galerij willen laten spelen...... :roll:
Groetjes Catje en een pootje van Kyra & Lars
Afbeelding
Karin
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karin »

Tja het klinkt nog niet echt heftig en ik zou gewoon een een plek in een bos afspreken waar jullie ze gewoon lekker allemaal los laten en kijken wat er nu echt gebeurd ;)
Ws zal het allemaal wel meevallen en gaan ze of spelen of ze negeren elkaar gewoon, en dat moet je dan ook prima vinden.
groetjes Karin en een poot van kesh, Shia, Muk en Mate
Afbeelding
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Mee eens. Geef ze de ruimte om elkaar te kunnen ontlopen :ok: . En dwing het 'vriendjesschap' niet op, dat gaat geheid niet goed.
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
Catje
Actief

Ongelezen bericht door Catje »

Vanavond hebben we de heren weer een keer samen uitgelaten.
Dit keer ging het dus niet zo goed..... :?
Lars leek Jacky aan te vallen en omdat het donker was en we het niet goed konden zien, heb ik ze deze keer toch maar uit elkaar gehaald. Dwz, ik heb Lars in zijn nekvel gepakt toen hij voor me stond. Daarna kon ik Jacky bij zijn halsband pakken.
Ik weet wel dat je honden dit soort dingen zelf moet op laten lossen, maar ik ben gewoon doodsbang dat ze elkaar iets aandoen :cry:
Ik vind dit een lastig probleem.
Heeft iemand ervaring met reuen die dit soort gedrag ook vertonen/hebben vertoond? Hoe ga je hiermee om? :roll:
Groetjes Catje en een pootje van Kyra & Lars
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tja, toch gewoon even hun gang laten gaan. Zolang ze niet de kans krijgen om het onderling op te lossen zal de strijd doorblijven gaan. Dus even je angst opzij zetten, een goed moment kiezen en ze even hun gang laten gaan. Door er een grote ophef over te maken denk ik dat je de spanning voor hun ook alleen maar opvoert. Succes!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”